[Dienstmededeling] Jullie mening welkom over HAW - t/m 3 maa

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: [Dienstmededeling] Jullie mening welkom voor een beter HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:55

1. Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Omdat op internet dingen vaak anders (bijvoorbeeld harder) aankomen dan bedoelt wordt, kan dit nog wel eens een probleem zijn idd. Misschien tot op een bepaald punt zelfs 'onoplosbaar' omdat je gewoon niet weet wat degene achter de andere computer precies denkt. Wel vind ik dat wij bokkers wel even 3x mogen nadenken voordat we 'negatief' commentaar geven. Probeer het op een goede manier te brengen, dan ontstaan er ook minder snel vervelende discussies.

2. Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
20x hetzelfde commentaar kan idd storend zijn. Ik vind niet dat de moderators daar persé voor hoeven in te grijpen, maar als we nou eens met zijn allen dat topic wat beter doorlezen, weet je ook een beetje wat er al gezegd en nog niet gezegd is. Natuurlijk kan je wel eens hetzelfde commentaar krijgen. Als er dan per reactie ook nog andere tips bij zitten, is dat juist helemaal niet erg!

3. Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Hier ben ik absoluut op tegen. Ik vind dat HAW gewoon 1 HAW moet worden en als je echt lol met je knol hebt, zet je dat maar bij ITP omdat er geen rij-technisch commentaar op gegeven kan worden. Verder vind ik het geen goed plan dat je bij het ene deel alleen rijtechnisch commentaar kan geven en het andere deel meer voor de complimentjes is, omdat ik denk dat alle mensen die echt goed rijtechnisch commentaar hebben, alleen nog maar bij het rijtechnische deel kijken en reageren. En ik denk juist dat de meeste bokkers het leuk vinden om én complimenten over hun paard/setje/geheel hoe het er uit ziet, én rijtechnisch commentaar waar je wat mee kunt te krijgen!

4. Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Het maakt me opzich niet zoveel uit, nu staat het ook goed onderverdeelt. Maar als alle foto fora bij elkaar komen te staan is dat misschien ook wel handig. Geen mening hierover dus. Lachen

5. Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Ik vind deze richtlijnen prima, hoeft naar mijn mening niets aan verandert te worden!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:58

Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?

Door richtlijnen en regels op te zetten en hier op ook streng te blijven modden.Letten dat er opbouwende kritiek wordt gegeven ipv ongezouten kritiek en op bokkers die uit zijn om juist topics te laten verzanden in dat soort discussies.
Verder duidelijk maken aan topic starters dat ze aan moeten geven op welk onderdeel ze wel en niet commentaar willen en je daar ook aan houden, de rest kan altijd via pb.Als TS moet je er van bewust zijn dat je als je een topic opent nou eenmaal feedback kan verwachten, maar als kanttekening wil ik daarbij zetten dat de TS hier ook daadwerkelijk wat aan moet kunnen hebben. Verder moeten veel bokkers ook eens naar zichzelf kijken, kijk je kan een mening hebben maar die hoef je niet overal rond te spuien, het gaat hier vaak wel zo "de beste stuurlui staan immers aan wal". Met goedbedoelde tips en feedback is niks mis.

Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?

- Door daar strenger en regelmatiger op te modden.
- Door hierop een regelement te maken.
- Door Bokkers zich er van bewust te maken dat een reactie veel teweeg kan brengen bij iemand anders, ook al is het maar "internet", je hebt wel met een echt persoon tge maken aan de andere kant van een topic.

Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?

Nee vind van niet, er moet gewoon strenger gemod worden op de reacties van bokkers.
Gerichte tips en opbouwende feedback heeft een topicstarter veel meer aan dan ongezouten kritiek en commentaar dat 100x herhaald wordt.Posters moeten er wel van bewust zijn wat de leeftijd van diegene ongeveer is die het post en topic starters moeten zich bewust zijn van het commentaar dat je kan krijgen op foto's.Juist de lol met je knol topics zijn een leuke afwisseling op alle serieuse rijtechnische topics.Deze afwisseling maakt HAW zo leuk!
Wel een goede tip is misschien om het in de titels aan te geven door de TS wat voor soort topic het is, dan kan de reageerder zelf kiezen of hij een topic bekijkt of niet en weet hij wat je er van kan verwachten.

Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?

Ik vind van wel, dan heb je alles bij elkaar en wordt commentaar geven ook makkelijker.Op sommige foto fora ben ik zelfs nog nooit geweest tot nu toe, omdat ik niet wist dat ze bestonden.Ook is het zo verspreid laten staan zo "hokkerig".

Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?

Hier mogen wel wat regels op komen omdat het alles een stuk duidelijker en netter maakt.Dat scheelt alweer een hoop onnodig commentaar als "foto's zijn te klein, of niet te beoordelen". Een hoeveelheid foto's lijkt me een goed plan aangezien er soms topics zijn waarvan ik denk dat er een heel stuk selectiever te werk had kunnen gaan kwa foto's. Ik ben er een voorstander van om in de titel tags te zetten als [Foto] [Dressuur] of iets in die trant want er worden ook vaak filmpjes geplaatst en je weet waar je mee te maken kan krijgen,de titels mogen in het algemeen wat duidelijker dus.

Zo dat is mijn bijdrage Knipoog Goed dat er eindelijk iets aan de sfeer op HAW gedaan gaat worden!

Amber16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:06

aha Pling

Amber16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:07

magda_90 schreef:
Jus_dOrange schreef:
Wat mij opvalt aan de reacties is dat vnl de Engelse ruiters graag alle fora onder elkaar willen hebben maar bijv. de westernruiters (waaronder ik) liever het fotoforum ingedeeld willen hebben bij het subforum van de dicipline. Ik hoop dat er niet vergeten wordt dat westernruiters gewoonweg veel op WN posten, aangespannen ruiters veel op AR posten, etc.. Daarnaast vind ik dat Miss_Montana een goed punt heeft, als alles onder elkaar gezet wordt kan je ook verwachten dat er bij de kleinere fotosubfora veel reacties komen van mensen die er eigenlijk niet heel veel van weten. Zulke reacties kom je nu al tegen op WN, mensen weten soms niets meer te zeggen dan "leuk paard en van western weet ik niet zoveel".

Daar heb je idd een punt had ik niet zo snel bij angedacht, maar het idee blijft mij wel trekken om ze onderelkaar te zetten.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:19

Jus_dOrange schreef:
Wat mij opvalt aan de reacties is dat vnl de Engelse ruiters graag alle fora onder elkaar willen hebben maar bijv. de westernruiters (waaronder ik) liever het fotoforum ingedeeld willen hebben bij het subforum van de dicipline. Ik hoop dat er niet vergeten wordt dat westernruiters gewoonweg veel op WN posten, aangespannen ruiters veel op AR posten, etc.. Daarnaast vind ik dat Miss_Montana een goed punt heeft, als alles onder elkaar gezet wordt kan je ook verwachten dat er bij de kleinere fotosubfora veel reacties komen van mensen die er eigenlijk niet heel veel van weten. Zulke reacties kom je nu al tegen op WN, mensen weten soms niets meer te zeggen dan "leuk paard en van western weet ik niet zoveel".

Ik ben het helemaal met je eens, Jus Ja
Hartstikke geinig voor de HAW-fan om nóg meer foto's te kunnen bekijken en/of beoordelen, maar ik als westernruiter zit echt niet te wachten op opmerkingen als "Ik heb geen verstand van westernrijden maar... " gevolgd door een ondeskundig commentaar op bv. teugelvoering, beugellengte, houding van het paard etc.

Laat de werkelijk geïnteresseerden de 'anderssoortige' HAW topics maar op de betreffende fora opzoeken Lachen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:52

Wranglerbutt schreef:
Jus_dOrange schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, Jus Ja
Hartstikke geinig voor de HAW-fan om nóg meer foto's te kunnen bekijken en/of beoordelen, maar ik als westernruiter zit echt niet te wachten op opmerkingen als "Ik heb geen verstand van westernrijden maar... " gevolgd door een ondeskundig commentaar op bv. teugelvoering, beugellengte, houding van het paard etc.

Laat de werkelijk geïnteresseerden de 'anderssoortige' HAW topics maar op de betreffende fora opzoeken Lachen

ik denk dat dit idd wel een punt is en dat daarom de fotof fora niet onder elkaar moeten. Western is vaan het tegenovergestelde van engels en als je dan comentaar krijgt over vn alles en nog wat wat wel goed is is dat ook niet fijn

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:54

dat was ook precies mijn punt Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:41

Vraag 1:

Ik denk dat het lastig is om dit anders te krijgen. Maar er ligt wel een rol voor de moderators... ik denk dat zij er voor kunnen zorgen en er op kunnen letten dat er opbouwende kritiek gegeven wordt.

Vraag 2:

Ik vind het ook vervelend als er steeds hetzelfde aangehaald wordt. Helemaal als je zelf al aangeeft in je openingspost dat je er van op de hoogte bent. Ook een rol voor de moderators om te kijken wanneer er teveel hetzelfde commentaar gegeven wordt.\

Vraag 3:

Misschien wel handig om dat te splitsen. Soms weet je niet waar je het kwijt moet, want bij HAW hoort het niet echt, maar bij ITP ook niet echt. Maar omdat je aan het rijden bent, dan toch maar bij HAW. Als je HAW opsplitst in een deel serieuse training en een deel lol hebben te paard dan krijg je ook betere adviesen en kritieken denk ik.

Vraag 4:

Ik denk dat het wel handig is om ze onder elkaar te plaatsen. Zo heb je een goed overzicht van alle foto topics. Wat hierboven gezegd wordt door enkelen lijkt mij niet het geval. De topics komen niet in 1 gelijke map, dus de topics van de verschillende diciplines staan niet bij elkaar, maar wel netjes onder elkaar.

Vraag 5:

Ik denk dat er best wat regels mogen komen. Soms staan er echt belabberde foto's tussen, waar je dus onmogelijk iets op kunt zeggen. Dus een regel voor hoeveelheid en kwaliteit is naar mijn idee zeker nodig.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:59

Vraag 4: western enzo laten staan waar ze staan zou ik zeggen, maar ik vind dat er wel een apart HAW-spring-forum mag komen...
in HAW wordt voornamelijk dressuur gepost, en naar de spring-topics is het altijd speuren geblazen, maar dat bekijk ik nu wel juist graag!
ofwel een manier van titelgeven verplicht maken, zodat je meteen in de titel kan zien of het over springen gaat (en op welk niveau) zou mss ook wel leuk zijn Lachen.

Eleven

Re: [Dienstmededeling] Jullie mening welkom over HAW - t/m 3 maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:14

Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Lijkt mij inderdaad een goed idee om dit op te splitsen.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:40

1. Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Ik denk dat dit heel moeilijk is om te voorkomen. Meer controle door de moderators zou misschien een oplossing zijn, maar lijkt mij dat dat niet te doen is door het enorme aantal topics Dat zou veel te veel tijd kosten. Misschien toch (nog) strengere regels?

Ik denk dat hier strengere en duidelijkere regels voor moeten komen. Naar mijn idee hangt dit ook samen met de eerste vraag, door continu herhaling van een of meerdere opmerkingen ontstaat irritaties, wat regelmatig uitloopt in een nare discussie. Dus als dit strenger aangepakt wordt, wordt het probleem van vraag 1 misschien ook al minder.

3. Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Ik weet niet of opsplitsing een goed idee is. Ik denk dat het dan in veel gevallen moeilijk wordt om te bepalen waar je je topic moet zetten. Je kunt ook niet voorkomen dat mensen in het lol met je knol deel toch rijtechnisch commentaar gaan geven, en andersom. Ik ben er zelf meer voor om ook gewoon oneliners toe te staan op HAW. Het is gewoon als ts ook echt heel leuk om te lezen dat mensen je paard leuk vinden, of vinden dat je een leuke combinatie vormt. En er staan ook vaak genoeg topics waarbij mensen een hoger niveau hebben dan 90% van de bezoekers van HAW, en die krijgen dan soms echt vreemd commentaar omdat je nou eenmaal rijtechnisch commentaar/tips moet geven om een reactie te mogen plaatsen. Soms is alles wat je te zeggen hebt gewoon dat het er fantastisch uitziet! Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er nu niet een mogelijkheid is om dat neer te kunnen zetten.

4. Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Dit heeft voor en nadelen, als voordeel dat je alle fotofora dan gewoon onder 1 kopje hebt (overzichtelijk), maar als nadeel wat anderen hier al noemen. Western, dressuur en aangespannen rijden zijn toch 3 heel verschillende disciplines en ik denk dat je inderdaad meer 'nutteloze' reacties (zoals al door meer mensen genoemd wordt) krijgt door de fotofora bij elkaar te zetten.

5. Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Ik denk dat er wel regels moeten komen voor de kwaliteit, of in ieder geval een minimaal formaat van de foto's. Tags vind ik ook wel een goed idee, al is het juist ook wel leuk om je nu eens te laten verassen, en door 2 tags achter elkaar te moeten zetten (bv [foto][dressuur] of [film][springen]) wordt de titel wel heel erg lang, en kun je verder nog maar weinig in je titel kwijt ben ik bang. Dan zou ik eerder afkortingen willen zien als tags (dus: [fo][dr] ofzo, en [fi][sp])

Nou, hier mijn mening! Ik vind het echt fijn dat jullie met HAW bezig zijn, ben benieuwd naar het resultaat! Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:12

Eline schreef:
  1. Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon? Neem als voorbeeld een meisje dat na een groeispurt te groot geworden is voor haar pony en hem eigenlijk te veel in de mond zit. Hoe voorkom je dat zo'n topic verzand in een 8 pagina's lange herhaling van 'Je bent te groot en je rijdt te hardhandig, dierenmishandelaarster! Ik ben helemaal niet te groot! Je bent helemaal wel te groot!', maar zorg je dat je toch duidelijk kan maken aan het meisje dat ze beter op zoek kan naar een andere pony, of misschien aan een mencursus moet denken, en/of met haar instructrice gaat werken aan overgangen op gewichtshulpen ipv teugelhulpen rijden.
  2. Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen? Veel mensen ergeren zich aan topics waarin gemakkelijk 20 keer hetzelfde 'je tenen staan te ver naar buiten' terugkomt. Aan de ene kant kan het voor een topicstarter duidelijker zijn dat er een probleem is als meer mensen het zien, maar hoe voorkom je dat dit teveel van het goede is?

Deze 2 vragen beantwoord ik graag samen: gewoon streng blijven modden in de zin van: je mag je mening uiten, maar zonder de ander uit te schelden. Commentaar kan hard aankomen, maar je kunt op zijn minst je best doen hem netjes te verwoorden.
    Mensen die klakkeloos iets herhalen zonder er een constructieve oplossing of goede uitleg waarom het slecht is mogen voor mij gewaarschuwd worden Ja Wie echter iets zinnig toe te voegen heeft zodat de commentaar meer slagkracht krijgt, moet dat gewoon kunnen doen.

3. Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel? Eventueel kunnen we in het rijtechnische deel richtlijnen opstellen, een topicstarter moet aangeven waar hij/zij mee bezig is om het mogelijk te maken gerichter commentaar te geven. In het andere deel kun je gewoon foto's plaatsen als je wilt laten zien hoe het gaat, als je gewoon je paardje wil showen in plaats van gerichte tips en trucs over je rijgedrag.
  4. Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan? Op dit moment staan westernfoto's onder Western, SGW foto's onder SGW, foto's van evenementen onder Evenementen. Wil je die fotofora het liefst onder elkaar zien, of is het handiger om ze onder het informatieve forum te houden?

Ook deze 2 samen: ik zou liever een echt fotoforum zien, opgedeeld in disciplines (dressuur, springen, western, ...), en ergens nog een showforum dan. En dan zou ik idd graag zien dat mensen die foto's plaatsen onder een discipline met een zeer gerichte vraag over het trainen komen, anders wordt het topic beter verplaatst naar het 'showforum'.
  5. Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen? In verschillende topics zijn zaken genoemd als een maximum aan topics pp, tags in de titel, topics sluiten als er foto's worden geplaatst die niet te beoordelen zijn omdat ze te donker zijn of van te ver weg genomen, moeten dat regels worden? (Dus topics zonder duidelijke titel, inleiding of foto's op slot) of richtlijnen die ergens op HAW worden geplaatst en waar we mensen op kunnen wijzen, maar dit niet verplichten?

Die richtlijnen worden al als regels toegepast toch? Ik vind het begrijpelijk dat meer dan 15 foto's niet mag, maar ik vind het zeer vervelend dat er dan links geplaatst wordt...

Als je nog andere vragen/opmerkingen/tips/comments heb over hoe we Horses At Work een leuker forum kunnen maken: ook die zijn erg welkom. In ieder geval alvast hartelijk bedankt voor je reactie Lachen .

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:24

Ik denk dat het heel lastig gaat worden om dit op te lossen. Veel mensen zijn niet zo goed in hun commentaar goed te onderbouwen met tips en daarbij gewoon aardig te blijven. Persoonlijk vind ik dat commentaar en een discussie zéker moet kunnen, maar op een manier zodat het voor beide partijen leuk en/of leerzaam blijft. Ook vind ik dat als je als TS niet openstaat voor commentaar, je gewoon geen topic moet starten. Ik vind dat er zeker een OW uitgedeeld moet worden als mensen een topic starten en daar geen commentaar op willen, en als er niet-onderbouwde kritiek word gegeven (dus dingen als; je rijd verkeerd (uitleggen wat er verkeerd is en hoe het beter kan etc))

Ik denk dat je als TS maar gewoon door die herhalingen heen moet kijken. Persoonlijk kan ik voor mezelf altijd prima filteren met welke reacties en tips ik iets kan, en welke ik keihard negeer Haha!

Nee, zeer zeker niet.

Nee. Om dezelfde redenen als de westernruiters hier voor mij al noemden. Lachen

Ik vind deze richtlijnen eigenlijk wel prima Lachen

Overig..
Ik vind dat topics die mensen starten waarin zij niet zelf rijden, of als het niet hun paard is, verwijderd moeten worden. Je kan geen commentaar geven op het rijden, want het is niet de TS zelf, en het is ook niet haar paard. Ja, je kan een oneliner geven als "mooi paard" "ziet er goed en netjes uit" of meer van dat soort dingen. Compleet nutteloos in mijn ogen.
Deze bijvoorbeeld; [HAW] Lynne & Salo, Prix St. George in Hengelo , [HAW] Mascha & Lennon: Reservekampioen Z2!! NK in zicht!!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:26

- Ik denk niet dat het te voorkomen is.. Wat wel gedaan kan worden is al vrij snel in het topic als het uitdraaid op ruzie/discussie een modopmerking, wordt die genegeerd, slotje?
Strenger modden dus in feite, ook in het geven van UN's?

- Dit heeft eigenlijk een hoop te maken met vraag 1, ook strenger modden, als je al 10 keer een reactie over bijvoorbeeld de tenen voorbij hebt zien komen een modopmerking plaatsen, komen er daarna nog reacties daarover de desbetreffende persoon een UN sturen?
Ja het geeft een hoop modwerk erbij denk ik maar ik denk dat dat de enige manier kan zijn om zulke dingen te voorkomen.

- Aan de ene kant: Ja
Maar dan blijft weer het verhaal: waar trek je de grens??
Bokkers die in een bak rijden, netjes in set, paard loopt aan de teugel, kortom het beeld ziet er goed uit, en aan de andere kant heb je iemand die geen bak tot z'n beschikking heeft maar wel degelijk serieus wil rijden maar wat er een heel stuk minder goed en professioneel uitziet als die ruiter met bak.
Dus ik denk niet dat dit te doen is.
Dan zou je weer een selectie moeten maken voor de leeftijd, 16- en 16+, maarja de een van 15 rijd beter als een grietje van 18.. Dus ik denk niet dat een splitsing een heel erg makkelijk ding is.

- Ja, het lijkt mij een erg goed idee, als echt een nieuw tabblad.
Stuk overzichtelijker Ja

- Ja!
Of iig mbt de titel, sommige zijn zo misleidend, of bevallen veel te veel informatie, wat voor meerwaarde heeft het nu om de afstamming/ras/setjeskleur in je titel te vermelden?
Kwaliteit van de foto's.. ja daar moet ook imo zeker wat mee gedaan worden, natuurlijk hoeven het niet allemaal hoogstandjes van een SRL te zijn, maar bewogen foto's, hele donkere foto's, gewoon dus foto's waar je vrij weinig op ziet en niet HAW-waardig zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:25

[*] Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Ik denk niet dat je dit kunt voorkomen. Wel kan een moderator harder optreden indien men in herhaling van commentaar of zodra het alleen maar negatief blijft doorgaan met commentaar.
En men moet gewoon goed begrijpen met wat voor idee men een topic opent in HAW. Naar mijn inzien is dat om commentaar te krijgen op je rijkunsten. (Dus geen ITP of lol met je knol foto's,daarvoor heb je het ITP forum lijkt mij).
Als je foto's op HAW plaatst moet je commentaar accepteren. Maar vaak begint het topic al; ik wil geen commentaar op dit en dit.
Nee je opent het topic, dus alle commentaar is welkom. En wil je dit niet ontvangen,dan open je maar geen topic meer op HAW.

[*] Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
Ja dan moet de moderator ingrijpen idd. Zij handhaven de orde. Dus vind ik ook dat ze daarvoor moeten blijven zorgen.
En mocht het door 1 bokker alleen maar doorgaan met commentaar,wat die bokker blijft herhalen en niet reageert op een moderatoropmerking,dan is misschien een ban van 1 dag ook wel een optie. "Wie niet horen wil moet maar voelen Knipoog "

[*] Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Ja dat vind ik een goede. Ik merk nu erg veel verschil tussen diverse topics. Ook wat commentaar betreft. De ene is veel meer gericht op lol met je knol en de ander wil graag rijtechnisch commentaar.
En wat mij dus gigantisch opvalt; Diegene die lol met je knol foto's plaatsen krijgen het meeste commentaar met; dit en dit moet je veranderen,en dit en dat is niet goed etc etc.
Terwijl een serieuze TS die echt rijtechnisch bezig is,ook rijtechnisch commentaar wil ontvangen. Maar in dit soort topics blijft dat uit. Er wordt zo nu en dan wel eventjes een compliment of een commentaar puntje gegeven. Maar veelal zijn het toch onliners "wat een leuk paard" "je zit netjes" "Mooi koppie" etc etc.

[*] Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Het prettigst is om het idd onderelkaar te zetten. Zo behoud je meer overzicht qua fototopics. En kan ieder zijn ei kwijt in het fotoforum van zijn/haar interesse.

[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen? Ja graag nog wat meer richtlijnen.
Ik merk nu zo vaak dat men per week meerdere topics met foto's plaatst. Ookal rijdt je meerdere paarden/ponys gewoon alles in 1 topic plaatsen. En niet tientallen topics in 1 of 2 weken met per topic 1 paard. Of om ieder wisje wasje,nieuw kunstje wat dan ook. Dan plaats je die maar in een volgend topic,de week erop.
De kwaliteit van foto's vind ik ook belangrijk; Dus donkere binnenmanegefoto's waar je eigenlijk alleen het opvallende dekje ziet en zo nu en dan een silhouet van het paard vind ik niet goed beoordeelbaar en mag van mij het topic wel op slot.
En in de openingspost hoeft er alleen maar de discipline in tags te staan dus;
[dres]=dressuur
[spr]=springen
[sgw]=samengesteld/cross
[men]=mennen
[lon]=longeren
[wes]=western
[end]=endurance
[bui]=buitenrit
[lmk]=lol met je knol
[vd]= vrijheidsdressuur
[adh]=aan de hand (voor kids die hun shet beweging geven)
[na]= natural horsemanship
etc. en dan de titel.

Voor de rest vind ik gewoon dat men harder moet optreden tegen relschoppers die topics proberen te verzieken. Of topicstarters die wel een topic openen maar geen commentaar willen ontvangen.
Maar ook van die topics; Dit is die en die, ik open het topic voor haar, maar ze zit niet op bokt,maar leest wel mee.
Nee dan mag zon topic van mij wel opslot. Want niet iedereen leest de openingspost en dan krijg je toch reacties van; "oh netjes" "leuk paard heb je" etc etc.Terwijl de TS niet eens op het paard zit...
Je opent een topic om commentaar te ontvangen en niet om op elkaar af te reageren.

Zo volgens mij heb ik mijn zegje zo wel gedaan. Haha!
Nu maar hopen dat er ook werkelijk wat aangedaan wordt.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:17

dat van die Tags is een goed idee maar ik denk veel extra werk voor moderators (zie [EA])

Maar misschien dat dat te automatiseren valt? Dat bij het aanmaken van een topic verplicht een optie gekozen moet worden?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:21

Thumber schreef:
dat van die Tags is een goed idee maar ik denk veel extra werk voor moderators (zie [EA])

Maar misschien dat dat te automatiseren valt? Dat bij het aanmaken van een topic verplicht een optie gekozen moet worden?

Dat je echt aan moet vinken onder welke catogorie het valt bedoel je?
Dat is wel een goed idee, maar is dat te realiseren??

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:19

Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Misschien duidelijk in het begintopic zeggen dat het herhalen zinloos is en dat we altijd vredelievend naar onze medemens moeten doen. Ik heb eigenlijk niet zo´n goeie suggestie
Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
De moderators kunnen daar wel ingrijpen maar zeker niet te veel! Ik vind het zelf wel fijn als iets herhaald word, omdat je er dan zeker van bent dat deze mening gedeelt word. Vaak heeft de één nog betere tips dan de ander. Als er constant hetzelfde gezegd word zou het wel handig zijn als de moderators in grijpen.
Nee, daardoor word het nog onoverzichtelijker. Als je foto´s wil plaatsen van lol met je knol, kan je die ook bij ´in de picture´ neerzetten.

Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?

Onder elkaar! Ik ben ook geïnterreseerd in deze dingen en onder elkaar is veel overzichtelijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:23

Ik kan me wel vinden in het bericht van Revanches
Al zou van mij nog wel voor elk paard een apart topic gemaakt mogen worden.
Wel maar 15 foto's per topic.

Tags is wel een goed idee, maar of dat goed gebruikt gaat worden door de bokkers?

Alle foto;s bij elkaar, ook echt van alle disciplines, vind ik echt een goed idee.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 01:28

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties. We gaan alles goed doorlezen en kijken hoe we met behulp van jullie reacties een nieuwe koers kunnen gaan uitzetten.