Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lord_Ik schreef:Laura_horse schreef:sorry hoor maar eerlijk gezegt vind ik je wel veel te groot voor die pony. en het zadel lijkt me ook niet echt goed liggen..
vooor de rest vind ik de zwarte pony wel mooi lopen
Het zadel ligt ook helemaal niet goed, ze krijgt binnenkort (max. 2 weken) een ander, boomloos zadel (ze heeft geen schoft) maar tot dan moet ik het met dit zadel doen en me behelpen met een staartriem. Voor deze foto's genomen zijn heeft ze overigens een tijd geweigerd om een deftige volte te lopen met als gevolg dat ze een eindje door de bak heeft zitten crossen waardoor d'r zadel nog slechter ligt dan gewoonlijk.
@Sappos: omdat ik niet het gevoel heb dat ze moeite heeft om me te dragen, en ze anders toch maar in de wei of op stal veel te dik staat te worden en nooit buiten komt. Ik rij d'r ook maximum 3 keer in de week een uurtje, meestal 2x en ze hoeft nooit echt zwaar te werken.
). en vraag aan dat andere meisje of je dan 1x in de week op Tor mag?
Falling schreef:TS waar woon je en staan de pony's? Dacht de pony's te herkennen..

saroanda schreef:@Lord_Ik: Het spijt me om je het te moeten mededelen. Maar het "zadel" wat jij besteld hebt is geen zadel. Dat is een lamsvellen barebackpad. Zoals je op de foto kan zien kunnen er geen stijgbeugels aan. Dit is een hele luxe barebackpad waar je af en toe op kan gaan rijden. Maar zeker niet dagelijks. Er zijn wel barebackpads met opstapbeugeltjes, maar deze beugels kan/mag je niet gebruiken om mee te gaan rijden.
Ik heb eenzelfde probleem met mijn pony, dat ze geen schoft heeft en dat het zadel eroverheen schuift. Ik los dit tijdelijk op door een boomlooszadel om te voorkomen dat een boomzadel op haar schouders gaat liggen en teveel beklemt. Ik ben al een tijd bezig door haar intensief te trainen en ze staat flink op dieet. Nu ze wat is afgevallen en wat bespiering krijgt merk ik dat het zadel ook beter blijft liggen.
Dus: ga flink veel longeren, wandelen, aan de hand kleinere ruitertjes erop laten rijden. Voor 150-200 euro heb je ook merkloze boomzadels met een bredere boom die wel op de pony zullen passen.
die zitten alleen niet inbegrepen, en het is een verkoopsfoto, dus hangen die er ook niet aan op de foto. En ik ben ook niet van plan om d'r meer te gaan rijden dan ik nu doe
dus maximum 3x in de week. En als ik de eigenaar ooit nog vraag een zadel te kopen (hoofzakelijk voor de Fjord dan) zal het een wintec 2000 zijn, en ik weet niet of een gepaste boom voor d'r bestaat in die serie. Ze heeft overigens ook nog een enorm vlakke rug. Of dit nu komt doordat ze drachtig is, omdat ze te vet is of doordat ze gewoon zo gebouwd is weet ik niet. Maar als ze zo gebouwd is zal de combinatie van geen schoft/vlakke rug het heel moeilijk maken om een niet op maat gemaakt passend zadel te vinden volgens mij.
Loesje88 schreef:Waarom zoek je niet iemand die wél goed op de pony past. en help die persoon met de pony om te gaan (wat ik begrijp uit je teksten is het nogal een duveltje ).
zolang ze d'r plezier in heeft is ze een engeltje, maar als er iets is wat d'r niet aanstaat is het geen gewoon duveltje meer XD. Niet dat ze als een gek gaat zitten bokken ofzo
maar een rengalopje richting huis is geen probleem. Ik ken maar 2 personen in de buurt die lichter en kleiner dan ik zijn die een kans zouden hebben om er in een duivelige bui op te blijven zitten en die hebben allebei een eigen paard
Lord_Ik schreef:omdat ik het zonde zou vinden voor d'r om d'r nooit meer te berijden
Lord_Ik schreef:Waarom wordt er bij mensen die niet te groot zijn voor hun pony/paard, maar wel degelijk te zwaar zijn voor hun rijdier geen commentaar gegeven over hun gewicht
Citaat:@algemeen: Ik heb dus besloten om alleszinds niet meer te gaan rijden met dat zadel en het boomloze+westernpad af te wachten.
Jethafa schreef:Bare = bloot
Back = rug
Pad = pad (haha hoe vertaal je dat?)
Oftewel, ik denk zonder beugels, omdat het een pad is zeg maar om te rijden alsof je op de "blote rug" rijdt!
en omdat het idd verder een pad is komt er ok geen gewone zadeldoek onder maar een drukverdelend westernpad
en er kan wél een boom in, die bestaat echter slechts in 2 maten, waardoor die waarschijnlijk dus niet zou passen.
meten wel, en dat ga ik dan ook eens doen.Lord_Ik schreef:Jethafa schreef:Bare = bloot
Back = rug
Pad = pad (haha hoe vertaal je dat?)
Oftewel, ik denk zonder beugels, omdat het een pad is zeg maar om te rijden alsof je op de "blote rug" rijdt!
Een bare-foot wordt toch ook als zadel gerekenden omdat het idd verder een pad is komt er ok geen gewone zadeldoek onder maar een drukverdelend westernpad
en er kan wél een boom in, die bestaat echter slechts in 2 maten, waardoor die waarschijnlijk dus niet zou passen.
d'r wegen kan ik nu niet direct doen hemeten wel, en dat ga ik dan ook eens doen.
is 600 kilo niet heel weinig voor een fries?
Lord_Ik schreef:Er hangen wel degelijk stijgbeugels aandie zitten alleen niet inbegrepen, en het is een verkoopsfoto, dus hangen die er ook niet aan op de foto. En ik ben ook niet van plan om d'r meer te gaan rijden dan ik nu doe
dus maximum 3x in de week. En als ik de eigenaar ooit nog vraag een zadel te kopen (hoofzakelijk voor de Fjord dan) zal het een wintec 2000 zijn, en ik weet niet of een gepaste boom voor d'r bestaat in die serie. Ze heeft overigens ook nog een enorm vlakke rug. Of dit nu komt doordat ze drachtig is, omdat ze te vet is of doordat ze gewoon zo gebouwd is weet ik niet. Maar als ze zo gebouwd is zal de combinatie van geen schoft/vlakke rug het heel moeilijk maken om een niet op maat gemaakt passend zadel te vinden volgens mij.
Ik heb d'r ook al mee gereden, met zo een zadel, en het zit niet anders dan een barefoot cheyenne met een bontje op
nikki160287 schreef:Klopt wat saroanda zegt, bij het 'zadel' dat jij hebt gekocht kunnen geen stijgbeugels. Naja technisch gezien kan het wel maar het mag gewoon niet. Als je namelijk gaat lichtrijden en gaat staan in de beugels komt alle druk van jouw gewicht op slecht 1 of 2 wervels en dat is natuurlijk funest. Bij andere boomloze zadels kan dit wel omdat die anders opgebouwt zijn en beter de druk verdelen gecombineerd met een speciale pad. Deze barebackpad is gewoon niet geschikt alleen om af een toe een bosritje te maken met een ruiter van het juiste gewicht. Ik zou dit zadel gewoon terugsturen en stoppen met rijden.
Laat eens zien TS dat het ook anders kan! En je schreef dat je die jonge Fjord in gaat rijden, dus wat rijden betreft zal je genoeg te doen hebben. Ook is Black drachtig, dat betekent dat er een veulen inzit die veel van haar lichaam vraagt, en dan vooral van haar rug! Om het veulen goed en gezond te wereld te laten komen moet de moeder óók gezond zijn. Een pijnlijke rug is wel het laatste wat ze kan gebruiken!
Die past er ongeveer 3 keer in. Dancie schreef:te groot vind ik wel maar ik rijd ook nog af en toen op een welsh x Hackney van 1,30 en ik ben zelf 1,74 maar eel slank ik hinder hem zo min mogelijk.