dat geval niets gezegt. Ook is het niet aanvallend bedoelt.
Doe je handen eens naar voren, iets naar boven en zet er eens geen druk op.
Hieruit ga je rustig tempo wisselingen rijden, rustig je paard aan je been maken (en dus niet
aan je spoor, die zou ik trouwens afdoen maar dat is al gezegt). Een paard moet van zijn
achterhand naar zijn voorkant werken, actief zijn dus en dan komt zijn hoofd vanzelf.
(met een beetje druk, maar voor jou lijkt het me beter als je je eens niet zo erg gaat richten op
'' het aan de teugel rijden '')
Zie je je uitstap foto? Je paard heeft daar zijn neusje lekker eruit en op dat moment moet je
daar naar toe. Hier gebruikt ze haar rug ook beter dan met de rij foto's, dit gaat natuurlijk gelijk
goed maar het gaat al helemaal niet als jij je handen niet ontspant. Als je het moeilijk vind om je
handen te ontspannen zou ik je hele lichaam helemaal ontspannen, dit heeft bij mij geholpen om
een zachte hand te krijgen.
Ik vind je houding van boven toch nog aardig netjes, over je benen zeg ik niets want dat wou
je niet. Toch is het misschien een idee om eens beter passende laarzen te kopen? Ze komen
bij mij namelijk over dat ze te groot zijn, hierdoor kan je ook niet goed drijven (dit doe je trouwens
nogaltijd met je kuiten, niet met je hakken

Ik blijf positief mits je les neemt (of heb je dat al?), aan je benen werkt, je paard probeerd over
de rug te laten lopen en je hele lichaam gaat leren ontspannen. Ook ben ik benieuwd hoe het na
de tips van Bokt er uit ziet, maak dus ook weer een topic aan of stuur ze eens per PB.

(positief bedoelt)
Citaat:Moet je onthouden op bokt: JIJ beleefd= ZIJ beleefd.
Amen.