Kortom, toen ze kuilgras kreeg, ging ze dit doen.
Daarom had ik deze gedachte erover.
Ik hoop dat we, als ik weer een keer foto's kom maken, een beter beeld kunnen laten zien, zodat je gewoon kunt zien dat het een goede combinatie is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nadia_Mocca schreef:Nee hoor, ik rijd me niet een apenzuur omdat ze loom aan het been is, ik rijd haar weg van mijn hand. Wat jullie verkeerd opvatten, is dat ze JUIST langer moet worden in der lijf, maar dat ze dat niet wil. DAAROm drijf ik me een apenzuur. Om der van mijn "hand weg te rijden", of wel; met het neusje naar beneden. Maar zoals ik zei; ik ons geval zit daar een stapje tussen omdat ik haar niet meteen laag kan rijden omdat ze zich dan vast zet. Ik moet haar dus eerst iets omhoog en nú kan ik pas naar beneden gaan rijden
Nadia_Mocca schreef:Ja, eindelijk
. In het begin hield ze zich behoorlijk vast in het lijf en was zelfs teugelkreupel!! Toen was het welletjes en ben ik maar met slof gaan rijden. Eigenlijk gebruik ik hem nauwelijks, maar hij hangt er maar aan. Ik wil daar ook geen gezeur over horen!
ik geef geen commentaar want dat heb je al genoeg!..
garny95 schreef:Nadia_Mocca schreef:Ja, eindelijk
Zaïre is sinds begin augustus dit jaar onder het zadel. Eerst rustig aan begonnen, en nu sinds 2 maandjes serieus aan het werk. In het begin hield ze zich behoorlijk vast in het lijf en was zelfs teugelkreupel!! Toen was het welletjes en ben ik maar met slof gaan rijden. Eigenlijk gebruik ik hem nauwelijks, maar hij hangt er maar aan. Ik wil daar ook geen gezeur over horen!
Met losrijden heb ik de slof er dus aan, maar als ze los blijft mag ie eraf.
Kijk en genietZe heeft een tijd vele malen beter gelopen, maar nu zitten we weer in een dipje; ze slaat naar het been. Misschien last van het kuilgras waar ze sinds een paar weken op staan, misschien gewoon aanstellerij zoals bij een hoop dingen bij haar.
Loopt goed hè voor een 3½ jarige?!![]()
Commentaar mag, maar houdt het vriendelijk!
Je hebt een leuk paard en ik vind het ook een leuke combinatie en ik wil het ook wel vriendelijk houden maar ik kan het niet laten om toch over die slof te beginnen evenals je opmerkingen over vast in het lijf, teugelkreupel, welletjes en aanstellerij zoals bijeen hoop dingen bij haar. Als ik jou was zou ik serieus naar je paard gaan laten kijken, net beleerd, 3 jaar en nu al zoveel klachten. Ik geniet niet echt, een slof om een 3jarige vind ik zielig, maar goed daar zijn al veel discussies over geweest.
Laat eens kijken naar je paard zodat ze daarna echt kan uitgroeien tot een toppertje want tot nu toe heb je een slechte start.
er zijn jonkies die het zo spannend vinden dat ze die spanning niet goed kunnen laten afvloeien en dat zich dus uit in het vastzetten van het lijf........ hoeft er verder helemaal niks mis mee te zijn.
dan is dat geen probleem
. sterker nog, dat kan het dier alleen maar helpen