Foto's Horseball wedstrijd (fjord) !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Re: Foto's Horseball wedstrijd (fjord) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:20

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFF
is er niemand van zn paard afgevallen?
ziet er best wel eng uit Clown
maar wat een gave sport is dat zeg Haha!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:38

Dat ziet er stoer uit zeg!! lijkt me lastig om zo te blijven hangen.. Nagelbijten / Gniffelen Knap hoor!
Denk dat als een paard het er niet mee eens is, datie wel omdraaid o.i.d. Ze hebben zoveel vrijheid! Dat vind ik eigenlijk ook wel heel leuk eraan... je bent echt een team met je paard als het goed is! gaaf joh! Haha!

Ams93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:40

Wat een mooie foto's zeg!!!! Haha!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:48

lovelucky schreef:
Kimonoo schreef:
of het nou een keer per week is of elke dag, wat is het verschil.. ? als het een keer fout gaat. was het toch echt een keer te veel.

Tuurlijk zit er een verschil tussen elke dag en één keer per week.
Als ik elke dag een schooltas van 10 kilo op één schouder zou hangen dan kreeg ik verschrikkelijke last van mijn rug, als ik het één keer in de week een uurtje doe, dan heb ik er geen last van......
En nee, nogmaals, ik probeer het niet goed te praten. Ook één keertje is niet goed voor de rug, maar...... er zit een verschil tussen elke dag (oxers van een meter springen met je paard) of 1 keer in de week (een parcoursje springen....)

Enne dat over dat springen, dat is een voorbeeld, om mijn standpunt te verduidelijken.

Ja oké daar heb je gelijk in! maar bedoel het kan sowiezo fout gaan. of jou nou elke dag doet of een keer per week. En dan raakt je paard mischien gebleseert kan je er mischien nooit iets mee. Ik snap niet dat mensen dat er voor over hebben om een keer per week een uurtje te horseballen. maar goed zal aan mij liggen Lachen

Brembos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:42

Wat een hoop gezeur over een paar leuke foto's...
Mensen die zeggen dat het slecht is voor je paard; jullie beoordelen andere mensen dat ze weinig van paarden etc. afweten maar hoeveel weten jullie nu eigenlijk van de sport horseball?
Er zullen altijd twee kampen blijven bestaan, maar ik hoop dat een aantal van jullie eens zullen beseffen dat je pas over iets kan oordelen wanneer je er iets meer van weet dan na het zien van een paar foto's. Zo weten jullie helemaal niks van de manier waarop wij onze paarden warmrijden, trainen en verzorgen.
Bovendien heb ik paarden in spanje gezien die soepeler en beter in vorm zijn dan een gemiddeld dressuurpaard. Ook die paarden gaan soms al 10 jaar mee in de sport en hebben nog steeds een prima rug en geen last van blessures. Voor de vergelijking, er staan drie horseballpaarden bij ons op stal; zij hebben nog nooit last gehad van een blessure. Van de andere 5 paarden staan er nu twee op rust vanwege blessure.
Ik accepteer jullie mening heel goed, en snap dat jullie er op deze manier over denken. Maar ook jullie weten niet alles van paarden.
Ik vind het juist heel erg fijn dat er ook mensen zijn die zich zorgen maken over het paardenwelzijn, maar opmerkingen als 'triest' zijn echt kort door de bocht.
Ik vind het in ieder geval een hele toffe sport en ben erg blij met zulke positieve reacties! Misschien kunnen we het gediscussieer achterwege laten voor een ander topic, met die reden is anne denk ik niet begonnen.
En oja, die mooie schimmel is de mijne;)

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:48

Brembos, klopt het dat jij die "stootteugel" aan het onderste riempje van je mexicaanse neusriem hebt zitten en dat de "stootteugel" bij dat bruine paardje (met mexicaanse neusriem) aan het bovenste riempje zit??

Tis niet bijster belangrijk, maar vroeg het me gewoon af :-P

Brembos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:36

Ja klopt, ik heb hem die wedstrijd aan de onderste riem gedaan, omdat hij dan het meeste effect heeft.
Ze zijn er namelijk voor om te voorkomen dat je een kopstoot krijgt van je paard wanneer het er fel aan toe gaat.
Helaas zit er bij een mexicaanse neusriem niet echt een goede plek voor de martingaal, maar rijdt ermee omdat mijn paard schuurplekken kreeg op de plek van zijn normale neusriem.
Wat Anne heeft gedaan bij dino doe ik ook regelmatig, dan blijft het wat beter zitten.

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:41

Wat is horseball toch een gafe sport!
De foto's zien er heel leuk uit Pling

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:59

Het ziet er super uit ! Echt heel erg leuk , ik zou het ook weleens willen proberen Lachen

en wat een gezeur zeg over het 'ruggebruik' , ik zal wat foto's plaatsen van polo , daar hang je ook scheef op een paard.. Slapen