Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Robby_

Re: Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:25

Dani_ ik vindt dat je je pony goed aan het lopen hebt , je pony loopt netjes ontspannen gebruikt de achterhand goed!

En voor de mensen die dani hier afbreken zal ik maar zeggen. Ik vidnt dat jullie niet voor haar moeten beslissen dat ze maar meot beginnen denken aan een paard of een andere pony moet kopen. Ik heb zelfs toen ik 1.65 was met mijn pony 1.25jumping gedaan enzo en het kan dus perfect en zo een reacties over dat haar kont te dik is jamaar seg de een is te dik dan eeft de ander anorexia aje u maar goe voelt in u vel tog!! Dani eeft duidelijk veel plezier in het rijden met nero laat ze toch haar ding doen. Hier zijn er genoeg andere topics waar jullie kunnen op reageren maar laat Dani dan toch met gerust of geef commentaar waar ze wat aan geeft maar aan reacties dat haar kont te dik is heeft ze namelijk neits want ze is er aan het werken en dat is toch al iets??

terug over naar Dani: doe lekker je ding en ik blijf je topics volgen!! enja je hebt ook een hele mooie sjrabrak en dekentje Lachen
veel succes verder meid!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:26

Robby_ schreef:
Dani_ ik vindt dat je je pony goed aan het lopen hebt , je pony loopt netjes ontspannen gebruikt de achterhand goed!

En voor de mensen die dani hier afbreken zal ik maar zeggen. Ik vidnt dat jullie niet voor haar moeten beslissen dat ze maar meot beginnen denken aan een paard of een andere pony moet kopen. Ik heb zelfs toen ik 1.65 was met mijn pony 1.25jumping gedaan enzo en het kan dus perfect en zo een reacties over dat haar kont te dik is jamaar seg de een is te dik dan eeft de ander anorexia aje u maar goe voelt in u vel tog!! Dani eeft duidelijk veel plezier in het rijden met nero laat ze toch haar ding doen. Hier zijn er genoeg andere topics waar jullie kunnen op reageren maar laat Dani dan toch met gerust of geef commentaar waar ze wat aan geeft maar aan reacties dat haar kont te dik is heeft ze namelijk neits want ze is er aan het werken en dat is toch al iets??

terug over naar Dani: doe lekker je ding en ik blijf je topics volgen!! enja je hebt ook een hele mooie sjrabrak en dekentje Lachen
veel succes verder meid!!

idd dani heeft er plezier in en ze doen haar ding maar nero heeft er geen plezier in

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:27

Ken jij Nero?
Nee dus, jij hebt geen idee wie mijn pony is, hoe ie zich gedraagt en hoe ie zich voelt.

Geen conclusies trekken als je er niks vanaf weet Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:28

dancie: dat leidt jij af adhv e paar foto's? sterk!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:29

tja er is al veel over gezegd, maar het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag was ai,

Ik vind je echt wat te zwaar op dit moment voor je pony, je bent bezig met afvallen wat natuurlijk heel erg goed is, maar misschien is het een idee om ipv te rijden te gaan wandelen/joggen met je pony, op die manier werk je aan het afvallen en doe je toch iets gezelligs/ leuks met je paardje. Echt neem de tips ter harte zodat je straks gewoon weer leuk op je paardje kan rijden zonder dat hij last van zijn rug gekregen heeft

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:30

En waar slaat dat op Dancie? Ik denk dat je even moet nadenken voor je iets zegt. Geloof me zo'n reactie kwets echt. En die wil niemand horen. Gelukkig weten de juiste mensen dat dit alles behalve klopt. En dan nog. Verder is HAW totaal niet om iemand af te kraken, maar om rijtechnisch commentaar te geven, en die zie ik bij jou niet. Knipoog

Ik(en vele anderen) heb m'n mening gegeven over bepaalde mensen hun reactie's, en misschien is het nu ook eens aan hen om hier een conclusie uit te trekken. Als je iets te zeggen hebt, onderbouw dit dan teminste. Zodat ook Dani hier iets aan heeft, want dit is uiteindelijk de bedoeling. Verder zwijg ik hier maar over, het zou zonde zijn dat dit topic op slot gaat Ach gut

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:33

Dancie schreef:
idd dani heeft er plezier in en ze doen haar ding maar nero heeft er geen plezier in

Dat is inderdaad sterk van je dat je dat kan zien op de foto's zeg!!
Moest nero het echt niet meuk vinden loopt hij zo niet he komaan dat weet je of zie je toch!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:39

wat ik zie is een paard dat helemaal niet in de goede houding loopt Knipoog kijk het verschil van eerst naar nu

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:39

trustHim schreef:
tja er is al veel over gezegd, maar het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag was ai,

Ik vind je echt wat te zwaar op dit moment voor je pony, je bent bezig met afvallen wat natuurlijk heel erg goed is, maar misschien is het een idee om ipv te rijden te gaan wandelen/joggen met je pony, op die manier werk je aan het afvallen en doe je toch iets gezelligs/ leuks met je paardje. Echt neem de tips ter harte zodat je straks gewoon weer leuk op je paardje kan rijden zonder dat hij last van zijn rug gekregen heeft

Ja inderdaad, helemaal mee eens..
Leuke pony verder!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:40

Soet schreef:
En waar slaat dat op Dancie? Ik denk dat je even moet nadenken voor je iets zegt. Geloof me zo'n reactie kwets echt.

Dat paard kan helaas inloggen en zijn eigen reactie geven, dus zijn mensen geneigd dat voor het paard te doen, want zeg nu zelf. Het paard kijkt zuur, loopt verkrampt en lijkt hier alles behalve plezier in te hebben. Paardrijden zou in harmonie moeten gaan, omdat het een samenwerking is tussen ruiter en paard, maar hier komt de liefde in mijn ogen slechts van één kant.

Zou de TS op jouw paard mogen rijden Soet, zo intensief als ze dat op haar eigen paard doet? Als ik de laatste foto bekijk staat het beestje daar zuur en afgepeigerd te wezen. Dat is een observatie, niet eens een keiharde , of ongenuanceerde mening.

Ik ben van mening dat de TS prima op haar paard past als ze een paar kilo lichter is, ze zal zichzelf en haar paard dan niet in de weg zitten. A la, ze zegt dat ze met afvallen bezig is, maar op de foto's hier en in haar profiel zie ikzelf weinig verschil.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:44

mensen mensen als jullie jullie hele leven alles met elkander zal vergelijken vind ik dat nog zielig hoor
laat Dani nu toch met gerust het arme kind!!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 23:44

Vind het wel typisch dat er vanaf 1 foto zijn hele gevoel bepaald wordt. Foto van na het rijden toen ie op stal stond heb ik niet gemaakt. Met een zweetdekentje op stal, plukje hooi, oortjes constant naar voren, toen ik voor de stal zat en de foto's aan het kijken was Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:50

Nerootjeh schreef:
Vind het wel typisch dat er vanaf 1 foto zijn hele gevoel bepaald wordt. Foto van na het rijden toen ie op stal stond heb ik niet gemaakt. Met een zweetdekentje op stal, plukje hooi, oortjes constant naar voren, toen ik voor de stal zat en de foto's aan het kijken was Lachen

Ik heb eerlijk al je foto's onder de loep genomen en vind je paard nergens echt lekker ontspannen lopen Bloos
Zijn gangen zijn erg kort en hij probeert zijn rug te ontlasten.

Ik zeg niet dat je je paard weg moet doen. Het is duidelijk een lief dier en je hebt hem al lang, maar je lijkt hem op de foto's geen plezier te doen door erop te rijden. Je kunt ook andere takken van de sport beoefenen - die minstens net zo leuk als paardrijden zelf, denk aan; VD, longeren, mennen, etc waarbij je zijn rug minder belast. Het is in mijn ogen niet eerlijk om zoveel van je paard te vragen, als jijzelf bereid bent weinig te doen. Je vraagt je paard namelijk een atleet te zijn en jijzelf bent dit (nog) niet.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:52

Citaat:
Je vraagt je paard namelijk een atleet te zijn en jijzelf bent dit (nog) niet.

ik ben met schimmelig mee eens.. ik zie ook geen verschil op de fotos in jou profiel en deze fotos..

ik vind wel dat je goed kan rijden als ik de fotos bekjik maar deze combinatie heeft toch wel wat werk nodig Lachen

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:56

Dani, ik weet dat jij het beste voor Nero wil en dat je stinkend je best doet om af te vallen. Zo ben jij nou eenmaal.

Vind idd wel dat ik betere foto's van jullie heb gezien, maar dat heeft elke combinatie nou eenmaal Lachen

Vind dat er overdreven word gereageerd en zeker opmerking van Dancie vind het knap als je dat van 15 foto's kan zien.

Wat ik wel een goede tip/idee vond was het joggen/lopen, als je dat nou eens 1 keer per week doet, je bent met Nero bezig en ook met jezelf meteen, verder gewoon lekker blijven doen waar je mee bezig bent! Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:56

Ik vind het gewoon jammer dat je niet wilt inzien wat er tegen je gezegd wordt hier. Ik begrijp best dat het hard aankomt! Ik vind ook niet altijd leuk wat er hier op haw gezegd wordt zeker niet als je zelf zo enthausiast bent/was over je topic. maar mensen hier bedoelen het wel in belang van je pony en jou!!! Ik begrijp ook best dat vrienden van Ts het niet leuk vinden dat TS in hun ogen aangevallen wordt. Maar laten we eens eerlijk zijn, ik heb ook je profiel gekeken, daarin zeg je dat je lui bent, hier zeg je dat je aan afvallen bent maar als mensen concreet vragen wat voor oplossingen je hebt/ waar je mee bezig bent dan antwoord je niet. Is het dan niet logisch dat mensen in twijfel trekken wat je zegt??

Echt ik weet dat wat ik zeg niet leuk is voor je maar denk er eens over na. Je houd duidelijk echt wel van je pony, wees dan ook eerlijk naar hem toe! Hij is ongelooflijk braaf om je zo rond te dragen!! Maar weet je diep diep in je hart niet dat je te zwaar bent voor hem?!

edit: ik hoop dat je mijn loop/wandel tip toch ter harte wilt nemen, geloof me het kan onwijs leuk zijn om zo met je paardje bezig te zijn, ik heb het ook een tijdje gedaan (om andere reden) en mijn pony vond het altijd super gezellig. Zelf combineerde ik het lopen en hardlopen met elkaar, door telkens 5 min en later langer te gaan draven en dan weer lopen. Op een gegeven moment ging mijn pony gewoon op mijn lichaamstaal mee en liep vrolijk naast me.
Laatst bijgewerkt door trustHim op 18-11-07 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:59

denk dat het beste is dat je gewoon voorlopig er niet meer op rijdt denk dat het slim is als je eerst gaat doen wat je zegt en dat is afvallen want je zegt dat je ermee bezig ben helaas zie ik dat niet terug in je foto's van je profiel. wanneer komt de boodschap door als het te laat is? wees slim en longeer hem. zeg niet dat je slecht ben als persoon .maar je bent nu wel slecht als eigenaar van je pony.zeg niet dat je hem moet verkopen zeg alleen dat je niet moet rijden op hem nu.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:01

Jemig wat een discussie.

Dani, ik vind jullie een leuk stel samen, maar op deze foto's vind ik Nero ook wat minder lopen. Ik weet dat het een koppige pony kan zijn met een eigen willetje waar je soms gewoon even doorheen moet Haha! En hij kan je ook makkelijk dragen qua gewicht, 't is een sterke pony. Maar zoals Nero nu loopt is het geen plezier voor beide. Trouwens, het mennen lijkt me nog helemaal niet zo'n slecht idee voor jullie? Haha! Of anders misschien eens proberen Nero wat vaker te longeren in plaats van te rijden, het af te wisselen ofzo. Kijken hoe hij dan loopt? Lachen

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:02

@ben het totaal eens met ginny en trusthim Haha!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 00:02

Mennen vind ik niet zo leuk Bloos

Wel longeer ik regelmatig, en soms gaan we ook lekker wandelen buiten Ja Best gevariëerd!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:04

Dani wat doe je om af te vallen? dat wil ik nu eigenlijk wel eens weten. Hoe lang wandel je dan? Waarom ga je niet joggen?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:05

Zit de keelriem niet te strak ?
Ik vind Nero nog als zuur op de foto's uitzien.Hij lijkt er niet erg veel plezier in te hebben..
Ik ken jou paardje niet dus kan daar ook niet over oordelen..
Maar ik vind jou toch wat te zwaar voor op die pony. Ik vind je beter passen op een steviger paard dan op zo'n pony'tje.
Als je achter het zadel naar zijn rug kijkt zie je dat die redelijk ingebogen is en hij dus ook niet lekker over de rug kan lopen.
Dit is niet leuk te horen maar je denkt toch beter aan de gezondheid van je pony..
Maar ik neem aan dat je niet iedere dag rijdt ?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 00:07

trusthim; Lijkt me niet echt een onderwerp om op HAW te bespreken. Ik zeg dat ik bezig ben met afvallen, en dat is genoeg. Ik hoef daar tegenover jullie geen verantwoording voor af te leggen Knipoog

missmaya, nee is niet zo, lijkt omdat ie zo'n flinke vacht heeft Knipoog Nee hij wordt niet iedere dag gereden, meestal zo'n 4 keer en dan nog longeren en 1 dag vrij!
( als het weer meezit Knipoog )

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:12

Als ik de foto's zie (ook uit je profiel) dan zie ik een pony die zó ongelooflijk zijn best voor je doet, en daar moet wel heel veel liefde inzitten wil ie dit allemaal accepteren. Maar wees kritisch naar jezelf en durf toe te geven dat dit gewoon niet goed voor hem is. http://www.tekstotaal.com/cpaardengewicht.html hier kun je het gewicht van je pony uitrekenen. Waarschijnlijk heb je wel van de 12-20% regel gehoord. Je hebt een redelijk compacte stevig gebouwde pony, dus die zal de 17-19% wel aankunnen. Als je het gewicht van je pony keer 0,17 doet, weet je precies hoeveel hij maximaal mag dragen. Ik schat dat hij rond de 400 kg zal wegen. 400 x 0.17 = 68 kg (!!!) 400 x 0.19 = 76 kg. Jouw pony zal om en nabij de 70 kg mogen tillen, en dat is echt de max wil je zijn rug niet ernstig beschadigen/overbelasten op de langere duur..

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:13

Ik begrijp niet dat je zo op je pony stapt..ik zou het niet kunnen iig. Goed dat je aan het afvallen bent, maar ga tot die tijd ajb wat anders met je pony doen, waarbij je zijn rug niet belast.
Het moet voor beide leuk zijn, en dat zie ik er niet aan af.
Egoistisch vind ik het. meer kan ik er niet over zeggen.