Senzafine schreef:Ik heb les en wanneer ik dressuur rijd rijd ik ook gewoon op trens. Het is enkel wanneer ik de straat op moet dat ik mijn liverpoolbit gebruik. Ik rijd dan ook met losse teugel, dus ik zie niet in wat het probleem is. Paard loopt lekker ontspannen zonder enige druk in haar mond, kinketting is los. Paard heeft geen enkele last.
Ik neem graag zo weinig mogelijk risico. Vorige week schrok ze van een vrachtwagen op straat en ze begon te galopperen. In zo'n gevallen ben ik echt wel blij dat ik mijn bit heb hoor.
Ik begrijp dat je geen risico's wilt nemen. Maar misschien is een Pelhams beter. Dan heb je twee teugels en kan je als hij braaf is gewoon op tres rijden. Als hij dan weg is kan je de scharen in werking brengen. Dat is nog vriendelijker dan wat je nu doet. Gewoon een tipje
.

) om heen gedaan, gaat nu een stuk beter!!
en die moet je dan steeds voor het rijden goed nat maken.! Dit bit is idd niet bedoelt voor een gecombineerde neusriem, dus zou even je sperriem er af halen..en je neus riem hoger.. En de kinketting moet met een speciale draai naar een bepaalde kant worden vast gemaakt, als dat niet goed wordt gedaan wordt je paard niet zo blij, (zei onze menleraar)dus als je dat eerst kan opzoeken? als je het van mij wilt weten moet je maar even PB'en kan ik het vragen aan mn vader, maar die is er nu niet..!