Quike @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

Re: Quike @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:13

Ik heb niet alle pagina's grondig gelezen dus als het al gezegt is, sorry, dan heb ik in
dat geval niets gezegt. Ook is het niet aanvallend bedoelt.

Doe je handen eens naar voren, iets naar boven en zet er eens geen druk op.
Hieruit ga je rustig tempo wisselingen rijden, rustig je paard aan je been maken (en dus niet
aan je spoor, die zou ik trouwens afdoen maar dat is al gezegt). Een paard moet van zijn
achterhand naar zijn voorkant werken, actief zijn dus en dan komt zijn hoofd vanzelf.
(met een beetje druk, maar voor jou lijkt het me beter als je je eens niet zo erg gaat richten op
'' het aan de teugel rijden '')

Zie je je uitstap foto? Je paard heeft daar zijn neusje lekker eruit en op dat moment moet je
daar naar toe. Hier gebruikt ze haar rug ook beter dan met de rij foto's, dit gaat natuurlijk gelijk
goed maar het gaat al helemaal niet als jij je handen niet ontspant. Als je het moeilijk vind om je
handen te ontspannen zou ik je hele lichaam helemaal ontspannen, dit heeft bij mij geholpen om
een zachte hand te krijgen.

Ik vind je houding van boven toch nog aardig netjes, over je benen zeg ik niets want dat wou
je niet. Toch is het misschien een idee om eens beter passende laarzen te kopen? Ze komen
bij mij namelijk over dat ze te groot zijn, hierdoor kan je ook niet goed drijven (dit doe je trouwens
nogaltijd met je kuiten, niet met je hakken Knipoog)

Ik blijf positief mits je les neemt (of heb je dat al?), aan je benen werkt, je paard probeerd over
de rug te laten lopen en je hele lichaam gaat leren ontspannen. Ook ben ik benieuwd hoe het na
de tips van Bokt er uit ziet, maak dus ook weer een topic aan of stuur ze eens per PB. Lachen
(positief bedoelt)

Citaat:
Moet je onthouden op bokt: JIJ beleefd= ZIJ beleefd.

Amen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:56

lieke4quike schreef:
Jullie snappen gewoon echt niet hoe het zit.
Ik doe gewoon heel erg goed mijn best en vind het vervelend om dat alleenmaar slechte kritiek te krijgen. Dat snappen jullie, maar jullie vinden dat ik niet mag zeggen wat ik vind van jullie reactie's, waardoor jullie nog feller reageren. Dat raakt me gewoon echt diep in het hart. Het is helemaal niet mijn bedoeling om quike tegen te werken of...

Ik word er gewoon zo verdrietig van dat jullie (op een enkeling na) zeggen dat ik niks goed kan doen. Ik hou gewoon van Quike en ik wil haar helemaal geen pijn doen. Ik wil echt het beste voor haar. En ik kan er echt wel tegen als er een paar van die reactie's zijn over mijn voeten enz. maar op gegeven moment is het gewoon genoeg geweest. Ik word hier gewoon zo verdrietig van dat ik echt heeeeeel fel ga reageren, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben.

Dan plaats je voortaan geen foto;s meer Knipoog Ben je van het gezeik af. ! Knipoog

Verder vind ik dat je niet zo tegen Rejo tekeer moet gaan ! Zij wil je alleen maar helpen. Ik lees in je andere topic dat Quike M/Z heeft gelopen. Dat kan ik van deze foto’s niet terug zien, misschien dat je meer moet lessen met de eigenaresse erbij.

En niet banketstaaf bedoeld. Maar ik ga niet rekening houden met de leeftijd. Als ik deze foto’s had geplaatst hadden ze ook zo op mij gereageerd Knipoog Ik lees van je berichten dat je oud en wijs genoeg bent en anders had je de foto’s niet moeten plaatsen Lachen
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-01-08 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht verwijderd

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:01

goedenmorgen iedereen,
ik ben vanochtend opgestaan en heb eens goed nagedacht.

Ten eerste, wil ik me verontschuldigen tegen iedereen waar ik gisteren zo boos en aangebrand tegen deed. (ik las het zelf en ik dacht: wow, ben ik dat?). P.s. ik had tegen ReJo via de PB mijn excuses al aangeboden.

Ten tweede wil ik nog even ingaan op het commentaar. Jullie moeten niet denken dat ik niet tegen kritiek kan. Maar ik werd gisteren zo verdrietig om (vooral bij pagina 1) telkens te lezen:
Citaat:
Je houding is echt erg
etc.

Nu ik alles nog een keertje goed doorlees vind ik eigenlijk dat ik te snel mijn conclusies heb getrokken (maar dat kwam omdat ik erg emotioneel was). Daarom wil ik alsnog mijn excuses aanbieden. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik het helemaal niet zo bedoelt had, en dat iedereen mijn excuses aanvaart.

Ik ga met alle tips nog weer wat extra aan het werk.

xxxxx lieke

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:15

Excuses aanvaard Ja Lachen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:16

Hilde_q schreef:
Excuses aanvaard Ja Lachen

gelukkig Haha! Knipoog Ach gut

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:19

Lydiaaa schreef:
Ik blijf positief mits je les neemt (of heb je dat al?), aan je benen werkt, je paard probeerd over
de rug te laten lopen en je hele lichaam gaat leren ontspannen. Ook ben ik benieuwd hoe het na
de tips van Bokt er uit ziet, maak dus ook weer een topic aan of stuur ze eens per PB. Lachen
(positief bedoelt)

Het is moeilijk om Quike over haar rug te laten lopen (dat neemt niet weg dat dat niet moet) want ze is al 3x zwaar hoefbevangen geweest, waardoor ze telkens haar rug wegdrukte. Ik moet nu ook veel longeren om haar rug losser en gespierder te maken. Er wordt aan gewerkt Haha!

Citaat:
Moet je onthouden op bokt: JIJ beleefd= ZIJ beleefd.

wat bedoelen jullie hier mee? ik snap um niet Bloos

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:22

ik moet nog even een reactie plaatsen

en hierbij dus letterlijk uit jou'n post: ik heb les, en heb mijn sporen al een stuk hoger zitten, dus ik prik niet meer in haar buik.

meid, leer a.u.b eerst zonder sporen te rijden, voordat je sporen gebruikt, je zit het paard ermee in de weg.
En je instructrice had hier ook al wat van moeten zeggen.

(ik zal vast wel heel dit forum over mij heen krijgen, maar dit is en blijft mijn mening)
En echt, ik hoop dat het goed komt met jou en je paardje, want je hebt geen sporen nodig, want zonder lukt ook wel.
Het is gewoon hard oefenen, en nog veel leren, en dan wordt het rijden ook beter, dus ook de reacties

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:34

natasja1991 schreef:
ik moet nog even een reactie plaatsen

en hierbij dus letterlijk uit jou'n post: ik heb les, en heb mijn sporen al een stuk hoger zitten, dus ik prik niet meer in haar buik.

meid, leer a.u.b eerst zonder sporen te rijden, voordat je sporen gebruikt, je zit het paard ermee in de weg.
En je instructrice had hier ook al wat van moeten zeggen.

(ik zal vast wel heel dit forum over mij heen krijgen, maar dit is en blijft mijn mening)
En echt, ik hoop dat het goed komt met jou en je paardje, want je hebt geen sporen nodig, want zonder lukt ook wel.
Het is gewoon hard oefenen, en nog veel leren, en dan wordt het rijden ook beter, dus ook de reacties

Ik MOET juist van mijn instructrice met sporen rijden. Bovendien zie je op de foto's dat mij spoor zo'n beetje op de hoogte zit van het onderste deel van mijn hak, dat moet natuurlijk niet. Daarom zitten ze hoger. Omdat ik er nu veel meer op let dat ik mijn benen en voeten goed houd en de hulpen beter doorgeef prik ik inderdaad niet meer in zijn buik. Ik heb altijd zonder sporen gereden, en ik rijd zelf ook liever zonder sporen, maar ik moet het van mijn instructrice. Ik vind eerlijk gezegt sporen fijner dan een zweep, omdat ik anders mijn handen zo vol heb, en ik vind het moeilijk om én contact te houden op de teugel (zonder de teugel los te gooien of juist eraan te rukken) en een tik te geven als ze niet luistert. Nu ik mijn benen dus beter stil houd en niet in haar buik prik vind ik dat ik best sporen mag gebruiken hoor, het is echt niet zo dat ik ze om de pas gebruik, integendeel.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:36

ok, dan is het goed, dan begrijp ik het

verder veel succses

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:38

Oke, bedankt! Haha!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:21

maar waarom moet je de sporen gebruiken dan van je instructrice? Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:27

Ik denk dat je het beste opnieuw kan beginnen met je paard..
Ga eerst de ontspanning zoeken en maak je paard langer...en probeer vanuit dat punt verder te werken...

Dit omdat je zelf ook al zegt dat je paard een tijd stil gestaan heeft.

Dus, zoek je rust en ga met kleine stapjes vooruit.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 14:09

BlazingBoots schreef:
Ga eerst de ontspanning zoeken en maak je paard langer...en probeer vanuit dat punt verder te werken...

Ja, dat is precies waar ik nu mee aan het werk ben Haha!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 14:09

Hilde_q schreef:

Omdat ze niet goed aan het been is.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:15

ah, en een lange dressuurzweep ? Dan gaat ze ook haar achterhand beter meenemen denk ik Lachen

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:18

lieke4quike schreef:
Hilde_q schreef:

Omdat ze niet goed aan het been is.

Dan zou ik denken, probeer te oefenen om haar aan het been te krijgen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:34

Hey meid, ondanks de fouten die erin zitten vind ik jullie een heel leuk team.. Toch heb ik nog een paar puntjes waar je hard op meot gaan oefenen.

Ten eerste je houding, opzich zit je goed op je kont vind ik, maar voor het mooie zou ik mijn beugels iets langer doen, dan eerst in stap heel goed oefenen mijn benen mooi lang te houden, hierdoor ga je in je rug ook beter zitten, dan hoef je alleen nog maar te bedenken dat je je handen fijn moet dragen en vooruit los moet laten, en dan zit je net als Anky Haha!
Tot die tijd zou ik mijn spoortjes mooi aflaten, en alleen naar les omdoen, dan kun je ook niets fout doen thuis...

Verder zou ik om te proberen je paardje lager te krijgen heel veel longeren met haar, liefst met pessoatuig eraan, en dan gewoon rondjes fijn voorwaarts laten lopen.. Hierdoor leert ze goed laag te lopen, en is het voor jou straks misschien wat makkelijker, ik weet zeker dat als je zelf goed leert zitten je paard binnen de kortste keren ook fijn loopt, geef hem lekker de ruimte, als je dit doet, zit jij straks als een huis, en loopt je paard super.. Dan is de leuke combinatie die ik nu zie, echt helemaal af... Flink oefenen en dan komt het helemaal goed.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:12

Inderdaad, sporen AF. Sporen zijn absoluut niet om je paard voorwaarts te rijden. Sporen zijn voor het verfijnen van je hulpen. Bij bijvoorbeeld wijken, of travers, kan een spoor heel handig zijn. Nogmaals, doe alsjeblieft geen sporen om.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:16

lieke4quike schreef:
BlazingBoots schreef:

Ja, dat is precies waar ik nu mee aan het werk ben Haha!

Oke, maar in dat geval denk ik dat je te grote stappen neemt...
Zorg dat er eerst ontspanning hebt en ga dan pas verder....
Je paard hoeft nog niet aan de teugel als ze daar op dit moment niet aan toe is.......

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:39

Citaat:
Dan zou ik denken, probeer te oefenen om haar aan het been te krijgen

Dat is nu precies wat ik doe, doormiddel van sporen. Elke keer als ze niet reageert op een lichte beenhulp doe ik een 'duidelijkere' beenhulp. Luistert ze dan nog niet, dan moet ik een prikje met mijn spoor geven.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:40

Hilde_q schreef:
ah, en een lange dressuurzweep ? Dan gaat ze ook haar achterhand beter meenemen denk ik Lachen

dat klopt, weet iemand misschien (behalve passoa-teugel) een manier om haar achterhand er beter bij te krijgen? ik vind het zelf onhandig om met een zweep te rijden omdat ik mijn handen dan zo vol heb.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:41

dubbele longe?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:42

__PSM__ schreef:
Hey meid, ondanks de fouten die erin zitten vind ik jullie een heel leuk team.. Toch heb ik nog een paar puntjes waar je hard op meot gaan oefenen.

Ten eerste je houding, opzich zit je goed op je kont vind ik, maar voor het mooie zou ik mijn beugels iets langer doen, dan eerst in stap heel goed oefenen mijn benen mooi lang te houden, hierdoor ga je in je rug ook beter zitten, dan hoef je alleen nog maar te bedenken dat je je handen fijn moet dragen en vooruit los moet laten, en dan zit je net als Anky Haha!
Tot die tijd zou ik mijn spoortjes mooi aflaten, en alleen naar les omdoen, dan kun je ook niets fout doen thuis...

Verder zou ik om te proberen je paardje lager te krijgen heel veel longeren met haar, liefst met pessoatuig eraan, en dan gewoon rondjes fijn voorwaarts laten lopen.. Hierdoor leert ze goed laag te lopen, en is het voor jou straks misschien wat makkelijker, ik weet zeker dat als je zelf goed leert zitten je paard binnen de kortste keren ook fijn loopt, geef hem lekker de ruimte, als je dit doet, zit jij straks als een huis, en loopt je paard super.. Dan is de leuke combinatie die ik nu zie, echt helemaal af... Flink oefenen en dan komt het helemaal goed.

hartstikke bedankt! maar zoals Anky, dan moet er nog wel veel gebeuren hoor haha:D

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:43

Saskiaatje schreef:
Inderdaad, sporen AF. Sporen zijn absoluut niet om je paard voorwaarts te rijden. Sporen zijn voor het verfijnen van je hulpen. Bij bijvoorbeeld wijken, of travers, kan een spoor heel handig zijn. Nogmaals, doe alsjeblieft geen sporen om.

maar ik heb ze inderdaad ook veel nodig bij bijv. wijken (travers doe ik nog niet Haha!)

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:44

BlazingBoots schreef:
dubbele longe?

en dan die achter de achterbenen?
we hebben er wel een, maar ik snap niet zo goed hoe je die achterbenen er dan achter zou willen doen?