Zit mijn bit goed.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Zit mijn bit goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:05

Senzafine schreef:
Ik heb les en wanneer ik dressuur rijd rijd ik ook gewoon op trens. Het is enkel wanneer ik de straat op moet dat ik mijn liverpoolbit gebruik. Ik rijd dan ook met losse teugel, dus ik zie niet in wat het probleem is. Paard loopt lekker ontspannen zonder enige druk in haar mond, kinketting is los. Paard heeft geen enkele last.

Ik neem graag zo weinig mogelijk risico. Vorige week schrok ze van een vrachtwagen op straat en ze begon te galopperen. In zo'n gevallen ben ik echt wel blij dat ik mijn bit heb hoor.

Ik begrijp dat je geen risico's wilt nemen. Maar misschien is een Pelhams beter. Dan heb je twee teugels en kan je als hij braaf is gewoon op tres rijden. Als hij dan weg is kan je de scharen in werking brengen. Dat is nog vriendelijker dan wat je nu doet. Gewoon een tipje Lachen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:06

Ts luistert wel, gelukkig Lachen Dr vriendin daarentegen komt met onzin argumenten aanzetten en is behoorlijk fel. Jammer dan weer... Vriendin: ben jij soms degene op de foto die wél streng in de hand is?

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:07

Ninx schreef:
Ik vind dat ts wel luistert eigenlijk hoor.... Ze reageert vriendelijk.
Haar vriendin is iets feller van toon, dat dan weer wel.
@ ts: zou degene voor wie je het paard rijdt misschien een klein duitje in de zak willen doen voor lessen? Wanneer je het bedrag kunt delen, ben je in de regel niet veel geld kwijt.

Nee de eigenaar doet dat niet ik moet namelijk ook al betalen voor het paard Lachen

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:07

lindake schreef:
@ TS: hu versieren Lachen? heb ik dat geschreven?

Ja Tong uitsteken

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:07

@ vriendin van de TS, zoals ik net al zei is er 1 bokker die het woord mishandeling in de mond neemt. Ik vind je reactie ietwat overdreven...

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:08

Ninx schreef:
Ik vind dat ts wel luistert eigenlijk hoor.... Ze reageert vriendelijk.
Haar vriendin is iets feller van toon, dat dan weer wel.
@ ts: zou degene voor wie je het paard rijdt misschien een klein duitje in de zak willen doen voor lessen? Wanneer je het bedrag kunt delen, ben je in de regel niet veel geld kwijt.

ik bedoel het helemaal niet fel hoor Knipoog
misschien dat het zo overkomt.. sorry daarvoor

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:08

lindake schreef:
Senzafine schreef:
Ik heb les en wanneer ik dressuur rijd rijd ik ook gewoon op trens. Het is enkel wanneer ik de straat op moet dat ik mijn liverpoolbit gebruik. Ik rijd dan ook met losse teugel, dus ik zie niet in wat het probleem is. Paard loopt lekker ontspannen zonder enige druk in haar mond, kinketting is los. Paard heeft geen enkele last.

Ik neem graag zo weinig mogelijk risico. Vorige week schrok ze van een vrachtwagen op straat en ze begon te galopperen. In zo'n gevallen ben ik echt wel blij dat ik mijn bit heb hoor.

Ik begrijp dat je geen risico's wilt nemen. Maar misschien is een Pelhams beter. Dan heb je twee teugels en kan je als hij braaf is gewoon op tres rijden. Als hij dan weg is kan je de scharen in werking brengen. Dat is nog vriendelijker dan wat je nu doet. Gewoon een tipje Lachen.

Ja, ik had dat inderdaad ook al in overweging genomen. Maar ja, van mijn huidig bit heeft ze ook geen last.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:09

Het paard vertrouwt haar misschien wel, maar heeft blijkbaar niet erg veel respect voor haar als ze hem rijdt... Misschien daaraan werken?

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:09

Lotte1990: Ik stap liever nooit meer op een paard dan dat ik stop met hem.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:10

TS, helemaal als je moet betalen voor het rijden zou ik lekker een ander paard gaan zoeken om mee te rijden. Met deze kun je dan lekker frutselen, wandelen, spelen, grondwerken of wat jij wilt. Ik denk dat dat voor jou en voor je paard veel en veel leuker is.

Edit: ik zeg ook niet stoppen, ik zeg alleen dat je misschien iets anders moet zoeken om te rijden. Dit is in jou situatie dus niet op een normale manier mogelijk. Het rijden gaat slecht, geen tijd/geld/mogelijkheid tot les, dus elke keer dat je rijd gaat het slecht, geen verbetering, elke keer een gevecht.
Daarom zeg ik: ga gewoon lekker andere dingen met hem doen ipv rijden. Ik denk dat hem en jou ook dat een stuk beter zal bevallen.
Als je over een tijd wel mogelijkheden hebt tot lessen kun je dat altijd nog doen.
In mijn ogen heeft op deze manier doormodderen totaal geen zin en is het niet leuk voor het paard en ook niet voor jou. Doe iets wat jullie allebie snappen en goed kunnen.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn159 op 31-01-08 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:10

Laura24 schreef:
Ts luistert wel, gelukkig Lachen Dr vriendin daarentegen komt met onzin argumenten aanzetten en is behoorlijk fel. Jammer dan weer... Vriendin: ben jij soms degene op de foto die wél streng in de hand is?

Nee dat ben ik niet

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:11

& sorry dat ik fel over kom heb ik zelf geen erg in serieus,
want dat is echt niet zo bedoelt

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:16

Door deze reactie's op bokt heb ik echt zoiets van ik zoek wel een ander verzorgpaard iedereen word hier meteen boos als iemand een fout maakt (zie ik bij meer mensen hier).

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:17

@TS: even rationeel blijven! je hebt iets goeds gedaan door te vragen of het bit goed zit. Het antwoord heb je daar op gekregen. Ook andere reacties. Lees deze, denk er over na, zoek er informatie over en gebruik de adviezen die waardevol zijn. Vorm zo je eigen mening. Dat doen wij allemaal hier.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 31-01-08 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:18

Glover schreef:
Door deze reactie's op bokt heb ik echt zoiets van ik zoek wel een ander verzorgpaard iedereen word hier meteen boos als iemand een fout maakt (zie ik bij meer mensen hier).

Waarom zou je een ander verzorgpaard nemen? Je hebt het toch naar je zin met en bij hem? Gewoon lekker door gaan rijden. Maar als je zo'n topic opent als deze kun je op bokt gewoon vragen om zulke reacties, dat is bokt!

Maar neem gewoon wat aan van wat er wordt gezegd Lachen Er zitten altijd handige tips tussen.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:19

Maar mijn keus is zo moeilijk ik heb gewoon geen geld voor les daar kan ik niks aan veranderen met een trens kan IK hem niet rijden en met die stang wel. Ik wil graag blijven rijden want ik wil ook niet stoppen met rijden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:20

Het punt is gewoon dat dit niet eerlijk is ten opzichte van het paard. Je doet hem gewoon pijn op deze manier, terwijl je dat door het volgen van goede les zou kunnen voorkomen.
Als je dat geen mishandeling wilt noemen, hoe wil je het dan noemen?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:21

@TS: je hoeft ook niet te stoppen met rijden, je kan nog veel meer dingen met je verzorgpaard, rijden is niet alles. Neem aan dat je ook niet met hem stopt als hij kreupel is? Staar je dus niet te blind op (nog) geen geld en een sterk paard. Blijf wel altijd eerlijk tegenover het paard.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:22

Precies wat Kaat18 zegt, niet zo zielig reageren. Er zijn zat andere oplossingen dan stoppen met het paard. Je plaatst iets waarvan veel mensen zien dat het pijnlijk voor het paardje is, het is niet zo gek dat er dan wat feller gereageerd wordt. Buiten het feit dat je vriendin overal tegen aanschopt en nauwelijks open lijkt te staan voor onze argumenten en een andere kijk op de zaak. Dit maakt de bokkers natuurlijk nog feller, wat heel erg begrijpelijk is.
Trek je les hier uit en doe er wat mee. Wees creatief met je oplossing. Dat kan je best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:23

Je bent 14
Waarom ga je niet babysitten, spaar je je zakgeld op, weet ik veel wat en ook jij kunt lessen.
Het is echt niet iedereen aan komen waaien..de meeste moeten er flink wat voor doen Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:23

Ik denk niet dat je een ander verzorgpaard moet zoeken hoor Lachen Ik denk alleen dat je alleen wel de oorzaak van het probleem moet aanpakken. Dat je het probleem niet op hebt kunnen lossen met de instructie die je had, betekent niet dat het een slechte instructrice was, maar dat haar manier misschien niet werkt voor jou en je paard als combinatie. Misschien is het een idee (als dat van de eigenaresse mag) om eens een heel ervaren ruiter op het paard te laten rijden, iemand die ervaring heeft met moeilijke paarden. Diegene kan dan eens aanvoelen hoe je het het beste aan kan pakken, en je tips geven Lachen

Sorry trouwens voor mijn eerdere (boze) reactie, maar wordt er een beetje moe van dat alle goedbedoelde tips (vooral door je vriendin) overboord worden gegooid...

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:26

Oke ik heb een besluit genomen ik ga het trensje er weer indoen en ga een kennis van mij (waarvan ik ook eens les heb gehad vragen of zij hem een keer wil rijden) ik krijg binnenkort een krantenwijk en dat geld ga ik gebruiken voor lessen ik zal niet iedere week kunnen lessen maar zo'n 1 a 2 keer per maand.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:26

ik ben het er niet helemaal mee eens dat je met dit bit rijdt, maar goed kan je denk ik wel een tip geven, mijn pony loopt ook op een liverpoolstang voor de kar, reageert daar heel gevoelig op, jouwe ook? want we hebben er nu een zeme lap(weet niet hoe je het schrijft Clown ) om heen gedaan, gaat nu een stuk beter!! Haha! en die moet je dan steeds voor het rijden goed nat maken.! Dit bit is idd niet bedoelt voor een gecombineerde neusriem, dus zou even je sperriem er af halen..en je neus riem hoger.. En de kinketting moet met een speciale draai naar een bepaalde kant worden vast gemaakt, als dat niet goed wordt gedaan wordt je paard niet zo blij, (zei onze menleraar)dus als je dat eerst kan opzoeken? als je het van mij wilt weten moet je maar even PB'en kan ik het vragen aan mn vader, maar die is er nu niet..! Knipoog hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

{edit; zie net wat je hebt geschreven, mischien dat je hier toch wat mee hebt met de kar?, trouwens goede keus!]
Laatst bijgewerkt door A_n_n_e_ op 31-01-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:26

@ TS: laat je nu niet ontmoedigen door deze reacties. Ik weet dat ze fel zijn maar trek er gewoon je lessen uit. Je moet deze reacties niet persoonlijk opvatten...
Misschien is het een idee om een parelli boek te kopen en wat grondwerk te doen? Misschien wordt jullie band dan beter waardoor ook het rijden beter zal lukken Lachen.

Edit: die oplossing die je hebt genomen vind ik heel knap Lachen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:28

@ ts: te gek dat je toch wat plannen hebt voor de komende tijd! Laat het hoofd niet hangen he? Succes!