Desiree"]
Ik kan er niets aan doen dat ze geen vertrouwen heeft. Wat ik met haar gedaan heb was voor andere paarden voldoende en voor haar niet, is het nooit goed.
[/quote]
Ieder paard is anders net als bij mensen is geen gelijk...
[quote="Desiree"]
Ze heeft me dit 1 x gelapt, dat ze ineens omdraaide en er faliekant vandoor ging, dit was n.a.v. een zwart vlekje aan de linker kant wat daar stil lag te liggen. Ik had totaal geen invloed meer, het was alsof ik er niet was. Ik heb me nog nooit zo uitgeschakeld gevoeld als ruiter als toen. Ik begreep dat we zouden verongelukken zodra ze linksaf de weg op zou gaan naar huis. Met heeeeeeeel veel moeite kon ik dat voorkomen door uit alle macht aan de rechter teugel te trekken zodat haar hoofd iets naar rechts ging, hierdoor kon ze niet meer naar links en ze ging rechtdoor. Ondanks dat ze de weg naar huis niet af had geslagen rende ze als een dolle door. Misschien had ik dat beter toe kunnen laten want dan was ze misschien eerder bij zinnen gekomen. MAar dat deed ik dus niet: ik rukte met alle kracht die ik in me had een paar keer in haar mond en EINDELIJK< ik kreeg haar in de stap. We zijn omgedraaid naar huis en ik heb haar met veel moeite in stap kunnen houden.
[/quote]
dus heb jij de schrik goed te pakken met dit paard....
[quote="Desiree schreef:Ik ben daarna altijd met anderen naar buiten gegaan, 1x met iemand die haar pony niet voortvarend genoeg reed, de pony maakte een neiging om om te draaien en Paddy stond toen al meteen omgedraaid. Weer een nieuwe strijd, ik draaide haar terug, zij achteruit lopen anar de sloot, steigeren, opnieuw omdraaien, ik weer terugdraaien en toen trappen trappen trappen naar voren! dat ik in galop de goede richting in ging tot aan het kanaal en daarna weer terug op MIJN initiatief. zoiets kan nog eens een keer mijn nek kosten, die aanstellerij!
Kijk angst wegnemen door derden is heel moeilijk of zelfs onmogelijk en al helemaal op afstand, angst overwinnen ook....
Ik kan tips geven, anderen ook maar jij moet het doen, jij wilt met je paard buitenrijden...en jij zult die klus moeten klaren(ik pb je even want we gaan giga off-topic zo)