Uckfield (Landino x Jackson) @ work.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Re: Uckfield (Landino x Jackson) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:47

Silence schreef:
Patty is er stellig van overtuigd dat dit niet gebeurd.
Dat kan ze heel goed zegt ze.....ze hecht zich er niet aan omdat ie toch weer weg gaat.
En dan ben ik het dus helemaal eens met Pashon. Dan ontbreekt er iets wat het paardje o zo nodig heeft.

Laat de ts het alsjeblieft zelf zo duidelijk zeggen zeg.. Weet jij veel naar wat voor een ander baasje TS opzoek gaat! Als je een leuk bod op je paard krijgt kan je dat niet vaak weigeren.. Das bij ons thuis ook zo.. Alles is te koop.. Maar het tehuis is het allerbelangrijkste.. Lijkt mij ook bij de TS het geval dat als haar paard OOIT verkocht wordt ze dan opzoek gaat naar een goed tehuis!

TS: Ze begint er al beter uit te zien! Vind trouwens dat je je handen keurig rechtop hebt! Knipoog Zorg dat als je je handen wat naar voren plaatst dat ze je hand volgt en niet de teugels uit je handen probeert te trekken!

Voor de rest gaat dit naar mijn idee helemaal goedkomen! Wel zou ik haar baardje weghalen Bloos hahahaa Clown

Heel veel plezier ermee![/quote]
Daar wil ik toch op reageren, dat is dikke onzin! Hangt er maar net vanaf hoe je ermee omgaat. Bij ons thuis gaat het paard voor nog geen miljoen weg nooit! Daar zijn paardenniet voor [/quote]

Als mij verzekerd wordt dat mijn paard daar een goed leven krijgt en er heerlijk oud kan worden en ik mag hem gewoon opzoeken dan wel.. Ik heb er alles mee bereikt, maar er is nog niemand goed genoeg bevonden om hem mee te nemen..

paarden waren in eerste instantie net als alle andere dieren niet bedoelt om op te rijden.. dit is mijn mening.. en daarbij leeft iedereen weer in zijn eigen situatie thuis.. ik heb iig geen geldboom in de achtertuin staan maar toch heb ik veel kosten aan mn diertjes.. alstie dan ergens een goed tehuis kan krijgen waar een leuk lief meisje heerlijk met hem gaat hobbelen en af en toe een wedstrijdje doen dan vind ik het geen probleem om mijn diertje naar dat soort type mensen te brengen Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:28

Ik wil jouw even zeggen dat ik het knap vind dat je toch weer de foto's plaatst! Op je andere topics (ook die van Nike) kreeg je zoveel commentaar, maar je bewijst maar weer eens dat je goed tegen kritiek kunt en er ook echt iets mee doet, dat doet niet iedereen.
En zeker een bepaald persoon in het topic van Nike, gek ik was haar nog niet tegengekomen in de lijst van de young riders maar ze weet het wel allemaal mooi af te zeiken.

Niks van aantrekken en de opbouwende kritiek gebruiken. Het zijn leuke foto's, heel veel plezier met haar, ik vind het een plaatje! Haha!

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:47

LittleKathy schreef:
Ik wil jouw even zeggen dat ik het knap vind dat je toch weer de foto's plaatst! Op je andere topics (ook die van Nike) kreeg je zoveel commentaar, maar je bewijst maar weer eens dat je goed tegen kritiek kunt en er ook echt iets mee doet, dat doet niet iedereen.
En zeker een bepaald persoon in het topic van Nike, gek ik was haar nog niet tegengekomen in de lijst van de young riders maar ze weet het wel allemaal mooi af te zeiken.

Niks van aantrekken en de opbouwende kritiek gebruiken. Het zijn leuke foto's, heel veel plezier met haar, ik vind het een plaatje! Haha!

Hier ben ik het volledig mee eens. Ziet er netjes uit. Natuurlijk zijn er wel aandachtspunten maar die weet je zelf ook wel. Knipoog

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:02

ik vindt het weer eens zo ontzettend jammer dat topics worden gebruikt voor discussies/meningen van anderen. mensen vergeten dat het gaat om rijtechnisch commentaar, worden koppig en houden zich stellig vast aan zijn/haar mening.
wanneer je kritiek plaats, doe dit dan opbouwend en niet afkrakend. zou jij die zelf fijn vinden?
nu krijg ik vast het antwoord: ik laat het niet zo ver komen, ik weet wel beter lala..sorry, niemand is perfect, niemand weet alles. laat elkaar voor de zoveelste keer eens in zijn/haar waarde, heb respect. probeer dingen te brengen zoals je zelf ook behandeld wil worden.
ik vindt dat patty_paard goed onderbouwd commentaar geeft op tips van anderen, zij is van mening dat het op deze manier goed gaat. zij is dus ook degene die beslist. dan kan iedere bokker hier hoog of laag gaan springen, ik denk niet dat zij daarvoor haar mening veranderd. ieder mens is anders, en ieder mens heeft een andere kijk op dingen.
als wij die nou eens van elkaar in waarde laten, ongeacht ervaring/leeftijd/achtergrond e.d.
meningsverschillen zul je altijd houden, anders was het hier vreselijk eentonig geweest. kritiek zul je altijd houden, zolang het maar opbouwend is.

edit: ik zou het haast vergeten Vork ik vindt dat je paardje er idd al beter uitziet dan op de vorige foto`s. jullie zouden best eens een goede combinatie kunnen worden. een ander zadel, op den duur, zou voor je houding en voor het paard goed uit kunnen pakken. handel zoals jij denkt dat het beste is, en neem tips op waarvan jij denkt dat ze nuttig zijn. 10 mensen weten meer dan 1. veel plezier met je paardje Knipoog en plaats over een paar weken eens nieuwe foto`s, lijkt me mooi om te zien hoe je paardje vooruit gaat Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 20:55

Bedankt iedereen Lachen

Over het hechten en liefde geven.
Het is wel zo dat omdat ik er toch op een bepaalde afstand van leef het dier andere(iets mindere) liefde krijgt dan als dat ik me wel echt aan het paard zou hechten.
Maar omdat ik bij voorbaat al weet dat ze toch ooit weer weg zal moeten, wil ik mij niet aan het dier gaan hechten. Over het wel en niet kunnen daarvan, uit ervaring weet ik dat ik dat kan. Lachen

Idd Def, dat bedoel ik ook Ja
FrankavdT; Tot 31 maart krijg ik iedere week les van mijn gewone lesgeefster.
Vanaf dan heb ik blokstage, waarbij ik 10 weken, 2 x per week een half uur priveles krijg van een Grand Prix ruiter. En er tijdens mijn eigen rijden ook opget word tussen het werk door. Lachen
Marchador; Haha dat knuffelen moet ze nog leren Tong uitsteken
Sologirl; Idd. Zal dan ook zeker op zoek gaan naar een goed tehuis.
Zal eraan werken.
Pel; Over een tijdje komen er zeker weer foto's Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:10

Leuk paard hoor! Over of je verandwoordig bezig bent of niet zeg ik niks, daar ben ik niet voor en daar is HAW niet voor.
Wat mij opvalt is dat je paard nog wat op zijn voorhand loopt, als je dit verbeterd krijgt ziet het er super netjes uit!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:50

Ik ga ook niks over je aan je paard hechten en liefde geven zeggen.
Als je rijdt moet je meer naar voren kijken, nu val je voorover en heb je je rug bol. Je mag best een beetje trotser zitten met zo'n paard! Volgens mij hangt ze in het begin nogal op je hand...? Ik zou het advies geven haar voorwaarts te rijden,maar denk dat ze je dan iets te sterk wordt. Begin maar met rust erin te krijgen. Je hebt les dus ik denk dat er wel aan gesleuteld wordt en dat het ook absoluut wel goed komt. Een ruiter en een paard moeten eerst aan elkaar wennen. Bij het springen mag je iets meer met je handen meegaan, nu lijkt het alsof je eraan hangt.
Wat me direkt opviel was dat ze haar mond niet meer open doet.... En toch nog even een tip, neem inderdaad een ander zadel, komt niet alleen je paard, maar ook jou ten goede....Weet niet hoeveel geld je er eventueel nog voor over hebt, maar voor 150 euro kun je zeker al wel een ander zadel kopen...

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:56

Ziet er super leuk uit zeg, en die foto van Uckfield en Max is echt hilarisch Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:03

Ik heb niet de reacties gelezen om me niet te laten beïnvloeden door anderen...

Heel leuk dier maar...ik word eng van haar benenwerk! Net alsof ze zichzelf nog een keer onderuit schopt. Ik heb al wel eens tactfouten gezien maar deze zijn echt heel ernstig voor zover je het op de foto's kunt zien... Paard duikt enorm op de voorhand. Ga je snel (en veel) les nemen met haar?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:57

Wat een fijn topic weer dit.
Ik vind het een leuk paard om te zien en ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.

Rijtechnisch en over het zadel is al zo veel gezegd, daar ga ik niet meer over uitwijden. Helaas ben ik ook geen VA en ga ik dus niets zeggen over het beenwerk e.d.

Ik ben trouwens wel van mening, dat je een paard zéker wel liefde kan geven en tegelijkertijd in je achterhoofd houdt dat het dier weg gaat. Ik heb bij een stoeterij gereden waar ik diverse paarden onder mijn kont gehad heb. Sommige bleven lang, andere bleven kort. Er waren wel degelijk dieren bij waar ik écht een band mee had en waar ik mee kon lezen en schrijven. Maar in mijn achterhoofd had ik wel altijd dat ze ieder moment weg kon zijn. Dit hield me nooit tegen om voor een paard door het vuur te gaan hoor!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:33

Bedankt Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:55

poes schreef:
Ik heb niet de reacties gelezen om me niet te laten beïnvloeden door anderen...

Heel leuk dier maar...ik word eng van haar benenwerk! Net alsof ze zichzelf nog een keer onderuit schopt. Ik heb al wel eens tactfouten gezien maar deze zijn echt heel ernstig voor zover je het op de foto's kunt zien... Paard duikt enorm op de voorhand. Ga je snel (en veel) les nemen met haar?

Beenwerk? Dat is toch hoe goed de toestand van haar benen is? Dat heeft toch niks met de beweging zelf te maken?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:12

Ik bedoel dus wel de beenbeweging met beenwerk Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:32

Ik wil niet vervelend zijn, maar een pony/paard en een ezel samen op een wei is niet echt een goed idee.
Een ezel heeft een bepaalde soort worm bij zich, een ezel kan hier wel tegen, maar een paard niet! Knipoog

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:34

Def schreef:
Gezellig topic dit...
Leuk paard!
Zadel ben ik het mee eens, past niet goed. Je richt er schade mee aan door er langer mee door te rijden.

Ezels kunnen prima bij paarden instaan, mits ze longworm vrij zijn. Dit kun je door je dierenarts na laten gaan. Als je ezels altijd met een goed wormmiddel consequent ontword en ze waren al longworm vrij dan is er niets aan de hand.
Goed bijhouden dus.
Onze ponys staan al hun hele leven naast ezels en hebben er over het hek contact mee en die hebben nergens last van.
Beetje meer geinformeerd zijn dus sommige mensen die maar wat roepen...

Sorry voor mijn reactie, dit wist ik dus niet, want ik lees alleen maar dat het absoluut niet slim is en van dit ontwormingsmiddel is mij niks verteld! Knipoog

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:55

Wat een heerlijk paard heb je gekocht Patty Haha!
Vind hem echt gaaf! Het rijden ziet er netjes uit en ik zie zeker al verbetering in het rijden!