Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
prii_boy schreef:vind ook dat je te groot bent mja ik heb er verder geen last van als JULLIE er maar plezier van hebben;)
Fellpony schreef:Beetje moeilijke taal

Sientje schreef:Fellpony schreef:Beetje moeilijke taal
Ok, dan zal ik het simpeler zeggen. Je leunt naar links en dat zou je naar rechts moeten doen. Door je voet op te trekken, komt het meeste gewicht, van jou, de ruiter, op je linkerbil en niet op je rechterbil. Ga maar eens op een houten stoel op je handen zitten, en voel dan wat er gebeurt als je je linkerbeen optrekt en met je schouder ook naar links hangt. Zul je zien dat je linkerhand zeer gaat doen.
Omdat je ook nog eens naar links kijkt, in plaats van naar rechts, leun je nog extra naar links. Terwijl dat dus naar rechts zou moeten zijn, want je bent naar rechts aan het wijken. Snappie 'm nu?
Ik zal het zeker POBEREN te verbeteren.
loesaardbei schreef:zoek een verzorg pony (póny) geen shetlander, wie doe je een plezier? laat hem tog door een klein meisje bereiden. Dat is toch veel leuker voor allebei?
(sorry kon het niet laten)
maar dat weet je vast zelf ook wel

Marigold schreef:ik vind de TS ook groot voor de pony,
maar als je dit ernaast zet:
[img] http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Af2 ... 28de13.jpg [/img]
dan vraag ik me af hoor,
een ijslander kan het wél aan, en een shet dan niet?
qua verhoudingen?
en ook de manier van lopen, ijslanders lopen toch ook vaak met de neus vooruit?
qua bouw blijf ik ze wel op elkaar vinden lijken,
ze komen ook van eilanden die naast elkaar liggen..
Jollybollie schreef:loesaardbei schreef:zoek een verzorg pony (póny) geen shetlander, wie doe je een plezier? laat hem tog door een klein meisje bereiden. Dat is toch veel leuker voor allebei?
Beetje zout erbij, snufje peper(sorry kon het niet laten)
Wat een leuke pony heb je, en je deken is ook mooi.
Je bent inderdaad wel een beetje te lang voor je ponymaar dat weet je vast zelf ook wel
![]()
Veel plezier nog met hem!
Jus_dOrange schreef:Marigold schreef:ik vind de TS ook groot voor de pony,
maar als je dit ernaast zet:
[img] http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Af2 ... 28de13.jpg [/img]
dan vraag ik me af hoor,
een ijslander kan het wél aan, en een shet dan niet?
qua verhoudingen?
en ook de manier van lopen, ijslanders lopen toch ook vaak met de neus vooruit?
qua bouw blijf ik ze wel op elkaar vinden lijken,
ze komen ook van eilanden die naast elkaar liggen..
Als je alleen naar het onderste gedeelte kijkt lijkt het op elkaar (voet vlak boven knie), maar die IJslanderruiter kan z'n beugels lekker lang laten hangen, ik vraag me af waar de voeten van de TS zitten als die ze los laat hangen. Ook vind ik dit plaatje met de IJslander ook niet je van het.
Even uploaden.
Nieek14 schreef:hierbove, jolliebollieheeft gelyk! als jullie het beiden nog leuk vinden en je shet dat aan kan is niks aan de hand

polly_hvj schreef:Die foto's heb ik nooit gezien![]()
Ik heb het idee dat je zonder beugels misschien wel 3 gaatjes langer zit dan met

) Marigold schreef:het is lastig, met goede beugel lengte zal je hem in de weg zitten (zijn knieën, jou voeten)
maar ik heb niet de indruk dat je te zwaar zal zijn voor hem.
en dat hefboom gebeuren.. ik denk als de pony aan jou gewend is, en je rijd goed genoeg, dat wel wel een béétje meevalt allemaal..
maar, er komt een tijd (en dat duurt niet lang meer, of is misschien nu al) dat je er echt niet meer op kan rijden,
wat ga je dan doen, mennen?
wel eens gedaan?
want als je dat nog nooit gedaan hebt denk je misch dat het saai is, maar het is echt leuk! (vind ik iig wel)

Milly_ schreef:ik blijf erbij dat ik je vooral te lang vind, ik vind ook dat lengte soms nog belangerijker is dan gewicht.(hoe groot ben je eigenlijk?, niet dat dat er echt toe doet,als je voorbij de knieen komt vind ik je sowiso te lang).
Je ziet al op de laatste foto(wijken?) dat wanneer je ook maar klein beetje je gewicht verlegd je helemaal scheef gaat hangen door je lengte en gewicht,waardoor je de pony helemaal uit balans brengt. Ik zeg niet dat je niet eens een rondje kan stappen met je pony. Maar echt rijden(zoals je nu doet,galloperen enz)vind ik niet meer kunnen. Heb je al eens aan de lange lijnen gewerkt?Is ook heel leuk en haal je veel voldoening uit(is maar een tip hé).
Verder even offtopic: hoe zitten die laarzen?lekker warm?wil ze ook graag kopen!
sasika schreef:tjeetje 5 pagina's vol en waar gaat het dan over
oke beetje lang maar zolang je de pony niet in de weg zit en jij het idee hebt dat hij goed loopt en er ook nog zin in heeft lekker blijven rijden.
in ieder gevaal veel succes nog met je shetje
Fellpony schreef:russel schreef:Je weet het allemaal beter, dus raad heb je niet nodig.
IK heb op die pony gezeten, NIET jij.