(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jett_

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:59

Er klopt hier idd iets niet

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:05

neey idd! wat raar dat ze het er niet bij zetten dan! ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen maar ik zou die verkoper maar eens ff aan de tand voelen en je beschermen tegen een miskoop, let volgende keer dat je er bent ook eens ff op de ogen.. zijn deze dof dan heeft ze waarschijnlijk een middel toegediend gekregen, let ook op voldoende water wat ze rustig kan maken en of de stal voor jou idee recht is! dit zijn allemaal trucjes om de streken van de paarden te verdoezelen!!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:07

Een eerste eigen paard is natuurlijk GEWELDIG... niets is dan leuker als jouw paard!! Maar een eerste paard moet je niet impulsief kopen, maar eerst eens goed rondkijken wat er allemaal te koop is.... zou echt sneu voor je zijn als je achteraf teleurgesteld wordt als er iets niet goed blijkt te zijn!

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:11

idd!! t is ook niet mijn bedoeling om haar nieuwe lieveling af te kraken maar om haar tegen een miskoop te beschermen!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:21

Iedereen bedankt. Lachen

c_alsemgeest; Angst speelt niet zozeer een rol. Anders zou ik haar nog niet eens klinisch laten keuren.
ShannaY;
Een van de eigenaren en een medewerker van Dressuustal Rutten.
En nog mensen waarvan ze liever niet hebben dat ik dit zeg.
Rontgen kost idd rond de 500 euro. Overigens is het niet geld dat mijn ouders zouden uitgeven ervoor, ik moet alles zelf betalen.
Kamy;
Ik zeg idd dat ik zo goed als niks in mijn handen heb. Het hoofd in de juiste houding proberen te krijgen doe ik dan ook niet zozeer met mijn handen.
Zoals ik zei probeer ik gewoon verbinding te houden. En dan probeer ik via mijn benen haar neusje eruit te krijgen. En niet via mijn handen. Zou ook niet weten hoe ik dat met mijn handen zou kunnen doen..
Het paard moet idd leren dat ze zelf het neusje eruit moet. Maar als ik haar juist voor echt loslaat. Dan gaat ze nog dieper lopen en helemaal extra knabbelen/mond open doen e.d. Ze weet dan niet meer wat ze moet doen.
Esmir heeft me aangeraden contact te behouden. Eerst dacht ik ook dat je juist ruimte moet geven dan, maar ik probeer nu dus contact te behouden en dat lukt niet in 1 x natuurlijk. Kijk eens naar de 1e 2 foto's van het rijden.
Bij de 1e zie je dat ze er echt achter kruipt. Mijn hand staat dicht. Op dat moment probeerde ik het contact weer terug te krijgen. Op de 2e foto heb ik het contact weer terug. Ze loopt wel nog te diep maar ze kruipt niet meer echt achter de teugel, op zo'n manier bedoeld dat ze daar meer ontspand dan op de 1e foto. Daar zie ik haar echt zoeken naar wat ze moet doen.
Vanuit de 2e foto, met dat contact probeer ik via mijn benen, en het dan toestaan van mijn hand (zie mijn hand, staat open. Wel contact weinig druk) haar hoofd naar voren te laten komen.
Suziej; Als ik zoveel geld zelf zou hebben zou ik het er ook aan uit kunnen geven. Maar als ik het niet heb gaat dat moeilijk.
De mensen willen wel van het paard af. Maar het heeft geen echte haast. Bijv. als ik het paard nu eerst nog 3 weken zou willen rijden en daarna pas zou zeggen of ik haar wil kopen of niet is dit ook goed. Het heeft dus geen echte haast bij de eigenaren. Lachen
Maikeltje; Mijn ouders zitten helemaal niet in de paarden. Zijn ze ook niet van plan.
Snoevie; De reden van mijn ouders is omdat bepaalde mensen zeggen dat ze dat niet zouden doen. En ze het zelf ook veel geld vinden telt ook mee.
Owi; Dat wou ik idd ook doen.
Ikzelf vind de vraagprijs realistisch.

Klinisch laten keuren, de hier genoemde punten zeggen tegen de DA en vragen om hier extra op te letten/nog eens naar te kijken. En als er iets uitkomt wat 'raar' is.
En hij aanraad toch ook maar rontgenlogisch te keuren zal dit waarschijnlijk dan ook gebeuren. (Als het aan mij ligt in ieder geval wel.)

Jipperdepip; Paardenmensen.

Over het Voem Voem gebeuren op paardenfokken.
Het lijkt me idd ook sterk dat het niet dezelfde zou zijn.
Alleen is mij verteld dat ze nooit officieel gelopen heeft.
Alleen maar oefenparcourtjes gesprongen heeft met de fokker.
Ik ga hier denk ik nog even de fokker over bellen.

Silence; Dit, mits goedgekeurd, is het paard waarmee ik aan de slag ga tot ik er niet meer verder mee kom of er veel op geboden word. Dan gaat ze weer weg idd.
Ik denk er makkelijk over, en weet ook dat ik dit kan. (Paard weer weg doen) Als ik me daarop instel.
Bij Mariska heb ik me daar nooit op ingesteld en deze moet als dit paard komt weg. En geloof mij maar dat ik daar moeite genoeg mee heb.
_tulpje01_; Over het op de voorhand e.d. had de leraar van de sportopleiding idd ook gezegd. Het voorbeen vond hij daarin tegen niet zo geweldig.
Ogen waren niet dof toen we er waren. Lachen

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:27

Sorry, maar ik snap jou echt niet. Volgemsij laat je zo op je inpraten, als dit paard echt L is, waarom zou de fokker dit dan verzwijgen? En waarom zouden ze voor een paard op die leeftijd wat L heeft gelopen, en een goede afstamming heeft zo weinig vragen? Je zegt dat je de vraagprijs realistisch vind, als het paard goedkoper is dan 5500 euro vind ik dat zeker niet realistisch. Er zijn nou al zoveel punten wie gewoon niet kloppen, ik snap niet dat je er nog mee door gaat. Maargoed, dat is makkelijk zeggen voor mij, het is niet mijn paard, ik hoef 'm ook niet. Maar denk goed na, en zijn echt genoeg andere gezonde paarden op de wereld.

[edit] En waarom zou je haar niet rontg. willen keuren? Het is toch voor de zekerheid? En het gaat toch wat jij vind, en dat jij zeker weet dat het paard echt gezond is, niet wat de zogenaamde paardenmensen vinden? Ik weet precies hoe dat gaat, die mensen raden je echt niet voor niets af om het paard te keuren, zou hun wat kunnen schelen dat jij 500euro ligter bent, ik denk dat er echt veel meer achter zit.
Laatst bijgewerkt door TopLadyI op 26-02-08 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:28

Ik ga eerst nog dingen navragen voordat ik direct mijn conclusies trek Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:57

dit paard mag maximaal 3000 euro kosten, waar gaat die 5500 over??? dat is bizar hoog voor deze simpele merrie zonder predikaten of sportverleden.

Nu ik de insteek weet van TS (indien niet klikken, niet verder komen, of hoog bod- verkopen) vind ik het ronduit dom om niet te keuren, als je een zogenaamd hoog bod krijgt (droom lekker verder) dan weet je zeker dat die mensen paard wel willen laten keuren.
en keuren is geen 500 euro, gewoon even rondbellen, er zijn ook die het wel goedkoper doen,
en dan nog dat is eenmalig, en als de merrie weer verkocht word heb je meer zekerheid dat het verkopen makkelijker zal gaan.

maar goed, schijnbaar ben je echt enorm eigenwijs, tips worden in de wind geslagen ..

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:32

crossmonster schreef:
dit paard mag maximaal 3000 euro kosten, waar gaat die 5500 over??? dat is bizar hoog voor deze simpele merrie zonder predikaten of sportverleden.

Nu ik de insteek weet van TS (indien niet klikken, niet verder komen, of hoog bod- verkopen) vind ik het ronduit dom om niet te keuren, als je een zogenaamd hoog bod krijgt (droom lekker verder) dan weet je zeker dat die mensen paard wel willen laten keuren.
en keuren is geen 500 euro, gewoon even rondbellen, er zijn ook die het wel goedkoper doen,
en dan nog dat is eenmalig, en als de merrie weer verkocht word heb je meer zekerheid dat het verkopen makkelijker zal gaan.

maar goed, schijnbaar ben je echt enorm eigenwijs, tips worden in de wind geslagen ..

Lezen is ook een kunst. Deze merrie heeft waarschijnlijk L gesprongen. En tegenwoordig is 5500euro echt niet meer hoog voor een 'simpele merrie'.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:40

Suziej schreef:
crossmonster schreef:

Lezen is ook een kunst. Deze merrie heeft waarschijnlijk L gesprongen. En tegenwoordig is 5500euro echt niet meer hoog voor een 'simpele merrie'.

Nou, dat ben ik niet met je eens. Ieder paard zou normaal gesproken L moeten kunnen springen. Dat zegt nog niets over de kwaliteit Knipoog
Dat mensen tegenwoordig de hoofdprijs proberen te krijgen is een ander verhaal.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:41

maikeltje schreef:
Nou, dat ben ik niet met je eens. Ieder paard zou normaal gesproken L moeten kunnen springen. Dat zegt nog niets over de kwaliteit Knipoog
Dat mensen tegenwoordig de hoofdprijs proberen te krijgen is een ander verhaal.

Vandaar dat ik ook zeg dat het tegenwoordig niet meer dan normaal is om zulke bedragen voor 'simpele paarden' te vragen, ik heb het helemaal niet over de kwaliteit gehad. Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 22:47

Crossmonster;
Als de tips echt in de wind geslagen zouden worden zou ik al niet de dingen die in het topic gezegd worden (tips), gaan zeggen tegen de DA die haar komt keuren.
Dus zo enorm eigenwijs ben ik toch niet lijkt me dan.

Hoezo droom lekker verder? Het is toch echt nog steeds wat de gek ervoor geeft. Daarbij wie weet over een jaar loopt ze misschien wel een stuk beter. En heeft iemand écht intresse in haar en wilt haar graag hebben. Op dat moment is bijv. 6000 een hoog bod (kan ook lager/hoger natuurlijk) in mijn ogen.
En dan kan dan alsnog gekeurd worden met foto's. Meer zekerheid met verkopen is idd wel weer.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:58

Nee, jij hebt het over een realistische vraagprijs van 5500 euro. Ik vind die vraagprijs niet realistisch en dat is waar crossmotor ook op reageert als ik het goed gelezen heb Lachen

Ik ben het trouwens met je eens dat ze beter even goed kan uitzoeken hoe het nu precies zit met dit paard en waarom er bepaalde dingen niet verteld zijn.
Waarmee ik niet wil zeggen dat deze verkoper per definitie de boel belazert, daar kan ik niet over oordelen. Ik kan alleen maar af gaan op wat de TS aan info geeft en kan alleen maar hopen dat ze de juiste beslissing maakt.

Paardenverkoopwereldje zit soms smerig in elkaar jammer genoeg....Better safe than sorry Lachen
Citaat:
Crossmonster;
Als de tips echt in de wind geslagen zouden worden zou ik al niet de dingen die in het topic gezegd worden (tips), gaan zeggen tegen de DA die haar komt keuren.
Dus zo enorm eigenwijs ben ik toch niet lijkt me dan.

Hoezo droom lekker verder? Het is toch echt nog steeds wat de gek ervoor geeft. Daarbij wie weet over een jaar loopt ze misschien wel een stuk beter. En heeft iemand écht intresse in haar en wilt haar graag hebben. Op dat moment is bijv. 6000 een hoog bod (kan ook lager/hoger natuurlijk) in mijn ogen.
En dan kan dan alsnog gekeurd worden met foto's. Meer zekerheid met verkopen is idd wel weer.

En als dan blijkt dat het paard zwaar hoefkatrolontsteking heeft met als gevolg een gatenkaas in haar straalbeentjes dan raak je haar aan de straatstenen niet meer kwijt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 07:56

maikeltje, het is crossmonster Clown

en suziej, jij zit duidelijk niet in de paardenhandel,
5500 is voor een paard dat minimaal keur predikaat heeft, of minimaal actief in de sport loopt,
deze merrie is qua type, quapapier en qua conditie echt die 5500 niet waard..

maar goed, dan is het idd wat de gek er voor geeft.

Als dit echt de VP is van dit dier, zou ik hard weglopen.
maar als TS dit ervoor over heeft, dan blijf niet in de waan dat ze dalijk voor meer wegkan, er worden leukere paarden aangeboden voor minder !

en als dit echt de P is, ben je helemaal verkeerd bezig als je geen foto's laat maken.
mensen laten gemiddeld gezien boven de 3000 euro hun paard op de foto zetten, dus wil je dalijk de zogenaamde hoofdprijs voor dit paard, dan zit je toch met mensen die foto's willen Knipoog

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 08:06

Ik vind 5500 echt bizar veel Scheve mond

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 08:23

Ik heb mijn moeder even in de kopieen van het paspoort laten kijken nog. (Ben niet thuis.)
En daarin staat dat Uckfield geboren is op; 12-03-2001.
Het paard van de link kan dus niet Uckfield zijn.

De vraagprijs is overigens zeker geen 5500.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 08:30

ShannaY schreef:
esmir schreef:
ah dat is jammer dus.. ik lees hier dus iets waar ik me totaal niet bij kan aansluiten. en het lijkt me nutteloos om mijn verhaal helemaal te gaan herhalen, maar nu schrijf je dus wel dat ze moet loslaten van voren.. dus geen verbinding.. en je schrijft dat ze het moet proberen met een lagere aanleuning..(sorry, maar hoe aanleuning zonder verbinding... ?? een raar niet-kloppend verhaal dus)

Nee, een goedkloppend verhaal. Ze moet wel verbinding houden, maar dat is dan ook alleen de teugels vasthouden. En het paard eens vooruit laten lopen, zodat ze achter aansluit, en de rug meepakt, en daardoor het hoofdje in een fijne aanleuning kan zakken. Een paard dat achter de teugel laat moet je JUIST veel ruimte naar voren geven, zodat hij eruit gaat. Die moet je niet in dat houdingkje laten lopen, en vasthouden.

Maar dit is volledig offtopic.

Dat bedoel ik dus ook te zeggen inderdaad! Alleen leg ik het misschien verkeerd uit of Esmir leest het verkeerd... Haha! Als je naar de filmpjes kijkt en naar de foto's, zie je gewoon dat TS teveel met haar hand bezig is! Ik vind het prima als Esmir haar verdedigd en dat begrijp ik ook wel. Maar op de manier waarop TS nu rijdt, kun je bijna niet meer beoordelen of het slechte lopen nu uit het paard komt, of veroorzaakt wordt door de ruiter. Vandaar........

poeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 08:31

ziet er goed uit. leuke combinatie.. ga zo door!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 08:35

TS, je ouders weten neem ik aan dat een paard met veel DA kosten meer geld kost dan een rontgenologische keuring?
en ik ben benieuwd wie en waarom je dan afraden om te keuren.
gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

begrijp ik dat je dit paardje wil kopen,'opleiden' en weer weg wil doen?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:34

Silence; Dit, mits goedgekeurd, is het paard waarmee ik aan de slag ga tot ik er niet meer verder mee kom of er veel op geboden word. Dan gaat ze weer weg idd.

Ik weet niet in hoeverre je bovenstaande "zakelijk" ziet. Maar als je open staat voor het verhandelen van Uckfield, is het toch wel handig om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt! Als jij haar in goed vertrouwen koopt met minimale keuringen, is dat jou keus natuurlijk! Maar een eventuele koper die haar weer van jou wil kopen, zal haar wellicht wel helemaal door de molen halen en wat doe je er als er dan toch punten naar voren komen, wat kopers af zal schrikken??? Wil je dat dat niet zelf van te voren al weten?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:38

Pattypaard schreef:
Ik heb mijn moeder even in de kopieen van het paspoort laten kijken nog. (Ben niet thuis.)
En daarin staat dat Uckfield geboren is op; 12-03-2001.
Het paard van de link kan dus niet Uckfield zijn.

De vraagprijs is overigens zeker geen 5500.

dan is er dus wél een volle zus van dit paard.....
eentje die in 2002 geboren is....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:08

Passionato schreef:
Ik kan je link niet openen, maar ik doe diergeneeskunde en weet wel een klein beetje wat van rontgenfoto's af Lachen. Je hebt gelijk dat foto's niet zaligmakend zijn en ook voor de prognose of een paard kreupel word of niet (het hangt ook wel heel erg af van hoe ervaren je arts is en de kwaliteit van de fotos!) , maar er word ook wel een heleboel WEl aangetoond op foto's!.

Ontopic: wat leuk die stamboom te zien!

sorry , deze doet het wel.
Je zult lezen hoe slecht het onderzoek is geweest waarop ze de cijfers baseren van DIT onderdeel.
Een goede d.a zal meer halen uit z'n ervaring. Toch heb ik ook meegemaakt dat kreupelheid op de foto's "werd gezien" terwijl de kreupelheid door een te krap zadel kwam. Het was een zeer goed aangeschreven kliniek Ja
http://home.iae.nl/users/lijssel/nederl ... ansen.html

TS, als jij van plan bent om dit paard weer te verkopen, zou ik zeker en ront.keuring adviseren. Zelfs recreatie-paarden rond de 2000,- worden vaak al ront.gekeurd, dus jouw a.s koper zal dat misschien ook wel willen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:53

Ront. keuring bij aankoop van dit paard? Absoluut! het geeft natuurlijk nooit 100% zekerheden maar als ze iets vinden kan het je een hoop andere kosten besparen.

Ik zie in je profiel dat je paardenhouderij doet; lijkt me ook wel dat ze je zoiets op school vertellen. En vanaf de andere kant gezien; jij wilt het paard verkopen na wat "training", stel dat het dier gebreken heeft die jij niet hebt opgemerkt (omdat je haar niet ront. hebt laten keuren) en de volgende eigenaars ook niet ront. keuren en vervolgens binnen 2 weken een gebrek ontdekken waar niets over bekend was.. Goede reclame voor jezef, NOT!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:13

crossmonster schreef:
en suziej, jij zit duidelijk niet in de paardenhandel,
5500 is voor een paard dat minimaal keur predikaat heeft, of minimaal actief in de sport loopt,
deze merrie is qua type, quapapier en qua conditie echt die 5500 niet waard..

Dan zouden ze bij ons op stal wel helemaal doorgedraaid zijn dat ze voor een 2.5 jarige Solitiar en een 2.5 jarige Sir Charles 5000 en 4500 euro vragen, en het er nog voor krijgen ook. Terwijl deze paarden helemaal niet in de sport hebben gelopen, en nieteens zadelmak zijn, zo van het land komen. We hebben toendertijd een Calvados verkocht, zo gek als een deur, maar bracht toch 8000 euro op, terwijl deze gewoon B springen was, en verder niet extreem bijzonder. Dus 5500 euro voor een paard dat L springen is geweest en een mooie leeftijd heeft vind ik helemaal niet zo gek, aagezien de afstamming ook aardig bekend is (Jackson). Maargoed, nu blijkt dat het paard waarschijnlijk niet L springen is word het natuurlijk al een ander verhaal.

Voor de duidelijkheid; Er word voor dit paard geen 5500 euro gevraagd!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:35

Suziej schreef:
Dan zouden ze bij ons op stal wel helemaal doorgedraaid zijn dat ze voor een 2.5 jarige Solitiar en een 2.5 jarige Sir Charles 5000 en 4500 euro vragen, en het er nog voor krijgen ook. Terwijl deze paarden helemaal niet in de sport hebben gelopen, en nieteens zadelmak zijn, zo van het land komen.

Ja oké, ik kan je ook veel twenters noemen die voor meer weggaan... maar dat waren bij ons wel super bewegers, goed papier, uit elite merries. En zonder afwijkingen in de beweging Knipoog

Juist als je op de handel-tour gaat zou ik een keuring niet achterwege willen laten, jij wil als goede eerlijke ondernemer toch weten wat voor paard je aan nietsvermoedende klanten gaat verkopen?
United was op 3 jarige leeftijd gekeurd, (rontgen+klinisch) keuringsrapport heb ik gekregen, geen enkele bemerking.
Toch bij mijn aankoop 3 jaar later later (rontgen+klinisch) herkeuren... omdat enkel de echte actuele problemen te zien zijn met klinisch.
De problemen op de lange terwijn, denk aan artrose, vervormd hoefbeen, slecht geplaatste schiefel e.d. alleen op de rontgen te zien zijn Lachen het paard kan bij klinisch 100% rad lopen maar toch al beginnende artrose hebben Ach gut

Ik kan er ook niet bij dat de verkopende partij je niet een rontgenologische keuring aanraad, ik krijg er een vreemd gevoel bij.
Miran stond erop dat United gekeurd werd, om achteraf geen gezeur te krijgen dat wanneer het paard na een maand wat gaat mankeren hij terug gebracht zou worden ivm verborgen gebreken Knipoog
En wat dat betreft lagen we zeker op een lijn... boven de 3000 koop ik niets zonder goede keuringen Haha!