Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:18

Adil18 schreef:
Ja, je zou mogen zeggen dat ik een zeer braaf paard heb, maar ik heb slechte ervaringen met manegepaarden dus in mijn geval zou je mijn paard dan afschilderen als een afgestompte machine...!

Dit hoeft alleen niet zo voor iedereen te zijn natuurlijk Knipoog

Maar ik moet nu snel het bed in, mijn vriend vraagt al of ik verloofd ben met hem of mijn computer.... Knipoog Clown

Ok, nu snap ik waarom mijn post zo aanvallend opgepakt werd. Ik had al zo een vermoeden. Het ligt aan de verschillende beelden die wij hebben van manegepaarden, ik vrij positief, jij eerder negatief.

Goedenacht. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:22

Moderatoropmerking:
En kunnen we het nu even ontopic houden? Deze discussie heeft niets met de foto's van de TS te maken.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:25

Ik vind het er heel goed uitzien.
Ook leuk dat voorbeentje dat elke keer ver naar voren gaat, erg mooi.
Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je de manen in een precies rechte lijn hebt getrokken, maarja, dat is een kwestie van smaak. Heel veel plezier en succes ermee!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:25

Los van bovenstaande discussie wil ik ook nog wel even reageren Knipoog

Ontzettend mooie haflinger met mooie dressuurkwaliteiten zo te zien. De gangen zit veel in.

Het valt me wel op dat op eigenlijk alle foto's je paard volop in actie is. Ik verwacht geen doorsneedraf, maar alle foto's neigen naar mijn idee naar strekken. Teveel tempo en je ziet dat je paard onder je uit loopt lijkt het, en dat compenseer jij door voor nogal tegen te houden denk ik.. Misschien kun je probeen ook je eigen houding mer rust en ontspanning te geven, je oogt zelf ook best gespannen namelijk.

Twee teugels werkt ook wel degelik sterker in trouwens. Je hebt er zelf in de hand meer grip op (ofwel, meer oppervlak om de teugel goed in je hand te houden en tegen gewicht te geven op evt. trekken van je paard). Daarnaast is het dubbele oppervlak aan teugels op de ring van het bit ook zeker aanwezig. Het geeft wel degelijk méér houdvast en inbreng dan een enkele teugel. Waarschijnljk wel minder drastisch dan een scherper bit, maar hetzelfde als een enkele teugel is het zeker niet..

Ik ben benieuwd of je binnenkort een keer nieuwe foto's wil plaatsen die minder prestatiegericht zijn, maar misschien meer basis laten zien van nu. Vebetering zie ik wel degelijk. Maar het lijkt me op de foto's zo alsof je prestatiegerichtheid je paard opjagen ipv uimte geven om de passen af te maken.

Succes verder in ieder geval Lachen

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:08

Hey jij was gister ook in tolbert he?
Ik herken miranda Haha!
Met je hoge sprong van 1.40 wowie, je gaf een aardig showtje weg, toppie hoor!!

Ga zo door in ieder geval, de foto's zien er ook zeer netjes uit!
Echt een werklustig paardje! Haha! dat wordt ik nu vrolijk van

Safarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:57

Ik vind het er geweldig uit zien! Zolang het rijden zo beter gaat gewoon houden die teugels! Trouwens uit een foto kan je niet alles zien!

mitchelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:33

SCHITTEREND paardje!

Ibzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:17

Mooie haf! Vingers aflikken Kan lekker strekken Kwijl

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:27

Mooie haf! Lovers
Over die teugels heb ik geen commetaar, want ik rijd ook met dubbele teugels. Knipoog
Mijn paard is ook erg druk, en erg zwaar op mijn hand. Ik kan zo ook beter trainen. Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:38

_Kissie_ schreef:
Mooie haf! Lovers
Over die teugels heb ik geen commetaar, want ik rijd ook met dubbele teugels. Knipoog
Mijn paard is ook erg druk, en erg zwaar op mijn hand. Ik kan zo ook beter trainen. Haha!

Zwaar op mijn hand??? Tja, met 2 teugels kun je harder terugtrekken... maar het zal het probleem alleen maar verergeren.