Meetje22 schreef:Ik denk ook dat bitloos rijden een tijdelijke hype is.
Kijk dat mensen opeens iets bedenken wat in de mode is,oke.
Maar je kunt moeilijk verwachten dat een grote organisatie als het KNHS meteen achter die mensen aanrent en inspringt op de laatste mode.
Paardrijden is gewoon een ouderwetse sport met strenge regels maar dat geeft niet.
Ik vind het zelfs wel wat hebben dat je aan bepaalde regels moet voldoen en dat iedereen en chique de friemel uitziet op wedstrijden.
Ik zou er niet aan moeten denken dat we straks allemaal met het nieuwste kleurtje van ankypads met een verkleurde rode broek,bitloos en een paar gympen met chaps de ring in gaan.
Ik vergelijk het een beetje met autorijden.
Er zijn genoeg mensen die zonder rijbewijs prima kunnen rijden,echter is het verplicht een rijbewijs te halen anders kom je de straat niet op.
Er zijn nou eenmaal regels nodig om te voorkomen dat iedereen maar zijn gang gaat en het een zooitje word.
Je kunt ervoor kiezen je aan de regels te houden en je kunt er ook voor kiezen dit niet te doen.
Echter moet je dan ook de consequenties aanvaarden en niet zeuren als je niet word toegelaten.
Nu is het dat mensen bitloos willen rijden,wat is de volgende stap?
Zonder zadel?
Bitloos een hype?
Ik denk niet dat het een hype is maar meer een overtuiging. Alles is in evolutie en de mens heeft ontdekt dat een paard ook kan luisteren zonder een stuk metaal in de mond. Men heeft ook ontdekt dat een paard reageert op lichaamstaal enz...
Persoonlijk denk ik niet dat deze mensen binnen een paar jaartjes weer een bit gaan gebruiken omdat het niet meer 'in' is. Het bitloos rijden moet nog wel wat geïntegreerd worden maar dat zal wel komen. Alles op zijn tijd.
(Uiteraard zijn er ook scherpe bitloze optomingen, maar dat heb je ook in bitten. Je hebt straffe bitten en zachte bitten en in mijn ogen kan iemand die aan NH doet ook met bit rijden.)