(stoute) Sinaedo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Re: (stoute) Sinaedo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:15

En als het nou geen frissigheid maar dwarssigheid is?

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:27

hey iedereen!

ik zag het filmpje en ik moest gewoon reageren. heeft iemand gezien dat het paard vanachter ONREGELMATIG loopt. dat hij dus KREUPEL is.
duh dan dat ie niet vooruit wil en liever wil rusten. het doet hem namelijk pijn!!! maar ik ben maar een studente DA en absoluut nog geen DA.
Kheb ook nog niet de 5 bladzijden gelezen dus het kan best zijn dat iemand het al aangekaard heeft... maar je doet ermee wat je wil.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:29

Kit_for_ever schreef:

Zie de post van Rhinoooow hierboven. Knipoog

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:29

Kit_for_ever schreef:

Je ziet heel duidelijk dat het paard gespannen is...
Of het nou frissigheid of dwarsigheid is(wat ik in deze niet herken) vind ik dat je met een gespannen paard niet stil moet gaan staan maar het naar voren op moet lossen.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:30

@ pres: hé, ben ik dan toch niet de enige die het gezien heeft? ben de berichten aan het lezen maar nog niets gezien dat dat iemand opgevallen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:32

Dat was best een mooie back up als je westernruiter zou zijn Vork
Mooi paard en mooie foto's. Ik vind het ook dapper dat je het eerste filmpje op bokt hebt gezet. Zelf ben ik geen fan van paarden die dit soort dingen doen maar naar mijn mening heb je het goed opgelost, iedereen heeft zijn of haar eigen manier van paardrijden en bij het paardrijden komt ook het supersnel reageren in dit soort situaties en iedereen reageert daar anders op.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:32

Rhinoooow schreef:
@ pres: hé, ben ik dan toch niet de enige die het gezien heeft? ben de berichten aan het lezen maar nog niets gezien dat dat iemand opgevallen is.

Nou, eerlijk is eerlijk ik had het nog niet gezien na mijn eerste reactie hier in het topic.
Later bekeek ik het filmpje nog eens vanwege de kritiek op mijn commentaar en toen leek het voor mij dus ook dat het paard onregelmatig was.
Maar ben daar maar verder niet op ingegaan.

Maar omdat jij het nu dus ook schrijft denk ik toch ook dat dat een reden kan zijn van het gedrag van dit paard.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:34

Kelly_Taco schreef:
Kit_for_ever schreef:

Je ziet heel duidelijk dat het paard gespannen is...
Of het nou frissigheid of dwarsigheid is(wat ik in deze niet herken) vind ik dat je met een gespannen paard niet stil moet gaan staan maar het naar voren op moet lossen.

Paard spant zich pas in t halthouden.....
En kreupel is ie niet, dan had ik t zaterdag echt wel gevoelt.
Ik kan mee gaan dat hij met de aanleuning klooit en daardoor af en toe een mis pas heeft.
Maar denk dat t meer aan t filmpje licht dan aan t paard...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:35

Miss_Montana schreef:
Iedereen heeft zijn of haar eigen manier van paardrijden en bij het paardrijden komt ook het supersnel reageren in dit soort situaties en iedereen reageert daar anders op.

Mee eens! En niemand die je vertellen kan welke de juiste is!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:38

@olijf: niet iedereen merkt dat zijn paard kreupel is tijdens het rijden. en het is niet elke pas die verkeerd gezet is op het filmpje, het is het hele filpmje door!!!! hallo!!!! en het kan snel over zijn, iets van korte duur, dat er daarna niets meer van te merken is.

nou jullie lossen dit dan maar rijtechnisch op, voor mij blijft het klinisch Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:38

Rhinoooow schreef:
hey iedereen!

ik zag het filmpje en ik moest gewoon reageren. heeft iemand gezien dat het paard vanachter ONREGELMATIG loopt. dat hij dus KREUPEL is.
duh dan dat ie niet vooruit wil en liever wil rusten. het doet hem namelijk pijn!!! maar ik ben maar een studente DA en absoluut nog geen DA.
Kheb ook nog niet de 5 bladzijden gelezen dus het kan best zijn dat iemand het al aangekaard heeft... maar je doet ermee wat je wil.

Dit viel mij ook meteen op meteen aan het begin van het filmpje. Bloos
dacht eerst aan achter en toen op een gegeven moment voor .? misschien wel boven liggende klachten
ik vind hem in elk geval NIET ZUIVER Ach gut

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:39

hij loopt idd niet zuiver, ik snap niet dat je instructeur daar niets van zegt..
het zou je moeten opvallen.

Vind de foto's verder wel een leuk beeld geven Ja

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:39

Zo je glijdt er zo van achter af! Dat je nog op je benen terecht kwam Joh!
Ik hoop dat je paard weer snel gehoorzaam is!
En je dekje is leuk! Ik heb m ook!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:40

en ik ben niet de enige DAstudent die dat vind!! kheb het nagevraagd en iedereen vind hem kreupel.
succes

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:41

Denk ook dat jullie vergeten wat dit paard allemaal doorstaan heeft en dat TS zowiezo gewoon heel blij is dat hij er nog is.
Nu ze weer wat meer mag werken, wil ze het graag goed doen en dus zorgen dat hij zijn lijf op de goede manier gaat gebruiken.
En dat is best moeilijk in t begin als je paard eerst heeeeeeeeeel lang heeft stil gestaan en dan als je er in t begin maar heel even op mag......
Nu is dus t moment gekomen om wat verder te gaan en dat Need dan af en toe zoiets heeft van: Ja maar eerst hoefde het niet zo , lijkt mij niet zo gek...
TS is heel hard bezig om weer een fijn, los en goed in de spieren zittend paard te maken van Need.
En dat gaat niet alstijd over rozen, An ik ben trots op je Kusje

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:42

Toch snap ik weer deze hele discussie niet.. Je plaatst foto's ,zelfs een filmpje waarvan je weet dat bokt zo zal reageren, waarom ga je je dan zo verdedigen??

ontopic
Je paard loop idd onregelmatig achter.. Of dit nou stijfheid is/ kloten met aanleuning of een blessure.. Het zit m niet lekker.. Hoe dan ook denk ik niet dat dit de reactie van het paard uitlokt.

Door zo lang stil te gaan staan daar waar hij steeds begint te kloten, dwing je hem tot iets wat hij op dat moment echt niet wil. Waarom er dan niet samen uit komen. En een wat minder lang tijd stil gaan staan op die plek?. Een rondje draven een oeffeningetje doen en het weer een x proberen? Voel je weerstand (zoals achteruitlopen) Voor teugels geven en een x flink naar voren schoppen. Liever wat meer vooruit dan zo hard achteruit of omhoog!

Maar goed, jij kent jou paard, jij zal het wel beter aanvoelen, maar zoals ik het nu kan zien op het filmpje lijkt het me niet verstandig hem te DWINGEN tot iets.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:42

ze magw eer gaan met het paard.
maar verziek het dan niet om te rijden met ene onregelmatig paard..
dan ben je zo weer bij af.
Ik hoop dat ze het inmiddels ontdekt heeft.

erg knap dat je op je benen terecht kwam en niet bent blijven zitten, wil niet weten wat er dan gebeurt was

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:43

Rhinoooow schreef:
en ik ben niet de enige DAstudent die dat vind!! kheb het nagevraagd en iedereen vind hem kreupel.
succes

Heb jij dit soort opmerkingen nodig om jouw mening kracht bij te zetten? Sigaar Volgens mij heeft TS tot nu toe steeds heel netjes gereageerd op alle opmerkingen, dat zal ze ongetwijfeld ook op die van jou doen.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:44

Rhinoooow schreef:
@olijf: niet iedereen merkt dat zijn paard kreupel is tijdens het rijden. en het is niet elke pas die verkeerd gezet is op het filmpje, het is het hele filpmje door!!!! hallo!!!! en het kan snel over zijn, iets van korte duur, dat er daarna niets meer van te merken is.

nou jullie lossen dit dan maar rijtechnisch op, voor mij blijft het klinisch Haha!

Dan ken jij t verschil idd niet tussen klinisch en rij technisch....
Need heeft moeite met een goede aanleuning en loslaten in zijn lijf.
Dat komt de beenzetting niet ten goede , maar als hij wel los is , is hij absoluut niet onregelmatig.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:45

_Lola_ schreef:
Toch snap ik weer deze hele discussie niet.. Je plaatst foto's ,zelfs een filmpje waarvan je weet dat bokt zo zal reageren, waarom ga je je dan zo verdedigen??

Moet ze jullie dan gelijk geven als zij vindt dat t niet zo is????

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:46

Ik heb inmiddels ook de andere filmpjes gezien..
Ik begrijp dat getrek en gepluk echt niet halthouden (dat je instructeur hem naar beneden trekt en jullie alle kanten opgaan behalve de goede.. Dit paard loopt daarnaast onregelmatig, hoe kun je dan verwachten dat hij netjes ontspannen na geeft?
Ik zou zeggen, voorwaarts met die hap, niet gaan staan plukken samen..Daar bereik je daarna miss mee dat hij dan maar hij hoofd laag houd, maar imo is dat toch echt de verkeerde spanning!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:48

Dat noem ik dwang.

*herrinert zich eht verhaal van de oude cowboy*
Er was eens een jonge cowboy die aan het werk was met enkele paarden in een paddock. Een oudere cowboy kwam langs, bleef even staan kijken en vroeg; "Jonge man, zou jij het geheim van goede horsemanship willen weten?" De jonge cowboy zei dat hij dat wel zou willen. De oude man maakte een vuist en zei; "Als jij mijn vuist kunt openen, zal jij het geheim van goede horsemanship ontdekken." De jonge man trok, duwde, kneep, sloeg, prikte en stompte de vuist. Uiteindelijk gaf hij op en zei; "Ik krijg het niet open. Wat is het geheim om je vuist open te krijgen, zodat ik het geheim van goede horsemanship kan ontdekken?" De oude cowboy antwoordde; "Je had gewoon even kunnen vragen."

Ik denk dat dit hier ook het geval is, gepluk en getrek, en dwingen steeds netje halt te houden
gata het 1x goed, kap er dan mee, gaat het 5 keer fout, doe dan tussendoor iets anders!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:53

Olijf:

Laat ik even zeggen dat ik eerst helemaal niet in dit topic wilde reageren elk paard is wel eens een dondersteen.
en je heb verschillende manieren om een paard iets af te leren of dit nou goed of slecht is .
Ik zag op het filmpje een paard dat stil stond en toen op de volte ging stappen.

Ik zag METEEN oei zuiver loopt hij niet heeft dit paard misschien rugklachten?
ik begon te twijfelen of het nou achter is of voor Bloos
Maar nu ik het topic aldoor aan het doorlezen ben en zie dat er iemand over niet zuiver begint (kreupel wil ik het niet noemen)
vond ik het handig ook voor de TS om mijn reactie toch ook maar te plaatsen
Maar er is iets wat het plaatje niet zuiver maakt bij hem/haar.
en ik vind de stapfilm nou niet zo gespannen er uit zien om meteen slecht te gaan lopen Ach gut

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:56

Rhinoooow schreef:
succes

Niet echt netjes, vind je wel? Vrij resoluut hard antwoord als je het mij vraagt.

Ik vind hem absoluut niet kreupel, hij is sterk, Need heeft moeite met de aanleuning en probeert hem er van achter meer bij te rijden, daar heeft hij moeite mee en doet af en toe een onregelmatige pas. Nadat ze hem er fijn doorheen heeft gekregen zie ik een paard dat een stuk fijner loopt en zeker niet kreupel. Naar mijn idee wel rijtechtnisch.

Mbt halthouden. Naar voren schoppen lost toch niks op op zo'n moment, kan hij alsnog zijn rug eruit drukken! Hij probeert het te ontvluchten om naar achteren te rennen, daar heeft hij imo alleen zichzelf mee. Doordat Needje hem er daar ook in doorzet krijgt hij zijn zin niet, wordt boos, reageert door omhoog te komen maar wint niet. Zou een leuk spelletje zijn als hij zijn zin krijgt..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:57

Jolliegirl schreef:
Dat noem ik dwang.

Ik denk dat dit hier ook het geval is, gepluk en getrek, en dwingen steeds netje halt te houden
gata het 1x goed, kap er dan mee, gaat het 5 keer fout, doe dan tussendoor iets anders!

Gepluk en getrek?