Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pharagirlke schreef:Beetje te diep? Ik denk dat je eerst zelf aan je zit moet werken voor je een kind zonder zadel voorop neemt. Ten eerste hang je zodanig aan de teugels dat pony in kwestie met zijn neus nagenoeg tegen zijn borst loopt. Ten tweede vind ik het levensgevaarlijk voor het kind. Ten derde zit je in een foto in contra galop waaruit het duidelijk word hoe oplettend je was. En iets zegt me dat je de pony niet echt onder controle had op die laatste twee galopfoto's (vnl je gezicht en de spanning in je nek.)
. Misschien de volgende keer even een halstertouwtje om de nek zodat ze zich daar aan vast kan houden? runningkawa schreef:zo ben ik niet begonnen.....dus zo standaard is dit nu ook weer niet
Als ik zou zou trekken kon ik opdonderen van de eigenaar...
maline schreef:Waarom dit meisje niet gewoon een rondje erop laten stappen met een naastloper ernaast die haar en de pony vasthoud? Vind ze vast ook heel leuk!
Loizy schreef:YoYo_ schreef:ik vind dit echt te gevaarlijk
al is het een shetlander als dat kleine kind eraf donderd
Shetten staan er regelmatig om bekend dat dat niet de makkelijkste pony's zijn.. dus het maakt niet uit wat voor ras 't is..
evita_ schreef:Dat mensen dit ook hebben gedaan vroeger weet ik, ik zie het helaas maar al te vaak terug op de grote paarden. Die er ook heus niet stuk van gaan..maar ik vraag me af hoe die mensen zichzelf nog in de spiegel kunnen aankijken...

Snackie schreef:En probeer je nu eens voor te stellen hoe de blik op dat lieve vrolijke gezichtje zal zijn net nadat ze er ongelooflijk hard vanaf geflikkerd is....Ach,zie dat kleine wurm genieten,hoe mooi ze ook af en toe in de camera kijkt

Jasmijn76 schreef:maar ik denk wel dat het gros van de mensen hier even vergeet hoe ze zelf zijn begonnen...ik begon iig niet met een capje en een zadel, ik sprong er in al mn kinderlijkheid(dus onbezonnen)gewoon op..en ik keek wel waar ik terecht kwam
Als klein kind in je korte broek op een Shetlander die niks anders deed dan bokken, zonder zadel, halstertouwtje aan het halster geknoopt bij wijze van teugels.. en viel je eraf dan stapte je zo weer op, je wilde niet te flauw zijn. Keihard door de wei galopperen, springen over bezems op emmers en buitenrijden door het centrum van het dorp..
En daar leerde je gewoon van rijden. Ik wou dat ik nu nog zo onbezonnen durfde te rijden, ik zat destijds een stuk beter en stabieler... 
Urielle schreef:Als klein kind in je korte broek op een Shetlander die niks anders deed dan bokken, zonder zadel, halstertouwtje aan het halster geknoopt bij wijze van teugels.. en viel je eraf dan stapte je zo weer op, je wilde niet te flauw zijn. Keihard door de wei galopperen, springen over bezems op emmers en buitenrijden door het centrum van het dorp..
En daar leerde je gewoon van rijden. Ik wou dat ik nu nog zo onbezonnen durfde te rijden, ik zat destijds een stuk beter en stabieler...
Urielle schreef:Ik had het onverantwoord gevonden als iemand haar los erop had gezet maar ze wordt vastgehouden en de pony lijkt me braaf. Anders had de begeleider er ook niet mee gegaloppeerd lijkt me.
Ik heb ook al wel eens geprobeerd Gioy voorop te nemen bij het uitstappen hoor, alleen vond Wrangler dat geen strak plan dus dat hebben we niet gedaan uiteindelijk. Maar imo heeft dat kleintje nu een geweldige ervaring gehad waardoor ze later waarschijnlijk hartstikke paardengek wordt en vertederd op haar eerste "rijfoto's" terugkijkt. 2 jaar is echt niet zo klein hoor, ik weet dat het dochtertje van een kennis van me 3,5 jaar is en al in haar uppie kan galopperen op een (doodbraaf) Shetje.
areke schreef:Hartstikke schattig maar de volgende x toch een capje op.
Vooral bij die hele kleintjes vindt ik dat toch wel heel belangrijk.
Urielle schreef:Ik had het onverantwoord gevonden als iemand haar los erop had gezet maar ze wordt vastgehouden en de pony lijkt me braaf. Anders had de begeleider er ook niet mee gegaloppeerd lijkt me.
Ik heb ook al wel eens geprobeerd Gioy voorop te nemen bij het uitstappen hoor, alleen vond Wrangler dat geen strak plan dus dat hebben we niet gedaan uiteindelijk. Maar imo heeft dat kleintje nu een geweldige ervaring gehad waardoor ze later waarschijnlijk hartstikke paardengek wordt en vertederd op haar eerste "rijfoto's" terugkijkt. 2 jaar is echt niet zo klein hoor, ik weet dat het dochtertje van een kennis van me 3,5 jaar is en al in haar uppie kan galopperen op een (doodbraaf) Shetje.