Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:14

Uhm.. Miss is het al eerder gezegd, maar had niet echt zin om het hele topic door te lezen..

Maar ik heb er nog never nooit niet van gehoord dat een slof er voor zorgt dat je niet valt... Blond
Als een paard er vandoor wil gaan, doet ie dat toch wel. En hoe strakker je hem opbindt hoe meer pijn hij zal krijgen, des te groter is de kans dat hij er vandoor schiet en miss jou er af gooit.. Knipoog

Als het dier al een paar dagen stil staat, longeer je hem voor je er op stapt. Dan is de meeste drukte er meestal wel uit.

Maar goed dat is mijn mening.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:16

ja,dan kan hij zich blesseren aan de longe,ideaal voor het overbalsten van pezen en gewrichten,dat is nu slecht voor een jong paard,niet een slof gebruikt zoals hier.....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:18

Nou het spijt me zeer geerke, maar ik vind longeren absoluut niet slecht voor een jong paard. Mits het goed word gedaan. Ik vind goed longeren 100 x beter dan een slof zo op binden.

En als jij goed longeert is de kans op blessure's of overbelasting minimaal. Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:24

Paarden horen veel buiten te staan. Als ze dan een paar dagen niet rijden gaan ze een stuk minder tekeer dan dat ze altijd maar in t hok staan. Longeren is een prima optie! Een andere ruiter ook!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:25

volgensmij is de boodschap nu wel duidelijk, mensen

het hoeft niet steeds zo herkauwt te worden,en sommige commentaren slaan echt nergens op en zijn gewoon naroepen van andere posts..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:25

als een paard gestoord is en alleen maar galoppeerd aan de longe?ik heb het vaak genoeg meegemaakt hoor,en het ligt echt niet aan mijn manier van longeren,daar heb ik een opleiding voor gevolgd......maar als ze de kolder in hun kop hebben...dat heb je weleens met hoog in het bloedstaande wedstrijdpaarden......

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:28

Maar je kunt longeren en longeren...
Maar de Tser heeft idd wel genoeg gehoord denk ik.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:32

leuk paardje.
commentara is al gegeven maar desondanks vind
ik jullie wel een hele leuk combii

bruintjebobo

Re: Wodan ( Negro x Houston) ex-hengst eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:36

Deeday schreef:
och heden iemand rijdt met slof en heel bokt staat op zijn kop, Misschien was er een reden voor dat ditzo lijkt hebben we allemaal wel eens een keer dat we de slof er bij pakken? Sorry maar ik vind dit een beetje onnodig om gelijk reacties te plaatsen van wat heb jij die slof strak zeg!

Leuk paardje, en by the way heb tijdens mijn stages veel paarden gezien die nog strakker gereden worden met slof!!!! En ook wel wat jonge paarden hoor.......

Dat is toch geen reden om het ook maar bij dit paard te doen. Als iemand in de maas spring doe je het dan ook???????????

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:41

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

Jij hebt dan jammer genoeg een whiplash opgelopen, maar moet je paard er dan ook een krijgen? Vaak is de kans dat je van je paard valt veel groter met slof als zonder, want wanneer hij bijvoorbeeld wilt gaan bokken trek je hem juist in de krul zodat hij nog beter zijn rug eruit kan drukken. Laat het beestje toch lekker voorwaarts op zijn eigen benen lopen en als je het nog niet vertrouwd kun je hem longeren of misschien had je een wat meer ervaren paard moeten kopen.....
Vergeet vooral niet dat je met een levend wezen te maken hebt die ook plezier in het werk moet houden!!! Dus niet alleen de belangen van de ruiter staan voorop!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:56

Deeday schreef:
och heden iemand rijdt met slof en heel bokt staat op zijn kop, Misschien was er een reden voor dat ditzo lijkt hebben we allemaal wel eens een keer dat we de slof er bij pakken? Sorry maar ik vind dit een beetje onnodig om gelijk reacties te plaatsen van wat heb jij die slof strak zeg!

Leuk paardje, en by the way heb tijdens mijn stages veel paarden gezien die nog strakker gereden worden met slof!!!! En ook wel wat jonge paarden hoor.......

NOUW HIER BEN IK HET DUS NIET MEE EENS! ik heb mijn fjord naar de m2 toegerden zonder een hulp teugel !
en goeie begeleiding !

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:58

geerke schreef:
als een paard gestoord is en alleen maar galoppeerd aan de longe?ik heb het vaak genoeg meegemaakt hoor,en het ligt echt niet aan mijn manier van longeren,daar heb ik een opleiding voor gevolgd......maar als ze de kolder in hun kop hebben...dat heb je weleens met hoog in het bloedstaande wedstrijdpaarden......

Ken je ze? De 'wedstrijdpaarden'? Ik niet. Arab, shet, volbloed, kwpn of fjord een goede longeur kan zijn paard onder controle houden en een keer een bok of een sprintje aan de longe is niet erg. Het ligt aan jouw reactie hoe ze verder reageren. Ben het ermee eens dat je een jong paard niet teveel moet longeren, jong paard moet ook rechtuit zijn balans kunnen vinden.
Maar dit word opeens een heel andere topic.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:20

crossmonster schreef:
volgensmij is de boodschap nu wel duidelijk, mensen

het hoeft niet steeds zo herkauwt te worden,en sommige commentaren slaan echt nergens op en zijn gewoon naroepen van andere posts..

Quote hem even gezien mensen door blijven gaan Vork

Rijan_: Nou goed toch dat jij naar de M2 gereden bent zonder hulpteugel, hoef je geen hoofdletters voor te gebruiken Knipoog

En voor diegene die zo hard lopen te krijsen dat TS niet meer reageert, ze is sinds gisteravond niet meer online geweest misschien is ze wel bij haar familie kerst aan het vieren? Raar eigenlijk he kerst vieren op 2e kerstdag Vork

Edit: Overigens is het kerstgevoel hier ver te zoeken, kom eens met tips voor diegene die het zo goed weten. De grond in trappen is makkelijk dat zien we wel aan dit topic, maar je kunt ook iemand proberen te helpen door tips te geven. Helaas zie ik het merendeel van de mensen de wereld aan commentaar geven maar bruikbare tips blijven achterwege. Jammer zo leert niemand hier iets van!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:27

volgens mij lijkt het alleen maar zo dat de slof strak zit. hij zit aan de zijkant van het zadel vast en het lijkt alsof hij strak naar beneden zit, maar volgens mij hangt hij in een boogje naar de zijkant. Toch Blond

nu alsjeblieft niet iedereen mij aanvallen als ik het verkeerd gezien heb hoor Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:48

Nagelbijten / Gniffelen

Als ik dit topic zo even snel doorblader had ik toch zeker leraar nedurlandts moeten worden.......
Allemachtig zeg......

@Zoro: die foto's doen je te kort.
Maak maar eens een setjes "fatsoenlijke" foto's bij daglicht....... Mét of zónder slof. Dat maakt me niet uit.... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:57

Dat topic is trouwens wel een mooie rode lap voor de stier.......

Maar liefst 160 keer is het woord SLOF in dit topic genoemd.
Dát heb je dan weer wél mooi gered Zoro. Zoiets doe ik je niet na......... Haha!

Maar ja, als COBY vrijgesproken wordt, dan kan dit natuurlijk óók ........ Knipoog

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:58

MISTRAL94 schreef:
En voor diegene die zo hard lopen te krijsen dat TS niet meer reageert, ze is sinds gisteravond niet meer online geweest misschien is ze wel bij haar familie kerst aan het vieren? Raar eigenlijk he kerst vieren op 2e kerstdag Vork

Edit: Overigens is het kerstgevoel hier ver te zoeken, kom eens met tips voor diegene die het zo goed weten. De grond in trappen is makkelijk dat zien we wel aan dit topic, maar je kunt ook iemand proberen te helpen door tips te geven. Helaas zie ik het merendeel van de mensen de wereld aan commentaar geven maar bruikbare tips blijven achterwege. Jammer zo leert niemand hier iets van!

Helemaal met je eens, je hebt een prachtig stukje tekst geschreven ! Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:04

CGJ12 schreef:
Dat topic is trouwens wel een mooie rode lap voor de stier.......

Maar liefst 160 keer is het woord SLOF in dit topic genoemd.
Dát heb je dan weer wél mooi gered Zoro. Zoiets doe ik je niet na......... Haha!

Maar ja, als COBY vrijgesproken wordt, dan kan dit natuurlijk óók ........ Knipoog

ROFL

Ben je aan het tellen geweest? Haha!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:12

CGJ12 schreef:
Nagelbijten / Gniffelen

Als ik dit topic zo even snel doorblader had ik toch zeker leraar nedurlandts moeten worden.......
Allemachtig zeg......

@Zoro: die foto's doen je te kort.
Maak maar eens een setjes "fatsoenlijke" foto's bij daglicht....... Mét of zónder slof. Dat maakt me niet uit.... Knipoog

Idd Haha! Deze foto's zijn moeilijk te beoordelen.Foto's bij daglicht geven misschien wel een veel beter beeld.
En ik zie toch ook echt de slof op meerdere foto's in een boog hangen. Ach gut
Verder weet de TS vast echt wel waar ze mee bezig is.
En de onzin van een paard verkloten is hier niet helemaal van toepassing.
Hmmm dan zouden op de meeste grote/internationale stallen toch al heel wat paardjes verpest zijn als met slof rijden zo erg is.
Verder is het misschien voor de TS ook fijn als iedereen die zo hard schreeuwd van te strak en zielig ook even een uitleg kunnen geven over hoe je zo'n paard dan moeten rijden Knipoog Zeker gezien de bloedvoering van dit paard niet,zal het niet een paard waar jan en alle man zomaar mee weg gaat rijden.
Verder @ TS Heel leuk paard, hoop snel betere foto's te kunnen zien.
Laatst bijgewerkt door maverick op 26-12-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:16

maverick schreef:
Verder weet de TS echt wel waar ze mee bezig is

Dát is dan weer jóuw uitspraak........ Haha!
Dáár laat ik me even niet over uit..... Knipoog

Als het haar bedoeling was om heel bokt even op de kast te jagen, dan is haar dat prima gelukt...... Haha! Haha! Haha!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:21

CGJ12 schreef:
maverick schreef:
Verder weet de TS echt wel waar ze mee bezig is

Dát is dan weer jóuw uitspraak........ Haha!
Dáár laat ik me even niet over uit..... Knipoog

Als het haar bedoeling was om heel bokt even op de kast te jagen, dan is haar dat prima gelukt...... Haha! Haha! Haha!

Maar CGJ dat is op bokt ook niet zo heeel moeilijk Haha!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:23

het woord slof is nu dan ook 163 keer gebruikt Clown Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:24

MISTRAL94 schreef:
Ben je aan het tellen geweest? Haha!

Natuurlijk niet. Dat was een gok.... Knipoog
Maar tel het maar even na. Zul je zien dat CGJ akelig goed kan gokken....... Het blijken er namelijk precies 160...... Haha!

Het is net als met jureren. Je moet er gewoon "oog" voor hebben........ Schijnheilig

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:41

TS-er is inderdaad niet meer online geweest sinds ze dit geplaatst heeft. Die schrikt zich straks de rambam.
(uh slof is nu 167 x gebruikt, incl de mijne )

Maar inderdaad Negro's zijn niet altijd even makkelijk, de mijne is ook een draak bij tijd en wijlen, die hebben ze alleen zadelmak kunnen krijgen met slof (168), maar gevolg was wel dat ik daarna maanden bezig ben geweest om hem op een normale manier naar beneden te kunnen rijden, zonder die slof (169)knik.

LOU2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:49

Je paardje moet een beetje afvallen. Voor een 4-jarige is hij wat te dik. succes met hem!!