Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindfields schreef:Ik ben de Nora die op Manege Oosterboer heeft gewerkt ja. In die tijd had ik Rainman waar ik ook heerlijk mee kon rijden zoals je vast wel eens hebt gezien. Waar jij het nu over hebt weet ik niet, het zal wel afgunst zijn gok ik. Ik laat me in ieder geval niet aanpraten dat ik een paar jaar geleden anders dacht over rijden dan ik nu doe.
Mindfields schreef:En waar zie jij overigens dat ik druk op dit paard zet? Omdat ie volgens jou onder de druk uit wil komen??? Dan moet er wel ergens druk zijn waar hij onderuit zou willen toch? Kom gewoon eens langs en rij dat paard een keer. Ik nodig je van harte uit.
paintedblack schreef:Het probleem hier op bokt is dat een aantal bokkers niet meer weet hoe een paard zichzelf draagt en dagelijks kìlo's paard in de hand hebben.
De reden waarom ik ''standaard'' dressuurles gewoon lomp, dom en paard onteerend vind .
Ik zie het wekelijks op de club waar mijn paard met mijn nichtje lest ,er word gezaagt en aan de teugels gerukt ,scheef zitten en schelden is er heel gewoon.
Het paard steigert weigert luistert niet en krijgt klappen tegen zijn hoofd omdat hij dan zo vervelend is .....
Ik zou dan wel willen schreeeuwen !!!!!!!!!!! K*twijven !!!!
Als mijn nichtje met mijn paard zoiets zou doen dan trapte ik haar er eigenhandig vanaf
trouwens bij mijn PRE hoef je dat echt niet te flikken want dan gaat ie ook voor omhoog .
Zithulpen en lichtheid zijn de antwoorden , maar wie doet daar nou nog aan ?
Mindfields schreef:........Kom gewoon eens langs en rij dat paard een keer. Ik nodig je van harte uit..........
winnie03 schreef:Wat willen we nou eigenlijk bereiken met dressuur in het algemeen? : Een paard dat op zijn eigen benen loopt, geen stimulans nodig heeft om te lopen en voornamelijk: een paard zichzelf draagt... Zijn hals draagt en veerkracht door z'n gehele lijf heeft... Op deze foto's is, naar mijn mening, een paard te zien dat op zijn eigen benen loopt, veerkracht door z'n hele lijf vertoont (ondanks z'n 18 jaar) en zichzelf goed draagt... Dit paard draagt zichzelf onvoorwaardelijk, er is geen druk van voren meer nodig om hem "aan de teugel" te laten lopen... Daarnaast vind ik dat er duidelijk van de foto's af te lezen is dat er wel degelijk contact is met de mond van dit geweldige paard... Want wat is de definitie van contact? De teugels in een rechte lijn hebben? Ik denk dat er meer achter het woord contact schuilt dan dat... Contact is een verbinding, een manier van communiceren waar geen kracht bij komt kijken denk ik... Dit paard lijkt op een lichte verandering van positie van hand of been te rijden te zijn... en ik denk dat dat iets is waar de hedendaagse ruiter nog veel van mag leren... Daarnaast werden de argumenten achter de teugel kruipen genoemt en de druk ontduiken... Ik denk niet dat dit hier opgaat... Een paard dat achter de teugel kruipt kropt zich op en vertoont spanning in de rug, verkrampt in zn lichaam... Dat zijn niet de dingen die ik in dit totaalplaatje kan ontdekken...
ladylay schreef:fantastisch....
en ik weet wat je bedoeld, de 'tegenwoordige' dressuur is zeker niet meer gebasseerd op geduld beleid, en samenwerking , daadwerkelijke samenwerking met het paard....
paard moet doen wat jij wil, jij bent de meester en het paard is de leerling, op een verkeerde manier....
ooh hij wil niet, extra schop en een ruk hier en daar....
zo, nou loopt ie weertadaaa....ben IK niet goed, kan IK niet goed rijden.....zie je dan niet hoe MIJN paard loopt, door MIJ......
zonde vind ik het, ik kom er ook steeds meer achter hoe het tegenwoordig gaat, echt dood zonde, en geen respect.....
de gp ruiters, geloof me, dat dat de top is .......
ladylay schreef:@ abcde : het is niet over 1 kam scheren, waarom word dat altijd er weer gelijk gezegd...over het algemeen, dat is dus iets heel anders
algemeen is dat het geregeld vaak komt