Nike @ 1.20 Springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Re: Nike @ 1.20 Springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:51

Jeetje...
Patty weet zelf toch dat het zadel niet goed ligt.
Ze heeft ook vaak voor een ander zadel gekeken en ook een heel aantal op proef gehad.
Ik weet zelf dat Nike een hele smalle schoft heeft en voor de rest bij de rug ook gewoon erg smal gebouwd is waardoor het zoeken van een passend(standaard) zadel toch vrij moeilijk is, iig wat ik van de zadels vooral gezien heb is dat ze slecht aansluiten aangezien Nike vrij smal is.
Maar ik ken Patty en ik weet ook zeker dat ze voor een nieuw zadel kijkt.
Een zadelmaker ernaar laten kijken is idd wel een goed idee, waarschijnlijk zal hij haar ook wel een aantal zadels kunnen aanraden.
Maar ik vind dat sommigen wel een beetje te hard van stapel lopen Bloos Overigens niet stom bedoeld, maar dat is mijn mening he

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:53

nou sorry hoor maar dan rij je toch gewoon even NIET als je weet dat het niet goed ligt. en genoeg paarden met ZO"N bouw hoor. dus smoesjes meer vind ik het niet. als ze toch al voor een andere aan t kijken was waarom zoekt ze dan niet door ? ipv te zeggen nee hij heeft er geen last van.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:07

Daar heb je wel gelijk in ja. Nou, ik heb anders toch niet veel paarden gezien met zooo'n fijne bouw.
Ze heeft nou net een paard op proef waar dus ook veel kosten aan gaan zitten, en ik geloof dat ze nu ook niet meer zoveel op Nike rijdt i.v.m het nieuwe paard(Correct me if I'm wrong), maar ik weet iig wel zeker dat als ze dat allemaal gehad heeft, ze zeker wel weer verder zal zoeken.
De pony vertoont geen gekkigheid onder dit zadel, maar je kunt zo natuurlijk niet weten of een pony er last van heeft of niet.
Het is iig een goudeerlijke, leuke, pony en ik weet zeker dat ook Patty niet wilt dat Nike ergens last van zou krijgen.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:50

hey patty,

ik heb zelf nog 2 veelzijdigheidszadels liggen een stubben en een kieffer hebben beide op een smalle pony gelegen met een vrij hoge schoft. (zie profiel) als je wil mag je ze een tijdje op proef om te kijken of een van deze zadels wel goed ligt?

ik hoor het wel

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:14

ChingYi_Dino schreef:
Daar heb je wel gelijk in ja. Nou, ik heb anders toch niet veel paarden gezien met zooo'n fijne bouw.
Ze heeft nou net een paard op proef waar dus ook veel kosten aan gaan zitten, en ik geloof dat ze nu ook niet meer zoveel op Nike rijdt i.v.m het nieuwe paard(Correct me if I'm wrong), maar ik weet iig wel zeker dat als ze dat allemaal gehad heeft, ze zeker wel weer verder zal zoeken.
De pony vertoont geen gekkigheid onder dit zadel, maar je kunt zo natuurlijk niet weten of een pony er last van heeft of niet.
Het is iig een goudeerlijke, leuke, pony en ik weet zeker dat ook Patty niet wilt dat Nike ergens last van zou krijgen.

Waarom neemt ze dat paard dan op proef terwijl ze beter voor haar pony een nieuw zadel kan kopen.. Dat is toch belangrijker dan een nieuw paard. Bloos

Verder is mijn pony ook heel smal en heeft ook een hoge schoft.. Ik had er eigenlijk helemaal geen moeite mee om een passend zadel te kopen..

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:37

omdat het haar pony niet is, dat paard wordt (als het haar bevalt) WEL van haar Knipoog
Ja er zijn veel paarden/pony's die smal zijn, maar zij heeft toch wel een erg smalle bouw(Bovenaan iig).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:38

Nou dan ze had dat paard ook niet kunnen kopen en een zadel voor Nike kunnen kopen ipv het paard wat waarschijnlijk van haar wordt.

Tja mijn pony ook so what? Voor ieder paard is een zadel te vinden. Geen reden om met een slecht zadel te rijden.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:40

Nou, als ik even eerlijk mag zijn zou ik ook liever het geld uitgeven aan een eigen paard dan aan de pony van iemand anders.
Ik heb ook niet gezegd dat het onmogelijk om een goed zadel te vinden, bovendien kun je het ook op maat laten maken dus. Maar iedereen heeft ook wel zijn budget en aangezien het aanschaffen van een eigen paard veel geld kost...

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:44

Volgens mij is dat geen rijtechnisch commentaar meer en die keuze of ze nu een nieuw paard koopt of een nieuw zadel ligt niet aan jullie lijkt me.

i_kasperr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:50

de pony heeft er duidelijk veel plezier in en kan goed springen !
je moet zelf nog wel iets meer met de pony meegaan in de sprong

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:11

Anna14, I_Kasper, ChingYi, Nienkeee_; Bedankt Lachen

imke1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:14

Mooie combinatie, ik vind dat je prachtig op je paard zit. Je duikt niet te ver voorover en je beenhouding is ook goed.
Ga zo door!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:41

Leuk hoor! You're jumping down the grass with you're nikies on Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:34

imke1984 schreef:
Mooie combinatie, ik vind dat je prachtig op je paard zit. Je duikt niet te ver voorover en je beenhouding is ook goed.
Ga zo door!

Nagelbijten / Gniffelen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:45

Vraagje: Dit staat in je profiel...
Citaat:
Voordat ze kwam, en nog niets aan haar (voor)benen had sprong ze op concours.

Wat heeft ze aan haar voorbenen dan dat ze geen concours meer kan springen maar dat jij nog wel met dr springt?

En vind dit rijtechnisch er niet zo goed uitzien. Commentaar van imke1984 mooie houding en beenligging snap ik dan ook niet zo hier. Je kan duidelijk op de filmpjes zien dat je bij de landing met een klap terug in het zadel komt. Niet echt lekker voor de rug. Ook hang je soms tijdens het springen naar achteren aan de teugels. Je staat rechtop in het zadel boven de sprong op onderstaande foto's, je werkt tegen in de mond en belemmert je pony op deze manier. Misschien zien sommige mensen dit niet goed omdat het kleine momentopnamen zijn maar mensen die ervaring hebben en kritisch kijken zien dit ook.

Als ik jou was zou ik eerst aan mijn springtechniek gaan werken inplaats van 1.20 te gaan springen daar hebben jij en met name je pony meer profijt van. Dus zorg eerst dat je springtechniek goed is en ga dan pas beginnen aan een hogere sprong. Zie dit niet als negatieve kritiek zo is het ook niet bedoeld enkeld om duidelijk te maken dat je eerst beter wat aan je houding kan werken.

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... 008/30.jpg

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... 008/35.jpg

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:30

Citaat:
Wat heeft ze aan haar voorbenen dan dat ze geen concours meer kan springen maar dat jij nog wel met dr springt?

weer al zoiets vaags jah

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:38

virgin_lady schreef:
Citaat:

weer al zoiets vaags jah

Weet je wat vaag is? Hier gaan liggen mauwen in andermans topic over een zadel. Zelf 10 topics op een dag openen waar niemand iets verkeerds mag zeggen, maar over deze amazone ga je liggen zeuren over het zadel.

De TS weet onderhand wel dat het zadel niet zit zoals het zou moeten zitten. Alleen is het zadel te breed voor de schoft, is nog altijd beter dan andersom. Pony kan dus geen beknelling van de schoft hebben. Daar al eens aangedacht virgin_lady?
Verder heeft ze uitgelegd dat de pony wat aan de voorbenen heeft gehad en daardoor geen concours meer kon springen, en nu dus niet meer. Zou ze daarom dan ook niet meer mogen springen?!

Het is de bedoeling dat je positief opbouwend commentaar geeft, niet VAAG mee gaat liggen zeuren over het zadel.

@TS: leuke pony, knap dat jullie zo'n hoogte kunnen springen. Blijf vooral letten op het dressuurmatige tijdens het springen, zoals je houding.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:39

Liselot11 schreef:
Weet je wat vaag is? Hier gaan liggen mauwen in andermans topic over een zadel. Zelf 10 topics op een dag openen waar niemand iets verkeerds mag zeggen, maar over deze amazone ga je liggen zeuren over het zadel.

De TS weet onderhand wel dat het zadel niet zit zoals het zou moeten zitten. Alleen is het zadel te breed voor de schoft, is nog altijd beter dan andersom. Pony kan dus geen beknelling van de schoft hebben. Daar al eens aangedacht virgin_lady?
Verder heeft ze uitgelegd dat de pony wat aan de voorbenen heeft gehad en daardoor geen concours meer kon springen, en nu dus niet meer. Zou ze daarom dan ook niet meer mogen springen?!

Het is de bedoeling dat je positief opbouwend commentaar geeft, niet VAAG mee gaat liggen zeuren over het zadel.

@TS: leuke pony, knap dat jullie zo'n hoogte kunnen springen. Blijf vooral letten op het dressuurmatige tijdens het springen, zoals je houding.

Ja hij ligt te breed op de schoft daarom houdt ze zoveel ruimte over bij de schoft..
Je verhaal klopt niet echt..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:40

En nu gaat de discussie hier verder??? Ik tem even...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:41

Nee hoor dit is een geheel andere discussie. Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:42

Nee precies het zadel is te krap bij de schoft slimpie Knipoog En bovendien te breed of te smal het is allebei even slecht dus je moet niet zulke dingen gaan lopen zeggen als je er ook geen verstand van heb Knipoog
En beter ga je ook niet zo ontopic over V_L want dan zit hier strax ook WEER een slot op Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:43

Te breed drukt het op de schoft.
Te smal drukt het op de spieren + tegen de zijkant van de schoft.

Allebei even slecht inderdaad. Lachen

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:59

Ik snap ook niet dat ze zoiets niet kan snappen hoor. Vind het gewoon sneu voor die pony. ik heb even alle foto's gekeken van haar en nergens vind ik die pony echt lekker en ontspannen lopen. Dus ze heeft echt wel ergens last van. Misschien dat een meer ervaren persoon dat wel ziet

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:01

Het zadel kantelt toch naar achteren? De ruimte bij de schoft is toch te groot? Hoe kan het dan knellen? Als een zadel zo knelt, die je dit binnen een paar keer rijden aan de schoft, want die gaat meteen kapot.

Natuurlijk is een perfect passend zadel het beste, maar kijk eens rond op maneges, alsof daar elk zadel perfect op die paarden passen?! TS zegt zelf dat de pony er geen last van heeft, daarover door gaan zeuren heeft toch geen zin?! En dan zeggen: ik vind die pony nergens echt lekker en ontspannen lopen... welke foto's heb je bekeken?! Zie je ergens verzet?

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:01

virgin_lady schreef:
Ik snap ook niet dat ze zoiets niet kan snappen hoor. Vind het gewoon sneu voor die pony. ik heb even alle foto's gekeken van haar en nergens vind ik die pony echt lekker en ontspannen lopen. Dus ze heeft echt wel ergens last van. Misschien dat een meer ervaren persoon dat wel ziet

ik geloof dat ze nu wel weet dat het zadel niet goed ligt...
Laatst bijgewerkt door Nathaliia op 07-03-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt