Tor @ Spingwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Re: Tor @ Spingwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:08

Een slechte voorhand Verward hoezo dat? En hoe kan die verbeterd worden dan?
Ik kan me wel voorstellen dat hij nog wel wat moet zoeken hoe hij die benen ook alweer moet opvouwen Tong uitsteken
Ik weet niet wat hij vroeger (bij zijn vorige eigenaren) gesprongen heeft he Knipoog

Hij kan trouwens z'n benen wel netjes opheffen als hij een merrie ziet ... Clown

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:13

Lord_Ik schreef:
Een slechte voorhand Verward hoezo dat? En hoe kan die verbeterd worden dan?
Ik kan me wel voorstellen dat hij nog wel wat moet zoeken hoe hij die benen ook alweer moet opvouwen Tong uitsteken
Ik weet niet wat hij vroeger (bij zijn vorige eigenaren) gesprongen heeft he Knipoog

Hij kan trouwens z'n benen wel netjes opheffen als hij een merrie ziet ... Clown

Ehm besef je het eigenlijk wel hoe erg het is ? hoe je nu bezig bent??
mensen nemen het hier serieus en wat zeg jij :Hij kan trouwens z'n benen wel netjes opheffen als hij een merrie ziet??

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:16

Dat het wss voor een (groot?) deel ligt aan dat hij gewoon nog niet zo goed weet hoe hij z'n benen op moet trekken Knipoog en dat hij die spieren niet zo vaak op die manier gebruikt Tong uitsteken
Just the same, maar anders gezegd Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:17

Hmm.. ik heb niet alles gezien.. En weet ook niet hoe jullie dressuur is.. Maar ik zou eerst heel hard aan de weg gaan timmeren met dressuur als ik dit zo zie.
Er is genoeg afwisseling aan te brengen, zonder te springen. Je kunt ook clickertraining proberen Lachen Dat is best fun, of met longeren kun je ook leuke oefeningen doen.

Je kunt pas gaan springen, en moeilijke dressuur oefeningen gaan doen. Als de rug van je pony en zijn spieren goed los zijn.
Natuurlijk weet ik niet hoe vaak je rijd etc etc.

Maar als ik nu de foto's zie, is dit mijn eerste reactie.

Goed aan jullie houdingen gaan werken! Lachen
En misschien wat les nemen enzo..

Succes drmit

ps. Je houding op deze foto http://img383.imageshack.us/img383/2643/p1000698lr7.jpg Nerd
Lijkt alsof je bijna achter het zadel al zit..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:23

Volgende week zaterdag is er les gepland met misschien een halfuur springen.

Ik rij standaard buitenritten met 'm zonder zadel en m'n kont zegt me dat hij z'n rug goed loslaat. Qua dressuurniveau wordt er dus ook niet veel van 'm gevraagd en hij geeft zelden na,, maar hij loopt tegenwoordig wel vlot en ontspannen. Hij wordt tijdens een schoolweek maximum 3x per week bereden en tijdens de vakanties wat vaker en er wordt alleen wat anders met 'm gedaan dan buiten rijden als de weide berijdbaar is (droog genoeg ligt)

@hierboven: ja dat was een misser Bloos, net als die ene met de drie blokjes waarbij ik er bijna voor lig (dan steunde ik wél op z'n hals Clown) (foto nr 9)
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 27-03-08 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:27

Ah oké..

Ik doe dat ook, met 1 van de haflingers..
Deze haflinger is écht dol op springen, alleen zijn spieren zijn zo stijf dat hij gewoon vet vaak goed gereden moet worden.

Als je op strand wél kan rijden, zou ik lekker vaak wat voltes rijden. Met voltes verkleinen en openen en de stelling en buiging moet hij z'n rug al wel gaan gebruiken.

Ik zou gewoon nog even weer wachten met springen Lachen

Succes met de les!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:28

Ik vind de reacties wel erg negatief. Zo slecht is het niet hoor en wat beenbescherming ect betreft vind ik dat je dat helemaal zelf moet weten. Niet iedereen heeft zo even 40 euro liggen denk ik. Is nog geen reden om niet te gaan springen.

Ik zou eens proberen je beugels wat korter te doen, en je moet inderdaad wel meer meegaan met je handen naar voren. Verder zie ik van deze foto's niet af dat de pony er geen plezier in heeft hoor. Mijne loopt vaak met zn oren in de nek, als ie even aan het werk moet maarja, wij vinden werken ook niet altijd even leuk. Uiteindelijk weet ik dat ie er best van een training geniet.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:28

luxje schreef:
Wat leuk om voor de afwisseling weer eens wat anders te doen.
Helaas is jouw (jullie) houding inderdaad niet erg goed te noemen.
Ik zou de beugels minstens 2 gaten korter doen, dan is het al makkelijker om je benen op de plek te houden.
Probeer niet te gaan staan boven de sprong, maar kom rustig met je lijf en handen een stukje uit het zadel en naar voren.
Wellicht is het een idee om je houding te oefenen op een (laag) kruisje met een drafbalk ervoor, dan klopt de afstand altijd, is voor de pony ook makkelijker, want nu zaten jullie er een aantal keren niet helemaal goed bij.
De pony heeft best een hele mooie techniek (foto 9, ondanks de balk), maar op dit moment zijn jullie nog een beetje de storende factor Knipoog
succes met oefenen

Ik denk dat mensen eens moeten gaan denken aan de manier waarop ze iets brengen.

Zie het bericht hierboven, klasse Lachen

Ik sluit me hier dan ook volkomen bij aan ! Lachen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:32

Sorry, maar ook ik vind het er niet vriendelijk uitzien..
Ik zie bij bijna elke sprong het balkje eraf vallen, vind het daarbij idd te hoog (zeker zonder peesjes).
De pony vind het zo te zien ook niet echt leuk, en op je houding is al commentaar gegeven..
Ik had dit zelf niet op bokt gezet..
Oeveningen als balkjes draven en kleine (kruis)sprongetjes kan je beter eerst doen om je houding te verbeteren en het balans te vinden.
Laat de pony anders eerst een paar keer vrijspringen, dan kan hij zich consentreren zonder ruiter waar hij ook nog op moet letten.
Zo kan hij ook zijn balans verbeteren, en zullen jullie veel makkelijker over de sprong komen en kan jij meer aan je houding denken.

Edit; ik ben het ook eens met het bovenstaande bericht!
Laatst bijgewerkt door Loiz op 27-03-08 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:33

Soms is het moeilijk iets aardig te brengen Lachen
Let me try:

Op sommige foto's ziet het springen er nog wel aardig uit.
Toch zou ik je aanraden eerst te werken aan je houding, zonder over een hindernis heen te gaan.
(daarna natuurlijk wel)
Ik snap wel dat sommige mensen hier niet zo aardig blijven, zeker omdat het lijkt alsof je helemaal niet doorhebt dat dit totaal niet de juiste manier is.
Excuse me if I'm wrong
Leuke pony verder Lachen

Overigens in je profiel zie ik dat je op blacky rijd, nu nogsteeds?
Want dan zou ik je aanraden te stoppen met rijden en dingen als grondwerk te gaan doen Lachen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:37

op het strand Clown dan had ik gewoon een reuzenpiste! maar ik woon niet aan de zee Tong uitsteken
springen kan momenteel toch niet, wei is een glijbaan en die peesbeschermers heeft ie ondertussen al hoor Lachen
en voltes zitten er bij het buitenrijden niet echt in Tong uitsteken al kan hij wel perfect op de plek ronddraaien Tong uitsteken (moet hij van mij soms doen als hij panikeert door een of ander rammelend vehikel)

hij heeft idd veel afgebroken,, maar zowel de hele lage als de hogere,, terwijl hij over elke hindernis (misschien met uitzondering van de drie blokjes,, weet ik niet meer) toch ook foutloos heeft gesprongen.

@lies: poging geslaagd Lachen. Ik weet ook dat het er niet geweldig uitziet hoor Knipoog en ben verre van van plan om elke dag een uur met meneer te gaan springen ofzo, maar alleen door te oefenen kan je leren... ben ook van plan om de hindernis van de later bijgevoegde foto van de eerder gesprongen hindernis vaker te doen Knipoog

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:38

ik vind het wel een beetje overdreven sommige reactie's ik vindt het goed dat jullie ze hier neerzetten en de commentaar goed opnemen
alleen zoals al gezegd is eerst de houding dan het springwerk en jullie komen er dan wel Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:42

Wat is er eigenlijk zo goed aan foto 9?
Ik vind die er eerder uitzien alsof Tor op z'n snoet gaat gaan,, en vind op dat vlak foto 8 veel beter in evenwicht... ook is m'n houding op foto 9 eerder op het laatste nippertje naar voren gegooid en helaas te ver, waardoor ik Tor wss uit evenwicht bracht...
En ik zie ook maar op 1 foto dat hij niet de ruimte krijgt vanvoor die hij nodig heeft? (misser van hierboven)

Bedankt voor de (vriendelijke) commentaar trouwens Lachen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:12

Tja wat zal ik ervan zeggen....een springpaardje zal t nooit worden en dit ligt niet aan jouw houding hoor!! En dat hij er gen zin in zou hebben....GEL*L...hij beheerst geen spring techniek..jammer voor de ruiter maar t zij zo.
Je kunt gerust dorspringen hoor maar ga je dan vooral fixeren op oefensprongetjes zoals in/uit-jes kruisjes. Misschien dat ie daar van leert.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 10:11

heb 'm es een laag in-uitje gezet Tong uitsteken de eerste sprong ie en de tweede was keer op keer een weigering Tong uitsteken

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:23

onley schreef:
ik zou me diep schamen
je pony vind er duidelijk geen bal
aan en tilt daarom zijn voeten niet op
en dan niet te spreken over je houding je werkt alleen maar tegen in plaats van mee te zitten
ik zou er verder niet meer mee springen hoor

Amen, Had het zelf niet beter kunnen zeggen, Afgod

Meis pas op hoor, vooral zonder de been bescherming zou ik voorlopig even niet meer gaan springen tot je ze wel heb! en dan even flink les nemen! Je brengt niet alleen jezelf zo in gevaar maar ook je pony!! Scheve mond

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 10:25

Ik heb ondertussen beenbescherming Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:26

Lord_Ik schreef:
Ik heb ondertussen beenbescherming Knipoog

mooi (dan zal ik er overheen gelezen hebben)

en wel les nemen of iig begeleiding die weet waar het over gaat!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:26

Ik ga niet alle berichtendoorlezen en mijn commentaar hou ik voor me (want ik weet zeker dat ik anders veel zal herhalen) maar wat ik wil benadrukken: Als jullie hoger willen springen met dit paard, moeten jullie dit onder begeleiding van een ervaren iemand gaan doen, want jullie hebben allebei overduidelijk nog niet genoeg ervaring om dit alleen aan te pakken. Het zou zonde zijn als dit paard op gegeven moment in de stop komt omdat hij er geen lol aan heeft en omdat jullie hem allebei met jullie houding sterk belemmeren.

Het is wel een heel mooi diertje en kan zeker meer dan een huppeltje Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:30

vivana schreef:
Tja wat zal ik ervan zeggen....een springpaardje zal t nooit worden en dit ligt niet aan jouw houding hoor!! En dat hij er gen zin in zou hebben....GEL*L...hij beheerst geen spring techniek..jammer voor de ruiter maar t zij zo.
Je kunt gerust dorspringen hoor maar ga je dan vooral fixeren op oefensprongetjes zoals in/uit-jes kruisjes. Misschien dat ie daar van leert.

Ik zou ook geen goede techniek hebben als ik wordt gestoord in mijn zweeffase door handen en niet-meekomende ruiterlichamen en ruiters die al op mijn hals liggen terwijl mijn afzet nog in volle gang is...

Ik vind dat dit diertje zich lekker rond boven de sprong, dat het er altijd niet even lekker uitziet ligt overduidelijk aan de ruiters...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:32

onley schreef:
ik zou me diep schamen
je pony vind er duidelijk geen bal
aan en tilt daarom zijn voeten niet op
en dan niet te spreken over je houding je werkt alleen maar tegen in plaats van mee te zitten
ik zou er verder niet meer mee springen hoor

Wat makkelijk om iemand zo negatief af te kraken, zeg! Verward

Hoezo schamen? mogen ze het niet leren dan? De beste stuurlui staan hier weer aan wal hoor.. Koe
Knap dat jij een mindreader bent, onley, knap dat je kan zien dat die pony het niet leuk vind. Ik denk dan ook dat de TS het dier er echt over heen slaat.. Clown

TS, ligt het zadel goed? Het lijkt wat groot! Probeer idd meer aan je balans te denken en eerst aan je techniek en die van je paardje te werken mbv goede instructie alvorens je de hoogte opzoekt. En niet gaan zitten, hoor , boven de sprong, geef hem de ruimte. Knipoog

Verder vind ik het een heel leuk dier, succes!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 10:41

Volgens de eigenaar ligt het zadel goed, maar binnenkort komt er iemand die z'n zadel eens gaat controleren. Hij heeft in verhouding tot zijn stokmaat een heel kort ruggetje, maar qua lengte (van voor tot achter) past het zadel nét.

@adil: ik denk dat je dat pas met zekerheid gaat kunnen zeggen als mijn (onze) houding beter is ...
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 28-03-08 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:42

ga je iets doen met de adviezen, TS?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 10:44

Ja hoor,, maar daarvoor moeten we eerst weer gaan springen he Knipoog de wei laat dit momenteel verre van toe Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:49

Precies, het is hier ook erg nat, maar heb je dan al wel begeleiding gevonden?