[Shet]Maya @ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Re: [Shet]Maya @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:54

Daphne__ schreef:
achjoh, wat een onzin weer he Verward
denken jullie dat mm wat aan haar ogen mankeert ofzo..
na 1 berichtje over dat het jongetje te groot is, weet ze dat wel hoor.

ik vind het er niet onvriendelijk uitzien.
en ik zie wel vaker dngen op bokt, die erger zijn als dit!
leuke pony hoor!
veel plezier nog met haar Lachen

Dank je wel Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:54

Lijkt me altijd nog beter dan een te lang persoon die schade aan de pony richt. Bloos

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:55

katiavl schreef:
polly2 schreef:
Toch nog even een duit in het zakje doen.

Mijn hemel...wat kunnen een aantal mensen hier de boel dramatiseren zeg...

Okay...de jongen is te groot...okay...hij kan zowat meelopen....
Maar er wordt hier over gesproken alsof de pony hiermee zwaar mishandeld is.

Zo'n pony is niet van suiker en krijgt er heus niks van, als dit eens een keertje gebeurt.
Alleen...om dit zinvol te noemen om ter afwisseling in de training op te nemen...nee...daar is dit totaal niet zinvol voor.

Het is in mijn ogen totaal zinloos om dit met de pony te doen..en als het dan ook nog niet goed past, vanwege de lengte...waarom zou je het dan doen???

Maar om nu te voorspellen dat dit dier er van alles aan over zou houden...dat gaat mij ook veel te ver...

Kan wel schadelijk zijn kijk naar foto zes waar de pony in een houding getrokken word en het gewicht verdeeld is, net zoals een mens kan een paard zich in één minuut kwetsen. En ponys zijn niet gemaakt om op te rijden, des te meer we moeten opletten kwa gewichtsverdeling. Die studies hebben dat al lang bewezen

Ik vind dit dus geen goed voorbeeld van dieren houden

Dus jij zegt dat je helemaal niet mag rijden op ponys ookal zijn het geen shetlanders.
Nou dan is heel bokt wel verkeerd..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:56

ik ben van mening dat de eerste foto in je profiel niet echt gezond is voor je pony. de geef ik eerlijk toen maar op die leeftijd (nouja 11 12 jaar) Ging ik ook op een shet. De laatste keer dat ik er op zat en daar foto's van gemaakt waren ben ik er nooit meer op gegaan.

Ok goed dat je ziet dat het plaatje niet klopt... Maar alsnog een kleine sulky is niet duur en mennen leer je je paard aan de dubbelen lijnen. Wat jij dus doet met je pony. De basis is er dus al nu een gewicht er avhter en daarna de sulky. En mennen op zig is echt niet moeilijk... En anders vraag je aan je ouders of je eens in de zoveeltijd een lesje mag krijgen in het mennen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:56

Ik heb niet alle posten gelezen....maar beestje moet dus nog 4 worden....en de foto's zijn al een tijdje geleden genomen?

En men vind je een dierenbeul? Goh Clown Ach gut

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:57

Op die eerste foto in mijn profiel sta ik op mijn benen dus zit ik niet op haar..
Ja dat is waar maar ik ken niks van het tuig enzo en we hebben geen trailer en ik zou bijgod niet weten waar zo cursussen worden gegeven ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:58

Nee maya als je goed leest staat dat er niet Lachen maar dan moet je het wel goed lezen

Het gaat over gewichtsverdeling en welzijn

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:58

slimmerik schreef:
Ik heb niet alle posten gelezen....maar beestje moet dus nog 4 worden....en de foto's zijn al een tijdje geleden genomen?

En men vind je een dierenbeul? Goh Clown Ach gut

Laten we zeggen januarie dus was ze daar 3,6

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:59

Ik ben het er helemaal niet eens dat dit niet bepaald een juiste combinatie is!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:59

ga op indetnet zoeken... ze kunnen ook naar jou toe komen.. dui een menboek in... het is allenmaal niet zo moeilijk. Na 1 keer kon ik mijn (toenmalige) verzorgshet optuigen en inspannen en wegrijden. Je moet gewoon even zoeken

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:00

Zal ik doen als ik eens tijd heb maar ben nu leren.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:02

aerdenhout1 schreef:
Als TS nu even zijn of haar adres geeft via PM dan heb ik nog wel een paar rolschaatsen die ze kunnen gebruiken.

hahahahahaha
dat is een goed idee!
hoe kom je der op

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:04

My god.. heb hier nog wel een paar stelten liggen voor 't pony'tje.. dan hoeft het jongetje niet mee te lopen..

en dan 30 kilo op een shetje van 85 cm? ... jeetje..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:05

Michelle_x schreef:
My god.. heb hier nog wel een paar stelten liggen voor 't pony'tje.. dan hoeft het jongetje niet mee te lopen..

en dan 30 kilo op een shetje van 85 cm? ... jeetje..

hhaah ROFL idd Knipoog

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:06

mischien moeten jullie eens LEZEN!
ze zecht toch dat ze iets gaat veranderen..

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:08

Ik was eens in je profiel aan het kijken en je komt me op de een of andere manier ergens bekend van voor Tong uitsteken
Ik heb zelf bij een manege in Gellik gereden. De berkenheide Lachen
Maar dan over je topic.
Er zijn genoeg kleine kinderen die de pony met plezier zo eens voor je willen rijden Lachen
Maar ik heb je reacties zo eens door gelezen en volgens mij weet je het zo na al die reacties nu ook wel.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:08

Oh ik heb alles gelezen hoor. Knipoog 4 jaar en starten met een veel te grote ruiter.. Kan alles behalve goed zijn vind ik.. Maar goed,

Veel plezier met je pony ts..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:15

Voor 1 keertje snap ik niet waarom er een hele heisa over wordt gemaakt dat dit jongetje dr op zit, want 10 minute even een rondje kan geen kwaad

als ze dit vaker doet vindt ik sommige reacties nogsteeds overdreven bedoel hij wordt niet zwaar mishandeld, is uitgehongerd o.i.d. ..

Ik snap niet waarom er altijd persé op een shetlander gereden wordt, kijk als er een goed passend iemand op zit hoor je niemand. Maar als je geen passend iemand kan vinden (denk dat hier een kind van 8/9 misschien net aan 10 jaar op past ) waarom ga je nou dan niet wat anders met zo'n shet doen. Dat kan ik dan gewoon niet begrijpen waarom mensen dat toch persé op zo'n shet moet rijden. Ga dan lekker aan de lange lijnen,longeren, als je daar geld voor heb of beschikking voor heb of er voor kan sparen een karretje kopen en lekker voor de kar, ga er mee vrijheids dressuren etc etc. daar doe je je shet véééeel en véééeel meer plezier mee, een pony hoeft echt niet persé onder de man te zijn..

Maarja genoeg gepreekt.

Vindt het voor derest een leuke shet Ja nog veel succes met ehm Ja

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:31

Citaat:
Het doel van dressuur is op een harmonieuze manier het paard gehoorzaam aan de ruiter te maken. Het is de bedoeling dat het paard op de lichtste aanwijzing van de ruiter het gevraagde uitvoert en dat het zich daarbij prettig voelt.

Hmm Nors opkijken ik zie dit echt niet terug op de foto's

Citaat:
volwassen robuuste ponyrassen kunnen 20% van hun eigen lichaamsgewicht dragen

Citaat:
een paard is volwassen als hij 7 jaar is

Hmm Nors opkijken 20% van 170 kg = 35 kilo. Voor een getrainde en volwassen pony is dit dus de max.

Citaat:
Niet alleen het ruitergewicht is belangrijk voor kleine pony's, ook de lengte speelt een grote rol. Door een uitstekend bovenlichaam en onderuit stekende benen, kan een kleine pony door een lange(re) ruiter makkelijk uit balans worden gehaald. Vooral voor niet getrainde pony's kan dit schadelijk zijn voor rug en benen

Hmm Nors opkijken dus voor een pony die niet regelmatig op een goede manier (over de rug) getraind wordt is dit nog slechter.

Ik vind het een erg leuke pony maar dit keer ga ik met de rest mee, dit kan echt niet meer. Voor de kar kun je een kleine pony het beste gymnastiseren en dressuurmatig trainen. Vooral omdat je dit niet vaak doet is het dus slechter, dan wanneer je als lange ruiter op een pony gaat zitten die goed getraind is.......

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:39

Amen Ukkiepuk.

Maar waarschijnlijk zal TS zichzelf gelijk geven dat het niet schadelijk is en geen kwaad kan... het is toch máár een shet?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:40

Gos... Dit zal niet goed geweest zijn voor het paardje, zo jong. Je kan echt beter een kleinere ruiter zoeken, als die te vinden zijn

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:42

Ze zijn er zeker.. mijn shet zit ook rond de 85 cm en heeft een passend ruitertje. Maar zelfs hij word niet regelmatig bereden, zo eens in de maand..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:46

Michelle_x schreef:
Amen Ukkiepuk.

Maar waarschijnlijk zal TS zichzelf gelijk geven dat het niet schadelijk is en geen kwaad kan... het is toch máár een shet?

Jup, dat blijkt ook wel.
Verder een leuke pony, ga zo door met andere dingen doen dan rijden.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:47

Je kan meelopen. Gekken Knipoog

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:08

Ten eerste:
Waarom iedereen nou weer gaat zeuren omdat iedereen dit belachelijk vindt enz.
Waar is HAW anders voor? je mag toch je mening geven. En ja ze hoort alles 5 pagina's lang hetzelfde, maar vinden jullie niet ook een beetje iets wat ze zelf uitlokt?
Ze zegt zelf al dat ze weet dat die te lang is, maar toch zet ze het op bokt..ja dan kan je idd wel pagina's lang commentaar krijgen.

Ten tweede:
Ik snap niet zo goed waarom je nu zelf gaat verzinnen waarom je pony afwisseling nodig heeft? terwijl je het niet eens zeker weet want zoals ik heb gelezen heeft je pony vervelings gedrag nog nooit getoond..

Ten derde:
Ik denk dat wat je nu doet, vrijspringen, wandelen, LL, al genoeg afwisseling..en je kan der toch ook gewoon een dagje vrij geven? volgens mij vinden shetten dat helemaal niet erg..!

Ten vierde:
Je zegt zelf dat je geen passend ruiter nodig hebt, oke dan niet, maar laat er dan ook geen ruiter op rijden die er niet op past..

Ten vijfde:
Leuke shet, heb plezier met haar..en ga niet zoveel zorgen maken over de afwisseling,,luister naar je pony,,die geeft vanzelf wel aan dat ze het niet meer leuk vind en ga je gewoon wat anders zoeken..Ik denk idd dat mennen voor deze erg leuk zo zijn..de meeste hebben er veel plezier in!