Nou, net om 17.15u de veearts aan de lijn gehad en ik wordt er niet echt vrolijk van. Ze hebben haar van onder tot boven gescand, diepe buigpees was licht geirriteerd, maar daar kon ze eigenlijk niet zo kreupel van zijn. Wat het meest opvallend was, was het bandje tussen de sesambeentjes. Deze was erg gezwollen en had een vreemde structuur. Helemaal zeker kunnen ze niet zeggen dat dat de oorzaak is, omdat ze hem niet apart goed kunnen verdoven, maar de kans is wel groot. Verder hebben ze toch nog wat twijfels over de kogel, die is weer op de foto geweest en ziet er slechter uit dan de vorige keer in mei. Dus die willen ze morgen nog een keer verdoven, als test of hij de vorige keer wel goed verdoofd is geweest. Ik heb nu duidelijk aangegeven haar op het land te willen zetten voor een jaar. Voor dat bandje zou het niet goed zijn als ze gaat rennen en springen, maar als ze maanden weer moet stappen gaat ze daarna toch ook uit haar dak en volgens mij veel erger dan wanneer ze op het land staat. Daar was de veearts het ook wel mee eens. Morgen wordt dus de kogel nog eens verdoofd, en dan gaan ze het met zijn tweeen bespreken wat de opties zijn en daarna wordt ik gebeld.