Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blue_Eyes schreef:Biebz95 schreef:mooi paard!
Maar ik schrok een beetje toen ik zag dat je na vier weken al wedstrijden reed ( o maar het is maar een onderlinge blablabla)
Eigen keuze
Ziet er wel erg leuk uit!
12-jarige manegeruiter, sorry, maar 'blablabla'?
N_fotografie schreef:Aan het filmpje te zien is het paard nog niet toe aan deze druk, kijkerig nieuwschierig is tot daar aant oe. Maar ik zie daar een paard die onrust doorkijgt vanuit zijn ruiter. Als je paard zo om kan draaien/stil staan vind ik dat je daar aan meot werken, en je paard niet zo onder je uit moet laten lopen!

N_fotografie schreef:Nee, toen ik het eerste plaatje zag dachti k: Zo wat een pracht dier. Maar ik zie spanning en een valse knik wat voor mij al genoeg zegt. Doe rustig aan, laat het paard wennen aan alles wat er om en op hem gebeurd. Inrijden/berijden is een klap voor een paard (emotioneel) geef hem ruimte/tijd om zich hierin eigen te voelen.

N_fotografie schreef:Tips voor jouw:
- Lang laag. Probeer het op te bouwen v.a. de stap. Dit is geen oprichting maar gewoon weg spanning en een vaste hand. Een paard moet voorwaarts zijn, maar niet snel. Veel mensen gaan dit met elkaar verwarren. Een paard komt van achter onder zijn massa wanneer hij voorwaarts wordt gereden.
- Ik zou niet mee hebben gedaan aan het wedstrijdje. Hierin wordt er (bewust/onderbewust) toch (te) veel van het paard gevraagd! Doe lekker rustig aan met hem, bouw het goed op!
Ik vindh et een plaatje, en ik denk dat jij wel een kalme/concequente ruiter bent, maar maak geen overhaaste beslissingen en laat het paardje wennen.
Succes!
Blue_Eyes schreef:Voor een paardje dat je net 4 weken onder het zadel hebt...Gaat goed!
Edit: jongens kom op, een onderling wedstrijdje.... dat is toch vooral sfeer proeven voor het beestje! Je kunt overal wel moeilijk over doen.

Biebz95 schreef:Oja.. Blue_Eyes een manege kan hartstikke goed zijn om te leren rijden, en ik zie dat jij ook op een manege begonnen bent.
Intussen heb ik niet alleen op manegepony's gereden, en ookal rij ik op een manege, betekent dat dan meteen dat ik mijn mening niet mag geven?
Ilsemarie schreef:Ik zie op het filmpje een paard wat bang is, wat geen steun vind bij de ruiter en wat gedeeltelijk zelfs de staart inknijpt.

purny schreef:Waarom rijd je nu al een wedstrijd? Ik zie het verschil niet tussen een onderlinge wedstrijd en een officiele. De druk is hetzelfde want je wilt toch winnen maar moet dat ten koste gaan van je paardje? Oke het is een mooi beestje om te zien maar nu al een wedstrijd? Geef hem de rust om te wennen aan zijn ruiter en oefeningen(weet niet hoe ik het moet zeggen). Naar mijn idee mag je groene paarden toch niet zo zwaar rijden? Want dan kan je toch blessures krijgen die soms fout aflopen? Maar wel leuke combi