navaja @ work tijdens clinic van barbara koot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

j0rinda

Re: navaja @ work tijdens clinic van barbara koot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 12:54

__KELLY schreef:
jaa daar ziet het er echt heel veel fijner uit Ja
jullie hadden dus kennelijk een mindere dag ?
maar vergeet dan ook niet gewoon te reageren op je pony in plaats van zo in de blok te gaan met je handen want dat werkt ook niet bevorderend maar begrijp dus dat je zo moest rijden van Barbara dus dan moet het wel goed komen denk ik.

veel succes in de M1 en hopen op veel winstpunten.

gewoon een clinic waar dus andere dingen geprobeerd hebben, naja als dit dus niet werkt houd het al snel op natuurlijk!!
normaal rijden we dus zoals de wedstrijdfoto's

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 12:55

Def schreef:
Het ziet er veeeeeeel beter uit, je eigen rijdstijl!
Nou ja, gelukkig maar! Je hebt Barbara Koot dus blijkbaar helemaal niet nodig Haha!
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar fotos van mensen die ook bij haar een clinic hebben gevolgd, maar das heel erg off topic!
Veel succes in de M!

ik heb zelf maar 1 groep gezien en dat zag er erg goed uit, het is voor haar ook uitvogelen in 45 minuten hoe 2 paarden/pony's ergens het beste op reageren

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:08

Ik vind dat gedoe over dat naar beneden zagen een beetje vergezocht. Je kunt helemaal niet zien of ze heeft gezaagd aan een foto. Mijn instructrice deed vroeger ook wel eens voor als ik stilstond hoeveel druk ik op de buitenteugel moest houden. Daar komt geen zagende hand aan te pas. Zij neemt gewoon de buitenteugel op contact, ik geef een lichte hulp met mijn binnenbeen, zij een halve ophouding en voila, je paard staat aan de teugel. Dan kon ik voelen hoeveel druk zij had op de buitenteugel zodat ik weet hoeveel druk ik nodig heb voor een goede, constante aanleuning. Wel vind ik dat je je handen wat meer mag dragen. Ik vind jullie geen mooie combinatie omdat jij bijna te groot bent. Ik zeg bijna omdat het qua benen nog gaat hoor, maar een mooie combinatie vind ik het niet. Succes ermee!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:13

12sterre34 schreef:
Ik vind dat gedoe over dat naar beneden zagen een beetje vergezocht. Je kunt helemaal niet zien of ze heeft gezaagd aan een foto. Mijn instructrice deed vroeger ook wel eens voor als ik stilstond hoeveel druk ik op de buitenteugel moest houden. Daar komt geen zagende hand aan te pas. Zij neemt gewoon de buitenteugel op contact, ik geef een lichte hulp met mijn binnenbeen, zij een halve ophouding en voila, je paard staat aan de teugel. Dan kon ik voelen hoeveel druk zij had op de buitenteugel zodat ik weet hoeveel druk ik nodig heb voor een goede, constante aanleuning. Wel vind ik dat je je handen wat meer mag dragen. Ik vind jullie geen mooie combinatie omdat jij bijna te groot bent. Ik zeg bijna omdat het qua benen nog gaat hoor, maar een mooie combinatie vind ik het niet. Succes ermee!

dankje,
ik weet ook dat we niet het ideale dressuur plaatje zijn hoor, maar ik vind wel dat het nog kan!