Sodeletuut schreef:kga nu ff eten, ik lees strax de nieuwe reacties wel ff
Heb het erover met je ouders tijdens het eten!!!!!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sodeletuut schreef:kga nu ff eten, ik lees strax de nieuwe reacties wel ff
Sodeletuut schreef:Nelleke1 schreef:ik had je advertentie op bokt zien staan, leuk dat je er toch iets mee doet
ja ik wil niet mijn paard naar de kl*ten
Nelleke1 schreef:ik had je advertentie op bokt zien staan, leuk dat je er toch iets mee doet
Sodeletuut schreef:Ik snap het best wel hoor! maar die man is gediplomeert! die weet het wel hoor wat hij doet, ik vind het echt niet leuk om allemaal van die negatieve reacties te krijgen, iemand die er voor heeft geleerd weet best wel hoe het moet hoor. ik word hier zelf ook helemaal negatief van en dan heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in dat het lukt
Sodeletuut schreef:Ze kan wel longeren alleen ze vind de linkerhand nog zo moeilijk!!!!! En daar oefenen we heél erg hard mee!!!!
maikeltje schreef:Als je met haar aan het werk gaat dan zal ze meer nodig hebben als alleen gras en hooi.
Geef haar wat basisbrok bij. En wat het hooi betreft: geef gewoon onbeperkt hooi, het gras is heel schraal nu.
Ga haar eerst met stemhulpen het longeren bijbrengen. Zodat op je stemhulpen de stap, draf en galop bevestigd zijn. Overdrijf niet, longeer om de dag 20 minuutjes max.
Pas als de stemhulpen bevestigd zijn ga je er op zitten. Dan kun je haar mbv de stemhulpen de rest van de hulpen leren begrijpen. En ook dan werk je om de dag een minuutje of 15 a 20. Je hoeft zo'n jong beestje echt niet iedere dag te rijden of longeren. Wissel het werk af en probeer ook zsm lekker naar buiten te gaan met haar. Doe een bokriempje om als je erop gaat zitten. Bij onverwachte bewegingen kun je je daar aan vast houden en trek je niet in haar mond. Rijdt haar vooral voorwaarts, dan zul je zien dat als ze haar evenwicht een beetje weet te vinden met jou op haar rug, ze op een gegeven moment je hand op gaat zoeken. Maar alles met beleid en rust. Veel belonen en veel geduld.
Een paard dat net een paar weken beleerd is hoort niet in de lessen te lopen (als ik het goed gelezen heb van je "instructeur"). Het is veels te zwaar om al lessen van een uur mee te lopen na een paar weken.
Sodeletuut schreef:ja hij rijd echt nog geen uur hoor.. veel korter....
en nee goedkoop is niet meteen goed nee, maar hij doet dat gewoon voor zijn plezier, hij houd van paarden en hij wil me graag helpen en hij vraagt er niet veel geld voor
maikeltje schreef:Sodeletuut schreef:ja hij rijd echt nog geen uur hoor.. veel korter....
en nee goedkoop is niet meteen goed nee, maar hij doet dat gewoon voor zijn plezier, hij houd van paarden en hij wil me graag helpen en hij vraagt er niet veel geld voor
Wat is niet veel als ik vragen mag?