NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:59

SuperPepeijn schreef:
WildWings schreef:
Of gewoon niet op bokt. Het is en blijft een discussieforum en je weet dat de kans dat je commentaar krijgt zeer groot is.
en als je niet tegen commentaar op je commentaar kan moet je ook geen commentaar geven... hehehe

Ik kan best tegen commentaar op mijn commentaar. Alleen jammer dat het niet iets minder kinderachtig kan Knipoog

Citaat:
Ik vind het heel knap dat jij kan bepalen uit een filmpje van een minuut hoe marjolein haar rijtechniek is.

Ik bepaal ook niet hoe Marjolein's rijtechniek is, volgens mij heb ik dat al meerdere keren aangegeven en ook al gezegd dat ik best geloof dat ze prima rijdt in betere omstandigheden. Ik noem alleen 1 punt dat mij opviel in dit filmpje. Want daar is HAW dus voor. Dat jij je daaaar niet in kan vinden kan ik me voorstellen, maar daar loopt op FZ volgens mij nu een topic over Haha!

Aux, het wordt meestal pas gesloten als duidelijk is dat de TS eigenlijk helemaal geen rijtechnisch commentaar wilt, bijvoorbeeld. Althans, normaal gesproken gebeurt dat toch echt....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 07:11

Moderatoropmerking:
Ik heb hier zojuist reacties uit gehaald. Ben hier al 2 keer langs geweest, en nog wordt er door een aantal mensen doorgegaan. Sommigen zullen zeker nog van ons horen. Topic blijft open, maar ik wil de voorgaande discussie tussen een aantal mensen hier niet meer zien.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 07:39

wat een heerlijke draf heeft de pony.
ziet er goed uit

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:38

Wauw. Hij loopt erg mooi!
Echt een beaty van een paardj Haha!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:44

Djamai Haha! Haha!

Hij gaat echt vooruit Marjolein! Als jij een topic plaatst kijk ik altijd wel even, maar zie echt veel verbetering! Lachen Ik vind dat Djamai veel meer in balans loopt en veel sterker wordt in zijn achterbeen! Je rijdt hem goed vanuit het achterbeen Lachen
Heb je al gestart met hem? T' word vast en zeker een hele goeie! Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:57

Ik 'schrok' in eerste instantie van je filmpje.. De 1e 2 rondjes het 'zagen' ben ik niet van je gewend, maar gelukkig daarna ontspant Djamai zich en rijd je weer zoals altijd Knipoog
Ik heb een pony die lang hengst is geweest en ook naar de keuring van het NRPS is geweest, die weet alleen zelf niet dat die geen hengst meer is. Zodra er maar beetje publiek en muziek is, wordt hij zo enorm druk en macho. Dus ik snap voor de volle 100% waarom je even 'zaagt'. Al vind ik het meer grove ophoudingen, omdat je ook steeds even meegeeft Lachen

Hij gaat wel hard vooruit he? Hoe gaat het met de andere hengsten?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:00

Ik vind het een heel prettig beeld om naar te kijken. Liever een keer duidelijk doorkomen en dan weer stil in de hand dan halfzacht gefriemel de hele tijd.

SuperPepeijn schreef:
Je zou instructrice moeten worden, dan huur ik je voor 1 minuut in waar een ander normaal een half uur over doet Tong uitsteken -> nuttig rijtechisch advies op basis van een paar foto's of een filmpje is zinloos, dat weet eigenlijk iedere flapdrol die priveles heeft.
De meeste instructeurs hebben na een paar minuten een prima beeld hebben van een combinatie. Je hebt een helf uur les nodig omdat je niet in 1x in staat bent goed te doen wat je gezegd wordt.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:40

Hee Marjolein!
Wauw, wat heb je hem super aan het lopen Haha! Het is echt een lekkerding! Vind het zo jammer dat Tara te oud wordt voor een veulentje, anders had ik zeker een veulen van Djamai of Di Caprio bij haar gewild!
Je doet het super met je toppony's hoor!

Groetjes Michelle Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:58

Katja schreef:
De meeste instructeurs hebben na een paar minuten een prima beeld hebben van een combinatie. Je hebt een helf uur les nodig omdat je niet in 1x in staat bent goed te doen wat je gezegd wordt.
Ah dus goed paardrijden is in een paar minuten over te brengen... Ik ben blij dat mijn instructie daar toch een heel ander beeld op na houdt Haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:02

Nee dat zegt ze niet enkel dat de meeste instructeurs binnen een paar minuten een beeld hebben van de combinatie en de verbeterpunten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:04

Verbeterpunten kan je altijd noemen, maar zijn pas nuttig wanneer je de combinatie kent en ziet wat de uitwerking is. En dat is precies de zinloosheid van rijtechnisch advies op HAW.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:46

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar het wel degelijk goede tips gekregen op HAW juist omdat iemand er met een frisse blik naar kijkt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:48

Ja, maar jammer genoeg wordt er bij mij nooit zoveel commentaar gezet Knipoog Terwijl ik het juist érg fijn zou vinden met jonge beestje.
Pony is een geval apart, die heeft zoveel lichamelijke problemen dat ik niet op de normale manier met hem kan rijden..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:55

Jammer dat de helft van de berichten NIET over de combinatie gaat, maar over het commentaar zelf!
Ik ben zelf weg van Djamai, helaas is onze merrie afgelopen jaar niet drachtig geworden van hem.
(door te laat in het seizoen te laten dekken)
Echt een pony met héél veel uitstraling, goede bewegingen en een fantastisch karakter!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:39

Ik vind dat je een super pony onder je kont hebt, die je harstikke fijn voor brengt. De pony heeft veel loop lust en dat zie ik graag. Ik vind wel dat je onderbenen te ver naar achter liggen, maar ik denk dat, dat komt omdat je aan de grote kant bent voor hem. Het mis-staat niet hoor!

Verder ben je in het begin misschien wat onrustig met je handen, maar dit kan ik echt geen zagen noemen. Ik zie dat je een beetje met hem aan het "friemelen" bent en het heeft overduidelijk nut, want hij wordt er beter van!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:11

ik blijf het een lekker dier vinden!
vind em alleen kwa kleur niet bij mijn merrie passen Ach gut
verder vind ik dat ie wel goed voorgestelt werd...het positieve is iig uit deze hengst gehaald en dat is de bedoeling!
wat betreft haar handen daar kan ik ook maar 1 ding over zeggen... ze tonen in het begin erg onrustig en neigt het echt naar ruk en pluk werk. ik snap dat je aan een jonge hengst je handen vol hebt, maar met die vele ophoudingen links rechts moet je wel voorzichtig zijn... hij kreeg namelijk soms een beetje de neiging om mee te gaan wiegen met zijn hoofd. dan kun je hem naar mijn idee beter met beide handen terugnemen, ondanks de grote kans dat het mooie drafplaatje even verstoord word...
maar goed nogmaals het is een jonge hengst die nog lang niet de ervaring heeft om gewoon maar zijn ding te doen.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:46

Wat een knappe pony! Hele fijne draf heeft hij!

Vind dat je hem netjes voorsteld!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:59

Gave pony hoor, gefeliciteerd!

Ik vind dat je hem heel professioneel voorstelt, op tijd gecorrigeerd en dan weer netjes doorgereden.
Mijn complimenten heb je Knipoog

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 07:20

bobbymp schreef:
mooi paardje,erg mooie draf!!!
mocht je op dat filmpje alleen maar draven???
vind het wel jammer,want ik had graag even een mooi stukje galop van hem willen zien!

ik heb zelf een ruin,dus dat word niks....

dankje !!nee ik heb ook gegallopeeerd alleen dat heb ik helaas niet op film staan. Verdrietig

FuegoAnnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:23

ohh wat een gaaf beestje!
'k heb zelf ook een nrps *trots*

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 17:07

supertammy schreef:
Zo, die beweegt wel eens even lekker door zijn lijf zeg! Pling Wouw, super leuke pony!
Breng je hem ook uit in de sport?!

Ik moet in februari nog de verrichtingen rijden en daarna ga ik starten ! maar wel tussen de paarden. want ik ben een oudje Verdrietig

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:07

Erg mooi dier! Ja

Ik vindt ook dat jullie ok zeer mooi hengsten heben staan.
Die blijven ook elke keer mij favo Haha!
Jullie hensten zijn toch New foresters ?
Even info vragen Clown

Heel veel succes OK dan!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:13

Liset_Diffie schreef:
Ik vindt ook dat jullie ok zeer mooi hengsten heben staan
Jullie hensten zijn toch New foresters ?

NRPS hengst Djamai du Bois .

Ik vind het een indrukwekkende hengst. Ik zie liever iemand die af en toe iets strenger doorkomt,om m daarna weer met een rustige hand te kunnen rijden dan iemand die er de hele tijd aan zit te prutsen. Ben beneuwd hoe hij het gaat doen in de sport.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:23

Oho, wat een prachtig beestje Lachen!
Ziet er ook erg goed uit Lachen.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 15:50

Sjaad schreef:
Wauw Marjolein, hij ziet er TOP uit!!
Jullie blijven een prachtig beeld geven. Hij lijkt ook weer mooier bespierd te zijn op deze foto's.
Prachtige kleur heeft hij ook. Buiten lijkt zijn kleur heel anders te zijn!

Ja klopt ! Als de zon er op schijnt wordt hij meer palomino kleur ! Maar binnen is hij meer champagne kleur. Maar sommige mensen denken wel eens dat hij geschoren is.. maar dat is hij niet hoor !