boscrosser met bit, naar bitloos in rijbak

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Re: boscrosser met bit, naar bitloos in rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:33

Netjes hoor! Al vind ik dat je bij de laatste niet duidelijk kunt zien dat je bitloos rijd en hoe je heb laat wisselen op je zit. Lachen Maar dat maakt niet uit als je ziet hoe je dit doet, erg goed!

En dat filmpje, jeetje brok in mijn keel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:40

Het is allemaal op dezelfde tijd gemaakt, dus geen wisseling van optoming.
En dat je niets hebt gezien aan de wissel vind ik opzich een compliment Lachen

en thanks Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:46

RK: Dat heb je weer 's geweldig goed gedaan! Hoop dat van beiden kanten nu eens mensen wat ogen open gaan doen. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:48

runningkawa schreef:

das niet eerlijk!!!! bij die van jou hoef je alleen maar op je andere zitbeenknobbel iets meer gewicht te zetten en dan springt hij over Haha! Haha! zo kan ik het ook!!! Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:50

KiWiKo schreef:
runningkawa schreef:

das niet eerlijk!!!! bij die van jou hoef je alleen maar op je andere zitbeenknobbel iets meer gewicht te zetten en dan springt hij over Haha! Haha! zo kan ik het ook!!! Clown

Tis een automaat Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:51

Haha! ik had niet anders verwacht Ja

Ik vraag me trouwens af hoe ze in dat andere topic een westernpaard in een slidingstop willen krijgen mét druk op het bit. Want dan loopt de voorhand zeker niet door, maar die blokkeert volkomen.

Maar heel fraai gedaan op een neusriem Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:54

ssst dresslover...dadelijk weten ze dat er een computerchip en zit en komt er iemand Format C doen....

en wederom bedankt...volgende keer zet ik mijn cap af...dit topic is te eng voor HAW gewoontes Haha! Clown

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:05

@ RK: Als het goed is mag het ook gezegt worden Haha!.

(Ik denk dat het bij mij nog heel lang ga duren (misschien bereik ik dat nooit) eer ik kan wat jij allemaal kunt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:41

Natuurlijk kan jij dat ook Ja Ik ben geen rijwonder...verre van dat Lachen Ik heb alleen fijne les gehad.
Wel jammer dat er mensen zijn (en dat bedoel ik ff algemeen) die op zulke manier les krijgen dat ze denken dat het moeilijk is, want dat is het niet Lachen
Zegt mij dus heel veel over de instructrice.

Je leert bijv toch ook aangalloperen?
Of wijken?
Dat gaat de eerste keren ook niet en als het een groen paard betreft denkt die ook, wat wil je nou? Lachen
Maar na een tijdje begrijpt hij, oh baasje doet zo met het been en als ik dan dat doe als reactie is het goed.
Dat is met gewichtshulpen ook. Jij gebruikt je zit op een bepaalde manier en bij de juiste reactie word het paard beloond.
Maar ook dat moet je ze dus idd aanleren, uiteraard ook jezelf aanleren en dat consequent toepassen.
Maar dat is met andere hulpen ook zo Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:41

runningkawa schreef:
ssst dresslover...dadelijk weten ze dat er een computerchip en zit en komt er iemand Format C doen....

en wederom bedankt...volgende keer zet ik mijn cap af...dit topic is te eng voor HAW gewoontes Haha! Clown

Hahaha, Wég automaat. Moet je het helemaal zelf doen.. :shock: Dan moet de slof eraan, sporen met wieltjes, een streng bit (liefst s&t én slof) en de neusriem flínk strak aangetrokken. Ja Komt goed hoor meis Ach gut Wees maar niet bang Clown

Sorry, kon het niet laten.. Haha! Denk dat ik het ook eens ga proberen, toen mijn paard tijd geleden zn mond kapot had (gevoelig mondje, bij weersomslag altijd neus&lippen kapot, toen wel heeeeeel erg ) Had ik gewoon de teugels aan de neusriem vastgemaakt en heb zo de hele week rondgereden, was ook niks mis mee hoor, maar denk dat ik ook 's een oud hoofdstel ombouw Ja just for fun Knipoog

En je hoeft geen rijwonder te zijn om een paard correct te scholen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:50

sttt...nu ben je weer aan het verraden hoe ik die chip heb geprogameerd.... Clown
En het evt weer moet doen Lachen

Ik merkte dat dit veel strenger inwerkt dan alleen op de neusriem.
Tenminste Kawa vond dat zo Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:18

Oowh, oeps, Sorry. Ik verklap ook altijd huisgeheimen..

Strenger ja? Wat vond je nu zelf, even een kritische vraag aangezien er toch al zoveel over te doen is, heb je het idee dat het soms net zo streng inwerkt of misschien strenger als een gewoon simpel trensje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:21

*LOL*

ik denk dat dus idd wel.
Nu is het naar mijn idee wellicht ook wel vrij scherp omdat zo'n touwtjes dunner zijn dan zo'n hoofdstel in het leer.

Toen ik de eerste keer halt hield, gewoon met mijn hand erbij ging kawa meteen achterwaarts om van de druk af te komen. Iets wat hij op een bit niet doet, iets wat hij op een hackamore niet doet en ook niet op een stalhalster.
En ik mag hopen dat men nu wel geloofd dat ik met de hand erbij niet bedoel dat ik zat te trekken Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:24

runningkawa schreef:
*LOL*

ik denk dat dus idd wel.
Nu is het naar mijn idee wellicht ook wel vrij scherp omdat zo'n touwtjes dunner zijn dan zo'n hoofdstel in het leer.

Toen ik de eerste keer halt hield, gewoon met mijn hand erbij ging kawa meteen achterwaarts om van de druk af te komen. Iets wat hij op een bit niet doet, iets wat hij op een hackamore niet doet en ook niet op een stalhalster.
En ik mag hopen dat men nu wel geloofd dat ik met de hand erbij niet bedoel dat ik zat te trekken Lachen

Ik neem aan dat de meesten dat nu zachtjes aan wel snappen. Knipoog
Interessante test RK, Ga het denk ik binnenkort met mijn 'fris 6-jarig sportpaard' ook 's proberen. En als het iemand zo ver krijg, mét foto's. Kan ik voor mezelf ook 's kijken wat ik nu strenger in vind werken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:40

runningkawa schreef:
Natuurlijk kan jij dat ook Ja Ik ben geen rijwonder...verre van dat Lachen Ik heb alleen fijne les gehad.
Wel jammer dat er mensen zijn (en dat bedoel ik ff algemeen) die op zulke manier les krijgen dat ze denken dat het moeilijk is, want dat is het niet Lachen
Zegt mij dus heel veel over de instructrice.

Je leert bijv toch ook aangalloperen?
Of wijken?
Dat gaat de eerste keren ook niet en als het een groen paard betreft denkt die ook, wat wil je nou? Lachen
Maar na een tijdje begrijpt hij, oh baasje doet zo met het been en als ik dan dat doe als reactie is het goed.
Dat is met gewichtshulpen ook. Jij gebruikt je zit op een bepaalde manier en bij de juiste reactie word het paard beloond.
Maar ook dat moet je ze dus idd aanleren, uiteraard ook jezelf aanleren en dat consequent toepassen.
Maar dat is met andere hulpen ook zo Lachen

We gaan het dan maar eens proberen. Ik heb nu sinds kort een half pensionpaardje en (ik denk wel dat ik nu) een goede instructeur (heb). Ben benieuwd hoever ik binnen een paar jaar sta Lachen.