Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:48

StalNollie schreef:
Dancie schreef:
beginnen we nou over de slof in haar profiel WHAHAHA nou zo zou ik meerdere met een slof willen zien rijden sorry hoor.

Mooie arabier ziet er goed uit. Ik zag in je profiel dat hij bij jou heel netjes loopt. Je mag trots zijn op je man. Het meisje heeft toch al een nette houding en een lekker koppie hhahaha ze is heel blij dat zie je echt

@ dancie: als je het verder doorleest het topic staat er dat ze de stiek alleen maar voor deze keer gebruikt voor dit meisje, en dat ze zelf zonder rijd.
ze zegt dat de stiek niet losser kan omdat je hem niet kunt verstellen..

in profiel rijd ze er dus wel mee en zit hij ook niet zo strak, wat dus een fijn beeld geeft.

De foto's in mijn profiel zijn van een jaar geleden toen reed ik inderdaad nog met slof.
Dit is allang niet meer zo, en we zijn volledig hulpteugel vrij.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:22

mag ik vragen waar jullie een elastiek zien dan in haar profiel. Ik zie alleen een slof eigelijk. En tja ik weet dat ik mijn pony zo ook aan het elastiek zette voor mijn zusje.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:29

Afbeelding
zo zette ik mijne vast. hier was ze wel der koppie omhoog aan het trekken omdat haar achterkant geactiveerd werd. Maar opzich zie ik wel liever bij die pony van de TS dat hij wat losser staat maarja het is haar ding haar keus. En dan hoeven er niet 4 blz. vol te komen over de elastiek

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:39

maar jij doet er nu net zo goed aan mee Knipoog

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 13:44

Dancie schreef:
Afbeelding
zo zette ik mijne vast. hier was ze wel der koppie omhoog aan het trekken omdat haar achterkant geactiveerd werd. Maar opzich zie ik wel liever bij die pony van de TS dat hij wat losser staat maarja het is haar ding haar keus. En dan hoeven er niet 4 blz. vol te komen over de elastiek

Jou pony staat exact hetzelfde ingesteld alleen komt de jouwe meer omhoog. De mijne vind het wel gemakkelijk en laat zijn hoofd hangen Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:46

maar ik zie ook geen mogelijkheid dat die hoger kan komen..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:47

nou zal wel mee vallen mij 1e reactie was helemaal anders ik leg mijn ding uit dat ik weel vind dat hij losser mag maar het eerst niet zei omdat het al 4 blz. vol staat. Knipoog beetje nadenken voordat je een tegenantwoord probeert te geven

Suzan_kalim
dat kan zeker kloppen en misschien is jouwe idd eerder ontspannen en laat uit gemakzucht zijn hoofd lekkerr hangen.

Ik heb er geen commentaar op en vind ook niet dat hij veeeeel losser moet

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 13:57

Dancie schreef:
nou zal wel mee vallen mij 1e reactie was helemaal anders ik leg mijn ding uit dat ik weel vind dat hij losser mag maar het eerst niet zei omdat het al 4 blz. vol staat. Knipoog beetje nadenken voordat je een tegenantwoord probeert te geven

Suzan_kalim
dat kan zeker kloppen en misschien is jouwe idd eerder ontspannen en laat uit gemakzucht zijn hoofd lekkerr hangen.

Ik heb er geen commentaar op en vind ook niet dat hij veeeeel losser moet

Bedankt.

Kan nu eindelijk iemand die topic sluiten??

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:00

Je kan niet zomaar een topic laten sluiten omdat de reacties je niet bevallen Knipoog Het ruitertje zit erg netjes en de laatste foto is een erg fijn beeld, misschien kan ze de volgende keer wel gewoon zonder elastiek sturen. Succes!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 14:02

horse_girl schreef:
Je kan niet zomaar een topic laten sluiten omdat de reacties je niet bevallen Knipoog Het ruitertje zit erg netjes en de laatste foto is een erg fijn beeld, misschien kan ze de volgende keer wel gewoon zonder elastiek sturen. Succes!

Ik denk dat als er iemand volledig met de grond gelijk word gemaakt, dat best kan.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:11

volledig met de grond gelijk? overdrijven is ook een vak Knipoog

mensen zeggen gewoon wat ze vinden, en hopen dat je daar wat mee doet.
als jij dat niet doet en je kop in het zand steekt.. kan ook, maar waarom zet je hier dan foto's neer?
wil je alleen maar positieve reacties o.i.d?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:12

Niet overdrijven, je wordt toch helemaal niet met de grond gelijk gemaakt. Als je zo'n foto's maakt, weet je dat je zulke reacties krijgt, die heb je in je vorige topic ook gekregen. Ik zou in plaats van het paard "braaf" te houden door hem op te knopen, het meisje lekker een bodyprotector aandoen en aan de longe vertrouwen opbouwen. Ik zie het meisje echt genieten, maar het paard niet zo. En dat is natuurlijk jammer.

Ik hoop dat je wat doet met de (meestal opbouwende) commentaar, dan zul je zien dat de bokkers heel anders zullen reageren Lachen .

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:13

ze kan haar topic wel laten sluiten na 5 pagina`s gezeur kan dat vast wel. Maar vooralsnog ik vind dat je een super paardje hebt en ik heb precies hetzelfde soort type pony gehad dus ik snap volkomen waarom dat ding eromheen zit

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:18

ik zie ook totaal geen ontevreden pony die geen plezier heeft. Zovaak zal dat meisje hem toch niet rijden dus zovaak heeft hij ook dat elastiek niet om. Ik vind het soms nogal overdreven. Als dit meisje hem nou iedere dag zo zou rijden ja okee dan zou er verandering in moeten komen. het zou ook al schelen als hij minder op de voorhand zou lopen. Mijn stond maar een paar cm losser dan dat hij staat maar die liep niet op der voorhand en trok dus meer omhoog. dat zie ik hem niet doen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:18

ik stoor me ook heel erg aan die hulpteugel.
hier moet je mee leren rijden en niet maar gewoon wat doen.

verder een leuke combi Knipoog

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:26

TS, even een vraagje: Vond jij zelf dat de elastiek te strak stond of vindt jij dit wel kunnen?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:28

Ik vind dat elastiek ook geen prettig beeld geven.
Wel een hele knappe pony zeg! En dat meisje heeft er echt plezier in.
Ik denk dat als je alleen commentaar wilt horen dat het er geweldig uit ziet, je geen foto's op bokt moet plaatsen. Dan krijg je commentaar zoals andere mensen het zien, en blijkbaar zie jij niet wat de rest wel ziet. Dat het elastiek te strak zit. En dan de opmerkingen dat één keertje geen kwaad kan, daar twijfel ik nog aan.. In dit geval denk ik niet dat het veel kwaad kan, maar dit geeft geen fijn beeld. Ik zou kiezen om de volgende keer het elastiek losser te doen, als dat niet kan koop je toch een nieuwe? Dit is echt niet bedoelt om jouw met de grond gelijk te maken, maar meer om te laten weten hoe ik het plaatje zie, en hoe ik erover denk. En ik denk dat de rest dat ook zeker niet negatief bedoelt, maar dat het de volgende keer wel anders kan. Als er commentaar staat dat ze dr handen lager moet houden ga je daar toch ook mee aan de slag? Dit is hetzelfde, hier kan je ook mee aan de slag gaan. Lachen
In iedergeval heel veel succes ermee!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:36

het ergste vind ik dat in blz. 2 al gevraagd wordt of ze hem kunnen sluiten en het gebeurd niet... terwijl als er niet omgevraagd wordt of iets perongeluk verkeerd staat dat ze zonder pardon ineens overal slotjes op gaan zetten.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:38

Evi_sammy: Ik denk dat de modjes wel erg veel werk hebben en dat ze niet zomaar elk topic op aanvraag sluiten Clown
Trouwens, ze sluiten meestal topics niet als ze ergens verkeerd staan, maar dan verplaatsen ze ze.

Nouja: Nu weer ontopic.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:44

Braaf paardje en het meisje zit er netjes op!
Misschien dat je haar eens langs kunt sturen, want ik heb nog twee heel leuke pony's staan, waarvoor ik een ruitertje zoek Haha! !

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:59

Misschien is het een idee om ipv elastiek met een touwtje te gaan rijden. Deze kun je wel verstellen. Het is duidelijk dat het ruitertje plezier heeft. Alleen doordat paardje gaat hangen in de hand is het weer minder fijn voor haar, en voor de pony, dat geeft ie aan door te gaan hangen. Ik snap best dat je het doet, voor haar veiligheid. En eens in de zoveel tijd een halfuurtje zal ook niet zoveel kwaad kunnen. Maar een gewoon touwtje heeft eigenlijk hetzelfde effect, maar je kunt m langer maken als ie te strak zit Knipoog (Mijn pony is ook stug met nageefelijkheid, en als je het touwtje er alleen al aan hangt, hoe los ook, loopt ie automatisch veel meer naar beneden, touwtje hangt dan slap.)
Het is mooi dat je het meisje deze gelegenheid biedt Lachen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:03

evi_sammy schreef:
het ergste vind ik dat in blz. 2 al gevraagd wordt of ze hem kunnen sluiten en het gebeurd niet... terwijl als er niet omgevraagd wordt of iets perongeluk verkeerd staat dat ze zonder pardon ineens overal slotjes op gaan zetten.

Ik denk niet dat moderators topics sluiten omdat het commentaar de TS niet zint..

Verder heb ik mijn mening al gegeven, daarbij; ik hoop dat je in de toekomst zowel het meisje als je paard plezier kunt doen met het rijden, want het meisje heeft er zo te zien echt lol in. Lachen

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:32

Suzan_kalim schreef:
Dancie schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNS6VSVQ.jpg

Jou pony staat exact hetzelfde ingesteld alleen komt de jouwe meer omhoog. De mijne vind het wel gemakkelijk en laat zijn hoofd hangen Knipoog

Nou, met deze strakte kán je paard niet veel hoger hoor, ik zie in draf geen losse lijntjes maar een gespannen lijn. Je kunt een elastiek trouwens wel op een andere manier vastmaken zodat je wel meer kunt variëren in lengte (zie tip al eerder gegeven).
Misschien is een thiedeman-teugel ook wel een idee, kun je op meerdere lengtes vastmaken en werkt dan alleen in op het moment dat het paard echt zijn hoofd omhoog doet (vanaf boven de loodlijn, ligt aan welk ringetje hem vastmaakt).
Hopelijk heb je wat aan de tips, verder vind ik het wel een leuke arabier en een schattige combinatie Haha! !

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:38

Ik denk dat alles al gezegd is i.v.m. de elastiek, ik ga je zeker niet "pesten" door hier nog eens op in te gaan. Tips erover zijn blijkbaar ook al gegeven.

Ik vind je paard echt zeer mooi, normaal gezien heb ik het niet enorm op arabieren (qua uiterlijk dan), maar deze... Ik ben er helemaal weg van. Haha! (niet zo zeer de kleur, maar ik weet niet, die uitstraling...) Meisje zit er ook zo schattig op. Aan haar voetjes mag ze wel nog denken, maar dat is niet altijd makkelijk op die leeftijd. Lachen

Verder zit ze trouwens wel netjes!
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 02-04-08 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:41

Okee 't is al genoeg gezegd dat ie te strak staat ..

Maar je kunt 'm er gewoon aan laten hangen, maar dan zo los zoals op die foto waarbij stond: Nu ietsje losser. Knipoog

Wel een heel leuke pony Haha!