Wat moet je hier nu mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Wat moet je hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:14

Goed om te horen dat de oude blessure niet opnieuw is gaan opspelen,maar jammer dat je er nog niet helemaal achter bent wat het dan wel is! Succes

Keuze voor op het land lijkt me een goede beslissing, misschien zorgt het ook voor wat rust in jouw koppiej. Kan me voorstellen dat dit er goed in hakt Ach gut

Bijgevoegde foto's zijn gaaf, ze is gewoon een hele stoere merrie!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:04

Nou, net om 17.15u de veearts aan de lijn gehad en ik wordt er niet echt vrolijk van. Ze hebben haar van onder tot boven gescand, diepe buigpees was licht geirriteerd, maar daar kon ze eigenlijk niet zo kreupel van zijn. Wat het meest opvallend was, was het bandje tussen de sesambeentjes. Deze was erg gezwollen en had een vreemde structuur. Helemaal zeker kunnen ze niet zeggen dat dat de oorzaak is, omdat ze hem niet apart goed kunnen verdoven, maar de kans is wel groot. Verder hebben ze toch nog wat twijfels over de kogel, die is weer op de foto geweest en ziet er slechter uit dan de vorige keer in mei. Dus die willen ze morgen nog een keer verdoven, als test of hij de vorige keer wel goed verdoofd is geweest. Ik heb nu duidelijk aangegeven haar op het land te willen zetten voor een jaar. Voor dat bandje zou het niet goed zijn als ze gaat rennen en springen, maar als ze maanden weer moet stappen gaat ze daarna toch ook uit haar dak en volgens mij veel erger dan wanneer ze op het land staat. Daar was de veearts het ook wel mee eens. Morgen wordt dus de kogel nog eens verdoofd, en dan gaan ze het met zijn tweeen bespreken wat de opties zijn en daarna wordt ik gebeld.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:16

Jeetje mina Twinkle wat een balen nieuws zeg, sterkte ermee en idd als ze iedere keer zo aan de hand ontploft schiet ook zeker niet op.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:19

Verdrietig
Nogmaals sterkte Twinkle..... Ach gut Ach gut

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:20

Jee klinkt inderdaad nog niet echt positief zeg. Ben heel erg benieuwd naar de opties morgen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 19:06

De knoop is doorgehakt, ze gaat tot augustus op het land. De veeartsen hebben het vandaag samen besproken, het was dit of shockwavetherapie en 4 tot 6 maanden stappen. Aan de hand van mijn verhaal en de ervaringen van afgelopen half jaar vonden zij het ook het beste om haar op het land te zetten. Dus morgen ga ik haar ophalen van de kliniek en volgend weekend brengen we haar daarheen. Komende week nog even stappen, omdat ze de afgelopen dagen zo veel in het gewricht hebben zitten prikken.
Ik heb net bij mijn ouders even vreselijk zitten janken, vind het heel erg moeilijk om haar weg te brengen, maar aan de andere kant ben ik ook heel erg opgelucht op dit moment.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:07

Jeetje, dat zal best een moeilijke beslissing zijn geweest.
Ik hoop dat het weer helemaal goed komt!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:33

Dus toch... Lijkt mijn inderdaad erg schrikken dat je nu toch weer tot augustus in spanning zit over hoe verder. Maar voor het paard wel het beste zo. Nog weer zolang boxrust lijkt mij ook niet fijn.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:10

oooh fieke, wat ziet ze dr weer super uit op die foto's! Ik vind het een slimme keuse van je!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:43

Wat heftig allemaal. Hopelijk doet de rust haar goed! Heel veel sterkte!!!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:09

Dat is echt ontzettend rot meid Ach gut
Vind wel dat je een heel eerlijke beslissing maakt en haar op het land zet Ja

Je kan haar wel 'bij' je houden en dagelijks gaan stappen, maar dit is veel paardvriendelijker en zal je paardje ook mentaal niet zo zwaar vallen; lekker op de wei is natuurlijk altijd beter en ze zal zichzelf zo ook minder snel forceren wanneer ze alle beweginsvrijheid heeft Ja

Sterkte ermee, ik hoop van harte dat ze straks in augustus 100% in orde is!