inrijden van 3 hafjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: inrijden van 3 hafjes.. (alle 3 te koop of te lease)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:19

sprigan schreef:
heb nu al medelijden met ratino.
( 2jarige hengst zie elders op bokt)
ik vind het sneu voor de mensen welke deze hafjes kopen, die kunnen helemaal opnieuw beginnen met het VERTROUWEN terug te winnen.
en dan maar hopen dat deze niet voor een kind worden verkocht.

er worden ook dingen over de stalhouder gezegt, waarom neem je het niet voor hem op?
hij kan zich niet verdedigen op deze site.
en er zullen meer mensen zijn die deze stal kennen en zo een verkeerde indruk kunnen krijgen van hem.
weet hij wel dat je op bokt over zijn stal schrijft??

Mijn paardje heeft niets te klagen hoor! kom maar kijken! en dan zou je ook meteen kunnen zien dat het helemaal niet zo gaat als dat jij denkt! vind het erg knap dat je van een paar foto's kan zien dat die paardjes geen vertrouwen meer hebben!

de stal eigenaar weet dat hij hier op bokt staat! ik ga daar verder niet op in omdat ik weet dat de paarden daar goed behandeld worden en dat er niets mis is met zijn stal, als mensen hun oordeel zo graag af willen laten hangen van wat andere zeggen dan moeten ze dat zelf weten!
nou bij deze heb ik hem verdedig!

nu graag weer ontopic, en kom dan niet met zulke berichten, maar met POSITIEVE, OPBOUWENDE EN ONDERBOUWDE KRITIEK OF FEEDBACK

dank

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:20

Somebitch schreef:
En weet hij wel dat je de foto's plaatst op bokt? Dit mag namelijk niet als je geen toestemming hebt Knipoog

ja weet hij

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:21

sprigan schreef:
ik kan er niet tegen als mensen zich niet kunnen verdedigen. Duivel

en ja ik heb 6 paarden onder het zadel en een paar voor de wagen beleerd dus weet een beetje waar ik over praat.

heb ook de tip gegeven om het met iemand samen te doen die ervaring heeft in het goed beleren.

nu dan ook iets positiefs:
goed dat je een cap en bodyprotector aan heb. Pling

Leuk! voor de wagen staan deze beesjes ook al!
we doen het al met zen 2e Knipoog

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:26

get a life, alsjeblief zeg mensen, wij bokkers gaan zo ook bekend als mensen die alleen kunnen zeiken over rijfoto's of heb ik dat nou?? het word steeds erger hier, het is gewoon niet meer leuk om je rijfoto's hier neer te setten er zitten me een paar dertussen die altijd liggen te zeiken!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:29

Mellanii schreef:
get a life, alsjeblief zeg mensen, wij bokkers gaan zo ook bekend als mensen die alleen kunnen zeiken over rijfoto's of heb ik dat nou?? het word steeds erger hier, het is gewoon niet meer leuk om je rijfoto's hier neer te setten er zitten me een paar dertussen die altijd liggen te zeiken!!!

er word meestal wel pas gezeikt als ook echt niet veel rijtechnisch commentaar te geven is, vooral 3e haf. is gewoon niet veel postitiefs over te zeggen met rijden

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:31

ja heb je ook gelijk in hoor, maar dat mensen meteen zo weer moeten reageren.. ? is toch niet meer leuk 5 pagina's vol met ruzie tegen elkaar..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:32

Wat een gezeik weer Rolleyes

Ik vind het er best aardig uitzien. Probeer wat meer te ontspannen in je armen en je zit. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:58

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:12

Judith_M schreef:
en trek niet in de mond, zelfs niet bij verzet bij een pony die je net inrijdt.
Heb je het hele topic gelezen? De pony die op de rem wordt gezet is 9 en kent dus wel wat.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:48

Katja schreef:
Judith_M schreef:
en trek niet in de mond, zelfs niet bij verzet bij een pony die je net inrijdt.
Heb je het hele topic gelezen? De pony die op de rem wordt gezet is 9 en kent dus wel wat.

dus omdat hij al 9 is mag je hem wel in zijn bek trekken, tsjonge

wel apart om te zien dat er iemand reageert, die haar paardje met nog geen 2.5 zadelmak heeft laten maken met kluisters en daar nog trots op is ook
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 09-10-07 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:57

elmiran schreef:
foto 3 is geen draf maar galop Knipoog. denk ook niet dat jullie de juiste personen zijn om die haflingers in te rijden. Als je t verschil tussen draf, en galop nog niet eens ziet. Hoe vaak hebben jullie er al op gezeten? Ik vindt vooral haflinger 3 er gespannen uit zien. Misschien is het beter om een stapje terug te doen, en aan de longeerlijn te beginnen. Dat protesteren doet hij niet voor niks.

idd, ben ik helemaal mee eens

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:12

Ze moet toch ergens ervaring opbouwen met het inrijden van paarden? 'ervaren' paardeninrijders (hoe noem je dat eigenlijk Vork ) zijn ook ooit ergens begonnen en hebben ook hun eerste paard in moeten rijden. Verder denk ik dat je je niet teveel moet laten opjutten hier. Een foutje met een foto kan gebeuren maar je hebt natuurlijk altijd mensen die je de grond ik moeten boren. Verder vind ik de paarden leuk! Je houding kan iets verbetert worden maar dat kan ook een momentopname zijn natuurlijk! Vooral als je net een serie bokken doorstaan hebt. Haflinger drie ziet er inderdaad wat gespannen uit maar dat snap ik ook wel als je neit precies weet wat ie kent. Ga zo door en laat je niet van de wijs brengen door sommige mensen hier. Die kunnen beter eerst zichzelf bewijzen Koe .

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:12

Hee!
Ik hoop idd dat het maar momentopname's zijn.
Wil je alsjebliefd nog een setje foto's plaatsen zodat we kunnen zien dat wat jij zegt over dat het beter gaat, waar is.
En mag ik vragen wat je zelf van deze foto's vind, positief en negatief en met name over de haflingers.
en of je zelf les hebt?

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:14

welshjesgek schreef:
elmiran schreef:
foto 3 is geen draf maar galop Knipoog. denk ook niet dat jullie de juiste personen zijn om die haflingers in te rijden. Als je t verschil tussen draf, en galop nog niet eens ziet. Hoe vaak hebben jullie er al op gezeten? Ik vindt vooral haflinger 3 er gespannen uit zien. Misschien is het beter om een stapje terug te doen, en aan de longeerlijn te beginnen. Dat protesteren doet hij niet voor niks.

idd, ben ik helemaal mee eens

Ze heeft uitgelegd dat er iets mis is gegaan bij het plaatsen van de foto's. En ook heeft ze aangegeven dat ze van haflinger 3 niet weten wat hij/zij precies kan en ze daarom moesten proberen of hij al onder het zadel kon. Ook heeft ze gezegd dat ze hem nu longeert.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:17

Girlgamer schreef:
Wat een gezeik weer Rolleyes

Ik vind het er best aardig uitzien. Probeer wat meer te ontspannen in je armen en je zit. Succes!

Vind ik dus ook! Maar er zijn natuurlijk altijd mensen met chronisch aandacht tekort hè! Vingers aflikken

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:22

'Hmzz echt gezellig is deze topic weer niet Leuk haflingers !!!!! Ja Ik houd zelf erg veel van haflingers.. Hoop ook is een x op zo een beesiej te mogen zitten.. Goed van je dat je een cap en bodyprotector aan hebt Ja Probeer je armen wat losser te laten..! Voor de rest niet veel te zeggen.. Ik geef pas echt commentaar als ik je in het echt heb zien rijden Ja Succes ermee!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:31

jah idd deze hebben een cap op en zelfs nog een bodyprotector... de meesten hier op bokt dragen geen cap of bodyprotector als ze een paard inrijden tenminste als ik kijk bij HAW Knipoog dan vindt ik dit ook veel verstandiger!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:32

haffilover schreef:
Ze moet toch ergens ervaring opbouwen met het inrijden van paarden? 'ervaren' paardeninrijders (hoe noem je dat eigenlijk Vork ) zijn ook ooit ergens begonnen en hebben ook hun eerste paard in moeten rijden. Verder denk ik dat je je niet teveel moet laten opjutten hier. Een foutje met een foto kan gebeuren maar je hebt natuurlijk altijd mensen die je de grond ik moeten boren. Verder vind ik de paarden leuk! Je houding kan iets verbetert worden maar dat kan ook een momentopname zijn natuurlijk! Vooral als je net een serie bokken doorstaan hebt. Haflinger drie ziet er inderdaad wat gespannen uit maar dat snap ik ook wel als je neit precies weet wat ie kent. Ga zo door en laat je niet van de wijs brengen door sommige mensen hier. Die kunnen beter eerst zichzelf bewijzen Koe .

hier ben ik het heelemaal mee eens!!
wou het eerst niet op bokt zetten want dagt dat ik heel wat commentaar kreeg... maar je hebt helemaal gelijk hoor !

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:39

Ik ben het ook eens met Haffilover en Charlotte_. Sommige mensen geven wel heel erg snel commentaar adhv een paar foto's. Zo dramatisch ziet het er imo niet uit hoor. Tuurlijk, je ziet spanning maar TS geeft aan dat deze pony zichzelf opkropt. Dat krijg je er niet de eerste keer al uit,dat kost wat tijd. En niet iedereen kan misschien 'perfect paarden inrijden' maar perfectie......heb ik nergens nog gezien.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:42

Hmmm ziet er iid niet al te best uit.

Haf 3 vind ik heel erg jammer. Probeer misschien een bredere singel te gebruiken.. Deze vind ik wel erg dun, vooral als je hem de eerste keer rijd..
En een paard wat je voor het eerst rijd, moet je nooooit zo in de krul trekken. Laat hem eerst wennen aan een persoon op zijn rug, hun moeten ook hun evenwicht enz zoeken.
Laat ze lekker zelf wat door de bak stappen en draven. Als ze eenmaal gewend zijn aan mensen te 'dragen' kun je weer verder gaan.

Je zou ze prima zelf in kunnen rijden, maar het is wel handig om een ervaren persoon er bij te halen voor tips en zo. Daar leer je zelf ook veel van.!

Verder vind ik het leuke paarden..Lachen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:04

_Charlotte_ schreef:
Dana01 schreef:
ik heb een paar jaar geleden een haf daar weg gehaald, die was ook beleerd, ik ben 2!! jaar bezig geweest om daar ontspanning in te krijgen... dit is dus overduidelijk niet de juiste manier
dat wil niet zeggen dat jullie dat ook doen, maar laat je alsjeblieft niet opjutten door de stalhouder maar neem de tijd....

waarom heb je je paard daar dan weggehaalt??

omdat ik een klik met haar had, en alle tijd van de wereld om het rustig weer op te bouwen...

mijn kritiek betreft zeker niet de TS, maar de manier waarop de stalhouder er druk achter zet vanwege de handel.... de TS zal zeker weten wat ze doet, heeft netjes bescherming op. maar laat zich mijn inziens teveel beinvloeden door de stalhouder..... dat is jammer... met iets meer geduld en vertrouwen, loopt een paard ook de eerste keer ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:10

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Angg

Re: inrijden van 3 hafjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:15

Als je er een goede reden voor hebt mss wel.. Het zal niet snel helpen want je paard gaat harder terug trekken.. Maar wat schieten jullie ermee op om zulk commentaar te geven?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:20

Ik vind het ook niet verantwoord, ookal weet ik niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan.
Hebben ze nu alle 3 hetzelfde zadel? Oke, dat gebeurt hier ook wel maar geloof niet dat ze dan op alle 3 passen + waarom geen licht zadeltje?
Verder, ookal is de haf al 9 en moet nog worden doorgereden, dan vind ik springen niet kunnen...

@ de rest die commentaar heeft op de 'trek' foto: Nee, het is niet eerlijk, maar zeg, het is een MOMENTopname, ben jij nooit streng tegen je paard? Beter 1 keer streng dan 10x lief en dat hij doorgaat.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:25

Renee__ schreef:
@ de rest die commentaar heeft op de 'trek' foto: Nee, het is niet eerlijk, maar zeg, het is een MOMENTopname, ben jij nooit streng tegen je paard? Beter 1 keer streng dan 10x lief en dat hij doorgaat.

Sluit ik me bij aan