tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Re: tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:16

Pletje123 schreef:
CindyUniek schreef:
ik vind het storender dat ze het eigenlijk niet zo erg vind wat er op de foto's te zien is.....

Welke foto's, behalve die van de middendraf en het achterwaarts vind jij zo ontzettend erg dan??

Die van het wijken? Daar zit inderdaad wat spanning, maar ook niet in extreme mate.

De rest geeft mij helemaal geen trekkend gevoel.. Verward De amazone heeft haar handen wat te ver richting buik, maar ik krijg geen gevoel van spanning als ik die foto's zo zie.

Sommigen doen net of op ALLE foto's wat heel ernstigs te zien is..

Een foto is toch een moment opname? Als ik een foto laat zien waar mijn paard gespannen op is, dan ziet het er ook een beetje vreemd uit.

kijk eens goed naar de knikken in zijn nek.... het stuk net voor het zadel staat helemaal strak... het is jammer dat er verder veel foto's van voren of schuin zijn genomen, maar dit beeld zie je alleen op de laatste 2 niet......
en ik ben geloof ik niet de enige die het er storend uit vind zien Knipoog

edit: en ik denk dat merel dit wil gaan laten zien.... ben benieuwd

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:19

En dít wil ik even laten ziet want deze stond er toevallig niet bij maar wel op de photobucket waar alle foto's op staan kwam er toevallig op toen ik op een van de links klikte!!

Ach gut

Moderatoropmerking:
Foto verwijderd, het is niet toegestaan om zo foto's van internet af te halen.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:21

zooooooooooooooooooooooo
wannebe like power and paint...........

dit is té erg gewoon....... die nek.... hij kan m niet eens rond krijgen....... hoe bedoel je kissing spines wordt de volgende stap.....

SophievdV

Als een paard wat oprekt, dan staat het automatisch wat strak. Lijkt me vrij logisch. Als je de foto's van de middendraf vergelijkt met de andere foto's, dan zie je bij de middendraf de hele hals strak staan uit wat protest. Hij wil met zn neus omhoog, en zij houdt em daarin tegen. Als je goed kijkt, zie je verschil in spierspanning. Daar is de hele hals gespannen en op de andere foto's niet. Een paard moet nou eenmaal spieren aanspannen om goed in aanleuning te lopen. Ook als hij wat diep loopt om alles wat op te rekken.

@Nina: dat is idd een minder fijn beeld. Maar dat beeld geven de foto's niet constant!!

Jolliegirl

Ik vind het er ook niet vriendelijk uitzien, en ik kan ook zien dat jij je spoor gebruikt ipv je been. je kan de wrijfsporen zien op het paard.
je handen heb ik niet vele over te zeggen behalve op die trekfoto's, en sterk paard leer je het niet af door zelf aan het bit te gaan hangne, belachelijk! het is wel een paardenmond waar je in loopt te roppen op zo'n moment.
en het achterwaarts, ik zie dat daar de tips al over gegeven zijn.
doe er iets mee.

over het paard, wat een heerlijk dier!
en mooi setje, en idd even leren goed te bandageren als je dit nog niet goed kunt, want dit is niet erg bevordelijk Lachen

Succes ermee, en neem de tips die bokt geeft gewoon mee als leerpunt

edit : die toegevoegte foto.. Scheve mond sorry hoor...
Kin op de borst en tuffen maar.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:27

Afbeelding

deze knik......
het hoort zoals de bovenste, anders sit het stuk vlak voor en vlak achter het zadel vast.... wat dus tegenwoordig ook de meeste problemen veroorzaakt en er zoveel fysio's en dergelijke bij te pas moeten komen........

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:34

Volgens mij verkijk je je op de manenkam..

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:37

Ik vind dit dus echt wel onvriendelijk vooral dat 'achterwaarts'

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:38

Pletje123 schreef:
Volgens mij verkijk je je op de manenkam..

ik denk dat jij nog niet helemaal door hebt waar het om gaat Knipoog
het heeft niets met de manenkam te maken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:39

Bericht aangepast: het is een te onduidelijke foto om het goed te beoordelen...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:42

Pletje123 schreef:
Daarom Cindy Uniek. Ik snap wel wat je bedoelt. Maar op de foto is duidelijk te zien dat de gehele bovenste halsspier zich aanspant. Geen valse knik dus.

het is maar hoe je het zien wilt.... ik vind het wel een knik die er niet hoort te zijn Knipoog als het paard goed en ontspannen over zijn rug loopt is deze lijn ook mooi mee gebogen, nu zitten er 2 grote knelpunten in de ruggengraat/spieren!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:43

oke, ik heb er mijn best op gedaan, maar ik ben geen paint-expert, dus het is niet superprecies, maar het gaat om het idee Lachen

Ik heb even de foto's genomen die van de zijkant zijn gemaakt, hier kan ik het beste op beoordelen.
De blauwe lijnen geven aan hoe het eigenlijk hoort, de rode lijnen geven aan wat je paard er van afwijkt Lachen

Afbeelding
toelichting:
De blauwe lijn bij de neus heeft aan waar je paard hoort te lopen, op de loodlijn. De rode lijn is waar jouw paard loopt, dat is dus ongeveer 45 graden achter de loodlijn.
De blauwe lijn achter de oren laat zien hoe de hals van je paard eigenlijk moet lopen. Het punt achter de oren hoort het hoogste punt te zijn, bij jouw paard ligt dat punt veel verder naar achteren (zie rode lijn).
Vervolgens de lijnen bij de halsaanzet. De hals hoort vanuit de schoft te komen in een gebogen lijn, er hoort geen deuk te zitten, die zit er bij jouw paard wel (zie rode lijn). Hieraan zie je dat je paard haar rug en hals onjuist gebruikt.
De lijnen achter je zadel geven aan dat je paard zijn rug niet op de juiste maniert gebruikt. Een paard dat over de rug loopt, loopt volgens de blauwe lijn, de rug is helemaal bol. Jouw paard (zie rode lijn) heeft een flinke deuk. Je paard gebruikt zijn rug niet, maar drukt die weg.
De blauwe pijl bij het achterbeen geeft aan dat je paard zijn achterbeen niet voldoende naar voren brengt, hij gebruikt zijn achterhand te weinig.
De lijnen bij je handen: je drukt je polsen naar beneden, ze horen in een rechte lijn te lopen. Hierdoor zet je je handen vast en kan je nooit soepel met de mond meegaan.
De lijnen bij je rug laten zien dat je inzakt, en als het ware op je onderrug hangt. Je onderrug enm schouders komen hierdoor helemaal vast te zitten.

Afbeelding

De lijnen bij de nek, halsaanzet, lendenen en je rug laten dezelfde problemen zien als bij de foto hierboven.
Daarnaast heb je je hak hier opgetrokken en je zit nogal verkrampt, je ziet je bilspieren hier spannen.

Afbeelding

De lijnen bij de neus, nek, halsaanzet, lendenen en je hakken geven al eerder genoemde problemen aan, alleen is het hier nog duidelijker, het hoogste punt van de nek ligt nog verder naar achteren, hij loopt nog verder achter de loodlijn en de rug is compleet weggedrukt.
Op deze foto zet je je ellebogen ook te ver naar achteren, die horen losjes langs je lichaam te hangen.

Afbeelding

Veel lijnen geven al eerder gesproken problemen aan. Ik heb er nog 2 aan toegevoegd. De blauwe lijn van je elleboog naar de mond van je paard geeft aan op welke lijn je onderarm moet lopen, de lijn van elleboog naar mond moet recht zijn. Aan de rode lijn zie je dat in jouw elleboog-mond-lijn een flinke hoek zit, je zet je hand hier flink vast.
Met de witte lijn wil ik nog verduidelijken dat je paard hier echt op de voorhand valt. Ik heb de witte lijn gelijk getrokken met de bakrand, waardoor de scheefheid van de foto het beeld niet beïnvloedt. Vervolgens heb ik vanaf die lijn een pijltje naar de schoft en naar de achterhand getrokken. Het pijltje naar de achterhand is beduidend langer, de kont is dus een stuk hoger dan de schoft; je paard loopt dus op de voorhand.

Afbeelding

Hier ook al eerder voorgekomen lijnen, de witte lijn heb ik hier hetzelfde gebruikt.
De zwarte pijlen bij de benen heb ik getrokken om te laten zien dat de pasgrootte ongelijk is. de lijn tussen de voorbenen is veel langer dan die tussen de achterbenen. De pasgrootte van de achterbenen is dus een stuk kleiner dan die van de voorbenen, waaruit je kunt concluderen dat je paard op de voorhand loopt en zijn achterhand onvoldoende gebruikt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en deze beelden het een beetje duidelijker maken. Even voor de duidelijkheid, ik heb dit niet gedaan om je naar beneden te halen ofzo, maar om je te laten zien wat de meesten hier bedoelen, met onderbouwing.
Ik hoop dat je hier iets mee kan, en ik wil ook even zeggen dat ik vind dat je het commentaar allemaal goed opneemt!
Succes!

Edit; Oei, ik zie dat sommige plaatjes door het verkleinen erg onduidelijk zijn geworden!
Laatst bijgewerkt door merel90 op 29-10-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:44

echt een mooi setje! Ach gut
ik vind het er goed uitzien, maar de 1e foto van deze pagina vind ik niet bepaald goed!
het kan een moment opname geweest zijn Clown
ik hoop het maar Knipoog
succes verder, ik vind het wijken er al best goed uitzien.
hopelijk is je middendraf-probleem snel over!
groetjes

SophievdV

CindyUniek schreef:
Pletje123 schreef:
Daarom Cindy Uniek. Ik snap wel wat je bedoelt. Maar op de foto is duidelijk te zien dat de gehele bovenste halsspier zich aanspant. Geen valse knik dus.

het is maar hoe je het zien wilt.... ik vind het wel een knik die er niet hoort te zijn Knipoog als het paard goed en ontspannen over zijn rug loopt is deze lijn ook mooi mee gebogen, nu zitten er 2 grote knelpunten in de ruggengraat/spieren!

Mijn bericht heb ik aangepast Lachen

Kan het zo niet goed beoordelen, dus neem ik mijn woorden terug.

Vind het wel knap dat jij het wel kunt zien, want volgens mij moet je een foto van de zijkant hebben om het goed te beoordelen.

CindyUniek

zooo dat is superduidelijk!!!
en ik ben blij dat jij mijn knik ook benadrukt Knipoog

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:45

Pletje123 schreef:

Citaat:
Mijn bericht heb ik aangepast Lachen

Kan het zo niet goed beoordelen, dus neem ik mijn woorden terug.

Vind het wel knap dat jij het wel kunt zien, want volgens mij moet je een foto van de zijkant hebben om het goed te beoordelen.

aan de zijkant zie je het zeker duidelijker alleen was het op deze foto in mijn ogen véél beter te zien dan op de 'zijkant' foto's! maar merel heeft een super uitleg gemaakt!
Laatst bijgewerkt door CindyUniek op 29-10-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:47

Never mind

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:50

Pletje123 schreef:
Never mind

mm ik las het net wel, merel heeft toch ook 5 foto's gebruikt?!?! dat zegt toch ook wat denk ik?!?!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:50

Nou nou pletje123, het is commentaar bedoeld om de TS verder te helpen, niet om haar de grond in te boren. Ik heb de duidelijkste foto's eruit gehaald om te laten zien wat er verbeterd kan worden. Foto's zijn momentopnamen, maar aangezien er meerdere van dat soort foto's zijn zitten er dus iig verschillende van dat soort momenten in de training, dan probeer ik daar op in te haken.

Edit; O, je hebt het commentaar nu weggehaald, dan volgt de rest mijn reactie natuurlijk niet meer..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:54

CindyUniek schreef:
Pletje123 schreef:
Never mind

mm ik las het net wel, merel heeft toch ook 5 foto's gebruikt?!?! dat zegt toch ook wat denk ik?!?!

Ik zeg toch: laat maar.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:55

merel90 schreef:
Nou nou pletje123, het is commentaar bedoeld om de TS verder te helpen, niet om haar de grond in te boren. Ik heb de duidelijkste foto's eruit gehaald om te laten zien wat er verbeterd kan worden. Foto's zijn momentopnamen, maar aangezien er meerdere van dat soort foto's zijn zitten er dus iig verschillende van dat soort momenten in de training, dan probeer ik daar op in te haken.

Edit; O, je hebt het commentaar nu weggehaald, dan volgt de rest mijn reactie natuurlijk niet meer..

Heb het idd aangepast.
Ik deel jullie mening over de genomen foto's. Zie ook mijn eerste bericht.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:56

okee niks gezegd dan Knipoog

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:57

Voor mij geldt hetzelfde Lachen

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:57

missanous schreef:
hier een vorig topic van mij:
viewtopic.php?f=10&t=848472

Deze foto's zien er echt STUKKE beter uit.
Pony ziet er veel meer ontspannen uit.
Hier kijk ik echt veel liever naar:)
Op de foto's van DIT topic: Vind het geen fijn beeld geven hoe je daar je pony rijd.
Pony ziet er ook niet ontspannen uit.

Hoop dat dit maar 1x is gebeurt wat op de foto's is te zien..

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:00

merel90 schreef:

Je slaat met je commentaar en toegelichte foto's de spijker op z'n kop OK dan! . Als mensen NU nog zeggen het probleem niet te zien, kunnen ze echt beter andere hobby zoeken....