Ik & Smook @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Re: Ik & Smook @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:01

Skotti, niet goed gelezen zeker hoe ze reageerde toen ik haar aanraade om haar galophulpen te oefenen door te longeren op stemgeluid ?
'alsof ik iets wist van haar pony etc etc etc Verward '

Nee, dat komt er hier niet in. Zó kinderachtig en brutaal... ik hoefde niet in haar profiel te kijken om te weten hoe oud ze was.
En geen foto's meer plaatsen op bokt... moet ieder voor zich weten. Mij weerhoudt het niet en ik krijg ook tal van leuke reacties, soms ook een mindere, maar dat weet je als je foto's plaatst. Als het goed is plaats je die ook om tips te krijgen en niet alleen maar om te horen van wat leuk wat leuk. Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:24

En jij kunt niet voorstellen dat iemand die al voor jou 3 pagina's hetzelfde heeft gehoord het op een bepaald punt wel weet?
Trouwens jij weet niets over de overeenkomst tussen de eigenaars en haar, mischien buiten dat ze het zelf niet wil zijn die eigenaars er helemaal niet van gediend als er vanalles wordt gekocht voor de pony.

Daarbij vind ik jou manier van berichten hoogst irritant en alleen bestaande uit een extensie om je eigen gelijk te halen. Je geeft een tip fijn, de persoon in kwestie kan hier selectief mee omgaan, dwz het is aan haar wat ze hier mee doet. Het is niet aan jou te beslissen dat zij die tip waar moet maken. Daarbij is het aggresief reageren van jou ook niet representatief voor goed gedrag.

Er zijn genoeg andere mensen die dezelfde kwestie op een veel rustigere en aangenamere manier kunnen vertellen als dat jij dat doet. Waarom ben jij dan nog steeds bezig met verwoede pogingen je gelijk te halen.

Verplaatst je een in de psyche en het referentiekader van en meisje van deze leeftijd pas dan zul je mischien een beetje sympathie krijgen voor haar reacties die ik enigzinds wel begrijp met het smijten van verwijten van jou en Faux. Dus kortom, stop eens met dat ge-onozel en reageer eens normaal, je zult zien, de reacties zullen wederzijds zijn...

Ik hoop dat we hierbij allemaal weer terug kunnen gaan naar een aangename en leerzame sfeer zonder gegooi met verwijten en verwensingen. Dat is wel zo fijn voor iedereen!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:52

misschien nog een ideetje om een poosje zonder zadel te rijden? Kun je zien of het hoofdkantelen minder wordt, weet je of dat lag aan evt. pijn van het zadel.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:54

Ochochoch, wat een gezeur weer zeg. Net of een meisje van 11/12 weet hoe een slecht liggend zadel eruit ziet, en wat er mis is aan het kantelen van het hoofd. Snap ik dat ze dan gaat verwijzen naar de eigenaresse, is niet zo heel vreemd. Dit meiske is helemaal gek op haar verzorgpony en wil haar echt geen pijn doen hoor, sommige mensen doen net of ze haar pony mishandelt. Er is gezegd dat er wordt gezorgd voor een beter passend zadel, dus klaaar. En evt wat piezze zegt toepassen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:53

Ja, ik had het misschien iets tactvoller kunnen doen, daar hebben jullie gelijk in.
Ik kijk niet bij iedere foto die geplaatst is hoe oud de TS is, voortaan misschien amar even doen, zodat ik weet dat ik reacties als 'wat weet jij nou van mn pony' en 'ik ga echt geen longeerlijn kopen hoor' kan verwachten.
Leuk beest verder, en veel plezier en succes ermee.
Commentaar is alleen maar bedoeld om er eits aan te hebben en niet om er iemand mee te sarren.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:59

Ik weet dat je het goed bedoelde, dat is duidelijk. Knipoog
Je deed het alleen een beetje (vind geen woord) onbeholpen/lompig om zo maar te zeggen. Maar je berichten zijn kwa essensie wel nuttig. Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:21

Da's fijn dan ben ik niet alleen maar 'hoogst irritant'. Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:55

Jij niet, hoe je je berichten formuleerde. Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 01:52

Astor schreef:
Sjonge jonge loop dat meisie niet zo af te zeiken zeg dat vindt ik nou BAH !!
Ik vind het er netjes uit zien hoor voor die keren dat je er op heb gezetten, en het komt wel goed met jullie !!

't gaat idd laatste paar pagina's nergens meer over hier Knipoog
@ TS: ontzettend leuk pony'tje is die Smokey, daar mag je blij mee zijn als verzorgpony! Er is al genoeg gezegd over het rijtechnisch probleem, hoop dat jij én de eigenaresse van de pony gauw zullen inzien dat dit écht geen 'tick' is. Verder, wat betreft zadel e.d. ga ik daar in mee; zelfs als de eigenaresse vind dat je 'makkelijk' nog kan rijden met zo'n slecht passend zadel, zou ik er persoonlijk toch écht niet op stappen, als je weet dat het zadel niet goed ligt. Geen passend zadel? Dan maar niet rijden, of zonder zadel... en 'voor eventjes' met een slecht passend zadel is óók schadelijk Knipoog

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 07:38

ikvind het er ook echt goed uitzien, trek je niks aan van het commentaar, gelukkig is heel bokt net zo goed als anky...Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 08:40

Het hoofd kantelen wijst niet per sé op zware lichamelijke problemen: jonge paarden doen het vaak simpelweg omdat ze het nog moeilijk vinden. Uiteraard is een goed passend zadel noodzaak (anders kruip ik niet op een paard), maar om nou te gaan roepen dat er al vanalles mis zou zijn met de pony...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:35

meid dit is en blijft bokt, mensen kunnnen allemaal zo makkelijk commentaar geven via internet Lachen
Het belangrijkste is dat jij weet hoe het zit, dus over sommige berichten gewoon straal over heen lezen.
En tactisch overbrengen en aandikken is heel gewoonlijk hier, dus alles met een korreltje zout nemen
Er zijn idd wat verbeter punten {wat iedereen heeft Knipoog}, maar in het geheel ziet het er toch netjes uit.
En idd het zadel, die ligt niet helemaal top Knipoog

Succes en veel plezier samen Lachen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:51

mesastamp schreef:
ikvind het er ook echt goed uitzien, trek je niks aan van het commentaar, gelukkig is heel bokt net zo goed als anky...Knipoog

Er is toch niemand die wat (negatiefs) zegt over haar rijstijl? Verward Er is meerdere keren door meerdere mensen gezegd dat die er vriendelijk uitziet, lekker ontspannen etc. Als ik jou kleren aantrek van 3 maten te klein en dan zeg: "Achja trek je daar maar niks van aan hoor, we zijn niet allemaal zo goed als Viktor&Rolf".. Dan denk jij toch ook niet: "Ach, dan zal het wel goed zitten!"?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:17

Flor schreef:
mesastamp schreef:

Er is toch niemand die wat (negatiefs) zegt over haar rijstijl? Verward Er is meerdere keren door meerdere mensen gezegd dat die er vriendelijk uitziet, lekker ontspannen etc. Als ik jou kleren aantrek van 3 maten te klein en dan zeg: "Achja trek je daar maar niks van aan hoor, we zijn niet allemaal zo goed als Viktor&Rolf".. Dan denk jij toch ook niet: "Ach, dan zal het wel goed zitten!"?

Sorry, maar hier ben ik het wel een beetje mee eens.

Aan de andere kant, de TS is pas 13? geloof ik, dus die ziet het verschil niet tussen het ene en andere zadel.
Valt niet echt kwalijk te nemen. de eigenaresse daarin tegen, die vind ik verkeerd bezig. Maar daar heb ik net al op gereageerd, weet alleen niet of die nog eens op bokt komt kijken.

Ennehh; wie zegt dat we allemaal willen rijden als anky?
Mijn voorbeeld is het iig duidelijk NIET.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:09

mesastamp schreef:

Staat 'Anky' nu ineens synoniem voor 'goed rijden' ? Als je het mij vraagt niet. Ik ben blíj dat ik geen Anky ben! Ook voor mij is Anky géén voorbeeld. Of ja, eigenlijk wel, een voorbeeld van hoe ik het níet wil doen. Maargoed, ga hier verder niet meer reageren. Heb het idee dat sommige mensen niet meer aan het welzijn van de pony denken, alleen maar aan het welzijn van het meisje. Vue en ik bedoelen niets verkeerd, maar omdat we iets zeggen over het meisje, gaat iedereen dáár over vallen. En kijken naar de foto's en die objectief beoordelen ? Is er niet meer bij als ik het zo lees.

Heb het niet over iedereen hé. Knipoog

evita_loek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:52

Vue schreef:
evita_loek schreef:
ik wil hier op reageren,

Smokey is de pony van mijn zusje.
Het zadel ligt inderdaad niet goed, maar zodra we een andere singel hebben krijgt hij de zadel van mijn fjord.
Die is te klein voor mijn fjord maar ligt wel goed op smokey.
En smokey kanteld zijn hoofd wel, maar dat is echt een tik van hem.
Ook met buitenrit dan kijkt hij naar blaadjes in bomen enzo, en kijken naar zijn ruiter doet hij ook.
Hij doet het namelijk ook met losse teugel.

Over de zweep: smokey wil nog wel eens flippen als je hem met de zweep aanraakt, zolang je hem alleen laat zien is het goed.

En suus, je hebt het over les nemen met smokey, zou je dat niet eerst even met mij en mijn zusje overleggen?
Wij weten daar niks over namelijk.

Groetjes Stephanie

Er staat in je profiel dat je zo graag een eigen paard wil hebben, volgens mij klopt hier iets niet.

Maargoed;
punt 1:
Als je geen zadel hebt wat goed ligt, waarom ga je dan met een slechtliggend zadel rijden?
Wil je je paard zijn rug naar de schrootjes rijden?
Waarom niet even lekker wachten tot dat andere singeltje en dan met een goed zadel rijden ?
Of gewoon een passend zadel kopen Lachen

punt 2:
Dat hoofdkantelen dus,. is geen tik.
Zou hem door een osteopaat laten onderzoeken als ik jou was want als hij zó jong al zulke problemen heeft zit er iets niet snor.
Vind het nogal naïf dat je zegt dat het komt omdat hij naar blaadjes of de ruiter kijkt.
Hallo zeg, wat weet je nog meer van je paard behalve dat hij 4 benen en een staart heeft?

En punt 3, over dat lesgeven:
Hoe kun je er niet blij mee zijn dat je verzorgster les wil?
Is toch juist een goed teken, dat ze wil leren hoe ze beter met je paardje kan rijden, hoe ze dingen oplost, ipv dat ze zelf uitklooit hoe of wat er er misschien ongelukken gebeuren ?

tenslotte punt 4;
Waarom is jouw pony bang van de zweep ?
Zou daar is aan gaan werken voor ik erop ging zitten.
Veel belangrijker, het vertrouwen en de band.

No offense.

Even over het les nemen, vind ik ook wel goed van der dat ze dat wil, maar het gaat der mij om dat het eerst overlegt kan worden met mij, en niet dat ik het op een forum moet lezen.

En over het hoofdschudden, dat doet hij ook zonder zadel en met lange teugel, het is een tik van smokey, zijn ook de woorden van een veearts.

En dat er in mijn profiel staat dat ik een eigen pony wil, komt omdat ik mij ooit eens heb aangemeld hier. ondertussen heb ik dus 2 paardjes, waarvan 1 dan eigenlijk van mijn zusje.
We hebben alle 2 onze eigen pony's ingereden, en er was nooit wat aan de hand, tot jullie en ik heb heus wel ervaring met jonge paardjes anders was ik er niet aan begonnen.

En dat bang voor de zweep kan natuurlijk altijd, daar ken ik zat poaarden van die je echt niet met zweep hoef te rijden,
Smokey heeft gewoon een echt karakter, hij mag je niet, nou dan gooit hij je echt op de grond.
en hij doet altijd naar zijn ruiter kijken.

En hierbij moet ik ook nog wat vermelden, dat is dat smokey aan 1 oog minder ziet dan aan ze andere, dus daar kan het ook een stukje mee te maken hebben.
Maar het is ook echt een tik van hem.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:16

evita_loek schreef:
Even over het les nemen, vind ik ook wel goed van der dat ze dat wil, maar het gaat der mij om dat het eerst overlegt kan worden met mij, en niet dat ik het op een forum moet lezen.

En over het hoofdschudden, dat doet hij ook zonder zadel en met lange teugel, het is een tik van smokey, zijn ook de woorden van een veearts.

En dat er in mijn profiel staat dat ik een eigen pony wil, komt omdat ik mij ooit eens heb aangemeld hier. ondertussen heb ik dus 2 paardjes, waarvan 1 dan eigenlijk van mijn zusje.
We hebben alle 2 onze eigen pony's ingereden, en er was nooit wat aan de hand, tot jullie en ik heb heus wel ervaring met jonge paardjes anders was ik er niet aan begonnen.

En dat bang voor de zweep kan natuurlijk altijd, daar ken ik zat poaarden van die je echt niet met zweep hoef te rijden,
Smokey heeft gewoon een echt karakter, hij mag je niet, nou dan gooit hij je echt op de grond.
en hij doet altijd naar zijn ruiter kijken.

En hierbij moet ik ook nog wat vermelden, dat is dat smokey aan 1 oog minder ziet dan aan ze andere, dus daar kan het ook een stukje mee te maken hebben.
Maar het is ook echt een tik van hem.

Geef je gelijk dat het handiger van Suus zou zijn geweest het les nemen eerst met juillie op te pakken. Wel fijn dat ze het iig wil, geeft aan dat ze serieus met jullie pony bezig is!
En dan blijf ik bij mijn mening, dat er maar 1 is die de pony goed kent en dat is de eigenaar.. foto's zijn slechts momentopnames en het is moeilijk om vanaf daar te beoordelen hoe een pony loopt en wat er mis kan zijn/is etc.
Het is en blijft nog een jonge pony die nog veel moet leren, maar ik denk dat met de juiste begeleiding en het feit dat jullie op de hoogte zijn van alles wat er in dit topic is gezegt, het allemaal goed gaat komen Ja

Ik ben benieuwd naar evt. volgende foto's Ja

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:57

Suus__ schreef:
@ Faux
Jij bent zo te zien voor zweeploos rijden, maar zoals aukje91 zegt, de meeste luisteren wel naar een tikje. Een tikje kan geen kwaad! En ik heb de zweep alleen in mijn hand zodat hij doorheeft dat die echt moet luisteren, ik sla hem niet want dat heb ik afgesproken met de eigenaren.
En als ik de teugels losser doe dan heb ik totaal geen contact meer en rent die zo van de hoefslag af. En longeren heb ik nog nooit gedaan en ik heb geen idee of dat mag.

Leuk paardje , je rijdt lekker ontspannen , en zoals al gezegd was , zou ik toch eens met de stem gaan proberen meid. voor alleer je naar beneden rijden wijken ,... zou ik toch proberen meer respect te krijgen van je paard , het enige wat ik uit het bovenstaande tekstje kan concluderen is dat het paard helemaal geen respect voor je heeft , maar geen vrees ! aan gezien dit nog maar de derde week is, er zijn veel manieren om vertrouwen en respect te winnen , vele kleurrijke en lawaai makende voorwerpen leren kennen (bv. ijzeren plaat). En over die teugels losser doen , ik zou bitloos gaan , paard niet graag dat er een ijzer winkel in zijn mond zit : symptoon : vanaf jij geen druk steekt op dat bit denkt hij : ik ben vrij" van daar dat hij gaat crossen uit de hoefslag, nu kan je wel denken , jah jij bent bitloos jij wil dat alle paarden bitloos gaan". Is helemaal niet waar , je ziet het dat hij het niet verdraagt, ik hoor het zelfs alleen maar aan je praat. Had je dicht bij mij gewoont kwam ik binnen de korste dagen naar je toe met men bosal. Kun je es uittesten. Maar bon, ik zou nu vooral aan respect werken , en die teugels messchien wat afbouwen , elke les wat losser rijden , dan wordt hij gevoeliger en zal hij mss niet meer zo lastig met zen hoofdje doen!

veel succes, en over commentaar moet je blij zijn , geen commentaar is ook maar weinig.. ik heb op mijn topic 25 pagina's vastgehangen , cap cap cap cap cap cap cap Haha!

groetjes

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:30

Der is al eens een dierenarts langs geweest hoorde ik. En die zei dat der niets aan de hand was hooguit dat hij met één oog wat slechter ziet.
En willen jullie via PM verder gaan met die discussie!!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:00

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:52

nog iets aparts:
TS zegt dat de pony 4 is, prima, leuke leeftijd voor hoe die nu loopt.
"het zusje van" heeft in haar profiel staan dat deze pony uit mei 2005 komt... dat beest is gewoon nog maar 2,5!? sorry maar dat vind ik écht té jong.

en over dat lesgeven:
ik zou er alleen maar blij mee zijn als mijn verzorgster les zou willen. dat is beter voor haar én voor je pony. ik snap best dat ze dat hier plaatst, het is hier een forum en je kan hier gewoon je gedachten/ideeen/gevoelens kwijt. ze wíl het graag, maar ze zegt niet dat ze het al heeft geplant en alles. ik snap best dat ze dat misschien nog niet met jullie heeft overlegt.
hoewel ik vind dat ze hem supernetjes rijd!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 12:44

tisje schreef:
nog iets aparts:
TS zegt dat de pony 4 is, prima, leuke leeftijd voor hoe die nu loopt.
"het zusje van" heeft in haar profiel staan dat deze pony uit mei 2005 komt... dat beest is gewoon nog maar 2,5!? sorry maar dat vind ik écht té jong.

en over dat lesgeven:
ik zou er alleen maar blij mee zijn als mijn verzorgster les zou willen. dat is beter voor haar én voor je pony. ik snap best dat ze dat hier plaatst, het is hier een forum en je kan hier gewoon je gedachten/ideeen/gevoelens kwijt. ze wíl het graag, maar ze zegt niet dat ze het al heeft geplant en alles. ik snap best dat ze dat misschien nog niet met jullie heeft overlegt.
hoewel ik vind dat ze hem supernetjes rijd!

Ik snap ook niet dat der 2005 staat want ik heb van hun gehoord dat die 4 is, misschien is het een typfout.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:13

wat mij opvalt (buiten het feit dat ik een onwijs leuke pony zie! Ja) is het: Hij doet dit niet, hij doet dat niet, hij doet zus, hij doet zo.
9 van de 10 fouten liggen bij de ruiter, niet gelijk je pony de schuld geven....

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:18

Heb je les? Lijkt me verstandig! Jullie komen er wel hoor!
Veel sucses verder! Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:47

Vue schreef:
evita_loek schreef:
ik wil hier op reageren,

Smokey is de pony van mijn zusje.
Het zadel ligt inderdaad niet goed, maar zodra we een andere singel hebben krijgt hij de zadel van mijn fjord.
Die is te klein voor mijn fjord maar ligt wel goed op smokey.
En smokey kanteld zijn hoofd wel, maar dat is echt een tik van hem.
Ook met buitenrit dan kijkt hij naar blaadjes in bomen enzo, en kijken naar zijn ruiter doet hij ook.
Hij doet het namelijk ook met losse teugel.

Over de zweep: smokey wil nog wel eens flippen als je hem met de zweep aanraakt, zolang je hem alleen laat zien is het goed.

En suus, je hebt het over les nemen met smokey, zou je dat niet eerst even met mij en mijn zusje overleggen?
Wij weten daar niks over namelijk.

Groetjes Stephanie

Er staat in je profiel dat je zo graag een eigen paard wil hebben, volgens mij klopt hier iets niet.

Maargoed;
punt 1:
Als je geen zadel hebt wat goed ligt, waarom ga je dan met een slechtliggend zadel rijden?
Wil je je paard zijn rug naar de schrootjes rijden?
Waarom niet even lekker wachten tot dat andere singeltje en dan met een goed zadel rijden ?
Of gewoon een passend zadel kopen Lachen

punt 2:
Dat hoofdkantelen dus,. is geen tik.
Zou hem door een osteopaat laten onderzoeken als ik jou was want als hij zó jong al zulke problemen heeft zit er iets niet snor.
Vind het nogal naïf dat je zegt dat het komt omdat hij naar blaadjes of de ruiter kijkt.
Hallo zeg, wat weet je nog meer van je paard behalve dat hij 4 benen en een staart heeft?

En punt 3, over dat lesgeven:
Hoe kun je er niet blij mee zijn dat je verzorgster les wil?
Is toch juist een goed teken, dat ze wil leren hoe ze beter met je paardje kan rijden, hoe ze dingen oplost, ipv dat ze zelf uitklooit hoe of wat er er misschien ongelukken gebeuren ?

tenslotte punt 4;
Waarom is jouw pony bang van de zweep ?
Zou daar is aan gaan werken voor ik erop ging zitten.
Veel belangrijker, het vertrouwen en de band.

No offense.

Eerlijk gezegd op je punt 1, een passend zadel komt toch zegt ze. En de eigenaars beslissen nu eenmaal dus ik denk dat de verzorgster hier weinig op te zeggen heeft.
Op je puntje 2, als een paard kantelt wil dit nog niet altijd zeggen dat je er nu onmiddelijk een osteopaat moet bijhalen. Jonge paarden kunnen idd iets moeilijk vinden waardoor ze een beetje kantelen. Als je paard niet rechtgericht is kun je ook kantelen krijgen.
Bij punt 3 gaat het hier niet om niet blij zijn, maar als het mijn paard zou zijn zou ik zeker willen dat ze dat met mij overlegt. Ik zou iig willen weten wie lesgeeft en ik zou het nog het liefste zelf gaan doen. Er lopen er hier in de buurt genoeg waarvan ik zeker niet zou willen dat ze lesgeven aan mijn paard.
en punt 4: een paard wat de zweep niet gewend is kan hier dus wel degelijk schrik van hebben. Wij hebben er ook een die je niet echt met zweep kunt rijden, gewoon altijd zo geweest, mss heeft hij vroeger es een negatieve ervaring gehad met de zweep, maar enkele jaren geleden panikeerde hij enorm en brak letterlijk de boel af als hij een longeerzweep op 10m afstand hoorde. Dus als je het paard niet kent oordeel niet.

Verder vind ik het er niet slecht uitzien. Leuke pony, vrolijke pony. En verzorgster doet het niet slecht en heeft er plezier in.
Wel een mooi getekende pony met een leuk hoofdje.