[FILM] Telandra @ Lanceer Work!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Re: [FILM] Telandra @ Lanceer Work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 09:21

Ninx schreef:
Silence schreef:
Op zich vind ik je houding niet verkeerd.
Probeer alleen niet continu te porren met je voeten. Duidelijk aansporen en geen reactie is strenger aanpakken.
Nu stomp je het paard min of meer een beetje af en raakt deze op den duur ongevoelig op je been.

Wat betreft het buiten komen, wat iemand al zei, probeer daat toch iets aan te doen. Desnoods een andere stalling.
Het kan een hele grote verandering voor het gedrag van je paardje betekenen. Jij zou ook gaan springen als je 23 uur per dag opgesloten word op de wc en 1 uurtje mee naar buiten mag. Dan word je ook wel gek en ga je ook wel rennen.

Als je zo bang bent zou ik proberen meer grondwerk te gaan doen en het rijden op te pakken op een rustiger paard.

Succes er verder mee.
Hoop dat je hoofdpijn al een beetje gezakt is.
(hersenschudding wordt in mijn ogen iets te snel gezegd. Ik lees het nog al eens hier op bokt, maar ondertussen kunnen ze wel allemaal op internet enz. Dat kun je met een hersenschudding echt niet. Dan wil je alleen maar liggen en slapen. Tevens kun je die diagnose denk ik zelf niet stellen zonder dokter/ziekenhuis, mits je een dokter bent of in de familie hebt)

Hoi ts,
Misschien lig je nu inderdaad wel plat, want je bent al eventjes niet meer hier geweest natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd hoe je tegen mijn voorstel aankijkt, en dus hetzelfde voorstel als hierboven wordt gedaan.
Groetjes Ninx

Hoi,

Het probleem is dat er hier in de regio zowiezo geen mogelijkheid is om paarden swinters op het land te hebben.
Dat laat de grond gewoon niet toe.
En op deze stal heb ik eigenlijk alles!
Goede bodems, wat heel belangrijk is, 2 binnenbakken en een buitenbak.
Stapmolen, noem maar op..
Sids kort ook twee zandpaddocks waar ze in kunnen.
Als ze weer los MAG, want daar gaat het in dit geval om, zal ik haar zeker proberen een aantal uur per dag in de zandpaddock te hebben en in de zomer staat ze zowiezo de hele dag op het land.

Ik doe er alles aan om het voor mijn paard zo prettig mogelijk te maken, maar sommige dingen zijn gewoon echt niet haalbaar!

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:24

Je kunt zien dat je wat gespannen op je paard ziet, daardoor rijd je haar een beetje krampachtig..waarschijnlijk voelt zij je spanning en wordt ze alerter op haar omgeving. Toen ze wat hoorde, schoot ze dan ook af. Ik hoop dat je snel weer het werk op kan pakken want het is de moeite wel waard denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:38

Mulan schreef:
Zit wat in, maar de actie op het filmpje lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor een herstellende blessure. Jammer genoeg houden paarden daar zelf weinig rekening mee Haha!
Ik gooide Mulan ook nooit los in herstelperiode, maar als ze echt zo gek was dat ze zelfs aan een hengstenketting bijna niet meer te houden was (ze kwam op 4 benen zo ver van de grond dat ik mijn arm zwaar kneusde), niet in de stapmolen kon omdat ze daar uit sprong (jawel), dan durfde ik er zelf ook niet altijd zo op.
Daarvoor had ik ondertussen iets te vaak op de eerste hulp gezeten.
Dan koos ik toch echt voor even longeren en bedoel ik uiteraard niet: rondslingeren aan een halster en als een gek laten bokken.
Misschien dat ik onder het zadel wel wat meer controle had, en ik begrijp ook dat teveel op de volte lopen ook meer belastend is, maar dat wordt deels weer gecompenseerd door het ontbreken van ruitergewicht.
Soms is het een beetje kiezen uit twee 'kwaden'.

Klopt, maar dit soort acties zijn niet gecontroleerd. Dit zoek je zelf niet op. Toen mijn paard nog een blessure had, mocht ik hem absoluut NIET longeren, NIET over zijn tempo laten lopen, en alleen maar rechte lijnen. Het is tegennatuurlijk om een paard op de volte te laten lopen in principe, dus longeren als hij een blessure heeft, of herstellende, kan heel slecht zijn.
Als mijn paard zich niet gedroeg, dan werd hij verdoofd, anders gebeurden er ongelukken.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:50

Raja schreef:
Liezel,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
En ik zit ook af te wachten, ik durf er niet aan te rijden.
Ik durf haar niet aan te pakken, bang voor wat er komen gaat...
En echt, ik ben ECHT bang!

Ik vind het echt knap dat je weer zonder longeerlijn durfde te rijden, en dan gebeurt
er zoiets Boos!
Veel sucses, en beterschap!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:53

Sjemig wat maak jij daar een lelijke klapper.
Ik snap dat je hier echt bang van wordt. Wens je veel succes en wijsheid. Ik vind jullie namelijk een erg mooie combi.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:01

Wat balen dat je ervan af viel! Dit is niet grappig.

Ik moet wel zeggen dat toen ik het filmpje bekeek ik direct dacht, wanneer gaat ie?

Je paard loopt in een te laag tempo op een saaie grote volte. Ik ben zelf ook absoluut geen held maar ik weet wel dat het beter wordt op het moment dat je echt gaat rijden. Probeer je af te sluiten voor je angst en ga aan andere dingen denken, ga bezig met je paard, zet hem aan het werk en denk alleen maar aan wat je aan het doen bent en wilt gaan doen.

Heel veel succes!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:20

Raja staat echt wel op een fijne stal! veel faciliteit en afwisseling, maar boxrust wordt voor Telandra heus niet fijner in een onbekende box op onbekend terrein. Dan kan ze beter op haar vertrouwde plek blijven! Kan je haar eventueel niet een beetje sederen als je weer gaat rijden?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:32

Damn! Pfoeh dat zit volgens mij niemand uit.

Erg vervelend voor je dat dit moest gebeuren. Vind jullie verder echt een leuke combinatie! Lachen

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:31

Jeetje Leur! Ik wist dat je die klapper ging maken.. Maar zo eentje.. Wow! Ze leek zo braaf (mocht idd misschien iets meer voorwaarts maar goed, vind het al heel wat dat je er zo op ging!) en dan uit het niets die uitspatting! Hopelijk voel je je al wat beter.. Ach gut
Wat betreft het verhuizen.. dat zou ik in dit geval helemaaaal niet doen! Zo kreeg ik ook de tip dat die van mij meer naar buiten moest.. Vork en we weten zelf het beste hoe het daarmee zit! Die kán niet eens naar buiten.. Ach gut
Als ze eenmaal wat zwaarder werk mag doen gaat het vast beter.. En dat grondwerk zal ook een hoop oplossen.. en wie weet Bach Bloesems? Krijgt Voice ook..
Het komt wel goed meis!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:18

ik heb noob ook vaak gesedeerd toen we na een blessure waar aan het opbouwen. beter voor mijn en zíjn veiligheid!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:08

Poe heftig hoor, zo eentje heb ik er zelf ook weleens meegemaakt en dat gaat je niet in de koude kleren zitten!

Zoals al gezegd, kun je haar niet wat sederen of er gewoon tijdelijk iemand anders op laten rijden? Zo schiet het ook niet op, je maakt het enkel erger. Zet er iemand op die het beestje niet kent en die er lekker actief mee aan de slag gaat!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:13

ShannaY schreef:
Mulan schreef:
Zit wat in, maar de actie op het filmpje lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor een herstellende blessure. Jammer genoeg houden paarden daar zelf weinig rekening mee Haha!
Ik gooide Mulan ook nooit los in herstelperiode, maar als ze echt zo gek was dat ze zelfs aan een hengstenketting bijna niet meer te houden was (ze kwam op 4 benen zo ver van de grond dat ik mijn arm zwaar kneusde), niet in de stapmolen kon omdat ze daar uit sprong (jawel), dan durfde ik er zelf ook niet altijd zo op.
Daarvoor had ik ondertussen iets te vaak op de eerste hulp gezeten.
Dan koos ik toch echt voor even longeren en bedoel ik uiteraard niet: rondslingeren aan een halster en als een gek laten bokken.
Misschien dat ik onder het zadel wel wat meer controle had, en ik begrijp ook dat teveel op de volte lopen ook meer belastend is, maar dat wordt deels weer gecompenseerd door het ontbreken van ruitergewicht.
Soms is het een beetje kiezen uit twee 'kwaden'.

Klopt, maar dit soort acties zijn niet gecontroleerd. Dit zoek je zelf niet op. Toen mijn paard nog een blessure had, mocht ik hem absoluut NIET longeren, NIET over zijn tempo laten lopen, en alleen maar rechte lijnen. Het is tegennatuurlijk om een paard op de volte te laten lopen in principe, dus longeren als hij een blessure heeft, of herstellende, kan heel slecht zijn.
Als mijn paard zich niet gedroeg, dan werd hij verdoofd, anders gebeurden er ongelukken.

Misschien heeft het ook met de aard van de blessure te maken...
Blijft i.i.g altijd ERRUG lastig, een paard dat niks liever wil dan hollen en dan niet mag.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:24

Liezel1 schreef:
wat mij inderdaad opviel in het filmpje is dat je paard niet vooruit lijkt te komen...
ze loopt wat kort, onder haar tempo en je lijkt er behoorlijk aan te moeten zitten om haar "aan de gang" te houden....
ze loopt niet actief....

ik weet natuurlijk niet wat jouw blessure is en dat van je paard, maar misschien kun je haar actiever houden en meer aan het werk zetten....

die uitspatting op het einde verbaasde mij eerlijk gezegd niet zo.... ze loopt de hele tijd zo "mat"...
ik ken genoeg paarden die daar behoorlijk irri van worden en die dan inderdaad rare fratsen uit gaan halen....

Hier ga ik op mee, je rijd wat afwachtend en bangig. Maar als dit vaker gebeurd kan ik me dat dondersgoed voorstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:31

Wat een smakkerd maakte je zeg, ik zag het dus niet aankomen!
Leek allemaal redelijk beheerst, alleen de oefening leek wat saai....
Wat em wel opviel is dat er iets in je houding verloren ging omdat je naar beneden keek, en niet naar voren, vond het zelfs storend...

Ik kan me je angst goed voorstellen, daarbij ook nog het probleem dat hij bijna 3 keer geblesseerd is geraakt, dat maakt het er niet beter op.
Wat ik niet uit het topic op kon maken maar me wel afvroeg heb je na die val weer gereden?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:38

ziet er goed uit Jullie zijn een geweldige combi!!!!!! maar het laatste!! jeetje maak jij even een mooie smak phoe!!! Haha! heb je nix gebroken??? Heb niet het leke topic gelezen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:40

PRECIES zo ben ik ook pas van een paard afgeflikkert.
Die schrok ergens van en ging vervolgens heel hoog bokken. terwijl ze allang niet meer bang was.
We hebben een osteophaat laten komen en toen bleek dat er een blokkade onder het zadel zat, in haar wervels. Op het moment dat ze schrok deed dat pijn en gaf ze een bok. vervolgens kwam iknatuurlijk hard neer en deed dat weer pijn.. en zo maar door..
dat is een nare manier om er vanaf te vallen!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:45

Zo!!! Wat kan die van jou bokken! Vind het dapper van je dat je het filmpje op bokt zet!
Vervelend dat je zo bang bent, hoe komt het? Of heb ik er overheen gelezen? Ik ken het wel en er zit niks anders op dan gewoon doorzetten. Klinkt makkelijker dan het is, ik weet het maar met goede begeleiding moet je een eind komen. En idd meer voorwaarts rijden, maar dat is al vaak genoeg gezegd. Succes!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:49

Ik dacht dat jij een bijrijder had? Kan hij er niet op terwijl ze licht gesedeert is zodat ze wel beweegt maar meer controleerbaar. En jij er ook weer op tot je zo weer een paar x rustig (aan de longe) hebt gereden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:06

Zo! Bloos! Schiet die even onverwachts weg. Trekt ook meteen aan. Ik denk niet dat er iemand was blijven zitten.
Vervelend dat ze zo je vertrouwen weer beschadigd heeft. Is ze altijd zo explosief?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:26

Sederen kan ik niet doen met haar op dit moment.
De blessure kwam voort uit het verkeerd ebalsten van het rechter achterbeen en met sederen, zal ze dat been dus weer verkeerd gaan bealsten omdat ze dan minder controle heeft over zichzelf.

Mijn bijrijder, die tevens ook in de bak staat op het filpmje, rijd haar deze week zowiezo nog.
Ik denk dat ik er volgende week wel zelf weer op wil. Anders doe ik het straks nooit meer, en dat is zonde...

Annetje, Zo extreem explosief is ze niet altijd hoor. Meestal springt ze allen maar met 4 benen de lucht in of geeft een keer een bok, maar dit is wel heel erg hoor, wat ze hier doet...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:13

je hoeft haar daarom niet fysiek te sederen, als je begrijpt wat ik bedoel. Bachbloesem brengt mentale rust, en dat zie ik ook een beetje onder sederen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 20:17

Ze krijgt van de Groen Os Rustcompositum extra.
Ik ga morgen overstappen op Steri calm.
Een supplement, gebaseerd op Magnesium.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:19

Zodra jij ontspant gaat zij weer kijken.. stout paard! En echt heel onverwacht die bokpartij! Sterkte!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:13

Au, ik schrok wel heel erg toen je paard zo begon te bokken! Sterkte en beterschap, hij liep ervoor heel mooi en je zit erg netjes door Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:06

rustcompositum krijgt noob bij ons altijd in de winter, omdat hij anders ook zo'n truckendoos opentrekt als die van jou heeft gedaan.
hoe gaat het rijden door je bijrijdster?