Boy bitloos @ work in blauwe eurostar set!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Boy bitloos @ work in blauwe eurostar set!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:05

Dat de foto's met bit meer ontspannen zijn dan bitloos wil niet zeggen dat er met bit geen verbeterpunten zijn vwb de ontspanning Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:06

Nee dat lijkt me logisch als je naar de foto's kijkt ROFL

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:07

Ik wens in ieder geval veel succes met bitloos rijden.
Ik vind het top dat er zoveel mensen overstappen....! Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:14

ik vind het er lekker ontspannen uitzien hoor Ja niks van het commentaar aantrekken
als het boy en jou bevalt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:45

Paintlinger schreef:

knabbelgirl schreef:
ik vind het er lekker ontspannen uitzien hoor Ja niks van het commentaar aantrekken

Ik vind dit van die rare opmerkingen Gestoord

Het is vast erg leuk dat mensen overstappen op bitloos, maar wat is er leuk aan als het spanning voor het paard oplevert?

En Kanbbelgirl nee, het ziet er niet ontspannen uit. Natuurlijk moet ze door gaan als het haar bevalt, ze zal de overstap niet voor niets gemaakt hebben.

Maar je moet wel overstappen om de juiste redenen. En dan moet je alsnog goed gaan leren rijden ermee. Niet al je spanningsproblemen en aanleuningsproblemen verdwijnen als je je bit in de kast laat hangen. Dat is onzin! En dat is geen commentaar op het feit dat ze bitloos gaat. Daar is niets mis mee, maar je moet wel blijven rijden, Over de rug en een aanleuning met als doel balansverbetering en het verplaatsen van het gewicht naar de achterhand. Anders ben je nog net zo ver van huis,.... en misschien nog wel een stukje verder.

ik heb ook naar de bit foto's in je profiel gekeken en ik vind ze, om eerlijk te zijn, beter als de bitloze foto's die je nu hebt geplaatst. En ik denk niet dat je alles kunt schuiven op een spierpijntje van het springen. Als je hem namleijk de dag er na lekker los rijd dan moeten de spiertjes daar weer lekker van loskomen, zonder het creeren van de extra spanning die je nu op de foto's ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:49

Heb je ook nog tips? Want hier heb ik in principe vrij weinig aan!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:00

Rana schreef:
probeer m bv met longeren d.m.v goed bij te zetten hem te leren om over zijn rug te lopenwat niet is kan komen maar heb er geduld voor en geef niet te makkelijk toe, zet hem lang en laag bij en bouw gelijkmatig de duur en intensiviteit op. dit paardje moet gewoonweg leren om zijn rug te gebruiken en als het je niet erop lukt pak hem dan aan de longe bij

hou moed en blijf doorgaan.

Wordt er weer naar hulpmiddels gegrepen. Dit was voor het paard de eerste keer bitloos, ik vind dat dat best wel een gezonde spanning bij mag horen, mits dit maar verminderd als je er vaker mee gaat rijden. Daarnaast heb ik diverse topics voorbij zien komen van hun en zie ik zeker verbetering.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:03

Op de foto's in het profiel (dus met bit) zie ik juist een paard dat heel kort loopt, nu zonder bit is hij veel ruimer!

Ik denk dat, als je een beter hoofdstel hebt, je hem veel beter laag en lang kunt rijden en dergelijke.
Ik denk dat dit leuk is voor op buitenritten, maar dat je voor de dressuur en ontspanning etc toch beter een goed hoofdstel kunt gebruiken.

Ik vind het er op de meeste foto's juist ontspannen uitzien.
Er zijn wel een aantal waar veel spanning te zien is, maar dat heb ik met mijn paard ook. In het begin is hij super gespannen (ook met bitloos, maar zeker ook met bit) maar als ik dan even gereden heb, is hij goed ontspannen. Ik denk dat dit met Boy ook zo is?

En nu ik de foto's opnieuw bekijk, volgens mij rijd je bijna iedere keer als Boy zijn oren naar achteren heeft, net langs dat andere paard af? Misschien is hij daarom er niet helemaal bij met zijn gedachten. Is het geen optie om een keer te rijden zonder dat paard in de buurt? Lachen Kan je zien of dat er iets mee te maken heeft!

En ik blijf erbij; ik denk dat het voor Boy ook gewoon wennen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:09

Een paard hoeft niet te wennen aan de overstap naar bitloos.
Dat is gewoon een raar argument Lachen
Verder komt ontspanning niet met het wel of zonder bit rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:12

Daar hoeft ook verder geen discussie over Haha!
Ik neem je tips mee naar de volgende keer RK en dan mag je in ons volgende topic kijken of het geholpen heeft Knipoog

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:16

Gaaf laura!
Dat wil ik uiteindelijk ook met mick, bitloos, en het liefst boomloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:20

Ik hoop het voor je Ja
Maar via pc kun je niet uitleggen en jij ook niet echt doen.
Zoek een fijne instructrice die ontspannen over de rug lopen belangrijk vind.
En of je dat nu met of zonder bit wilt doen dat maakt niet uit.
Dat moet iedereen lekker zeld weten.

succes, hoop dat je er toch wat aan hebt Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:11

Lauss schreef:
Heb je ook nog tips? Want hier heb ik in principe vrij weinig aan!

Ik zou wel willen, maarik akn je vanf hier niet leren voelen. Want dat is de essentie van het paardrijden. Het is ook niet om je af te zeiken, ik wil alleen maar zeggen dat je neit meer ontspanning krijgt door het bit te lozen. Zoek naar een fijne instructrice die als doel heeft om je paard te verbeteren in ontspanning en balans ed, de dingetjes die ik boven al noemde.

Veel instructie is bezig met je paard snel in de krul te laten lopen, maar dat is niet de manier, met bit of zonder bit. Er wordt vaak vergeten dat de motor van achter zit. En dit kun je met en zonder bit bereiken en je zou ook makkelijk moeten kunnen switchen. Ik hoop ook dat je er wat aan hebt, maar ik kan je dat vanf hier niet leren, ik kan alleen reageren op wat ik zie.

En dat is in ieder geval dat je het beste met je paard voor hebt Vork

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:16

magda_90 schreef:
Rana schreef:
probeer m bv met longeren d.m.v goed bij te zetten hem te leren om over zijn rug te lopenwat niet is kan komen maar heb er geduld voor en geef niet te makkelijk toe, zet hem lang en laag bij en bouw gelijkmatig de duur en intensiviteit op. dit paardje moet gewoonweg leren om zijn rug te gebruiken en als het je niet erop lukt pak hem dan aan de longe bij

hou moed en blijf doorgaan.

Wordt er weer naar hulpmiddels gegrepen. Dit was voor het paard de eerste keer bitloos, ik vind dat dat best wel een gezonde spanning bij mag horen, mits dit maar verminderd als je er vaker mee gaat rijden. Daarnaast heb ik diverse topics voorbij zien komen van hun en zie ik zeker verbetering.

lieve magda.... Bloos hoe wil jij anders je paard aan de longe over zijn rug laten lopen zonder dat hij deze wegdrukt wordt zoals op getoonde foto's? goed bijzetten bedoel ik persoonlijk het tegenovergestelde als de paint it black bijzet mocht je daar van op de hoogte zijn... Vertel mij maar wat volgens jou een goede manier is om je paard AAN DE LONGE sterker te maken van achter en hem OVER zijn rug te laten lopen. Koe en dan zoals jij aangeeft ZONDER een hulpmiddel..........

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:44

Lausje, het is denk ik niet wat je graag wilt horen, maar ik vind het er ook niet zo best uit zien. Ik zie spanning in z'n rug, nek en hals, en een stuwende in plaats van een dragende achterhand. Wel vind ik je handhouding en hoe zacht je erin lijkt helemaal top Haha! Helemaal kuikentjevriendelijk! Haha! Mijn mening is dat je beter weer terug kunt stappen naar het bit, en daar zó met je handen moet zijn! Denk dat je dan meer bereikt dan met bitloos gaan rijden. De manier waarop je hem nu rijd maakt hem alles behalve losser. Ik weet niet of je nog les hebt van Lizet/Liset, (wat was het? Nagelbijten / Gniffelen) maar je hebt duidelijk onbewust wel gemerkt dat haar manier niet zo geschikt is voor Boy, anders was je niet overgestapt op bitloos en zo'n los teugeltje, dit ziet er echt al 80 keer beter uit dan je les die ik toen heb gezien! Knipoog Ik blijf erbij dat Boy prima nagevelijk en opgericht moet zijn te rijden met bit, maar op een ontzettend zachte en meegaande hand, en natuurlijk met veel werk, geduld en goede begeleiding die weet waar ie mee bezig is! Als je het mij vraagt, hang je bitje er lekker weer in voor het loswerken en dressuren en houd je CRB/bitloze hoofdstel voor lekker buiten kachelen Haha! Die laatste foto's zijn wel echt geweldig! Lovers Wat een heerlijk beest is het toch Haha!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:11

nou genoeg ideeën zijn uitgewisseld en er zijn al een heleboel tips gegeven.
Ik wil graag nog even toevoegen dat ik jou paardje echt súperleuk vind met én zonder bit Knipoog
Goede instructie doet wonderen maar is lastig te vinden, als ik jou was zou ik daarnaar opzoek gaan en het dan tijd geven, hij zal waarschijnlijk niet binnen 1 dag de sterren van de hemel lopen qua ontspanning maar dat hoeft ook niet.

ga lekker door met de tips die hier genoemd zijn en die jou aanspreken en plaats snel weer foto's, want ik vind hem geweldig! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:46

Eef: We hebben 't een jaar geprobeerd met bit en dat werkt imo gewoon niet. Ik blijf lekker dooroefenen zo & dan zien we wel waar we stranden Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:22

Klinkt nu superarrogant dat weet ik, maar ik weet zeker dat ik je zou kunnen helpen hem in ontspanning met neusje over de grond te laten lopen, binnen een half uur. Zonder dwang en geweld overigens.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 01:37

Mindfields schreef:
Klinkt nu superarrogant dat weet ik, maar ik weet zeker dat ik je zou kunnen helpen hem in ontspanning met neusje over de grond te laten lopen, binnen een half uur. Zonder dwang en geweld overigens.

Ik weet het ook zeker dat Mindfields je kan helpen, aangezien ze dat bij mijn paardje ook heeft kunnen doen. En die was minstens net zo stijf als die van jou, en al heeeeel wat jaartjes ouder ook!
Grappig dat ik je nou net hier ook weer tegenkom mindfields Haha! Tong uitsteken Bloos

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 01:40

Mariek1983 schreef:
Mindfields schreef:

Ik weet het ook zeker dat Mindfields je kan helpen, aangezien ze dat bij mijn paardje ook heeft kunnen doen. En die was minstens net zo stijf als die van jou, en al heeeeel wat jaartjes ouder ook!
Grappig dat ik je nou net hier ook weer tegenkom mindfields Haha! Tong uitsteken Bloos

Hey meis! Ook nog wel op Bokt dus! Met Joep gaat het erg goed!!!!! Vanmorgen in de sneeuw whaha had je moeten zien. Maargoed ik ga vreselijk offtopic nu!! Spreek je snel op het JR forum!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 01:43

Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Superrrr, enne ik spreek je snel ---> Back on topic Tong uitsteken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:56

Rana schreef:
magda_90 schreef:

lieve magda.... Bloos hoe wil jij anders je paard aan de longe over zijn rug laten lopen zonder dat hij deze wegdrukt wordt zoals op getoonde foto's? goed bijzetten bedoel ik persoonlijk het tegenovergestelde als de paint it black bijzet mocht je daar van op de hoogte zijn... Vertel mij maar wat volgens jou een goede manier is om je paard AAN DE LONGE sterker te maken van achter en hem OVER zijn rug te laten lopen. Koe en dan zoals jij aangeeft ZONDER een hulpmiddel..........

Laatste oftopic opmerking van mij, ik longeer zonder hulpmiddelen, mijn verzorgpaard zoekt zelf de ontspanning op zolang ik haar maar voorwaarts hou, ze zakt dan vanzelf en begint de rug te gebruiken.
Ik gebruik wel eens af en toe touwtjes, maar vind dit niet erg fijn, ze krijgt steeds rukjes in de mond en wordt vastgezet.

En ja ik ben op de hoogte van pib, en daar doelde ik niet op Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:25

Esperanza schreef:
Paintlinger schreef:

knabbelgirl schreef:

Ik vind dit van die rare opmerkingen Gestoord

Het is vast erg leuk dat mensen overstappen op bitloos, maar wat is er leuk aan als het spanning voor het paard oplevert?

En Kanbbelgirl nee, het ziet er niet ontspannen uit. Natuurlijk moet ze door gaan als het haar bevalt, ze zal de overstap niet voor niets gemaakt hebben.

Maar je moet wel overstappen om de juiste redenen. En dan moet je alsnog goed gaan leren rijden ermee. Niet al je spanningsproblemen en aanleuningsproblemen verdwijnen als je je bit in de kast laat hangen. Dat is onzin! En dat is geen commentaar op het feit dat ze bitloos gaat. Daar is niets mis mee, maar je moet wel blijven rijden, Over de rug en een aanleuning met als doel balansverbetering en het verplaatsen van het gewicht naar de achterhand. Anders ben je nog net zo ver van huis,.... en misschien nog wel een stukje verder.

ik heb ook naar de bit foto's in je profiel gekeken en ik vind ze, om eerlijk te zijn, beter als de bitloze foto's die je nu hebt geplaatst. En ik denk niet dat je alles kunt schuiven op een spierpijntje van het springen. Als je hem namleijk de dag er na lekker los rijd dan moeten de spiertjes daar weer lekker van loskomen, zonder het creeren van de extra spanning die je nu op de foto's ziet.

zeg ik niet ik vind Knipoog Ik vind dat als het haar bevalt dat ze door moet gaan. Zij kent haar pony het beste Ja Ook hiermee moet je leren rijden, en als boy hier prettiger op reageert dan op een bitje, waarom niet. Ook vind ik boy zo ruimer lopen dan op de foto's in haar profiel, maar dat hoeft niet meteen van het bit(loos) te komen maar ik snap niet zo goed dat er zo een discussie moet komen over bitloos rijden, zij wil het basta.

Ja er is ook spanning, maar er zijn ook ontspannen foto's Ja ik zat er zelf heel gespannen op toen ik voor t eerst bitloos ging, en daardoor werd mijn pony ook gespannen. Ik denk dat dit ook wel een beetje meespeelt bij Laura.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:51

Mindfields schreef:

Van mij mag je gerust langskomen hoor Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:00

Ach hoevaak is een paard wel niet gespannen met bit in..
Nee hoor gewoon zo blijven rijden en les nemen. Lachen Ik rijd mijn pony ook bitloos tenminste ben bezig met de overstap en in het begin was hij inderdaad ook veel gespannender. Mischien om dat ik wat gespannen was etc..

Maar een paard met een bit in is minstens zovaak gespannen.