2de keer op Misty!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Re: 2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:55

Sodeletuut schreef:
kga nu ff eten, ik lees strax de nieuwe reacties wel ff

Heb het erover met je ouders tijdens het eten!!!!!

Dobel

Sodeletuut schreef:
Nelleke1 schreef:
ik had je advertentie op bokt zien staan, leuk dat je er toch iets mee doet

ja ik wil niet mijn paard naar de kl*ten

dat snap ik (iedereen denk ik wel) maar met die man praten is dus geen oplossing, dat je nu een ander zoekt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Je hebt een heel leuk paardje! Ja
Ze is alleen nogal schraal. Je ziet haar ribben en haar heupbeenderen steken wat uit. Wat krijgt ze te eten?

Goed dat je voor de rest hulp gaat zoeken!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:11

ja ik weet het, ze heeft het niet zo goed gehad bij haar vorige eigenaren, ze krijgt nu gras, hooi en als het gras op is grasbrokken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:12

Nelleke1 schreef:
ik had je advertentie op bokt zien staan, leuk dat je er toch iets mee doet

ja ik wil niet mijn paard naar de kl*ten[/quote]

dat snap ik (iedereen denk ik wel) maar met die man praten is dus geen oplossing, dat je nu een ander zoekt?[/quote]

ik weet niet wat ik moet doen, ik zal het eerst nog wel even aankijken hoe het morgen gaat enzo..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:15

Het kwartje is duidelijk niet gevallen na al deze reactie's.
In elk geval nog heel veel plezier met je paardje in de toekomst.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:15

Jij vaart blindelings op wat jouw instructeur zegt en doet ,zoals zoveel mensen, totdat iemand anders hun de ogen opent en ze leert kijken naar wat het paard verteld.....
Bekijk de foto's eens goed vanuit jouw eigen gevoel, zoals jij je paard kent.....ziet het er ontspannend uit, loopt het paard zelf op eigen benen ,vind hij het leuk, is hij oplettend, hoe staan zijn oortjes.
Je zit nu 2x op Misty, maar wat is er aan vooraf gegaan wat het beleren betreft ? Grondwerk, longeren met of zonder bijzet ???
Hij was mager toen je hem kreeg, waardoor ? Wormen, ziekte of slechte verzorging/voeding ?
Welk niveau rijdt jezelf ? Les?
Wordt hij sportgericht of recreatief beleerd ?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:16

Ik heb het topic NIET doorgelezen, maar als ze niets snapt van longeren da ga je er toch niet opzitten?
Als jij het alfabet niet kent ga je toch ook geen woorden leren?
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 11-11-07 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:17

vraagje: hoeveel weet je moeder van paarden, en het beleren van paarden? Als dat niet zoveel is, kan ze geen goede mening geven of de instructeur goed is of niet. Praat er eens goed voer met haar, en inderdaad even het topic door laten lezen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:17

Ik snap het best wel hoor! maar die man is gediplomeert! die weet het wel hoor wat hij doet, ik vind het echt niet leuk om allemaal van die negatieve reacties te krijgen, iemand die er voor heeft geleerd weet best wel hoe het moet hoor. ik word hier zelf ook helemaal negatief van en dan heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in dat het lukt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:18

Ze kan wel longeren alleen ze vind de linkerhand nog zo moeilijk!!!!! En daar oefenen we heél erg hard mee!!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:20

praat er met je ouders over, laat hun dit topic lezen, en zoek iemand anders om te helpen, het word nu echt niet op goed emanier gedaan
is jammer dat je uit de buurt woont, of je moet haar voor 2 mnd willen missen en op wei bij mij neer willen zetten? Ik help je graag

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:21

Als je met haar aan het werk gaat dan zal ze meer nodig hebben als alleen gras en hooi.
Geef haar wat basisbrok bij. En wat het hooi betreft: geef gewoon onbeperkt hooi, het gras is heel schraal nu.
Ga haar eerst met stemhulpen het longeren bijbrengen. Zodat op je stemhulpen de stap, draf en galop bevestigd zijn. Overdrijf niet, longeer om de dag 20 minuutjes max.
Pas als de stemhulpen bevestigd zijn ga je er op zitten. Dan kun je haar mbv de stemhulpen de rest van de hulpen leren begrijpen. En ook dan werk je om de dag een minuutje of 15 a 20. Je hoeft zo'n jong beestje echt niet iedere dag te rijden of longeren. Wissel het werk af en probeer ook zsm lekker naar buiten te gaan met haar. Doe een bokriempje om als je erop gaat zitten. Bij onverwachte bewegingen kun je je daar aan vast houden en trek je niet in haar mond. Rijdt haar vooral voorwaarts, dan zul je zien dat als ze haar evenwicht een beetje weet te vinden met jou op haar rug, ze op een gegeven moment je hand op gaat zoeken. Maar alles met beleid en rust. Veel belonen en veel geduld.

Een paard dat net een paar weken beleerd is hoort niet in de lessen te lopen (als ik het goed gelezen heb van je "instructeur"). Het is veels te zwaar om al lessen van een uur mee te lopen na een paar weken.
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 11-11-07 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:21

Sodeletuut schreef:
Ik snap het best wel hoor! maar die man is gediplomeert! die weet het wel hoor wat hij doet, ik vind het echt niet leuk om allemaal van die negatieve reacties te krijgen, iemand die er voor heeft geleerd weet best wel hoe het moet hoor. ik word hier zelf ook helemaal negatief van en dan heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in dat het lukt

een diploma zegt ook niet alles...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:22

Sodeletuut schreef:
Ze kan wel longeren alleen ze vind de linkerhand nog zo moeilijk!!!!! En daar oefenen we heél erg hard mee!!!!

nee, je moet niet te hard oefenen, 3 keer per week wat doen, voor 15 min is meer dan genoeg
en paard heeft moeite met L hand longeren, maar jullie gaan wel al paar stappen verder, nl erop zitten

of die man gediplomeerd is of niet, iedereen heeft andere manier met paarden omgaan. waarom is hij eigenlijk zoveel goedkoper dan die anderen? goedkoop is niet meteen ook goed he.

en gedilpomeerd... als je je rijbewijs gehaald hebt, betekend niet meteen dat je goed kan autorijden, je kan nog steeds als een gek gaan rondscheuren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:24

maikeltje schreef:
Als je met haar aan het werk gaat dan zal ze meer nodig hebben als alleen gras en hooi.
Geef haar wat basisbrok bij. En wat het hooi betreft: geef gewoon onbeperkt hooi, het gras is heel schraal nu.
Ga haar eerst met stemhulpen het longeren bijbrengen. Zodat op je stemhulpen de stap, draf en galop bevestigd zijn. Overdrijf niet, longeer om de dag 20 minuutjes max.
Pas als de stemhulpen bevestigd zijn ga je er op zitten. Dan kun je haar mbv de stemhulpen de rest van de hulpen leren begrijpen. En ook dan werk je om de dag een minuutje of 15 a 20. Je hoeft zo'n jong beestje echt niet iedere dag te rijden of longeren. Wissel het werk af en probeer ook zsm lekker naar buiten te gaan met haar. Doe een bokriempje om als je erop gaat zitten. Bij onverwachte bewegingen kun je je daar aan vast houden en trek je niet in haar mond. Rijdt haar vooral voorwaarts, dan zul je zien dat als ze haar evenwicht een beetje weet te vinden met jou op haar rug, ze op een gegeven moment je hand op gaat zoeken. Maar alles met beleid en rust. Veel belonen en veel geduld.

Een paard dat net een paar weken beleerd is hoort niet in de lessen te lopen (als ik het goed gelezen heb van je "instructeur"). Het is veels te zwaar om al lessen van een uur mee te lopen na een paar weken.

Zegt ze dan dat het les van een uur is? Volgens mij schreef ze dat het paard daar lest, kan net zo goed een half uurtje zijn. Als begeleiding bij het verdere inrijden Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:31

ja hij rijd echt nog geen uur hoor.. veel korter....
en nee goedkoop is niet meteen goed nee, maar hij doet dat gewoon voor zijn plezier, hij houd van paarden en hij wil me graag helpen en hij vraagt er niet veel geld voor

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:32

Laura, ik had even vlugtig gelezen, dus heb ik dan verkeerd begrepen. Maar er staat ook bij als ik het goed gelezen heb.
Ik vraag me wel af waar die les dan uit bestaat eerlijk gezegd als ik zo de rest lees......
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 11-11-07 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:33

Sodeletuut schreef:
en nee goedkoop is niet meteen goed nee, maar hij doet dat gewoon voor zijn plezier, hij houd van paarden en hij wil me graag helpen en hij vraagt er niet veel geld voor

Wat is niet veel als ik vragen mag?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:33

Ik zou er morgen gewoon niet op gaan.ze is nu al 2 dagen achter elkaar "gereden" leer haar eerst GOED het longeren en DAARNA pas erop.
Als die man het zo goed weet dan kan hij dit toch ook wel bedenken?
En als iemand anders te duur is. Waarom wacht je dan niet nog een half jaar of jaartje en spaar er ondertussen voor. Langer wachten kan echt geen kwaad hoor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:34

tsja, da's weer een andere vraag Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:34

maikeltje schreef:
Sodeletuut schreef:

Wat is niet veel als ik vragen mag?

10 euro per half uur

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:47

Ik weet niet hoe vaak je bij hem "lest".
Maar als je dat geld nou eens uitgeeft aan iemand met verstand van zaken die één of twee keer per week komt dan denk ik dat het beter besteed is eigenlijk.

Mijn instructrice vraagt 17,50 per half uur, maar ze heeft vroeger als beroep paarden zadelmak gemaakt en heeft afgelopen jaar een pupil van haar begeleid op het EK-dressuur. (youngriders)
Het HOEFT dus niet persé heel duur te zijn Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:49

vind je er een beetje krampachtig opzitten...

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:50

Brave pony hoor! Die is vast snel gewend aan jou als ruiter. vwb het longeren heb ik hierboven wel een goede tip zien staan idd. Met wat prikpaaltjes of hindernisstaanders en wat lint kun je een mooie loongeercirkel maken en dan maak je het jullie beiden wel wat makkelijker. Heel veel succes verder!