Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
crossmonster schreef:dit paard mag maximaal 3000 euro kosten, waar gaat die 5500 over??? dat is bizar hoog voor deze simpele merrie zonder predikaten of sportverleden.
Nu ik de insteek weet van TS (indien niet klikken, niet verder komen, of hoog bod- verkopen) vind ik het ronduit dom om niet te keuren, als je een zogenaamd hoog bod krijgt (droom lekker verder) dan weet je zeker dat die mensen paard wel willen laten keuren.
en keuren is geen 500 euro, gewoon even rondbellen, er zijn ook die het wel goedkoper doen,
en dan nog dat is eenmalig, en als de merrie weer verkocht word heb je meer zekerheid dat het verkopen makkelijker zal gaan.
maar goed, schijnbaar ben je echt enorm eigenwijs, tips worden in de wind geslagen ..
Suziej schreef:crossmonster schreef:dit paard mag maximaal 3000 euro kosten, waar gaat die 5500 over??? dat is bizar hoog voor deze simpele merrie zonder predikaten of sportverleden.
Nu ik de insteek weet van TS (indien niet klikken, niet verder komen, of hoog bod- verkopen) vind ik het ronduit dom om niet te keuren, als je een zogenaamd hoog bod krijgt (droom lekker verder) dan weet je zeker dat die mensen paard wel willen laten keuren.
en keuren is geen 500 euro, gewoon even rondbellen, er zijn ook die het wel goedkoper doen,
en dan nog dat is eenmalig, en als de merrie weer verkocht word heb je meer zekerheid dat het verkopen makkelijker zal gaan.
maar goed, schijnbaar ben je echt enorm eigenwijs, tips worden in de wind geslagen ..
Lezen is ook een kunst. Deze merrie heeft waarschijnlijk L gesprongen. En tegenwoordig is 5500euro echt niet meer hoog voor een 'simpele merrie'.
maikeltje schreef:Nou, dat ben ik niet met je eens. Ieder paard zou normaal gesproken L moeten kunnen springen. Dat zegt nog niets over de kwaliteit![]()
Dat mensen tegenwoordig de hoofdprijs proberen te krijgen is een ander verhaal.
Citaat:Crossmonster;
Als de tips echt in de wind geslagen zouden worden zou ik al niet de dingen die in het topic gezegd worden (tips), gaan zeggen tegen de DA die haar komt keuren.
Dus zo enorm eigenwijs ben ik toch niet lijkt me dan.
Hoezo droom lekker verder? Het is toch echt nog steeds wat de gek ervoor geeft. Daarbij wie weet over een jaar loopt ze misschien wel een stuk beter. En heeft iemand écht intresse in haar en wilt haar graag hebben. Op dat moment is bijv. 6000 een hoog bod (kan ook lager/hoger natuurlijk) in mijn ogen.
En dan kan dan alsnog gekeurd worden met foto's. Meer zekerheid met verkopen is idd wel weer.
ShannaY schreef:esmir schreef:ah dat is jammer dus.. ik lees hier dus iets waar ik me totaal niet bij kan aansluiten. en het lijkt me nutteloos om mijn verhaal helemaal te gaan herhalen, maar nu schrijf je dus wel dat ze moet loslaten van voren.. dus geen verbinding.. en je schrijft dat ze het moet proberen met een lagere aanleuning..(sorry, maar hoe aanleuning zonder verbinding... ?? een raar niet-kloppend verhaal dus)
Nee, een goedkloppend verhaal. Ze moet wel verbinding houden, maar dat is dan ook alleen de teugels vasthouden. En het paard eens vooruit laten lopen, zodat ze achter aansluit, en de rug meepakt, en daardoor het hoofdje in een fijne aanleuning kan zakken. Een paard dat achter de teugel laat moet je JUIST veel ruimte naar voren geven, zodat hij eruit gaat. Die moet je niet in dat houdingkje laten lopen, en vasthouden.
Maar dit is volledig offtopic.
Pattypaard schreef:Ik heb mijn moeder even in de kopieen van het paspoort laten kijken nog. (Ben niet thuis.)
En daarin staat dat Uckfield geboren is op; 12-03-2001.
Het paard van de link kan dus niet Uckfield zijn.
De vraagprijs is overigens zeker geen 5500.
Passionato schreef:Ik kan je link niet openen, maar ik doe diergeneeskunde en weet wel een klein beetje wat van rontgenfoto's af. Je hebt gelijk dat foto's niet zaligmakend zijn en ook voor de prognose of een paard kreupel word of niet (het hangt ook wel heel erg af van hoe ervaren je arts is en de kwaliteit van de fotos!) , maar er word ook wel een heleboel WEl aangetoond op foto's!.
Ontopic: wat leuk die stamboom te zien!
crossmonster schreef:en suziej, jij zit duidelijk niet in de paardenhandel,
5500 is voor een paard dat minimaal keur predikaat heeft, of minimaal actief in de sport loopt,
deze merrie is qua type, quapapier en qua conditie echt die 5500 niet waard..
Suziej schreef:Dan zouden ze bij ons op stal wel helemaal doorgedraaid zijn dat ze voor een 2.5 jarige Solitiar en een 2.5 jarige Sir Charles 5000 en 4500 euro vragen, en het er nog voor krijgen ook. Terwijl deze paarden helemaal niet in de sport hebben gelopen, en nieteens zadelmak zijn, zo van het land komen.