Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cin_penotti schreef:als je een beetje goed kunt rijden heb je hem niet nodig denk ik
een slofteugel kan een ideaal hulpmiddel zijn voor paard en ruiter mits je er goed mee om kan gaan...en goede begeleiding bij krijgt...wij hebben een 17 jarig paard wat met slof wordt gereden en er zit echt wel een goede ruiter op.en de slof staat niet de hele tijd op spanning hoor, slof wordt niet als marteltuig gebruikt..ik denk wel dat veel mensen te snel naar een slof grijpen en dan verkeerd gebruiken...daar ben ik ook op tegen...je moet niet met de slof je paard in de krul willen trekken...daar is ie niet voor bedoeld.
Cin_penotti schreef:als je een beetje goed kunt rijden heb je hem niet nodig denk ik
Feminsky schreef:en idd het lost niet het probleem op, maar als je daardoor fijner rijdt en je paard ook beter en fijner te rijden is heb je beide lol in het rijden..en dat is het balngrijkste denk ik.
superwoman schreef:idd. Het is niet goed als de ruiter een slof NODIG heeft. Dat zegt idd veel over de ruiter z'n rij-ervaring.
Echter als hulpmiddel gebruiken om sneller hetzelfde resultaat te krijgen is fijn voor beide!
Dat wil dus niet zeggen dat de ruiter het paard in de krul moet trekken en daardoor de spieren ineens oprekt, want dat is echt fout gebruik.