Voor de eerste keer op Lusitano dekhengt. Brrr.... Oordeel z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rooszszsz

Re: Voor de eerste keer op Lusitano dekhengt. Brrr.... Oordeel z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:11

Wat een stoere knappe koning!!!!

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:11

Rivano schreef:
Opeens blijken nooitgebruikte spieren essentieel bij de besturing van je 1 motorige grasverbruikende viervoeter.
Hoe beter afgericht hoe erger. Alleen al je voet anders in de beugel willen stoppen lokt een reactie uit. Super leerzaam! Maar oude gewoontes slijten langzaam, maar we blijven proberen!

(Als je je binnen bovenbeenspier aanspant dan gaat hij draven. Wist niet eens dat het Mo-Guh-luk was. Knipoog )

Heey Rivano zit je nou nog steeds in het mooie Brazilie.. Lees zo af en toe een topic van je, moet toch een beetje op de hoogte blijven hoe het met je gaat Knipoog.

Supper hoor dat je de kans krijgt om op zulke grote leer meesters te rijden. Is toch heel wat anders dan de paarden die je in Nederland hebt gereden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:32

Haha!
Ik heb smakelijk zitten grinniken om je introductie. Vooral je titels vind ik indrukwekkend *LOL*

Foto's vind ik er nog heel fijn uit zien hoor, voor zo'n Held Op Sokken op het IJdele Paard Ja Haha! Gaaf dat je op zo'n prachtbeest mag stappen!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:05

Gaaf paard zeg!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:18

Wat een kerel zeg!! Ik heb werkelijk genoten van je commentaar, geweldig!! Haha!

Enne, volgende keer niet meer zo zenuwachtig hoor, je kunt het best Haha!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:47

super mooi beest Haha! probeer alleen soms wel meer ontspannen te zitten . Voor de rest heb je hem mooi lopen Haha!

pam1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:59

Wat een mooi paard Vooral die ligfoto vind ik moooiii

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:43

Prachtige foto's van een geweldig mooie hengst.
Met jou wil ik ook wel ruilen, Brazilië wow!
Heb je heel je familie achtergelaten of ben je verhuisd met vriend/man?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:27

oef.. wat een kwijlbeest zeg! zijn ze allemaal zo mooi daar op stal? Nagelbijten / Gniffelen

_Tiffany_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:13

als je het zo spannend vind waarom draag je dan geen cap, dom!

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:17

Haha alleen die tkst al Tong uitsteken Prachtig paard , En een echte Heer.. Haha!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 03:53

Bar schreef:
Ben jij echt geemigreerd naar Brazilie?

Valeriej schreef:
Prachtige foto's van een geweldig mooie hengst.
Met jou wil ik ook wel ruilen, Brazilië wow!
Heb je heel je familie achtergelaten of ben je verhuisd met vriend/man?

Emmigreren.. Het 2 jarig werkvisum was al een verzoeking. Laat staan "levenslang". (Alhoewel het daar wel op begon te lijken toen ik mijn vingeradrukken moest laten maken bij de federale politie... Nagelbijten / Gniffelen )
Maar ben helemaal alleen gegaan, ben vriendloos. Maar dan kun je deze dingen wel makkelijk(er) doen.

monique05 schreef:
moet toch een beetje op de hoogte blijven hoe het met je gaat Knipoog.

Heb neef haar tandendrama ook gevolgd. Onvoorstelbaar dat het haar tanden waren... Nooit verwacht want ze ging al vaak naar de tandarts. Arme merrie...

monique05 schreef:
Is toch heel wat anders dan de paarden die je in Nederland hebt gereden.

Als ik toen mijn binnenbovenbeenspier aan zou spannen, dan zouden al die paarden in een deuk liggen. "Wat moet zij nou?!?!?" De associatie met aandraven is ver te zoeken...

Lowara schreef:
zijn ze allemaal zo mooi daar op stal? Nagelbijten / Gniffelen

Over smaak valt te twisten.... Maar over de paarden hier niet!
(er staan er 86 op de stoeterij en 3 op een speciale wedstrijdstal in Sao Paulo)
Hier ook zo'n bijzonder exemplaar.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=775355&hilit=

Ja, ik heb het zwaar...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:46

Rivano, ik blijf jaloers als ik jou zie zitten op die schoonheden die ze daar hebben. Toch heb je het 100% verdiend na dit alles. Kan me voorstellen dat je wel even schrikt als je een paard met zo'n reputatie krijgt, maar het ziet er echt super uit.
Wanneer is je werkvisum eigenlijk verlopen, en wat ga je dan doen? Terugkomen in het koude kikkerlandje Nederland lijkt me echt verschrikkelijk na al die zon Tong uitsteken

Lotteend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:43

Wauw !
Heel goed gedaan, in het begin was hij moeilijk en op het laatst heb je hem toch nog mooi gekregen. Niet dat hij lelijk was, hihi. Want het is een SUPER mooi paard!
Succes er nog mee Lachen

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 00:46

secricible schreef:
Rivano, ik blijf jaloers als ik jou zie zitten op die schoonheden die ze daar hebben.

Je hoeft niet jaloers op "de geheel ervaring" te zijn, want tussen de droomwereld op de stoeterij maak ik hier geregeld kennis met de plaatselijke heren medici. Weet niet wat het is, maar ik ben gewoon vaste klant! Ik zou airmiles moeten krijgen.
Vorige week was het weer raak!! Werd aangevallen door een kudde tropische Borrachudo's. 49 keer!! Je merkt er niets van, want die kleine gevleugelde vrienden spuiten iets verdovends in voor ze een hapje van je vlees nemen. (Ik was in het regenwoud bij Rio fotos aan het maken van de apen..) Kreeg een allergische reactie in alletwee mijn benen, en daarna begonnen alle wonden flink te onsteken. Bij het hotel meldde ze vrolijk dat er in de omgeving geen goede doktoren waren en ik met de bus naar Rio moest. (3 uur) Maar omdat hulp toch dringend gewenst was, hebben ze een lokale medicijnman opgetrommeld.
Resultaat: Pijnstillers 6x 750mg, Antibiotica, Anti histamine, anti inflammatories en corticosteroiden. En natuurlijk anderhalve dag plat liggen, terwijl ik met 2 nederlandse vrienden op vakantie was.
Ja, toen zongen we allen gezamelijk: "OW, was ik maar bij moeder thuis gebleven!!"
Leuk hoor, die tropen. Een echte aanrader.

secricible schreef:
Wanneer is je werkvisum eigenlijk verlopen, en wat ga je dan doen? Terugkomen in het koude kikkerlandje Nederland lijkt me echt verschrikkelijk na al die zon Tong uitsteken

Visum loopt nog een tijdje door, maar in augustus moet ik beslissen. Nog een jaar in Brazilie blijven of een jaar Italie. (Zelfde bedrijf.)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 01:01

Nou val ik helemaal niet op van die barokke gevallen maar deze is wel errug moooi Ja Mooie naam heeft hij ook Knipoog Ik kan me best voorstellen dat je zenuwachtig was, stel je voor dat mijn instructeur mij ineens op haar stoere zwarte hengst mieterde Nagelbijten / Gniffelen Wat geweldig dat je deze kans hebt gekregen, je hebt vast een heleboel geleerd van dit paard. En die opmerking van je instructeur, daar ben ik het ook erg mee eens, liever een koelindekop-paard dan zo'n zenuwensportros Haha!