Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wendy schreef:DeniiSee schreef:Dat weet ik zo langzamerhand nuwel. Maar denk je nou echt dat ik door de reacties van bokt ga zeggen ik stop er mee omdat mensen op internet dit dierenmishandeling vinden? Nee.. ik vind het leuk om ervaring op te doen, hellaas dat dit op een 2,6/2,7 jarig paard moet.
Je hebt altijd een keuze. En jij bent zo egoistisch....
UpDate_ schreef:en ik vind jou ook ego... denk eens aan die paarden van 2.7 die staan over een paar jaar waarschijnlijk bij de slacht.......door jullie domheid!!! als je op een paard van die leeftijd gaat zitten, zit je op KRAAKBEEN...en dat is gezond joh voor een paard
Roverrr schreef:lindake schreef:Ik ken het paard niet maar het beenwerk is bij elk paard wel ongeveer hetzelfde...
En ik vind dat ieder paard dat te snel wordt afgericht er een te veel is. En daar mag op
gereageerd worden. Het is niet dat 1000 paarden te vroeg worden afgericht dat jij dat ook moet doen.
Wie weet, is het ene paard er eerder klaar voor dan het andere..?

DeniiSee schreef:Ik ga verder niet meer opdeze discussie in, heb gevraagt of het gesloten kan worden.
tessyke schreef:Wendy schreef:
Je hebt altijd een keuze. En jij bent zo egoistisch....
bij deze reactie moest ik even slikken![]()
de mensen die paarden trainen moeten hun brood er ook mee verdienen en als een eigenaar zegt "zo" dan is het ook zo
een eigenaar beslist uiteindelijk over zijn paard
als deze mensen geweigerd hadden was de merrie zoiezo naar een andere africhtingsstal gegaan en werd ze nog opgeleerd
van kort door de bocht gesproken zeg, jeetje....
pascale schreef:wat gaat het er hier heerlijk gezellig aan toe zeg,het is wel vroeg maar om dat nu 4 pagina's te herhalen......
lijkt me even tijd een mod in te schakelen...
Citaat:bij deze reactie moest ik even slikken![]()
de mensen die paarden trainen moeten hun brood er ook mee verdienen en als een eigenaar zegt "zo" dan is het ook zo
een eigenaar beslist uiteindelijk over zijn paard
als deze mensen geweigerd hadden was de merrie zoiezo naar een andere africhtingsstal gegaan en werd ze nog opgeleerd
ziet er netjes uit hoor TS
tessyke schreef:als deze mensen geweigerd hadden was de merrie zoiezo naar een andere africhtingsstal gegaan en werd ze nog opgeleerd
ziet er netjes uit hoor TS
Wendy schreef:Ik ken mensen die er hun brood mee verdienen, maar toch dit soort dingen weigeren te doen. Omdat dit tegen hun principes is.
Moet je dan al je principes maar overboord gooien en willens en wetens een paard naar de filistijnen helpen om een paar cent te verdienen?
Dit kan toch ook geen goede reclame zijn, dus waarom zou je dit doen?
lindake schreef:Beste Tessyke: ik denk dat je het niet goed begrijpt... Als de eigenaar niet had toegestemd om zijn paard zo vroeg te laten inrijden, dan had het paard weg gemoeten omdat hij anders 'niets opbracht' en te duur was. Alleh das toch wat ik begrijp van heel het verhaal.
DeniiSee schreef:Ik ga verder niet meer opdeze discussie in, heb gevraagt of het gesloten kan worden.
MisMartine schreef:UpDate_ schreef:en ik vind jou ook ego... denk eens aan die paarden van 2.7 die staan over een paar jaar waarschijnlijk bij de slacht.......door jullie domheid!!! als je op een paard van die leeftijd gaat zitten, zit je op KRAAKBEEN...en dat is gezond joh voor een paard
Oh wat erg.. Zolang het maar niet mijn paard is....
Zal wel an egoistische opmerking zijn?!
Hoe dan ook.
o0o_Jade_o0o schreef:Mensen het is niet goed, maar besef wel dat het nog steeds heel erg vaak gebeurt. Jullie doen alsof jullie het nog nooit gezien hebben. Ik héél erg vaak spijtig genoeg... Het is de harde realiteit. Het merendeel van de paarden wordt nog steeds puur voor het geld gebruikt. Maakt het hun wat uit wat het paard later wordt, als het op dat moment maar opbrengt. Echt waar! Je kan er alleen maar proberen het beste van te maken
Lara_Silver schreef:DeniiSee schreef:Ik ga verder niet meer opdeze discussie in, heb gevraagt of het gesloten kan worden.
Je gaat er niet meer op in omdat je dondersgoed weet dat we gelijk hebben!
Roverrr schreef:MisMartine schreef:
Oh wat erg.. Zolang het maar niet mijn paard is....
Zal wel an egoistische opmerking zijn?!
Hoe dan ook.
Jaaa, over 3 jaar staat ze bij de slacht, natuurlijk joh!
Citaat:nee, omdat het geen nut heeft...
Twinklebel schreef:Roverrr schreef:
Jaaa, over 3 jaar staat ze bij de slacht, natuurlijk joh!
Ik heb daar helaas al wel voorbeelden van gezien. Paarden die met 5 jaar zo versleten waren dat het hele kraakbeen e.d. uit het spronggewricht verdwenen was. Was nog gewoon bot op bot, met zelfs afgesplinterde stukjes.

Het is wel heel leuk voor je dat je dit kan doen, is toch weer een ervaring erbij