Blunderdebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Re: Blunderdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 11:45

Gefeliciteerd, had je voorlezer nog geoefend deze week?
Lijkt mij toch niet ontspannen rijden de eerste keer na zo'n geflopte proef, je zit te wachten tot het fout gelezen wordt (dat zou ik tenminste hebben).

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:11

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

FOTOOOOOOOOO'S??????? Cheese! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:21

He fijn zeg! Ook leuk voor je voorlezer!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:53

Ik heb vandaag precies het zelfde proefje gehad! B3 tog :p
Ik ging gelukkig niet de mist in maar tog weinig punten, mijn paard ging tijdens middendraf stilstaan om te poepen Vork
Maar de voorlezer leest idd beetje snel maar ach!
wel leuk paard!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:14

Jaaa, zeker blij mee! Haha!
het vreemde is dat ze helemaal neit zo lekker liep. Ze had in de trailer verschrikkelijk staan zweten, zodat ik een druipend paard aantrof op concours. Ze had zich blijkbaar enorm druk lopen maken. Van de witte voetjes was niets meer over (daar was smurrie doorheen gedrupt) en ook van haar oorspronkelijke kleur was niets meer te zien. Omdat ze zo'n dikke wintervacht heeft droogde het ook niet snel meer op en zaten alle haren schots en scheef in het proefje Bloos .
Enfin, door al dat trailergedoe was ze behoorlijk moe en ik moest haar, naar mijn gevoel, idioot veel aandrijven om op een redelijk tempo te komen. En dat terwijl we zo hard geoefend hebben op reactie voor het been.
Ze liep dus niet zo lekker in de beide proeven, maar blijkbaar viel dat niet zo op Tong uitsteken.

@Maikeltje: ik heb een filmpje - daar ga ik binnenkort wel eens wat van online zetten.

@Ikima: ik kende de proef nu echt supergoed uit mijn hoofd! Ik had hem in de inrijbak al een paar keer gereden enzo. Maar gelukkig ging mijn voorlezer ook goed!

Na die trailerervaring besloot Wokkel op de terugweg maar helemaal niet meer de trailer in te gaan. We zijn 1,5 uur bezig geweest met verschillende mensen, tot er een jongen en een meisje kwamen die vaak veulens in trailers zetten, en ze trokken hem voetje voor voetje naar binnen Tong uitsteken. Twee uur later waren we weg ( = 12 uur 's nachts)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:25

Wat een ellende met die traler zeg, hoop dat ie daar niet vaker last van krijgt...

Maar fijn dat het deze keer beter ging Haha! tenminste, qua beoordeling.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:45

IKbenEllen schreef:
Wat een ellende met die traler zeg, hoop dat ie daar niet vaker last van krijgt...

Maar fijn dat het deze keer beter ging Haha! tenminste, qua beoordeling.

Zo'n fijne beoordeling was het helaas ook weer niet... nogal veel 5-en en 6-en, 7ens voor de overgangen... maar niet echt veel commentaar erbij geschreven. Ik heb liever flinke verschillen in mijn cijfers.

De trailer gaan we binnenkort weer eens oefenen. Wokkel kan echt zo koppig zijn! Ik heb geen zin om bij de volgende wedstrijd weer tot 12 uur 's nachts buiten te staan en Wokkel er voetje voor voetje in te smeken.

De afgelopen tijd ben ik wat meer op mijn handen gaan letten. En ik draag nu chaps (rubberen laarzen waren kapot), waardoor mijn been op de één of andere manier veel beter aan het paard ligt. Mijn instructrice zegt dat ik zwanehalsspoortjes moet kopen of van die schuine, omdat ik zo niet bij het paard kom. Maar eigenlijk vind ik dat je het paard helemaal niet aan zou hoeven te tikken met spoortjes. Als ik zo met mijn benen wiebel raak ik Wokkel ook niet met de spoor, maar met mijn been. Ik heb er nu wel een zweepje bij, waarmee ik haar wat actiever voor mijn been maak.
Gelukkig is ze nu alweer in de rui en dat ziet er gelijk een stuk beter uit! En ze zweet minder Haha!.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:34

Ik vind jullie echt goed bij elkaar passen qua uiterlijk.
Het ziet er heel mooi uit:D
Alleen vind ik dat je op het begin nog een beetje met je benen beweegt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:50

Ik rij ook veel netter met chaps dan met rubber botten zi, met rubber botten voel je echt niks en ze belemmeren een goede aanligging vind ik.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:35

het paard liep de proef best netjes, voor de 1e keer! en ik vond dat je er zelf ondanks het verkeerde voorlezen etc. rustig bleef en de moed niet opgaf. zelf was ik allang gestopt met de proef haha!
volgende keer een andere voorlezer nemen? die er zelf wat meer verstand van heeft misschien Knipoog
voor de B vind ik het paard wel lekker ontspannen lopen, lijkt wel alsof hij al vaker in de ring is geweest.
ben benieuwd naar je volgende wedstrijd!
succes verder Haha!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:57

Probeer met je voorlezer de volgende proefjes te oefenen, zodat hij weet wanneer hij wat moet zeggen.
en het uitklapblad van het proevenboedje er bij ouden zodat hij snel terug kan zien waar hij is qua lezen en waar jij rijdt.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:27

Eventjes over het begin-filmpje!

Ik vind dat het rijden er netjes uit ziet! Echt super. Paard mag heel ietsje meer voorwaarts. En over de voorlezer, hij las misschien wel te snel, maar ik vond die vrouw veel vervelender (sorry, als het je moeder is) maar als iedereen door elkaar praat, van dat moet ze doen, zo moet ze doen, lijkt me veel irritanter. Op die manier raakte de voorlezer ook in de war. En las die paar dingen dubbel op!
Succes op verdere wedstrijden. Hopen dat je dan zelf de proeven kent.

Oh trouwens, die mensen die de reacties geven van, de voorlezer had dan na die tijd hard mogen rennen. Die mensen offeren wel vaak hun vrije dag voor jullie op. Dus wees blij dat ze het doen. En behandel jullie voorlezer net als de ts doet!
Elk mens kan fouten maken!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:45

Dank je wel, Bakstertje! Leuke reactie Lachen.
De vrouw is niet mijn moeder. Ik was op het moment zelf wel even blij toen ze nog goed ging. Het bracht me weer wat verder naar het einde van de proef (wat ik heeeeel graag wilde Haha!).

De proeven ken ik nu beter dan ooit tevoren Haha!.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:21

Wat zal die arme voorlezer zich rot gevoeld hebben Nagelbijten / Gniffelen En voor jou is het natuurlijk ook niet leuk, wat knap dat je zo kalm reageert zeg. Het filmpje doet me denken aan mijn laatste proef, van tevoren voelde ik al dat het niet goed zou gaan en inderdaad, in de proef kon ik 'm niet houden en ging het zoefzoef door de bak. Mijn zus, die overigens een ervaren voorlezer is, wist niet goed of ze mij moest redden of de proef verder moest lezen en deed uiteindelijk helemaal niks... tot ik brulde: WAAR IS DIE VOLTE, WAAR IS DIE VOLTE!!! want ik kende de proef wel een heel klein beetje, en zij antwoordde: "eeuhh, bij E..." waar ik dus net langs gecrosst was. Vreselijk Bloos

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:38

Hahahaha. Tis wel lachwekkend.
Vork

Ik word af en toe voorgelezen door mijn vriend en dan zeg ik ja en dan leest hij het volgende punt op.
Nog nooit commentaar op gehad van de jury's.
Je moet toch wat? Bloos

Ik vond het er netjes uitzien. Haha!

Dat gepiep heb ik ook met mijn gps beugels. Clown
Beetje siliconenspray erin en klaar. Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 10:22

hestejente schreef:
Wat zal die arme voorlezer zich rot gevoeld hebben Nagelbijten / Gniffelen En voor jou is het natuurlijk ook niet leuk, wat knap dat je zo kalm reageert zeg. Het filmpje doet me denken aan mijn laatste proef, van tevoren voelde ik al dat het niet goed zou gaan en inderdaad, in de proef kon ik 'm niet houden en ging het zoefzoef door de bak. Mijn zus, die overigens een ervaren voorlezer is, wist niet goed of ze mij moest redden of de proef verder moest lezen en deed uiteindelijk helemaal niks... tot ik brulde: WAAR IS DIE VOLTE, WAAR IS DIE VOLTE!!! want ik kende de proef wel een heel klein beetje, en zij antwoordde: "eeuhh, bij E..." waar ik dus net langs gecrosst was. Vreselijk Bloos

ROFL Hahaha, ik zie het al helemaal voor me... je zus een beetje aan het kijkenvan 'wat moet ik nou' en jij, terwijl je met zo'n paard door de bak stuift, nog even brullen 'WAAR IS DIE VOLTE!!!' Super! Haha!
Hoe is het afgelopen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:40

Sheran schreef:
hestejente schreef:

ROFL Hahaha, ik zie het al helemaal voor me... je zus een beetje aan het kijkenvan 'wat moet ik nou' en jij, terwijl je met zo'n paard door de bak stuift, nog even brullen 'WAAR IS DIE VOLTE!!!' Super! Haha!
Hoe is het afgelopen?

Ik heb de proef onversaagd uitgereden Vork Ondanks de mislukte volte in rengalop liet ik me niet ontmoedigen omdat ik vond dat ik gewoon door moest rijden. Commentaar van de jury: tempo wat te hoog (in de hele proef, het uitstrekken ging trouwens best goed) Clown Geen punt gehaald overigens Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:29

Edit: natuurlijk hebben we het er na afloop wel even over gehad, ik meen zelfs dat ik iets heb gezegd van "jij hoeft alleen maar te lezen, ik rijd wel" Vork Ach, in de lezer-ruitercommunicatie kan er altijd wat misgaan, toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 15:49

^ Ja, weet ik, heb ik ervaring mee *LOL*

Zondag heb ik de laatste wedstrijd gereden voor ze met zwangerschapsverlof gaat Tong uitsteken, maar ze wilde weeeer de trailer niet in (en dan bedoel ik ook écht niet - ze viel zelfs op de laadklep neer), dus moest ik bijna 9 kilometer rijden, een proef rijden, en weer 9 kilometer terug. Het was niet zo heel gek dat ze in de proef een beetje moe was Tong uitsteken. Geen wp dus...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:30

Sheran schreef:
^ Ja, weet ik, heb ik ervaring mee *LOL*

Zondag heb ik de laatste wedstrijd gereden voor ze met zwangerschapsverlof gaat Tong uitsteken, maar ze wilde weeeer de trailer niet in (en dan bedoel ik ook écht niet - ze viel zelfs op de laadklep neer), dus moest ik bijna 9 kilometer rijden, een proef rijden, en weer 9 kilometer terug. Het was niet zo heel gek dat ze in de proef een beetje moe was Tong uitsteken. Geen wp dus...

En, hoe ging het voorlezen? Clown Wanneer is je paard eigenlijk uitgerekend?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:37

Hihi, wat moet je voorlezer het ook benauwd hebben gehad... Nagelbijten / Gniffelen En wat blijf jij er heerlijk nuchter onder!!
Vind jullie een hele mooie combinatie! Mooi paardje!
Gefeliciteerd met je inmiddels behaalde 1e plaatsen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:15

Dank jullie!

@hestejente: ze is op 26 april uitegerekend. dat duurt dus nog wel even, maar het veulen zit haar wel een beetje in de weg met wedstrijdrijden. Ze stapt minder goed onder enzo, en ze vindt de bochtjes wat lastiger.

Voorlezen ging goed Haha! (vriendin Haha!)