Ninx schreef:Silence schreef:Op zich vind ik je houding niet verkeerd.
Probeer alleen niet continu te porren met je voeten. Duidelijk aansporen en geen reactie is strenger aanpakken.
Nu stomp je het paard min of meer een beetje af en raakt deze op den duur ongevoelig op je been.
Wat betreft het buiten komen, wat iemand al zei, probeer daat toch iets aan te doen. Desnoods een andere stalling.
Het kan een hele grote verandering voor het gedrag van je paardje betekenen. Jij zou ook gaan springen als je 23 uur per dag opgesloten word op de wc en 1 uurtje mee naar buiten mag. Dan word je ook wel gek en ga je ook wel rennen.
Als je zo bang bent zou ik proberen meer grondwerk te gaan doen en het rijden op te pakken op een rustiger paard.
Succes er verder mee.
Hoop dat je hoofdpijn al een beetje gezakt is.
(hersenschudding wordt in mijn ogen iets te snel gezegd. Ik lees het nog al eens hier op bokt, maar ondertussen kunnen ze wel allemaal op internet enz. Dat kun je met een hersenschudding echt niet. Dan wil je alleen maar liggen en slapen. Tevens kun je die diagnose denk ik zelf niet stellen zonder dokter/ziekenhuis, mits je een dokter bent of in de familie hebt)
Hoi ts,
Misschien lig je nu inderdaad wel plat, want je bent al eventjes niet meer hier geweest natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd hoe je tegen mijn voorstel aankijkt, en dus hetzelfde voorstel als hierboven wordt gedaan.
Groetjes Ninx
Hoi,
Het probleem is dat er hier in de regio zowiezo geen mogelijkheid is om paarden swinters op het land te hebben.
Dat laat de grond gewoon niet toe.
En op deze stal heb ik eigenlijk alles!
Goede bodems, wat heel belangrijk is, 2 binnenbakken en een buitenbak.
Stapmolen, noem maar op..
Sids kort ook twee zandpaddocks waar ze in kunnen.
Als ze weer los MAG, want daar gaat het in dit geval om, zal ik haar zeker proberen een aantal uur per dag in de zandpaddock te hebben en in de zomer staat ze zowiezo de hele dag op het land.
Ik doe er alles aan om het voor mijn paard zo prettig mogelijk te maken, maar sommige dingen zijn gewoon echt niet haalbaar!

Ze leek zo braaf (mocht idd misschien iets meer voorwaarts maar goed, vind het al heel wat dat je er zo op ging!) en dan uit het niets die uitspatting! Hopelijk voel je je al wat beter..
en we weten zelf het beste hoe het daarmee zit! Die kán niet eens naar buiten..
Schiet die even onverwachts weg. Trekt ook meteen aan. Ik denk niet dat er iemand was blijven zitten.