Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:28

bij elke landing zie ik een pony die zijn oortjes naar voren heeft en niet plat in de nek om naar achter. ?Nu snap ik wel dat niet alleen als de oren naar voren staan het paard nergens last van heeft. Maar ik heb toch het idee dat als de pony er zoveel last van heeft je een plaatje krijgt van een pony die niet wil springen en de oren geirriteerd naar achter heeft met de staart loopt te zwiepen en een ruiter die alleen maar bezig is een poging te doen over de hindernis te komen. Of ben ik dan zo gek.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:31

Leuke pony! Die kan wel springen zeg!

@kyrkelover: dat je niks ziet, betekent niet dat er niks is. Paarden zijn heel goed in het verbergen van pijntjes en minder prettige dingen. Typisch prooidierengedrag. Soms zou je juist willen dat paarden wat minder pikken en wat eerder aangeven wat ze dwars zit. Zou een hoop gedoe kunnen besparen in sommige gevallen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:43

Wendy schreef:
Leuke pony! Die kan wel springen zeg!

@kyrkelover: dat je niks ziet, betekent niet dat er niks is. Paarden zijn heel goed in het verbergen van pijntjes en minder prettige dingen. Typisch prooidierengedrag. Soms zou je juist willen dat paarden wat minder pikken en wat eerder aangeven wat ze dwars zit. Zou een hoop gedoe kunnen besparen in sommige gevallen.

ja daar heb je gelijk in ze kunnen een hoop verbergen eerst sprong ik dus wel altijd met zadel en heb toen een gebroken boom gehad. Wij hadden dit niet in de gaten omdat we dit nog nooit meegemaakt hadden tot ik naar de springles ging en ze aan het begin van de les werkelijk alles sprong en aan het eind niks meer. Ik ben toen helemaal opnieuw moeten beginnen van balkjes op de grond draven naar weer een beetje opbouwen. Toch blijf ik onder het zadel een onzekere pony voelen bij het springen en gaat ze dus ook de stop op of wordt drammerig en lomp.
Dus toen was ik haar een keer vrij aan het laten springen en toen ha dikz oiets van ik kan er ook een keer zelf op stappen en dan springen. Ik kreeg weer het gevoel van hoe het eerst was de pony die altijd springt en op je let en fijn te bewerken is. En daarom snap ik het niet helemaal waarom ik reacties krijg van ze lijkt er super veel last van te hebben.

Ebony_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:47

Ik vind dit geen fijn beeld geven
Je merkt op de fotos dat de pony op sommige momenten erg veel moeite heeft .
Ook lijk je iets te groot/zwaar te zijn voor deze pony.

Verder wel een leuk beestje.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:58

Ebony_ schreef:
Ik vind dit geen fijn beeld geven
Je merkt op de fotos dat de pony op sommige momenten erg veel moeite heeft .
Ook lijk je iets te groot/zwaar te zijn voor deze pony.

Verder wel een leuk beestje.

lees ook even de rest van de berichten moeite om over deze hindernissen te komen totaal niet.
Wat aan de grote kant jha maar te zwaar zeker niet.

Ebony_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:06

Heb ik ook gedaan Clown
Maarjaa het is je eigen verantwoordelijkheid.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:48

Vind het een leuke pony die goed springt, alleen jammer van de grote ruiter die er op zit.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:54

Tja het heeft geen zin om de TS op fouten te wijzen of van advies te voorzien want deze weet het (vind ze zelf) beter.
En de pony vinden we later wel een keer bij het medische topic met rugproblemen terug.
Dus bij deze reageer ik niet meer, TS veel succes en plezier met je pony,we spreken elkaar wel weer bij de medische vragen Knipoog

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:58

Ik vind het heel knap dat je dit durft, en de pony springt super...

Maar..ik vind het er ook eng en erg onveilig uitzien, voor jou en de pony. Ik kreeg al allemaal beelden van wat er kon gebeuren, brrrr...

Fijn dat t deze keer goed is gegaan, maar probeer de volgende keer jezelf en de pony beter te beschermen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:38

kyrkelover schreef:
Binckydenice schreef:
Ik vindt het er een beetje dieronvriendelijk uitzien, de klap van het neerkomen is er altijd ook wanneer je dit zonder zadel doet... Volgens jou doet dit niets maar dat is niet waar, iedere klap zonder beugels komt dubbel zo hard aan hoe goed je ook zit....

nee niet waar als je keihard in het zadel terug valt zie ik het toch liever zo.
sorry was even als grap bedoelt. Maar dat snap ik ook wel maar de "klap"is dan ook anders ik krijg de klap op mijn knieen dus zij op de plek waar ik mijn knieen heb. En dan zak ik via mijn knien langs mijn benen en dan op mijn kont. snappie??

Knieen, zitbeentjes, het maakt allemaal niet uit en het hoort niet! Als jij je knieen nodig hebt om je zelf in balans te houden is er zowiezo al iets mis. En ja voordat je gaat zeggen probeer het anders zelf,, ja heb ik gedaan ongeveel 1.10 geloof ik. De kunst is het te BLIJVEN zitten, dwz. constant contact met de rug van het paard en bij de afsprong tegen de nek drukken (=mond vrij) zodat je lijf nergens tegen het lijf van de pony drukt, en bij de eerste galopsprong na de sprong je billen aanspannen zodat er dan ook eveneens geen benige uitsteeksels in het lijf van je pony poken. Neem deze tips ten harte dan krijgt je pony er ooit mischien plezier in... Als je hier arrogant op gaat reageren zoals je de hele tijd al deed, dat je het zo goed weet enzo, meid, spaar je pony en doe er een zadeltje op.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:55

Ik word een beetje treurig van deze foto's. Weer zo'n voorbeeld van een paardeneigenaar die kost wat het kost zijn zin wil doordrijven, zelfs ten koste van het paard...

Als ik van jou was zou ik een klein en licht bijrijdertje zoeken voor die pony, en zelf op een grotere pony gaan rijden. Dit ziet er echt niet vriendelijk uit.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:31

Meetje22 schreef:
Tja het heeft geen zin om de TS op fouten te wijzen of van advies te voorzien want deze weet het (vind ze zelf) beter.
En de pony vinden we later wel een keer bij het medische topic met rugproblemen terug.
Dus bij deze reageer ik niet meer, TS veel succes en plezier met je pony,we spreken elkaar wel weer bij de medische vragen Knipoog

Hier ben ik het volkomen mee eens..!! ik zou dit niet doen met je pony meid! maar goed eigen keus natuurlijk he

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:48

1. ik heb al gezegd dat ze voor de kar gaat dus ik doe het al niet meer
@eowijn Ik rijdt al op grotere paarden en we hebben het geprobeerd een klein ruitertje er op nou dat was een paar keer en noooooit weer ze ging gewoon met die kleine aan de haal.
En even iets anders als mijn pony iets mankeert dan kom ik niet aanmekkeren op bokt bij medische vragen maar haal ik er een da bij die het ter plekke kan beoordelen en ga ik niet aan mensen vragen via foto's of filmpjes wat er aan de hand kan zijn.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:52

o ja van mij mag dit topic gesloten worden niet omdat ik niet tegen commentaar kan maar het zal toch altijd op hetzelfde uitdraaien.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:53

Ik zal ff voor je temmen goed?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:59

kyrkelover schreef:
o ja van mij mag dit topic gesloten worden niet omdat ik niet tegen commentaar kan maar het zal toch altijd op hetzelfde uitdraaien.

dus je erkent dat je vaker zo springt? ik zou eerst eens nadenken voordat je gaat rijden en dan zulke foto's plaatst. ik wil je niet in de grond boren want je hebt een prachtpony, en ik hoop dat ze dat ook nog blijft.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:03

Jolandaa_ schreef:
kyrkelover schreef:

dus je erkent dat je vaker zo springt? ik zou eerst eens nadenken voordat je gaat rijden en dan zulke foto's plaatst. ik wil je niet in de grond boren want je hebt een prachtpony, en ik hoop dat ze dat ook nog blijft.

vind je het erg als ik dit niet helemaal snap ik heb net 2 keer zo gereden.
commentaar kun je op 2 manieren opvatten dat j egewoon zo door blijft gaan of als commentaar als antwoord Knipoog

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:19

Is het misschien handig als je met hoofdletters, punten en comma's typt ?? Is veel makkelijker te lezen voor ons Lachen

Ik ga volledig mee met de voorgaande reacties en denk dan ook niet dat het nodig is deze te herhalen Lachen. Vind je pony trouwens een hele hele hele mooie kleur hebben Lachen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:22

3Hearts schreef:
Is het misschien handig als je met hoofdletters, punten en comma's typt ?? Is veel makkelijker te lezen voor ons Lachen

Ik ga volledig mee met de voorgaande reacties en denk dan ook niet dat het nodig is deze te herhalen Lachen. Vind je pony trouwens een hele hele hele mooie kleur hebben Lachen

topic gaat ook op slot

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:24

leuk hoor maar ik vind je veel te groot voor deze pony Bloos
de pony kan wel heel leuk springen en je hebt lef genoeg Knipoog

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:41

Zo wat een gave pony zeg! Die kan springen! Haha!

Zo wat een comentaar zeg! Die kunnen zeuren!

(tja dat is bokt)

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:49

kyrkelover schreef:
CAP IS EIGEN KEUS.

Zie de regels van HAW, dit levert je een slotje op.