Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LHS13

Re: Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:33

dat je je benen zo afsteekt heeft naar mijn idee met je balans te maken, als je goed in balans zit op je overigens gave pony komt dat helemaal goed denk ik, het lijkt nu nog of je je aan hem wil vastklemmen omdat hij misschien soms te vroeg of te laat springt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:50

Knappe pony! Me luves haffies. Overigens zie ik hier al wel aardig wat vooroordelen langs komen, zeg... Bloos Ik heb ook een haffie, maar die kan in principe ook goed springen en vind het super. Ik krijg er zelf alleen zulke bibberknieën van, dat we het zelden doen helaas... Haffies zijn veelzijdig en deze amazone laat dat in ieder geval duidelijk zien. Springkanon, die poownie van je!

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:52

zozo netjes hoor!

gogogogo!! Ga zo door!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:01

super Haha! ! mijn ponytje Shetan is een nrps x haflinger , ook klein (1.36) en heeft ook 2x M gesprongen en 1x Z Haha! ze kunnen het wel !!

ik zal even kijken voor een fotootje Lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:14

Ik vind het hele onprettige foto's om naar te kijken eerlijk gezegd. Wat een ongelofelijk braaf dier, dat moet je zo met mijn merrie doen... dan word je gelijk afgestraft en even "verteld" dat je eerst mag leren springen. Als je je nek nog niet gebroken hebt dan.

Ben blij dat het zelf wordt ingezien, want sommige paardjes geven geen kik, zo lief dat ze zijn. Ondertussen wel lek geprikt worden.

Ik vind het wel een schitterend paardje.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:18

merrieveulen schreef:
zo'n dekje is echt niet dik, ook dit kan hij voelen. ik zou de spoortjes inderdaad nog even laten voor wat ze zijn, een keer bijtikken vóór de sprong is overigens echt niet erg, maar ik vind de foto's niet zo'n lekker beeld geven, het lijkt de pony allemaal wat boven zijn macht te gaan.

Dit idee heb ik ook. Ben ik de enige die het wel erg veel vind voor een 5 jarige? Hij is nog lang niet uitgegroeid en nu al M? Waarom zo'n haast? Zonde van de pony. Heb aan de hand van de foto's ook het idee dat het wat teveel voor hem is. Maargoed van de sporen is al gezegd en ik hoop echt dat je er wat aan gaat doen, want dit is niet eerlijk tegenover je pony.

Ik vind het wel een erg mooie haflinger, wees er zuinig op!

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:18

Mmm, ik weet nu ook wel dat mijn beenhouding weer erg is veranderd, niemand die het mij heeft gezegd.
Ik heb het nu pas gezien op de foto's, eerder heb ik dit ook nooit gedaan met springen zie profiel.

Voor de volgende keer met springen gaan mijn sporen er zeker af, maar dat had ik mezelf al uitgedacht voordat ik dit topic had gezien en al het leuke commentaar kreeg wat ik al wel na kon gaan Haha!

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:24

Nanna schreef:
waauw mooi om te zien!! vorig jaar (2006) deed ik mee met oranje concour in hengelo en dat was haar eerste pacour ofzoo.
echt super!!

haha jaa dat klopt Clown toen was die eerste Haha!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:27

Mijn haffie is een D.. 1.40 meter Tong uitsteken maar ik moet altijd 80 dus dat is bijna even hoog.
en inderdaad ben je nu nog geen M Dromen
2 balken is minpunten..
Maar tziet er voor de rest best goed uit behalve dan met die sporen maar daar ga ik verder niet over in.. Knipoog

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:26

Ik weet niet of het al eerder is gezegt, maar je gaf je paard een pets boven de hindernis, je kan het de volgende x beter bij de laatste galopsprong doen, zo bracht je hem waarschijnlijk een beetje uit balans Knipoog maar ik vind het er verder wel goed uitzien hoor, hij kan netjes springen *LOL*.. en van de sporen is allemaal al te vaak gezegt, ga ik niet verder op in Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:37

Tip.....

Druk je hakken ook op de sprong uit, en kon minder ver uit je zadel met je kont, wedden dat je dan een veel betere balans hebt??
Je benen liggen veel stiller op de sprong, en je hoeft niet zo op zijn hals te steunen.. bovendien voel je veel beter wat je paard doet..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:40

maar.. heb je nu wel of geen startkaart met deze haflinger dan?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:50

Knap hoor, M springen met een haf!

Alleen jammer dat ze de spoortjes steeds in zijn buik prikt. Hij krijgt er niks van, maar echt prettig zal het niet zijn.

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:24

Lowara schreef:
maar.. heb je nu wel of geen startkaart met deze haflinger dan?

Nee, en neem ik ook niet

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:15

femmefatale1 schreef:
Tip.....

Druk je hakken ook op de sprong uit, en kon minder ver uit je zadel met je kont, wedden dat je dan een veel betere balans hebt??
Je benen liggen veel stiller op de sprong, en je hoeft niet zo op zijn hals te steunen.. bovendien voel je veel beter wat je paard doet..

Kijk hier hebben we tenminste wat aan Knipoog

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:15

NRPSbokker schreef:
Nee, en neem ik ook niet

Maar wel met mijn paard Clown

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:37

Ik vind dat je een leuke haf hebt die onwijs leuk springt Knipoog
Ook goed dat de volgende keer,de spoortjes erafgaan.
Met wat oefenen kom je er wel Pling

Veel plezier nog met deze onwijs leuke haf Haha!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:21

Ik vind het beeld ook niet echt vriendelijk eruit zien. Doe alsjeblieft die spoortjes af. Vraag me trouwens ook af hoe je het voor elkaar krijgt die tenen zo'n eind naar buiten te steken Verward Die sporen verdwijnen continu in zijn lijf, je mag van geluk spreken dat hij er dan zo braaf op reageerd. Mijn paard, en menig ander paard, zijn hier niet van gediend. Denk dat je dan heel snel vliegles krijgt!

Verder een leuke pony maar ik zou er wat zorgvuldiger mee omgaan!

Edit: Als deze pony inderdaad niet sloom is (wat er gezegd wordt) dan begrijp ik al helemaal niet waarom hij hier zo braaf op blijft en het niet op een lopen zet! Clown

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:49

niemand op bokt doet het rijden goed ofwel? Frusty

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:48

Leuke Haf hoor!

Mis gewoon aan je balans werken door veel verlichte zit thuis te oefenen? Knipoog Komt vast wel goed! Goed dat je je spoortjes eraf haalt!

Wat ik weer jammer vind aan Bokt is dat er altijd weer andere ruiters bij gehaald moeten worden... Waarom nou in hemelsnaam een foto van Doron erbij pakken? Verward Ik zie niet op die foto dattie z'n tenen geheel naar buiten draait ofzo... Erg naar dat je zo je mening sterker wilt laten doen uitkomen,...

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:00

happyness schreef:
Ik vind het beeld ook niet echt vriendelijk eruit zien. Doe alsjeblieft die spoortjes af. Vraag me trouwens ook af hoe je het voor elkaar krijgt die tenen zo'n eind naar buiten te steken Verward Die sporen verdwijnen continu in zijn lijf, je mag van geluk spreken dat hij er dan zo braaf op reageerd. Mijn paard, en menig ander paard, zijn hier niet van gediend. Denk dat je dan heel snel vliegles krijgt!

Edit: Als deze pony inderdaad niet sloom is (wat er gezegd wordt) dan begrijp ik al helemaal niet waarom hij hier zo braaf op blijft en het niet op een lopen zet! Clown

ja sorry hoor maar dit is ook wel weer overdreven... de benen mogen idd wat beter maar dan nog...
ik weet hoe moeilijk het is om op zo'n paard te springen wat eigenlijk niet bedoeld is om te springen,( ik rij op een fjord), en ik vind het heel knap dat je al zo ver bent. veel plezier nog samen!! Haha!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:27

Ik begrijp dit niet helemaal. Iemand is erg trots op haar (kleine) haf die toch een behoorlijk grote prestatie neerzet en deelt deze foto's. Vervolgens gaat men 4 pagina's door over de verkeerde beenligging en hiermee wordt dan een trend gezet om te proberen er nog veel meer bij te halen (las iets over "ben je zijn manen aan het tellen?" Verward ...etc.), terwijl ik het er persoonlijk (behalve de beenligging Knipoog ) netjes uit vind zien en dit meisje tegen allerlei vooroordelen in laat zien waar haflingers toe in staat zijn.

Ook geeft de amazone aan dat ze zelf schrok van de foto's en hard gaat werken aan haar beenligging en de volgende keer haar sporen uitdoet maar voor het gemak lijken veel mensen daarover heen te lezen en wordt er nog steeds over door"gezeurd" (kan het niet anders noemen).

Hier heb je dus iemand die aangeeft iets te doen met het gegeven advies (ook al is het niet allemaal zo vriendelijk gebracht) en nog is het niet goed genoeg? Dacht dat dit juist was waar HAW voor was...om elkaar te HELPEN!

Ik vind het in ieder geval knap wat je nu al doet en ik wens je heel veel succes!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:50

M_nimco_ schreef:
happyness schreef:

ja sorry hoor maar dit is ook wel weer overdreven... de benen mogen idd wat beter maar dan nog...
ik weet hoe moeilijk het is om op zo'n paard te springen wat eigenlijk niet bedoeld is om te springen,( ik rij op een fjord), en ik vind het heel knap dat je al zo ver bent. veel plezier nog samen!! Haha!

Niemand zegt dat paardrijden makkelijk is! Zeg ook niet dat het niet knap is.... maar of een paard nu wel of niet geschikt is voor hetgeen wat hij doet zo met je sporen erin zitten is niet normaal! Een springpaard is ook niet gemaakt om te dressuren.... dat wil niet zeggen dat het niet kan maar het zal net zoals dit moeizamer gaan.... Dus dan zou die ruiter niet afgerekend worden op een belabberde zit? Alleen vanwege het feit dat het een springpaard is waar je mee gaat dressuren?

Ben ook blij dat de amazone haar fout in ziet er eraan gaat werken. En tja dat hier nu 4 pagina's over doorgezeurd wordt dat kan je, als je eerlijk bent, bij het zien van de foto's niet voorkomen! Iedereen wil daar toch zijn eigen mening over kwijt... ja dan worden er weleens dingen herhaald jah maar dat hoeft nog niet afkrakend bedoeld te zijn!!

merlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:44

idd hakken naar beneden tenen naar binnen en probeer niet te knijpen met je knieen. Je kijkt heel goed waar je naar toe moet en je hebt lef en een geweldige haflinger. Ik hoop dat je niet stopt met fotos plaatsen, want ik vond ze wel heel leuk om te zien.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 00:09

ff....off topic

een springpaard niet gemaakt om te dressuren?
volgens mij is de bassis van springen toch dressuur?
denk dat menig springpaard toch wel een aardig proefje kan lopen hoor....