agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:24

Ik heb wel het een en ander al gelezen van Agnes en Indi en ik vind het ontzettend knap.
Het commentaar op de extra helper met zweep begrijp ik niet helemaal. Vind het nogal geneuzel.
Agnes, trek het je niet aan!

Wat betreft de veiligheid zit er trouwens wel iets in; alleen roepen van Onverantwoord vind ik een beetje flauw. Daarom een tip: juist omdat je geen schoenen aan kunt hebben, zijn beugels met een veiligheidskorf misschien wel verstandig (bijv. zoiets als hieronder).
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:40

Ik heb groot respect voor je en bewonder je doorzettings vermogen. En indi, volgens mij is dat gewoon een super paard voor je.

Zit er echt draver door heen? Dat had ik nooit verwacht.

Ik vind die beugels met korfjes wel een goed idee, hoewel mocht je vallen blijf je er misschien als nog in hangen?

Ik wil toch nog even in haken op iets wat er werd gezet een stukje eerder in het topic. Waarom niet laten doorrijden door een 'gezond' iemand.
Ik denk dat je juist goed heb gekozen zou, indi vertrouwt je al super en mocht ze nu alles gaan leren met een gewoon iemand er op, word het misschien juist enger en lastiger als jij er op moet gaan. Immers moet jij je ook beperken tot stem hulpen en kun je ook niet heel erg veel meer. Ik weet niet hoe het met jou en zit hulpen gaat, maar met mijn zithulpen maak ik ook nog wel veel gebruik van mijn benen dat is bij jou natuurlijk ook lastiger of niet?

En dat balkjes draven, tjonge jonge menig paard van die leeftijd zou al hindernissen van over de meter moeten springen dus waarom dat zo'n probleem moet zijn?

Ik kijk uit naar meer foto's van jullie Haha!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:45

Super hoor!
Ik vond reactie van iedereen leuk om te horen, iedereen juigd.
Ik vind het mooi dat het zo kan!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:20

Niet meer als respect voor deze combinatie...

Voor mij is het niet meer dan logisch dat Agnes Indy inrijdt, Indy moet de hulpen leren die Agnes geeft maar ook leren te lopen met Agnes op haar rug. Ik vermoed, doordat Agnes haar benen en arm niet of minder goed kan gebruiken, ze ook heel anders op een paard zit dan een lichamelijk gezond persoon, misschien ligt haar zwaartepunt anders. Indy moet daar aan wennen, ook in de galop. Ieder jong paard vind het moeilijk om galop met ruiter aan te leren, en heeft wat problemen met zijn evenwicht houden.
Als je een andere ruiter Indy de galop met iemand op zijn rug aan laat leren zal toch dat evenwicht weer veranderen op het moment dat Agnes erop gaat, en ondervindt Indy weer problemen met zijn evnwicht.

Ik ben het eens met beantsje over evt. andere beugels, het feit dat je nu met sokken rijdt lijkt me geen veilige oplossing.

Verder viel me bij alle foto's op dat Indy zo geconcentreerd lijkt op je stem.

Om even terug te komen op de opmerking van PomPom: de gehandicapte ruiter met 1 arm en 1 been is Joop Stokkel, ik ken hem nog van vroeger. Hij heeft 5 keer met de Paralympics meegedaan (en 5 maal medailles), 2 keer met wedstrijdzwemmen en 3 keer als dressuurruiter. http://www.joopstokkel.nl (een al wat oudere site, maar doet het nog wel)

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:28

Mooi om te zien dat jullie zo aan de slag zijn en het galloperen ook gaat komen!! Heel veel succes er mee! Het ziet er naar uit dat Indi helemaal ingespeeld zal worden op Agnes. Ik volg jullie graag!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:15

Je ziet toch dat het goed gaat. Er gebeurd toch vrder niks. Als het paard echt wild was geweest had ze er vast niet op gerden. Ik heb vroeger ook bij een manege voor gehandicapte gereden daar reden ook jonge pony's tussen maar ze wete nheus wel iwe ze er op kunnen zetten en wie niet. e welke pony het wel vertrouwd en bij welke niet. Denk ik. Ze waren bij mij juist heel voorzichtig ik reed altijd op een dikke fjord. Was super!! Ik heb nog nooit met haar geaglopeerd of op een gewoon zadel gereden terwijl ik nu op mn eigen pony rij die ook best vervelend is en zelfs op ene gewoo nzadel. Dus ze zijn heus voorzichtig. Ik ga straks ook beginnen met rijden op mn 3 jarige pony. mag ikdat dan ook niet met mn handicap is dat ook onverantwoord?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:20

o ja en zo n dier voelt dat echt wel aan. Als ze leker rustig moeten blijven. Ik kan aan mijn pony mer ken dat ze erg voorzichtig met mij is.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:29

Zooooo heee wat een braaf peerd!
En ook toppie van jou Agnes! Je hebt echt lef, mag best gezegt worden!!

Veel plezier nog samen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:50

Amai, prachtig dat je zo goed doorzet!
Jullie zijn een top combinatie en ik wens jullie nog veel plezier samen Lachen.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:55

haha jaa rijd ze nou op sokken? (ik weet niet of het al gevraagd is ma ga niet alle berichtjes lezen Tong uitsteken )
Ik vind het veder een super stelletje

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:59

coco25 schreef:
ikenindi schreef:
ze is 4! (wordt ze in mei) LEZEN!!!

en verder reageert ze op stemhulpen, maar onder de man in galop lukte niet, dus kreeg ik hulp. ik heb al gezegd dat het idd niet geweldig was, dus ik ga me vanaf nu ook niet meer zitten verdedigen. ga eerst maar eens leren lezen Knipoog

daarbij: indi is nu bijna 4, dat is wat anders dan een 2,5 jarig paard dat ingereden wordt en gelijk alles moet kunnen. indi kan alles al zonder iemand er op;)

Dit zijn je eigen woorden hoor wie moet hier LEZEN??

JIJ, ik zei namelijk dat indi bijna 4 was, end at dat wat anders is dan een 2,5 jarig paard dat gelijk wordt ingereden en alles moet kunnen Knipoog succes met je cursus: ik leer lezen Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:11

pompom schreef:
Ehhhhhmmm beetje banketstaaf van je.....denk niet dat dit meiske snel weer "beter" is.

Ben ook niet kapot van de foto's maar niet door je handicap of onveilig..
Zou wel met een goede instructrice gaan werken aan de manier waarop Indy getraind word.
Nu lijkt het meer op zo maar wat ervan proberen te maken.
Ik weet niet of er een instructeur in de buurt is die je hiermee kan helpen.
Zijn meer paarden op hoog niveau afgericht voor gehandicapten(denk aan de ruiter met geloof ik maar 1 arm en been die Olympische spelen mee gereden heeft).

Ben nml. geheel niet bekend met een ruiter met handicap maar er moet toch info over te vinden zijn.
Denk dat het voor Indy ook heel fijn is als ze op een manier beleerd word zodat ze jou hulpen goed begrijpt.

Succes met je paard!!!!!!

diegene die longeerde was mijn instructrice. omdat ik haar in de les niet in galop kreeg zouden we het aan de longe even proberen... dit was dus idd meer geslinger, maar iemand betere tips?

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:13

@ikenindi
Citaat:
JIJ, ik zei namelijk dat indi bijna 4 was, end at dat wat anders is dan een 2,5 jarig paard dat gelijk wordt ingereden en alles moet kunnen succes met je cursus: ik leer lezen

Ik begrijp in ieder geval wel wat je zegt. By the way als mensen geen zin hebben om de hele topic te lezen dan moeten ze ook niet net doen alsof ze weten waaar het over gaat, denkk ik toch!

Denk dat menig mensen dit niet zullen kunnen en durven, en ja, je paard is gewoon als een kind voor je zo lang als je er al hebt, gewoon doorgaan en je hebt zelf aan gegeven dat je ook als minder valide verbeter punten hebt! Goed toch! Go jij! Go jij!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:13

_rosita_ schreef:
Ik sluit me helemaal bij apple aan, al moet ik wel zeggen dat ik de manier van kijken van het paardje best zorgelijk vind..... Wát het precies is weet ik niet, maar erg 'fijn' ziet hij er niet uit, net als de galop helaas...

kun je het proberen te omschrijven? ik zie alleen dat ze constant met haar oren op mij gericht is, en dat ze echt heel erg op mij gericht is...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:15

Teetje schreef:
Hey Agnes,
Ik ben er zelf bij geweest dat je voor het eerst ging galopperen en vond dat je het super deed. Ook Indi doet het super, hij is echt zo'n lieverd. Dat er met een zweep achter werd gerent wil nog niet zeggen dat Indi er van langs kreeg. Het was een middel om haar duidelijk te maken wat er van haar verwacht wordt. Ik vind het schokkend om te lezen hoe iedereen over een paar foto's en een filmpje heen vallen. Als er iemand paardvriendelijk bezig is ben jij het wel. En rijden kan je, op mijn paard galoppeerde je zo weg, nog voor ik de 'knopjes' had kunnen uitleggen. Met jouw en Indi gaat het helemaal goed komen, wij gaan je helpen hoor!
Ik vraag me sowieso af of iemand die niet super rijdt, maar wel heel goed is voor zijn paard en het paard er geen pijn mee doet, nou altijd zo geschoren moet worden op bokt. Het verbaast me regelmatig hoe er op enthousiaste ruiters die iets teveel naar voren zitten, de benen iets te veel naar buiten hebben, what ever, gereageert wordt. Dan durf je toch geen foto meer te plaatsen. Uiteindelijk gaat het toch om het plezier in paardrijden en niet iedereen is een topruiter. Ik wens je veel succes met Indi.......

thnx:)

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:06

je bent een supper ruiter moet ik zeggen ik ken mensen die na een keer vallen niet eens meer op een paard durfen en jij durft ales met je paard aan ik vind het aleen raar vanmensen hier op bokt dat ze alsmaar blijfen doorzeuren over de galop als je zelf al heb aangegeven dat je dat ook niet super vond!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:43

agnes wat super dat je zelfs gegallopeerd heb op indi Top hoor.!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:28

Wauw wat zal dat een heerlijk gevoel hebben gegeven, voor het eerst in gelop met je eigen paardje!!!
Knap dat Agnes zo doorzet en haar doel probeerd te bereiken!

Fijn dat er ook zoveel mensen om je heen zijn die je willen helpen!

Enne, binnenkort een mega leuke fotoshoot he Knipoog

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:32

ikenindi schreef:
Teetje schreef:
Hey Agnes,
Ik ben er zelf bij geweest dat je voor het eerst ging galopperen en vond dat je het super deed. Ook Indi doet het super, hij is echt zo'n lieverd. Dat er met een zweep achter werd gerent wil nog niet zeggen dat Indi er van langs kreeg. Het was een middel om haar duidelijk te maken wat er van haar verwacht wordt. Ik vind het schokkend om te lezen hoe iedereen over een paar foto's en een filmpje heen vallen. Als er iemand paardvriendelijk bezig is ben jij het wel. En rijden kan je, op mijn paard galoppeerde je zo weg, nog voor ik de 'knopjes' had kunnen uitleggen. Met jouw en Indi gaat het helemaal goed komen, wij gaan je helpen hoor!
Ik vraag me sowieso af of iemand die niet super rijdt, maar wel heel goed is voor zijn paard en het paard er geen pijn mee doet, nou altijd zo geschoren moet worden op bokt. Het verbaast me regelmatig hoe er op enthousiaste ruiters die iets teveel naar voren zitten, de benen iets te veel naar buiten hebben, what ever, gereageert wordt. Dan durf je toch geen foto meer te plaatsen. Uiteindelijk gaat het toch om het plezier in paardrijden en niet iedereen is een topruiter. Ik wens je veel succes met Indi.......

Helaas blijft het zo op bokt dat er mensen zijn die áltijd denken dat ze het beter weten dat je zelf doet met je paard.. Ik ben van mening dat de énige die weet wat een goede manier van omgaan met het paard, degene is die er het meest mee omgaat. In dit geval ben jij dat en laat je niet gekmaken door andere bokkers die het zoals gewoonlijk weer beter schijnen te weten.
En daarbij ben je niet te beroerd om hulp van anderen te vragen. Laat ze lekker l*llen, jij weet beter en blijf genieten van die bijzondere momenten die je meemaakt met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:41

Hier sluit ik me bij aan, en verder, als je niet met schoenen of laarzen kunt rijden dan zit er niks anders op dan op sokken, kun je niet met twee handen rijden dan heb je geen keuze dan het met ééntje te doen, laat je verder niet opnaaien door al die mensen die niet in staat zijn het goede te zien maar alleen benadrukken wat in hun ogen niet goed is, ik zou zeggen ga vooral lekker door, je kent je paard al zo lang, jij weet het beste wat goed en niet goed is voor het dier!!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:36

maximee schreef:
Oke fijn! Lachen
Hoelang zijn Agnes en Indi al een stelletje! Haha! Hoop dat ze echt nog lang van elkaar mogen genieten Lachen!

ruim 3 jaar nu. ik heb haar vanaf 5 maanden. erg jong, en niets gewend, ziek, en niet bepaald goed verzorgt...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:38

beantsje schreef:
Ik heb wel het een en ander al gelezen van Agnes en Indi en ik vind het ontzettend knap.
Het commentaar op de extra helper met zweep begrijp ik niet helemaal. Vind het nogal geneuzel.
Agnes, trek het je niet aan!

Wat betreft de veiligheid zit er trouwens wel iets in; alleen roepen van Onverantwoord vind ik een beetje flauw. Daarom een tip: juist omdat je geen schoenen aan kunt hebben, zijn beugels met een veiligheidskorf misschien wel verstandig (bijv. zoiets als hieronder).
Afbeelding

ik ben bang dat die dingen bij mij niet werken omdat mijn voeten zo raar staan en krom trekken en steeds weer net wat anders gaan staan. met die dingen dwing ik mijn voeten volgens mij in 1 bepaalde houding. ben bang dat dat niet werkt... ik ga over een tijdje gewoon zonder beugels rijden, maar t voelt nu even fijner nog. (zit tussen mijn oren, op andere paarden durf ik wel gelijk zonder beugels en zonder zadel)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:41

xchanel01 schreef:
haha jaa rijd ze nou op sokken? (ik weet niet of het al gevraagd is ma ga niet alle berichtjes lezen Tong uitsteken )
Ik vind het veder een super stelletje

ja ik rijd met sokken, en misschien voortaan toch wel even de andere berichtjes lezen;) scannen kan ook. zo noemde mijn docent engels het altijd...

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:43

Als ik een paard inrijd zorg ik eerst dat hij/zij fatsoenlijk aan de longe kan lopen. En dus ook de bijbehorende stemhulpen kent. Dan is het ook veel makkelijker om hem met ruiter in galop te krijgen en de hulpen aan te leren. Je roept galop en de ruiter geeft de hulp voor galop. Maar de manier die ik hier zie vind ik niks voor een jong paard.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:01

dank voor je tip...