Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:48

kleinelinda: inderdaad! Ik wilde alleen bewijzen dat Phara niet geschikt was voor wedstrijden net omdat hij moeite heeft met concentratie en ik hem niet, als ik voel dat hij zich dood verveelt, wil dwingen toch door te gaan. Lachen dat verdient ie niet.

Phaser; idd... Lachen en bedankt Knipoog

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:48

JE HEBT 5 PAGINA'S BIJ HAW BEREIKT!

Gefeliciteerd met deze overwinning *LOL*

Pardon, dit was alleen maar voor de gein. Ik blijf bij mijn stand punt. Deze pony heeft alleen maar lol, en hij doet dit heus niet omdat hij pijn heeft. En achteroverslaan, met zo'n vlakke steigering (ofzoiets)? Dat kan niet.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:50

Wat een mooie pony, ik zou daar echt graag 1 keer op willen rijden Tong uitsteken
haha ow maar misschien moet je anders als ie steigert toch echt een tikje geven want als hij alleen maar lol heeft in steigeren dan is het wel de verkeerde spirit. succes nog!

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:57

kleinelinda schreef:
ik vind niet dat je er om moet gana lachen en steeds in camera moet kijekn van heb je dat gezien. Zo komt het tenminste bij mij over

Best grappig eigenlijk wat er toen werd gezegd...
Ik stond te filmen maar had niet verwacht dattie mijn kant zou opkomen.
Toen zei Pharagirlke dat Pharaon van zijn 'traject' afwijkt als hij bokt of steigert en ik dus moest opletten dat Pharaon niet te dicht bij kwam. Niet zozeer voor hem, maar dat ik mij niet te hard verschiet Knipoog

Daarom die eerste blik richting camera (richting mij dus) Knipoog

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:59

Gewoon een lezer he, ken de meiden niet. Nog even om samen te vatten:

Dit was om aan te tonen dat deze pony niet geschikt is om dressuur mee te rijden.

De pony doet dit niet uit pijn, en zijn ondertussen 4 DA bij geweest en beestje heeft helemaal niets.

Er kunnen beginnertjes op deze pony het bos in. Pony heeft geen zadel, maar dat is dus altijd zo.

Beetje goed samengevat? Clown

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:01

heb even in het profiel van de TS zitten spieken, waaruit ik vind blijken dat ze wel weet wat ze doet! Heerlijk beestje om te zien Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 23:02

Klopt annemeik! En ik keek idd naar de cameraman (ja, phaser is degene met de camera en die me ondertussen al meer dan eens heeft zien omgaan met mijn dieren en weet hoe deze met mij zijn enz Knipoog ) en heb het grootste deel van de tijd gewaarschuwd van 'opletten!' Phara wil wel eens ontzettend enthousiast worden en dan ''vergeten'' dat mensen niet zo sterk zijn Lachen normaal kijkt hij wel uit maar je weet nooit dus ik waarschuwde van tijd even Lachen

Japadour: dankje! Lachen

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:05

Graag gedaan!

Je hebt echt leuke pony's/paarden onder je kont! En een hele nette houding! Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:14

volgens mij zijn jullie uit op een nieuwe bokt rel.. en daar ga ik niet aan mee werken,, adios amigos!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:31

Mag ik vraag waarom je zonder zadel rijd? Niet om je aan te vallen maar puur uit intresse..

Wat ik zie.. en vooral op het tweede filmpje.. je geeft ongeloofelijk tegenstrijdige hulpen... (of het is je bedoeling om hem te laten stijgeren enzo). In het begin van het tweede filmpje zie ik jou heel duidelijk hard in je hand zijn en tegelijk been geven.. idd een manier om je paard te laten stijgeren.. Ach gut

Ik ga even de rest van de reacties lezen.. ik krijg namelijk sterk het idee dat dit opzet is en niet echt realiteit.. kan ook aan mij liggen hoor..

OKay goed ingeschat dus! leuke pony en lekker vol met pit! hopen voor hem dat je snel weer het bos in kan Sigaar Ach gut

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:05

Wat een gezeik weer zeg pff..
Volgens mij zit dat in de lucht
Je ziet duidelijk dat het gewoon een super leuke ondeugende pony is en ze weet vast donders goed dat er niks aan de hand is met deze pony anders had ze dit niet zo op bokt gezet neem ik aan Knipoog

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:20

Lijkt mij een leuke pony, maar ik zou je handen tijdens het rijden lager houden, soms lijkt het wel alsof jij je evenwicht probeert te behouden via de teugels (mischien ook verstandig een zadeltje op te leggen, dan heb je meer houvast en evenwicht) en mischien vind de pony dat ook veel prettiger dan zonder zadel te rijden ( een dekje heeft hier geen vervanging in) aangezien hij zo al gespannen loopt, zijn rug wegdrukt, wordt zijn rug hol en een "houterige loop" gaat jou zeker niet helpen om beter mee te gaan met zijn passen. Als de dierenarts niets vind aan "lichamelijk" zou ik ipv het "leuk te vinden" je paardje eens serieus onder handen nemen, (met vriendelijkheid!) en hem aan het werk zetten die hij leuk vind bv vd, lange lijnen, tot jullie contact versterkt wordt, ik wed dat hij dan (als het al niet lichamelijk is) veel beter onder de man zal lopen.

verder wel leuke pony je komt er vast wel uit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:21

Phara, diep vanbinnen schop jij nog steeds graag eens lekker keet he? Haha!
Jij hebt met Ex en Pret al wel bewezen dat je wel een stukje kunt rijden en dingen kunt oplossen, en als het niet lukt zoek je ook tijdig hulp. Ik kan er wel om lachen, heb nog wel ergere foto's van hem gezien Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:31

om eerlijk te zijn vind ik je pony er niet echt vrolijk uit zien. als lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten, lijkt het me eerder een gedragspropleem. ik heb het idee dat hij je niet echt respecteerd.

heb je er wel eens over nagedacht hem te laten castreren?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:03

xElienx schreef:
om eerlijk te zijn vind ik je pony er niet echt vrolijk uit zien. als lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten, lijkt het me eerder een gedragspropleem. ik heb het idee dat hij je niet echt respecteerd.

ja, vind ik ook.
niet rot bedoeld maar aan de ene kant ziet het er wel grappig uit, en aan de andere kant...
kijk bij dat proefje, als je gaat groeten en je drijft, dan gaat hij lopen steigeren etc.
jij legt in mijn ogen (kan aan mij liggen) je benen erg veel naar achteren.
maar is hij ook goed beleerd, geen rugklachten etc.
probeer voor de zekerheid hem eens te laten controleren door andere fysio's, dierenartsen etc.
niet komen met het feit: ja dat gaat me nog meer geld kosten, want je weet dat een paard nu eenmaal onregelmatig veel geld kan gaan kosten.
verder leuke mooie pony.
misschien een trainingsbitje/leerbitje iets of gewoon helemaal opnieuw beginnen zoals elke pony?
je zegt ook dat hij het leuk vind om dit te doen, elk paard heeft idd soms zijn trekjes, maar bij deze pony heb ik ook vaak genoeg gezien dat hij zijn oren fel naar achter had.
iig nog veel plezier met je pony Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:08

Heb het hele topic niet gelezen maar mijn eerste reactie op de fotos is 'Wat een k*tpony' Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:22

Kath wat heb je voor topic geopend joh Clown

Haha ik kan er wel om lachen, wat een relbeest heb jij zeg Haha! Maar aan zn oortjes te zien geniet hij er van om jou een hak te zetten Clown Haha!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:46

xElienx schreef:

Ik heb het topic even doorgelezen en na een grieperige, druilerige dag kan ik gaan slapen met buikpijn vant lachen. Sommige mensen kunnen écht niet lezen. Ongelofeloos.
Ik vind ut een soeper poownie! Ik zou bijna zeggen: Lol met je knol.......maar ben zo bang opgepakt te worden door de patrouille.... Bloos

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:56

poes schreef:
Jij hebt met Ex en Pret al wel bewezen dat je wel een stukje kunt rijden en dingen kunt oplossen, en als het niet lukt zoek je ook tijdig hulp. Ik kan er wel om lachen, heb nog wel ergere foto's van hem gezien Lachen

Uhuh, dit denk ik dus ook... Pharagirlke heeft al vaak genoeg laten zien dat ze wél degelijk kan rijden en tips van anderen au serieux neemt. Ik denk dat geen enkel van haar dieren te klagen heeft, ook deze pony niet. Hetgeen ik hier zie, is een ongelooflijke dondersteen van een pony die maar al te graag een lolletjes uithaalt met zijn ruiter.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 06:58

xElienx schreef:

Is hij al... en meer kan hij echt niet kwijt hoor Knipoog

Ilse1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 07:21

Ieder zijn eigen ding denk ik altijd maar.
Ik persoonlijk zou niet trots zijn als mijn paard zich zo zou gedragen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 09:50

Ik denk dat deze bokker haar sporen in de ruitersport al wel behaald heeft hoor. Kan alleen maar lachen om de filmpjes.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:32

poes schreef:

My thoughts exactly Haha!

Denk dat je een nieuw record hebt verbroken Phara: op 2u tijd 5 pagina's Haha!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:09

iepsel schreef:
xElienx schreef:

Ik heb het topic even doorgelezen en na een grieperige, druilerige dag kan ik gaan slapen met buikpijn vant lachen. Sommige mensen kunnen écht niet lezen. Ongelofeloos.
Ik vind ut een soeper poownie! Ik zou bijna zeggen: Lol met je knol.......maar ben zo bang opgepakt te worden door de patrouille.... Bloos

als jij leert spellen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:11

phaser schreef:
xElienx schreef:

Is hij al... en meer kan hij echt niet kwijt hoor Knipoog

haha, dat zou letterlijk een beetje l*llig zijn Knipoog