Snoop_fan schreef:tjah, maar vorige keer bokte hij omdat z'n zadeltje verschoof.. Dus toen lag het niet echt aan mij.. Maar er komt schot in de zadeltjes zaak want er is een bod gedaan..
Ik ga zaterdag zien wat de hoefsmid zegt, indien hij neen zegt heb ik misschien wel iemand voor Snoopy.
Een meisje, 11 jaar, 32 kg en 1m 49..
Dan kan zij misschien wel springen enzo en kan ik misschien nog eens uitstappen of iets voordoen ofzo..
Maar wat noem je EENS EEN KEER GAAN ZITTEN..
Omdat, voor de ene is dat 1 keerper maand en voor de andere 1 keer per week.
En tot hoelang mag je dan zo eventjes "zitten" en tot wat kan je doen (mag je eens galopperen ofzo,, (ik bedoel hierbij niet te lang galopperen dus geen 3 ronden maar zo'n half rondje ofzo..)
en als hij zegt dat het nog wel kan? een smid heeft niet doorgeleerd voor dergelijke dingen en van een smid hoef je hierin dus geen betrouwbaar advies te verwachten. je vraagt immers ook niet aan de paardentandarts om naar de hoeven te kijken.
eventjes 'zitten' heeft helemaal geen zin en overbelasten is overbelasten, ook als het maar één minuut is.
persoonlijk snap ik niet dat bij jou de boodschap na vijf pagina's nog niet is overgekomen.
ik beb in ieder geval wel blij dat er een normaal zadel komt, dat is beter dan niets. een pannekoekzadel drukt op de schoft en ruggegraat, en verdeelt geen druk. ik zou zowiezo eerst eens een paardenfysio of osteopaat langs laten komen voor controle van de rug, want het is onmogelijk dat het dier geen klachten heeft.