Ik heb echt respect voor je, de manier hoe je met dit soort reacties om gaat petje af hoor
Je bent goed bezig, toevallig staat er in de Ros een stukje over ruiters met overgewicht lees dat maar eens!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bellie2 schreef:hij loopt lekker gespannen! mooi hoor!
alleen ik vind toch dat ik dit eventjes moet zeggen:
iemand had me vertelt(had je gelezen in paardenblad geloof ik) dat als je zwaarder ben als 45 kilo dat het dan slecht is voor de pony zijn rug, maakt niet of het een groot of kleine pony is. dus hou een beetje rekening met de rug van je pony, (IK BEDOEL HET NIET AANVALLEND BEDOELD HOOR! ik wou het alleen even melden)
xx
simodi schreef:Dat je af en toe rjdt omdat je paard dat fijn vindt is prima. Maar ik vraag me wel af waarom je zonder zadel rijdt. Ik heb eens gelezen dat juist als je zwaarder bent je beter met zadel kunt rijden omdat dan het totale gewicht meer verdeeld wordt over de rug. Nu heb je maar een relatief klein drukpunt waar je gehele gewicht op rust. Heb je daarover nagedacht? Ik las dat je ergens iets schrijft over het waarom zonder zadel rijden maar kan dat zo snel tussen alle reacties niet vinden.
Verder veel succes met afvallen! Er zijn genoeg manieren om in de tussentijd van je pony te genieten, zoals longeren, wandelen, grondwerk!
kally schreef:Staat in het begin van haar topic !!

Nerootjeh schreef:Ik vind het persoonlijk niet nodig om voor dat kwartiertje stappen een zadel op te doen
Als ik een uur vol ging trainen oke, maar voor dat kwartiertje stappen
maar daar kan ik nu nog niks mee doen.
! Nerootjeh schreef:ik laat pas over een tijdje een ostheo komen omdat je dan ook rijtechnische adviezen krijgtmaar daar kan ik nu nog niks mee doen.
En dan kan ik vanuit daar lekker weer aan de slag!

!. maar eerlijk, geen enkel van mijn paarden heeft wat aan zn rug, geen pijn, geen gevoeligheid of drukplekken. Volgens mij doet de manier van zitten en rijden echt heel veel! een uur zitten rondknotsen op de ruggegraat van je paard is zeker slecht, maar ik doe zonder problemen verlichte zit en kan prima lichtrijden zonder zadel dus ik vind dat prima kunnen.
): haar kont is bijna zo breed als de max grootte van het zadel dat op deze pony zou passen. Ik zou hem dus met mijn smalle kont in feite zwaarder belasten op 1 punt dan zij doet...

Bellie2 schreef:hij loopt lekker gespannen! mooi hoor!
alleen ik vind toch dat ik dit eventjes moet zeggen:
iemand had me vertelt(had je gelezen in paardenblad geloof ik) dat als je zwaarder ben als 45 kilo dat het dan slecht is voor de pony zijn rug, maakt niet of het een groot of kleine pony is. dus hou een beetje rekening met de rug van je pony, (IK BEDOEL HET NIET AANVALLEND BEDOELD HOOR! ik wou het alleen even melden)
xx

!