Ik begin dat paard steeds grappiger te vinden.
En idd wat ThePast03 zegt: dat paard is echt braaf als ik zie wat ze allemaal pikt. Die van mij (ook vijf) knoop je echt niet op die manier in een slofteugel.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)isadora schreef:Ok het ligt dus aan de ruiter, dus zowel ik als mijn vriend kunnen niet paardrijden? Mijn vriend rijdt nog niet zo heel lang maar heeft western leren rijden dus erg ontspannen. Ik rij ondertussen 17 jaar, altijd recreatie gereden, nooit de druk gehad van te presteren ofzo. Ik kan dus ook niet rijden?

isadora schreef:Ok het ligt dus aan de ruiter, dus zowel ik als mijn vriend kunnen niet paardrijden? Mijn vriend rijdt nog niet zo heel lang maar heeft western leren rijden dus erg ontspannen. Ik rij ondertussen 17 jaar, altijd recreatie gereden, nooit de druk gehad van te presteren ofzo. Ik kan dus ook niet rijden?
Lange tijd geleden ook een zeer goede ruiter gevraagd om te komen rijden toen de ruiter die haar normaal gezien rijdt tijdelijk niet kon, paard werd gelongeerd en ruiter wou er niet eens aan beginnen om te rijden? Hoe lang moet je dan kunnen rijden, en op welk niveau? Misschien is dit een betere vraag, want het ligt volgens jullie dus duidelijk aan de ruiter. Maar als het echt aan de ruiter ligt hoe komt het dan dat mijn pony (met een moeilijk karakter) rustig gereden kan worden door ons allen?
nickyu schreef:(al zal die van mij gewoon net zo lang exploderen tot dat de rede weg is)
isadora schreef:dan heeft ze geen zin ofzo en dan MOET je eraf.
) maar ik raad je aan hem inderdaad een maandje naar een africhtingsstal te sturen, kijk wat zij ermee kunnen, ze zijn veel paarden gewent en hebben hier veel kennis over. Ikzelf heb een poging gedaan tot het inrijden van een kruising (belg x iets) die uiteindelijk een kronkel bleek te hebben (waarschijnlijk fout bij kruising), dit is ook door de DA vastgesteld. Het paard ging langzaam vooruit en het grote probleem was dat hij wíst dat hij groot en sterk was, levensgevaarlijk achteraf dus. Om een lang verhaal kort te maken, er zijn echt paarden waarbij de fout echt aan het paard ligt (en dan niet eens echt aan het paard, de fout is alsnog door mensen gedaan), kijk of ze er bij een africhtingsstal wat van kunnen maken.JessiiCaa schreef:Wat ik alleen echt niet snap is waarom de ruiter geen cap draagt.. als het paard zomaar kan ontploffen en door gaat tot je eraf ligt dan zou ik echt wel een cap opzetten.
maar ben je al eens naar iemand geweest die je paard heeft nagekeken of het allemaal lichamelijk goed zit? dan bedoel ik niet gewoon een da..
iig succes ermee
jolentinus schreef:mm volgens mij past dit paardje het beste tussen een broodje. het moet wel echt een rot paard zijn zeg..
johanne schreef:ik had al eerder gevraagd hoe hij loopt in stap, geen antwoord gehad mischien wil je er effe op reageren. loopt hij in stap wel regelmatig, niet soms korter ofzo. omdat hij zo waggelt met zijn hele lichaam. ???
Citaat:En het is een zeer succesvol kunstje voor haar geworden...
Ik begin dat paard steeds grappiger te vinden.
En idd wat ThePast03 zegt: dat paard is echt braaf als ik zie wat ze allemaal pikt. Die van mij (ook vijf) knoop je echt niet op die manier in een slofteugel.
.isadora schreef:JessiiCaa schreef:Wat ik alleen echt niet snap is waarom de ruiter geen cap draagt.. als het paard zomaar kan ontploffen en door gaat tot je eraf ligt dan zou ik echt wel een cap opzetten.
maar ben je al eens naar iemand geweest die je paard heeft nagekeken of het allemaal lichamelijk goed zit? dan bedoel ik niet gewoon een da..
iig succes ermee
De ruiter dragt enkel een cap op wedstrijd omdat dat verplicht is, ze heeft vorig jaar een lelijke val gemaakt, waarbij ze haar nek zwaar geblesseerd had. De ruiter is verzekerd tegen zulke dingen, dus het is haar eigen verantwoordelijkheid, en zij kiest ervoor om geen cap op te zetten, dus ik respecteer dat.
Jij als eigenaar van het paard blijft altijd verantwoordelijk, dus aansprakelijk! Altijd!