Wisky @ Work aan de Longe met mij er op!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Re: Wisky @ Work aan de Longe met mij er op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:06

Lennardi schreef:
Erg leuk.
Volgende keer proberen je armen wat stiller te houden(heb ik ook een jaar over gedaan hoor, wat ik altijd doe is me armen op me bovenbenen leggen)
Erg leuke foto's ook

Armen op je bovenbenen leggen Verward dat zou ik juist niet doen, dan is de kans groot dat je ze vast gaat zetten Knipoog

ziet er leuk uit, je gaat goed vooruit zo Ja
Maar die bijzet mag echt wel wat losser, ze kan dan misschien haar hoofd naar beneden doen, maar dat betekend niet dat hij los genoeg zit. Het ziet er nogal dwingend uit vind ik. volgende keer misschien iets losser proberen, kijken of dat lukt. En als ze heel druk is kun je altijd nog de teugels in een knoop op de hald leggen en als ze er vandoor gaat, kun je de teugels pakken Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:11

Leuke foto's, maar je zit wel op alle foto's achterover. Zonde... vooral omdat je op deze manier je jezelf juist kunt focussen op je houding. Laat de volgende keer degene die de longe vasthoudt je aanwijzingen geven over hoe je zit. Het is een mooie manier om beter te leren zitten, maar een paar aanwijzingen over je houding maken het nog nuttiger Lachen

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 10:15

Lennardi schreef:
Erg leuk.
Volgende keer proberen je armen wat stiller te houden(heb ik ook een jaar over gedaan hoor, wat ik altijd doe is me armen op me bovenbenen leggen)
Erg leuke foto's ook

Ja dit is echt erg Nagelbijten / Gniffelen

polly2 schreef:
Annemeik schreef:
Okee, waarom allemaal bewerkt behalve foto 2 dan? Verward

Wat boeit dat nou?

Leuke foto's. Goed ook dat je de pony bijzet aan de longe, als je aan je zit gaat werken. Zo help je de pony om zijn rug ook dragend te maken.

Haha dankje Haha!

verography schreef:
hahaha op 1 galopfoto kijk je echt droog, echt zo van: is dit nu leuk of moeilijk?

1 ding respect, ikzelf vind het altijd ongelooflijk moeilijk zonder beugels. Zit er dan ook als een lappenpop te stuiteren.

Nou moeilijk is het niet hoor Lachen

HouVanUtopia schreef:
ziet er goed uit!!
Goed ook voor het vertouwen! ik do ehe tnog niet zo snel

Nou ik vertrouw wisky en mijn instructrice Ja

xSiep schreef:
Lennardi schreef:
Erg leuk.
Erg leuke foto's ook

Armen op je bovenbenen leggen Verward dat zou ik juist niet doen, dan is de kans groot dat je ze vast gaat zetten Knipoog

ziet er leuk uit, je gaat goed vooruit zo Ja
Maar die bijzet mag echt wel wat losser, ze kan dan misschien haar hoofd naar beneden doen, maar dat betekend niet dat hij los genoeg zit. Het ziet er nogal dwingend uit vind ik. volgende keer misschien iets losser proberen, kijken of dat lukt. En als ze heel druk is kun je altijd nog de teugels in een knoop op de hald leggen en als ze er vandoor gaat, kun je de teugels pakken Knipoog

Dankjewel Knipoog

Angela schreef:
Leuke foto's, maar je zit wel op alle foto's achterover. Zonde... vooral omdat je op deze manier je jezelf juist kunt focussen op je houding. Laat de volgende keer degene die de longe vasthoudt je aanwijzingen geven over hoe je zit. Het is een mooie manier om beter te leren zitten, maar een paar aanwijzingen over je houding maken het nog nuttiger Lachen

Heb ik ook gehad Knipoog
Maar ik vind beetje raar want bijna iedereen zegt dat mijn houding zo goed is en jij niet Nagelbijten / Gniffelen
En ik vind eerlijk gezegt wel mee vallen Bloos

Miss_Brabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:15

Hallo Doei!

Ziet er goed uit, lekker ontspannen en je zit netjes!
Voor zulke mensen heb ik echt respect! Ja

Succes verder met je leuke pony Pling

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:43

mooie pony,

maar waarom die rekkers,
waarom gebruiken mensen al die dwangmiddelen toch...

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:45

florrtje schreef:
maar waarom die rekkers,
waarom gebruiken mensen al die dwangmiddelen toch...

De bijzet touwtjes heeft ze er aan gedaan, omdat haar pony anders met haar hoofd omhoog door de bak ging crossen (staat in de beginpost). En voor zover ik het kan zien zitten ze niet bepaald strak...

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:47

doet er niet toe,

je hebt geen dwangmiddelen nodig om een paardje neerwaarts te leren lopen.
zelfs geen bit.

het zit gewoon allemaal tussen de mensen hun oren.

beeld je zelf eens in dat ze je dwingen omlaag te lopen met een metaal stuk in je mond.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:52

Ze gebruikt de bijzets niet om haar pony per sé 'omlaag te laten lopen', maar omdat haar pony anders de bak door zou rennen (reden ervan weet ik niet). En ja dan zou ze eerst kunnen longeren ofzo, maar ook dan kunnen sommige paarden erg fris blijven. Dit haal ik gewoon uit de beginpost, verder weet ik het ook niet waarom ze de bijzets heeft gebruikt, maar niet om de pony in de krul te laten lopen.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 21:52

Miss_Brabbel schreef:
Hallo Doei!

Ziet er goed uit, lekker ontspannen en je zit netjes!
Voor zulke mensen heb ik echt respect! Ja

Succes verder met je leuke pony Pling

Dankje Lachen

florrtje schreef:
doet er niet toe,

je hebt geen dwangmiddelen nodig om een paardje neerwaarts te leren lopen.
zelfs geen bit.

het zit gewoon allemaal tussen de mensen hun oren.

beeld je zelf eens in dat ze je dwingen omlaag te lopen met een metaal stuk in je mond.

De meningen zijn daar over verdeeld Knipoog
Ga hier verder niet op in

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:53

uhm, ja aan de longeerlijn wanneer je zelf niet je handen aan het stuur hebt is het best lastig om er voor te zorgen dat je paardje ontspannen over zijn rug loopt waardoor je lekker kunt zitten. In dat geval is een HULPMIDDEL wel prettig, voor jou en voor het paard.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:54

het is een hele leuke pony,
net zoals al de andere paarden en pony's,
telkens zoeken mensen een reden of excuus om hun paarden met een hoop dwangmiddelen te laten lopen die nergens voor nodig zijn.
en die enkel opbrengen in de winkel.

zeer zeker weten dat je met veel geduld zonder die dingen de pony ook anders kan laten lopen.

rome is ook niet op 1 dag gemaakt...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:00

Qimm schreef:
uhm, ja aan de longeerlijn wanneer je zelf niet je handen aan het stuur hebt is het best lastig om er voor te zorgen dat je paardje ontspannen over zijn rug loopt waardoor je lekker kunt zitten. In dat geval is een HULPMIDDEL wel prettig, voor jou en voor het paard.

Ben ik het mee eens Bloos

florrtje schreef:
het is een hele leuke pony,
net zoals al de andere paarden en pony's,
telkens zoeken mensen een reden of excuus om hun paarden met een hoop dwangmiddelen te laten lopen die nergens voor nodig zijn.
en die enkel opbrengen in de winkel.

zeer zeker weten dat je met veel geduld zonder die dingen de pony ook anders kan laten lopen.

rome is ook niet op 1 dag gemaakt...

'Maar jij kent heel Wisky niet dus jij weet ook niet hoe ze is Knipoog

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:02

Hoe kan een pony nou ontspannen als heel z'n hoofd vast zit met touwtjes??? Ik snap niet dat iemand dit er ontspannen uit vindt zien hoor...
Ik zou een paar stapjes terug gaan in het beleren en eerst het grondwerk goed oppakken. En daarna als ze aan de longe goed luistert (eerst beginnen in een wat kleindere bak) dan er pas op aan de longe zonder bit. Ze moet vertrouwen krijgen in plaats van haar te dwingen. Daar heb je als de pony wat verder is in de africhting veel meer profijt van.
Verder leuke pony hoor!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:03

dorine3 schreef:
Hoe kan een pony nou ontspannen als heel z'n hoofd vast zit met touwtjes??? Ik snap niet dat iemand dit er ontspannen uit vindt zien hoor...
Ik zou een paar stapjes terug gaan in het beleren en eerst het grondwerk goed oppakken. En daarna als ze aan de longe goed luistert (eerst beginnen in een wat kleindere bak) dan er pas op aan de longe zonder bit. Ze moet vertrouwen krijgen in plaats van haar te dwingen. Daar heb je als de pony wat verder is in de africhting veel meer profijt van.
Verder leuke pony hoor!

Ben ik al mee bezig Knipoog
En ze word niet gedwongen wat ze doet het meer en deel zelf Knipoog
Maar vind je het gek dat ze soms te druk word als ze vroeger rond geslagen werd..

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:04

neen dat klopt,
en alle paarden hebben een ander karakter en het ene is heter dan het andere,
dan heb je weer nerveuze, dan dominante,
mishandelde paarden, verwaarloosde paarden,
hengsten, merrie's, veulens, ruinen enzovoort,

toch ben ik ervan overtuigt dat het allemaal anders kan,
het zit gewoon tussen de mensen hun oren,
niet meer en niet min

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:12

Het kan mss wel zonder touwtjes, maar blijkbaar werkt het voor deze combinatie zo het beste. Lijkt me ook beter dat de pony zijn spieren goed gebruikt door middel van een touwtje, dan dat hij met zijn kop in de wolken loopt terwijl er iemand op zit te 'bonken' (zeg nu trouwens niet dat de ts dat doet he Knipoog )

Maar leuke foto's, krijg je een goede zit van. Ik heb persoonlijk geen verstand van touwtjes en bijzet, maar ik persoonlijk had hem ietstjes losser gemaakt, omdat het er soms een beetje strak uitziet, maar ik kan me ook vergissen, zoals ik al zei ik gebruik ze zelf nooit Lachen

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:14

capopjekop schreef:
Het kan mss wel zonder touwtjes, maar blijkbaar werkt het voor deze combinatie zo het beste. Lijkt me ook beter dat de pony zijn spieren goed gebruikt door middel van een touwtje, dan dat hij met zijn kop in de wolken loopt terwijl er iemand op zit te 'bonken' (zeg nu trouwens niet dat de ts dat doet he Knipoog )

Maar leuke foto's, krijg je een goede zit van. Ik heb persoonlijk geen verstand van touwtjes en bijzet, maar ik persoonlijk had hem ietstjes losser gemaakt, omdat het er soms een beetje strak uitziet, maar ik kan me ook vergissen, zoals ik al zei ik gebruik ze zelf nooit Lachen

dankje voor je reactie Lachen
Ja we zijn al aan het afbouwen met de touwtjes Pling

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:43

ik vind het er dus niet ontspannen uitzien, het enige wat ik zie is een pony waarbij zn kop is vastgebonden

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:55

wie zou zoiets niet doen als jou paard zn kop de lucht in steekt?
Maar goed, florrtje wat jij zegt, heb je ook gelijk in maar toch vind ik dat je de mensen wel erg de les leest ik weet dat jullie het zonder bit en al die dingen doen maar niet iedereen paard is zo ver doorgeleerd en zo ver ontspannen gaan leren lopen door middel van vertrouwen en daar moet je ook aan denken!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:49

Wat goed dat er op deze manier aan de zit wordt gewerkt. Ik zie dat hier in de buurt niet vaak.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:19

QuickSilver schreef:
ik vind het er dus niet ontspannen uitzien, het enige wat ik zie is een pony waarbij zn kop is vastgebonden

dan zie jij dat dus mooi verkeerd Knipoog

Sjaad schreef:
Wat goed dat er op deze manier aan de zit wordt gewerkt. Ik zie dat hier in de buurt niet vaak.

Dankje Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:45

leuk Lachen maar af en toe lijkt het net of je heel erg naar binnen hangt en staat ofzo Tong uitsteken maar het filmpje ziet er wel weer heel relaxt uit!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:45

Oud topic..

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:03

Maakt niet uit als het een oud topic is, als er maar zinvol wordt gereageerd! Lachen

Ik vind het goed dat je het teminste probeert TS, en dat van de touwtjes snap ik wel, stel dat de pony keihard gaat crossen, dan kan je 1; niet lekker zitten en 2; daardoor gaat je paard alleen maar meer gespannen lopen.
Knipoog

Wel een risico om te blijven zitten zonder beugels! Tong uitsteken

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:23

Ik ga met de mensen mee die vinden dat de bijzet te strak staat.
Een fractie losser zou geen kwaad kunnen. Ik vind het geweldig dat je dit doet, dat je wilt leren om je zit te verbeteren.
Wel ga ik mee met Angela, dat je houding beter kan. Het is wel goed, maar het kan beter. Je zit iets te ver naar achteren, dit kan natuurlijk een momentopname zijn, maar probeer hier op te letten. Probeer boven het zwaartepunt van je pony te gaan zitten, zodat hij het minste last van je heeft en zich zo optimaal mogelijk kan bewegen.
Probeer het langzaam af te bouwen, maar pak de teugels er als laatste pas bij! Eerst rijden op je zit, dus aan de longe versnellen en vertragen, later de longe los en dan ook sturen met je zit.
Als laatst kun je de teugels erbij pakken als verfijning.

Je hebt nog een weg te gaan, maar ik geloof erin dat het goed komt met jullie! Jij bent de ruiter, jij moet beginnen met ontspannen en dan volgt je pony vanzelf.
Succes!