onze 2 jarige bijrijder @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: onze 2 jarige bijrijder @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:01

nou kijk..ik vind het meisje wat het kleintje vasthoudt niet zo slim bezig maar tot daar aan toe. Zij is nog jong en onervaren en we weten allemaal dat als je zo jong bent bepaalde verantwoordelijkheden niet kan dragen. Waar ik eng van wordt is dat ALS de ouders hier van op de hoogte zijn, dat ze dit toelaten! Als ik een dochtertje/zoontje had, zou er werkelijk geen haar op mn hoofd zijn die eraan dacht dit toe te laten. Tuurlijk met een cap op bij iemand voorop een rondje rijden, prima! Maar dan A: bij een volwassene voorop en B: met het liefst iemand die het paard vast houdt of een longe zodat de overige aandacht voor het kind voorop is.. en C: toch nog net wat liever met zadel zodat er meer zit controle is.. Ik vind dit een schande van de ouders (nogmaals ALS zij hiervan op de hoogte zijn en eraan meewerkte).. en niet zozeer van de jonge amazone..

Pradaatje

Re: onze 2 jarige bijrijder @ work met de hengsten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:03

pharagirlke schreef:
Beetje te diep? Ik denk dat je eerst zelf aan je zit moet werken voor je een kind zonder zadel voorop neemt. Ten eerste hang je zodanig aan de teugels dat pony in kwestie met zijn neus nagenoeg tegen zijn borst loopt. Ten tweede vind ik het levensgevaarlijk voor het kind. Ten derde zit je in een foto in contra galop waaruit het duidelijk word hoe oplettend je was. En iets zegt me dat je de pony niet echt onder controle had op die laatste twee galopfoto's (vnl je gezicht en de spanning in je nek.)

Helemaaaaaal mee eens..
Wat een verantwoordelijksheid gevoel

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:06

Volgens mij ben ik de enige die de kritiek niet kan begrijpen? Hebben wij vroeger niet allemaal op jonge leeftijd al op een paardje gezeten? Ja, WAT ALS er wat was gebeurd, maar mensen het is toch goed gegaan? Misschien een les voor de volgende keer maar snap niet waar die 4 pagina's nou over gaan. Er worden hier uitspraken gedaan alsof de pony word mishandeld, als deze pony het zo verschrikkelijk zou vinden dan hadden de kinderen er allang afgelegen. De keuze of dit kindje er op mag ligt toch echt bij de moeder (geen idee of de TS de moeder is), maar ik neem aan dat zij ook niet op deze reakties zit te wachten. Degene die dit vreselijk vinden: zorg dan dat je dit later zelf niet doet.

Ik vind het leuke foto's en heel knap van het meisje dat ze dit allemaal durft Lachen. Misschien de volgende keer even een halstertouwtje om de nek zodat ze zich daar aan vast kan houden?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:10

runningkawa schreef:
zo ben ik niet begonnen.....dus zo standaard is dit nu ook weer niet Haha!
Als ik zou zou trekken kon ik opdonderen van de eigenaar...

zeg ook niet dat het standaard is Haha!

maar ik denk wel dat het gros van de mensen hier even vergeet hoe ze zelf zijn begonnen...ik begon iig niet met een capje en een zadel, ik sprong er in al mn kinderlijkheid(dus onbezonnen)gewoon op..en ik keek wel waar ik terecht kwam en nee, daar waren mn ouders vast niet mee eens, maar ja!..die wisten het niet...

nogmaals, wil niet zeggen dat ik het goedkeur...maar kan me wel in de kids verplaatsen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:13

maline schreef:
Waarom dit meisje niet gewoon een rondje erop laten stappen met een naastloper ernaast die haar en de pony vasthoud? Vind ze vast ook heel leuk!

Ik weet nog uit eigen ervaring dat ik al helemaal lyrisch was als ik een klein stukje mocht stappen en mijn dag al helemaal niet meer stuk kon als ik de teugels even zelf mocht vasthouden. Later thuis ging ik dan met theedoeken, schoenveters en alles wat ik maar kon vinden oefenen hoe je nu precies de teugels moest vasthouden. Ik denk dat je een kind veel meer plezier doet (en het veiliger maakt) als je het zelf even wat laat doen ipv "mee te racen" door de bak.

Over de manier waarop de pony gereden wordt zeg ik hier verder niets, dat ik al genoeg gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:15

Dat zonder cap is voor mij niet hetgene waar ik over val.
Je kan je nek en rug ook goed breken met...
En dat die tieners zelf zonder rond hobbelen...moeten ze zelf weten...zal daar niks over zeggen.
Dom..dat wel...

En als er alleen gestapt werd met dat 2 jarige meisje..nee dan had je mij ook niet gehoord.

Maar het is duidelijk dat de lol er alleen is voor de kids...niet voor de pony...die is te lief, want idd met wat minder fijn karakter hadden ze in het zand gelegen...
Daar val ik dus over...dat getrek...

En daardoor is ook duidelijk dat de meiden totaal geen controle hebben over die te lieve pony....
Waardoor het gevaar voor het kleine meisje wel erg groot wordt...
Onverantwoord dus...wat moet je nog meer zeggen over zulke foto's?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:42

Het is me opeens volledig duidelijk hoe het kan dat er zoveel ongelukken met paarden gebeuren Lips are sealed

sandra1986Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:51

kunnen shetjes tegenwoordig niet meer tegen een stootje ofzo?
hij komt er echt wel overheen hoor.

mijn paard overkomt ook wel eens iets wat ze niet leuk vind. of dat me nichtje er op zit te ploffen.
komen ze echt wel overheen hoor. ze vallen niet uitelkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:55

Echt niet normaal =| . Sorrie hoor , maar je verpest en de pony , en die kinderen vinden het leuk , maar ook best éng volgens mij.
En het is egoistisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:55

Als ik jou op je gezicht sla (nee dit is geen bedreiging maar een voorbeeld) overleef je dat ook wel en val je ook niet uit elkaar..maar vind je dat fijn als ik dat over een paar dagen nog eens kom doen?
En volgende week nog maar weer een keer...ik vind dat lol Ja Tong uitsteken Clown

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:57

Loizy schreef:
YoYo_ schreef:
ik vind dit echt te gevaarlijk
al is het een shetlander als dat kleine kind eraf donderd

Shetten staan er regelmatig om bekend dat dat niet de makkelijkste pony's zijn.. dus het maakt niet uit wat voor ras 't is..

ik bedoelde dat het dan misschien wel een klein ponytje was maar als ze eraf dondert dat dat niet zo goed zou aflopen Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:59

Je zult het ook maar op je geweten hebben dat een van die meisjes blijvend letsel aan zo'n grapje overhoudt..

Mjn zoontje komt echt niet zonder cap en goede begeleiding op een pony. Het is geen stuk speelgoed zeg.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:03

Ik ben ook niet zo begonnen..en ik reed 2 shetten zonder zadel en vaak ook zonder hoofdstel. Ik was me heel sterk bewust dat ik me niet superieur aan het paard hoefde te voelen. Je mag paarden gebruiken voor je eigen lol en ambities, maar je mag nooit vergeten dat jij niet hun superieure bent. Zij 'beleven' net als jij, voelen pijn en ongemak en zijn ook nog eens volkomen afhankelijk van jouw acties.

Dat mensen dit ook hebben gedaan vroeger weet ik, ik zie het helaas maar al te vaak terug op de grote paarden. Die er ook heus niet stuk van gaan..maar ik vraag me af hoe die mensen zichzelf nog in de spiegel kunnen aankijken...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:21

Sluit mij bij de rest van de geschrokken bokkers aan.
Ik vind het ONVERANTWOORD en erg DOM.
Bovendien kan je inderdaad wel wat (zit)lessen gebruiken
want het is duidelijk te zien hoe je het ponytje pijn doet in de mond
waarschijnlijk omdat je gewoon niet goed genoeg kan zitten.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:25

evita_ schreef:
Dat mensen dit ook hebben gedaan vroeger weet ik, ik zie het helaas maar al te vaak terug op de grote paarden. Die er ook heus niet stuk van gaan..maar ik vraag me af hoe die mensen zichzelf nog in de spiegel kunnen aankijken...

dus hierbij zeg je dat als je zo rijd als je jong bent, dat je dat terug ziet als de mensen volwassen zijn??...wat een lariekoek zeg!!!...en sorry, vind je nog hypocriet ook...net alsof jij op een paardje ben gestapt en nooit heb gebonkt in het zadel of dat je er bijna af viel en dat je je beet hield aan de manen..iedereen heeft wel eens onbewust zn diertje pijn gedaan...of ben jij met een Ankyzit geboren?...en ging alles gelijk perfect??

dat je dit volwassen mensen wil kwalijk nemen geef ik je groot gelijk in...maar ik denk niet dat je dit 'gedrag'kan linken aan hoe ze gaan rijden als ze volwassen zijn...volwassen mensen die zo rijden doen bewust paarden pijn en ik geloof niet dat de TS dat zelf door heeft(maar gelukkig heeft ze bokt om daarop gewezen te worden)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:33

Ik vind het onvoorstelbaar onverantwoordelijk dat ze een kindje van twee jaar op deze ponie laten zitten.. Het kind ziet het gevaar niet..(de ouders ook niet in dit geval) en zal geen Nee zeggen.. De ouders zijn de verantwoordelijken in deze ook voor de ponie.. want die ziet er ook niet uit als of ie het heel erg naar zijn zin heeft..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:35

Snackie schreef:
Ach,zie dat kleine wurm genieten,hoe mooi ze ook af en toe in de camera kijkt Lovers
En probeer je nu eens voor te stellen hoe de blik op dat lieve vrolijke gezichtje zal zijn net nadat ze er ongelooflijk hard vanaf geflikkerd is....

Als moeder (en als dierenliefhebber) krijg ik een heel naar gevoel bij het zien van deze foto's Scheve mond

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:59

Jasmijn76 schreef:
maar ik denk wel dat het gros van de mensen hier even vergeet hoe ze zelf zijn begonnen...ik begon iig niet met een capje en een zadel, ik sprong er in al mn kinderlijkheid(dus onbezonnen)gewoon op..en ik keek wel waar ik terecht kwam

Ja Als klein kind in je korte broek op een Shetlander die niks anders deed dan bokken, zonder zadel, halstertouwtje aan het halster geknoopt bij wijze van teugels.. en viel je eraf dan stapte je zo weer op, je wilde niet te flauw zijn. Keihard door de wei galopperen, springen over bezems op emmers en buitenrijden door het centrum van het dorp.. Clown En daar leerde je gewoon van rijden. Ik wou dat ik nu nog zo onbezonnen durfde te rijden, ik zat destijds een stuk beter en stabieler...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:04

Urielle schreef:
Ja Als klein kind in je korte broek op een Shetlander die niks anders deed dan bokken, zonder zadel, halstertouwtje aan het halster geknoopt bij wijze van teugels.. en viel je eraf dan stapte je zo weer op, je wilde niet te flauw zijn. Keihard door de wei galopperen, springen over bezems op emmers en buitenrijden door het centrum van het dorp.. Clown En daar leerde je gewoon van rijden. Ik wou dat ik nu nog zo onbezonnen durfde te rijden, ik zat destijds een stuk beter en stabieler...

Ja maar Urielle, dit meisje is 2 jaar... Scheve mond

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:05

Urielle.. zo ben ik zelf uiteraard ook wel begonnen.. Maar toen was ik wel wat ouder dan 2 jaar...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:09

Ik had het onverantwoord gevonden als iemand haar los erop had gezet maar ze wordt vastgehouden en de pony lijkt me braaf. Anders had de begeleider er ook niet mee gegaloppeerd lijkt me.
Ik heb ook al wel eens geprobeerd Gioy voorop te nemen bij het uitstappen hoor, alleen vond Wrangler dat geen strak plan dus dat hebben we niet gedaan uiteindelijk. Maar imo heeft dat kleintje nu een geweldige ervaring gehad waardoor ze later waarschijnlijk hartstikke paardengek wordt en vertederd op haar eerste "rijfoto's" terugkijkt. 2 jaar is echt niet zo klein hoor, ik weet dat het dochtertje van een kennis van me 3,5 jaar is en al in haar uppie kan galopperen op een (doodbraaf) Shetje.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:11

Urielle schreef:
Ik had het onverantwoord gevonden als iemand haar los erop had gezet maar ze wordt vastgehouden en de pony lijkt me braaf. Anders had de begeleider er ook niet mee gegaloppeerd lijkt me.
Ik heb ook al wel eens geprobeerd Gioy voorop te nemen bij het uitstappen hoor, alleen vond Wrangler dat geen strak plan dus dat hebben we niet gedaan uiteindelijk. Maar imo heeft dat kleintje nu een geweldige ervaring gehad waardoor ze later waarschijnlijk hartstikke paardengek wordt en vertederd op haar eerste "rijfoto's" terugkijkt. 2 jaar is echt niet zo klein hoor, ik weet dat het dochtertje van een kennis van me 3,5 jaar is en al in haar uppie kan galopperen op een (doodbraaf) Shetje.

Helemaal mee eens Lachen

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:13

areke schreef:
Hartstikke schattig maar de volgende x toch een capje op.
Vooral bij die hele kleintjes vindt ik dat toch wel heel belangrijk.

Ben het met je eens
Maar veder ziet het er leuk uit hoor veel plezier.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:14

Urielle schreef:

Had jij geen doodsangsten uitgestaan als dit meisje jouw Gioy geweest zou zijn? Ik wel hoor.. (als het mijn dochter was geweest dan he?) Knipoog

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:15

Ik heb dit ook wel eens gedaan. Weliswaar met een paard van 1,72m, maar wel met een kind van 5 voorop. Super gevaarlijk, voelde me er echt niet safe bij, heb dit nog 2 keer gedaan erna en toen gezegd dat ik het niet meer wil hebben. Er schoten allerlei rampbeelden door mijn hoofd. Flinke last op je schouders, mocht er wat gebeuren. Wel leuk beestje trouwens!