Bo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:16

_joellover_ schreef:
ik wil hier echt wel van leren ..
Morgen heeft ze dagje vrij en dinsdag ga ik rijden (zonder sporen) en dan laat ik jullie zien hoe het er dan uit ziet )

zie bijvoorbeeld deze reactie

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:17

en de eigenaar van de pony?
opzich is het een lease beestje, maar moet de eigenaar dan eigenlijk niet voor fatsoenlijke spullen zorgen? (ik heb ooit een pony geleased dus ik weet het niet)

en like i said,
omdat het een beetje zo overkomt.
ik edit mn post wel ff Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:17

Laura24 schreef:
_joellover_ schreef:
ik wil hier echt wel van leren ..
Morgen heeft ze dagje vrij en dinsdag ga ik rijden (zonder sporen) en dan laat ik jullie zien hoe het er dan uit ziet )

zie bijvoorbeeld deze reactie

ik had idd te snel mijn conculusies getrokken Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:18

Jaimyliefje schreef:
het komt zo over, als ik zo een reactie zie Knipoog
ik zie nml. nogsteeds sporen..
(en lage handen en hakken ertegenaan, maar dat is wel moeilijk op te lossen Knipoog )

Ehm, hoe ebdoel je: ik zie nog steeds sporen?? Verward

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:19

Ik hoop dat ik je wat nieuwe tips en commentaar kan geven.

@ Riannneh; Ze moet ook juist niet aan alles in een keer gaan werken, probeer je dingetje voor dingetje te doen en dingen die je kunt combineren, combineren. Zoals bijv. eerst aan die houding werken, je doet je sporen al af, probeer ook iets aan je armen te doen. Zoiezo er aan denken dat je niet zo gespannen doet met je armen en handen, probeer te ontspannen. Tegelijkertijd kun je wat gaan schakelen in tempo. Wel altijd eerst goed losrijden, instappen kun je bijv. doen met een lang teugeltje. Dan pak je langzaam op en ga je veel figuren rijden, vraag een beetje stelling op een volte, tussendoor een keertje halthouden, wat schakelen in tempo in stap. Je hoeft trouwens ook niet een vol uur te rijden, wat je kunt doen is een half uurtje lekker actief en geconcentreerd rijden. Als je een uur intensief gaat rijden ben je meestal al snel je concentratie kwijt. Je kunt dat beter een beetje opbouwen. Als je een half uur in de bak gereden hebt, stap je bijv. daarna nog lekker een kwartiertje buiten uit in het bos of langs de weg. Haha!

je hebt een leuke pony, ik denk alleen dat het niet slecht zou zijn om eens priveles te nemen (je zegt dat je les hebt, maar dat is in een groepje neem ik aan? ) Van een half uurtje alleen les leer je zozozozo veel meer dan van les in een groep.

Verder zou ik als ik jou was idd eest werken aan dat voorwaardse en dat je paard actiever aan je been loopt.
Heb jij de mogenlijkheid om buiten te rijden (niet in een bak) mijn ervaring is nml dat dat heel goed werkt om een conditie op te bouwen, en om je paard fijner aan je hulpen (en dan vooral aan je been) te krijgen.

Je hebt ook een beetje pianohandjes, wat ik laatst voor tip kreeg was je zweep recht naar beneden laten wijzen. Daardoor ga je je hand rechtop houden en ik ga tegelijkertijd ook meer ontspannen in mn hand, omdat ik als ik mn handen zoals jij houd, pianohandjes, steeds bezig ben met vasthouden in mn hand.

Volgens mij ben je nu alleen maar bezig met voorwaarts rijden? Probeer te schakelen in tempo, niet te veel op het hoofd letten maar zeker wel contact houden en constand ontspannen in je hand. Probeer je eerst meer op dat tempo te concentreren, als je paard dan vanzelf naar beneden komt met zijn hoofdje gewoon heel licht aannemen en contact blijven houden.

Als ik jou was zou ik eens gaan informeren naar priveles, ik denk dat je dan van heel veel probleempjes af komt en je leert er nogmaals veel meer van dan een groepsles.
Laatst bijgewerkt door xxtesssss op 22-10-07 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:20

ze had ze deze tips toch al vaker gehoord Knipoog
maar had mn post al aangepast en zie nu dat ze ook eens zonder gaat proberen Knipoog

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:21

Jaimyliefje schreef:
maar had mn post al aangepast en zie nu dat ze ook eens zonder gaat proberen Knipoog

Laten we het dan maar hopen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:22

als ik Maudy een beetje ken, gaat ze het zeker proberen Lachen

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:24

@ Figo: dat zei ik toch ook? Knipoog dat ze niet aan alles tegelijk kan gaan werken, dus ik snap niet waarom dat aan mij gericht was..

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:26

Jaimyliefje schreef:

Was dit voor mij bedoelt?
het commentaar dat ik net gaf was onderbouwd daar heeft iemand tenminste wat aan Knipoog gewoon een beetje roepen wat allemaal fout is en wat beter kan daar heeft ze niets aan he Knipoog

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:27

Laura24 schreef:
als ik Maudy een beetje ken, gaat ze het zeker proberen Lachen

Ja maar het punt is dat ze moet volhouden. Als ze 1 keer zonder sporen gaat rijden heeft dat gewoon geen zin. Ze vind het niks om Bo steeds maar weer aan te sporen, want met sporen om, is Bo beter aan het been, zegt Maudy.
Maar met sporen gaat Bo er echt niet beter van worden, daarom hoop ik ook dat ze het volhoud. En voortaan de sporen thuis laat liggen <of weggooien, beter zelfs> want Bo heeft nog een andere leaser en die gebruikt ook geen sporen, hoe sloom Bo dan ook kan zijn. Lachen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:28

Riannneh schreef:
@ Figo: dat zei ik toch ook? Knipoog dat ze niet aan alles tegelijk kan gaan werken, dus ik snap niet waarom dat aan mij gericht was..

Ik bedoel het ook niet tegen jou, ben het er mee eens wat je zegt hoor Ja ga er alleen nog wat verder op in.. Haha! Sorry, als je het verkeerd op gevat heb staat het er waarschijnlijk een beetje vaag maar het is goed bedoelt Knipoog

heb even die hoofdletters weggehaalt
Laatst bijgewerkt door xxtesssss op 22-10-07 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:30

Ik wil graag even vriendelijk reageren...
Opzich zijn alle puntjes al zooo vaak gezegd en kan er niet meer aan toevoegen dan dat ik het er 100% mee eens ben...

Spoortjes af en werken aan je beenligging en natuurlijk je pony lekker voorwaarts gaan krijgen.
Ik vind het ook wel erg dat je zo zit te prikken en te zagen met een (volgens mij) redelijk scherp bitje. Het doet hem/haar uiteraard pijn. Vind het dan ook een super pony, dat ze je er niet bokkend af gooit...
Op de foto's is duidelijk te zien, dat je zaagt, omdat je heb
nden steeds ongelijk liggen. Daarbij is ht ook van je gezicht af te lezen...

Maar goed, dat was allemaal al gezegd.
Hoop dat je er echt iets met alle tips gaat doen,en (qua rijden) vriendelijker wordt voor je mooie paardje. Want op deze manier is het rijden voor jullie allebei niet leuk denk ik. je bereikt op deze manier ook niet wat je zelf graag zou willen.

Succes met rijden en ben zeer benieuwd naar je voorderingen en eventueel volgende topic!

By the way, pracht beestje dat je daar hebt hoor!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:52

Moderatoropmerking:
Ik kom hier ook maar even een kijkje nemen.
Ondertussen is het al 5 pagina's lang heel veel van hetzelfde. Er wordt gesuggereerd dat de topicstarter niets met commentaar wil doen, maar ik lees dat toch echt anders.
Ze geeft een aantal keren aan dat ze er weldegelijk iets mee wil gaan doen, en ze reageert erg netjes, zelfs op berichten die niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen of al tig keer eerder genoemd zijn.
Als jullie het profiel van de topicstarter en de foto's bekijken, dan is duidelijk te zien dat we hier met een jong meisje van doen hebben. Ik vind het dan ook nogal flauw om zo fel van leer te trekken, iedereen zal ergens moeten beginnen. Opbouwend commentaar (dat nog niet eerder gegeven is!!!) is van harte welkom, en als het de bedoeling om iemand te kakken te zetten dan is dit niet de goede plek.
Ik zie trouwens ook een aantal hele fijne reacties (Figo, Cinderella etc.), neem daar eens een voorbeeld aan Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:56

amen Oscar Lachen Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:59

Laura24 schreef:

Ook offtopic gaan mag niet Knipoog

Weet niet welke tips allemaal al zijn gegeven, maar goed je hakken proberen uit te drukken, hou je armen ontspannen naast je met ene knikje ein, dan gaat het vast al veel beter Lachen
Goed dat je je sporen voorlopig af gaat doen Lachen
Veel succes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:03

x_Marr schreef:
Laura24 schreef:

Ook offtopic gaan mag niet Knipoog

Weet niet welke tips allemaal al zijn gegeven, maar goed je hakken proberen uit te drukken, hou je armen ontspannen naast je met ene knikje ein, dan gaat het vast al veel beter Lachen
Goed dat je je sporen voorlopig af gaat doen Lachen
Veel succes!

Marr, als er gevraagd wordt om niet meer in herhaling te vallen, dan lijkt het me vrij essentieel om eerst even het hele topic door te lezen.
Als je niet weet wat er al eerder gezegd is, hoe weet je dan of je wel of niet in herhaling valt? Knipoog

Graag dus eerst even alles doorlezen. Geldt niet alleen voor jou, dat geldt voor iedereen die nog wil reageren.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:10

over dat "er word gesuggereerd dat de s er niets mee wilt doen"
daar heb ik mijn post al over aangepast,
ik dacht dit op een post te baseren maar heb later wat meer gelezen Knipoog

daarbij, ik ben zelf ook jong (even oud als zij) , en ik kan ook wel kritiek hebben,
de TS ook, want zo te zien kan ze er goed mee omgaan Lachen vind ik goed van haar,

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:28

Zoals oscar al zegt ik ga der echt wat mee doen

Figo echt bedankt voor je post ik vind dit echt de fijnste post die ik heb gehad , Hier heb ik echt wat aan die van cinderella trouwens ook,

Voor de 2e keer ik weet zeker dat ik neit zaag ik heb het namelijk op een manege fout aangeleerd en nu weer goed aan geleerd....
Lies ja Anne rijd er ook op Maar zij rijd zodner sporen maar zij stampt ..

ik vind het zelf trouwens wel moeilijk om met dit kritiek om te gaan , maar ik wil niet kortaf reageren want ik weet dat je dan heel bokt overhoopt haal :p
Als ik trouwens met lange teugels rijd hoor ik van mijn lerares dat ze lekker over de rug loopt maar als ik er dan pak word het anders..

Bedankt Oscar

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:33

het is een gewoon water ding bitje maar als ik bit ringen haal schuift hij dan neit zo in haar mond ?
want hij schuift heel snel meestal ook als ik rijd rijd ik effe goed in en dan serieus en ik eindig bijna altijd zonder zadel wat klooien i kmerk ook dat zij dat erg leuk vindof ik ga een spelletje doen met der

Ben laatst ook voor het eerst naar buiten geweest was ook erg leuk !

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:42

nee, bitringen helpen daar niet tegen hoor Knipoog
volgens mij is je bitje wat te groot.. (??)
probeer eens wat kleiners,
evt. ook iets dikkers?
ik weet niet of dit enkel/dubbelgebroken is, maar de meeste paardjes lopen ook een stuk beter op dubbelgebroken (het liefst een bitje van koper, wij hebben er een van sprenger, zegmaar, het bit der bitten. maar die zijn wel héél duur, dus dat is opzich helemaal niet nodig, alhoewel het heerlijke bitjes zijn.)

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:55

dit bit heeft ze al heel lang en ik had het er laatst over en zezij dat dit een van de minst scherpste bitjes waren maar daar heb ik nei tveel verstand van ik bedoel deze bitjes hebbe nalle paarden en al zo lang en de tandarts is ook laatst geweest had die dan niet wat moeten zien?

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:57

nu we toch over voorwaards praten als i keen middendrafje rijd dan gaat ze onregelmatig lopen hoe komt dat ??

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:58

_joellover_ schreef:
het is een gewoon water ding bitje maar als ik bit ringen haal schuift hij dan neit zo in haar mond ?
want hij schuift heel snel meestal ook als ik rijd rijd ik effe goed in en dan serieus en ik eindig bijna altijd zonder zadel wat klooien i kmerk ook dat zij dat erg leuk vindof ik ga een spelletje doen met der

Ben laatst ook voor het eerst naar buiten geweest was ook erg leuk !

Goed dat het buiten leuk was, zeker vaker doen dus?! Haha!

Bitringen kun je evengoed wel aanschaffen, alleen niet op dit bit. Je moet echt een kleiner bitje hebben. Je hebt nu een te groot bit (kijk maar op de foto's, aan de zijkant zie je dat er een heel stuk uitsteekt) Met een te groot bit heb je geen goed contact met de mond van je paard, het bit moet net als een zadel goed liggen (hier dus in de mond)

Vergelijk het maar eens met een beugel in jouw mond, van een mens dus (ik weet niet of jij een beugel hebt of gehad hebt?) als een beugel te klein is zit het niet lekker want dan zit het te strak en werkt het niet goed, als een beugel te los zit zit het ook niet lekker en werkt het niet goed. Het moet dus precies goed zitten. Of bijv. een schoen, een te krappe of een te losse zit niet lekker en dan krijg je blaren, je kunt er niet lekker op lopen en krijgt pijn aan je voeten. Dat is hetzelfde met je tuig (hoofdstel, zadel, bit, beenbescherming) het moet goed zitten wil het werken en geen pijn doen

Bitringen zijn er volgens mij(?) voor dat als je het bit snel door de mond trekt. Met bitringen kun je het bit niet door de mond trekken..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:04

ik zal morgen eens een foto maken als het gewoon in de mond ligt het bit misschien zie je het dan wat beter

Ja het was alleen maar stappen buiten maar ik vond het echt super zij ook