Citaat:
Het doel van dressuur is op een harmonieuze manier het paard gehoorzaam aan de ruiter te maken. Het is de bedoeling dat het paard op de lichtste aanwijzing van de ruiter het gevraagde uitvoert en dat het zich daarbij prettig voelt.
Hmm
ik zie dit echt niet terug op de foto's
Citaat:
volwassen robuuste ponyrassen kunnen 20% van hun eigen lichaamsgewicht dragen
Citaat:
een paard is volwassen als hij 7 jaar is
Hmm
20% van 170 kg = 35 kilo. Voor een getrainde en volwassen pony is dit dus de max.
Citaat:
Niet alleen het ruitergewicht is belangrijk voor kleine pony's, ook de lengte speelt een grote rol. Door een uitstekend bovenlichaam en onderuit stekende benen, kan een kleine pony door een lange(re) ruiter makkelijk uit balans worden gehaald. Vooral voor niet getrainde pony's kan dit schadelijk zijn voor rug en benen
Hmm
dus voor een pony die niet regelmatig op een goede manier (over de rug) getraind wordt is dit nog slechter.
Ik vind het een erg leuke pony maar dit keer ga ik met de rest mee, dit kan echt niet meer. Voor de kar kun je een kleine pony het beste gymnastiseren en dressuurmatig trainen. Vooral omdat je dit niet vaak doet is het dus slechter, dan wanneer je als lange ruiter op een pony gaat zitten die goed getraind is.......