Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heel veel suc6 samen!
sunnymay schreef:Ziet er fijn uit! Mooie houding heb je!
Wat me op valt in de draf is dat hij bij de eerste draf foto bijna zijn voorbeen aantikt, hij mag inprincipe dus nog wat actiever, meer impuls.
En de schoudervoor foto is enkelt de hals licht gebogen, volgens mij loopt hij op het zelfde spoor.
Maar zelf vind ik soms moeilijk om echt te zeggen, wat is een goed uitgevoerde schoudervoor oefening??Weet jij dat precies?
SB is op 3 sporen, lengte buiging, maar hoe zit dat met schoudervoor? Dan zet je de voorhand toch ook wat gebogen in??
Maar verder vind ik het een plaatje om te zien! En lenig genoeg is hij zeker, fijn schaarbeweging.

Je rijd hem ook netjes!Venetia schreef:Ik zal er maar even op inhaken, omdat ik denk dat Ursy dat ook niet precies kan uitleggen;)
Zoals je misschien wel weet is een paard achter breder dan voor (wigvormig model). Op den duur wil je het paard in een kleiner ondersteuningsvlak zien te rijden, achterbenen dichter bij elkaar en dichter naar voren. Om dat te bereiken is schoudervoor een goed middel. Je zet dan de voorhand dusdanig naar binnen, dat het binnenvoorbeen en het binnenachterbeen precies in dezelfde lijn zitten. De voorhand is (doordat de achterhand breder is) dan een fractie meer naar binnen dan de achterhand, het buitenachterbeen zal iets verder naar buiten stappen dan het buitenvoorbeen. Het is een goede oefening voor het rechtrichten en het voorkomen van het plakken van de schouder aan de wand, wat alle paarden zullen gaan doen als je zonder schoudervoor te rijden langs de wand blijft rijden. (Achterhand komt dan naar binnen, door de bouw van het paard).
Hij straalt helemaal uit dat hij plezier heeft in het werk. De term happy athlete is hier wel van toepassing dacht ik zo 
Bets schreef:Ontzettend leuk paard met mooie gangen, je kent je eigen fouten al dus daar hoef ik je niet op te wijzen, in wijken zit je ook mooi netjes in balans (zie je ook niet altijd hier op bokt of op wedstrijden!!) gaaf paard kom je wel eind mee.
Heeft paard ook heet karakter?
PolosportJ schreef:Jeeee hank! Wat een knapperd hoor! Hij er zo ook erg braaf en geconcentreerd uit! Knap ook dat je hem na zo'n korte tijd al zo aan het lopen hebt!Maar wat een joekel trouwens wel zeg, moet wel even wennen
sjaantje schreef:Wat een leuk beest zeg! Lijkt inderdaad fijn te rijden.
Waarom heb je je losrijfoto's er dit keer niet bij gezet?
Ursy schreef:sjaantje schreef:Wat een leuk beest zeg! Lijkt inderdaad fijn te rijden.
Waarom heb je je losrijfoto's er dit keer niet bij gezet?
Die heeft de fotograaf bij zich gehouden