Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:51

Dat zegt natuurlijk niet zo veel. Zowel een wedstrijd als een foto is een momentopname.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:55

Oliviaatje schreef:
het is nou eenmaal zo dat ik het er niet Z uit vind zien, kan ik ook niets aan doen. Dit neemt níet weg dat ik het maar gepruts vind! integendeel.

bij een Z ruiter denk ik eerder aan zoiets:

Afbeelding
[even een plaatje via google]

maar, waar maak ik me druk om.

Kleed nu mens en paard eens uit en stel ze voor thuis in een training, dwz amazone zonder hoedje witte rijbroek en zwart jasje, maar gewoon in een oude donkerblauwe rijbroek, helmpje op (misschien) en slobbertrui, niet in de wedstrijdhouding maar in trainingshouding(dwz soms het paard een beetje helpen om de rug te ontlasten door bijv. richting verlichte zit te zitten enz.)
Haal dan ook nog de s en t er uit en van het hele plaatje blijft niets over, en iedereen op Bokt zal schreeuwen dat het paard achter de loodlijn loopt.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 23:02

Katja schreef:
Dat zegt natuurlijk niet zo veel. Zowel een wedstrijd als een foto is een momentopname.

Natuurlijk... Mijn foto's zijn 'slecht', dus zo rijden we áltijd. Rij ik op wedstrijd nette punten, zit er een natuurlijk een vliegje in het oog van de jury. Tref ik toch altijd heh, van de B tot Z2 alle juryleden met vliegjes in de ogen. Sigaar

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:07

Jeetje wat een discussie... erg jammer...
Vind het een beetje raar. Als deze pony gespot werd op pony-terrein in de Z2 dan was het waarschijnlijk een erg leuke pony. En nu is het een huis-tuin-keuken pony tussen de paarden?
erg jammer hoor...

Emeraldo scoort haar punten goed en ik denk dat dat meer zegt dan een paar fototjes op internet....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:08

Je verdraait wat ik zeg. Het feit dat hij op een wedstrijd in december hoge punten heeft gelopen wil niet zeggen dat hij op deze foto's super loopt.
Lijkt me ook logisch als hij een tijd in de wei heeft gestaan zeker op die leeftijd. Maar ik geef alleen aan dat die punten van meer 3/4 jaar geleden me niet zoveel zeggen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 23:18

Die punten zijn van lang geleden, maar wel de een-na-laatste wedstrijd die we hebben gereden. Ik ben niet zo van elke week op pad gaan.

Voor de duidelijkheid, Emeraldo heeft de afgelopen 3 maanden overdag op een wei gestaan. De eerste 2 maanden daarvan hebben we wel gereden. Toen kreeg hij last van mok, en kon ik beter niet rijden zodat het sneller zou genezen, en hebben we alleen over het harde gelopen in het bos en aan de hand gewandeld. Nu ben ik sinds een weekje weer aan het trainen (ongeveer om de dag erop).

Op de foto's worden ook geen oefeningen gereden, alleen Schouder Voor, wat sommigen verwarren met Schouder binnenwaarts, dus die lengtebuiging klopt wel. En er wordt een changement gereden welke mooi van de grond gesprongen is, maar waar hij iets ronder mag blijven. Dat is het volgende punt, want het belangrijkste is dat hij recht naar voren en van de grond springt op mijn zit. Die ronde hals komt er later wel weer bij.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:24

Maakt mij verder niet uit maar ik probeer gewoon aan te geven dat de punten niet representatief zijn voor situatie nu.
Heb nu ook een topic op HAW van een 19 jarige waarmee ik onze laatste wedstrijd ruim boven de 70% in het Z2 gereden heb.
Maar........dat is wel 6 jaar geleden en intussen is het paard jaren gereden door iemand anders.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:26

Annemarie_ schreef:
haha dat zeiden ze bij mij allemaal een paar maanden geleden ook, dat het 'er niet Z uit zag' Tong uitsteken
Vorige week op de hippiade ben ik 6e geworden bij de Z1 pony's (40 deelnemers)
Gewoon niks van aantrekken, het ziet er netjes uit!

edit: misschien je neusriem een gaatje hoger doen, en wat meer rechtuit kijken en ietsje meer naar achteren zitten in de draf en het losrijden (doe ik ook altijd hoor, tever naar voren zitten bij het losrijden Tong uitsteken )

viewtopic.php?f=10&t=752906&hilit=potter

viewtopic.php?f=10&t=827441&st=0&sk=t&sd=a

Bekijk deze 2 topics maar eens, gaan beiden over Annemarie en Potter, op de ene wat trainingfoto's voor de fun en op de andere gelikte foto's en in het pakkie op de Hippiade.
Bekijk en vergelijk reacties over een en dezelfde combinatie.
super hoor Emeraldo en lekker doortrainen, dan komt het met de Z2 best goed!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 07:02

Ook op de trainingsfoto's vind ik dat je kan zien dat ze goed rijd (heel ander beeld als in dit topic)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 07:34

Citaat:
Ook op de trainingsfoto's vind ik dat je kan zien dat ze goed rijd (heel ander beeld als in dit topic)

In dit topic zijn het oha foto's in de losrijfase. En dat ziet er toch best fijn uit.
De laatste foto is een foto op het verkeerde moment genomen, tijdens een oefening die de pony en waarschijnlijk de ruiter ook, nog niet helemaal onder de knie hebben. Vandaar dat TS ook zelf al aangeeft dat ze nog even dooroefent voor ze verder gaat starten in het Z2, prima toch!

De foto's van Annemarie zijn op een ander moment van de training genomen. Zien er ook netjes uit, maar daar is wel een discussie over ontstaan van 10 pagina's.
Ik snap zowieso niet dat er nog mensen zijn die rijfoto's plaatsen van zichzelf. Het negatieve commentaar is meestal niet misselijk.
Als men dan al kritiek levert,lever dan opbouwende kritiek, daar hebben mensen nog iets aan. Hier zie ik regelmatig dat men eigenlijk elkaar voor leugenaar uitmaakt door te beweren dat het niet bestaat dat die combi Z rijdt, dat ze vast nog maar B of L rijden.
Men mag wel eens wat meer respect voor elkaar tonen. Bloos

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:01

Commentaar leveren is heel makkelijk Knipoog ik snap niet dat de TS zich nog gaat verdedigen.
Ik vind het netjes hoor en zeker met een pony tussen de paarden.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 10:06

Dit is ook de laatste keer dat ik foto's plaats. Jammer voor degene die het wel fijne plaatjes vond.
Ik stop er ook mee om mijn paard en mezelf te verdedigen, want is compleet nutteloos. Gelukkig weet ik zelf dat jury's op wedstrijd ons wel belonen. Zelfs van vreemde mensen heb ik wel eens leuke reacties gehad na een proef. En dan is er nog een jurylid die mij heeft opgebeld een paar dagen nadat ik mijn proef bij hem gereden had, met de vraag of ik zijn toen 3-jarige merrie wilde rijden. Dit paard heb ik ongeveer 2 jaar gereden en is pas geleden verkocht. Op dit moment staat Emeraldo bij deze mensen thuis.
Gelukkig zijn er dus toch mensen die wel in ons geloven.

Bokkers, bedankt voor de leuke reacties!

Bokkers met minder aardige reacties, ga bij jezelf na waar de frustatie vandaan komt. Lachen
Ik weet zelf echt wel dat er puntjes van kritiek zijn, maar zoals hier soms gereageerd wordt is niet om 'kritiek' te geven want dan had het er netter en met duidelijke uitleg gestaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:35

Jammer dat je zo slecht tegen kritiek kunt. Ik plaats zelf ook vaak genoeg foto's waar kritiek op is en wat ik ook verwacht. Dat heeft niets te maken met hoe ik rijd of wat jury's van mijn rijden vinden maar het heeft te maken met de foto's.

Ik heb voor mijn gevoel redelijk opbouwende kritiek gegeven en geloof dat ik met mijn eigen rijden niet heel veel reden tot frustratie heb.
Maar als je moeite hebt met de kritieken kun je idd beter geen foto's plaatsen. HAW is namelijk bedoeld om kritiek en advies te geven en daar heb je imo veel meer aan dan alleen ooohh en aahh al is dat laatste soms wel lekker voor je ego.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:39

Ik begrijp je reaktie volkomen, mensen op bokt denken alles te kunnen zien vanaf een paar fototjes. Ik heb de foto's even in je profiel gekeken en daar staat ie mooi op trouwens Lachen. Ik wens je nog veel succes in de Z2 en weet zeker dat dat wel goed gaat komen Knipoog.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:40

kritiek is passend als het ergens over gaat en opbouwend is. Veel van de hier geplaatste kritiek was 'het ziet er meer L uit, ziet er niet Z uit..'

Daar kan niemand wat mee..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:42

Maar er wordt ook opbouwende kritiek gegeven en die wordt met het gezeur op 1 hoop gegooid. Dat maakt op mij de indruk dat ts alleen maar ooh en aah wilt horen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 11:49

Prima Katja. Jij wilt toch alleen horen dat je gelijk hebt.

Er staat ook kritiek waar ik zeker iets mee ga doen. Ik weet zelf ook goed wat mijn aandachtpunten zijn. Ook de aanspanning in de bovenlijn is een aandachtspunt wat jij beschreef. Zoals te zien is bij de loswerkfoto's ben ik daar ook mee bezig.

Maar sommige reacties hebben niks te maken met kritiek geven.

Edit: dat ik heb getypt bokkers met aardige reacties wil niet zeggen dat ik daarmee de oh en ahh reacties bedoel, maar ook de reacties met opbouwende kritiek.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:03

Emeraldo schreef:

Met dit soort reacties blijf je de indruk wekken dat je slecht tegen kritiek kunt......

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:07

Och laat het toch rusten.. :S Ze gaat er juist heel goed mee om vind ik. Menigeen had al lang om een slotje gevraagd denk ik.

Ik vind jullie een leuke combinatie hoor! Veel succes met je paardje. Lachen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:09

Katja schreef:
Emeraldo schreef:

Met dit soort reacties blijf je de indruk wekken dat je slecht tegen kritiek kunt......

En dat jij een zeurpiet bent.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:27

Er zijn zoveel leuke reacties te bedenken maar ik zal me inhouden. Lips are sealed

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:35

Ik kan me nog erg onvolwassen gedragen hoor Tong uitsteken

Ik ga straks trainen en zal letten op de tips die gegeven zijn. En ook de tips die Yamcha gaf in een ander topic.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:43

mensen wat zeuren weer!
omdat dit paard geen anky dekje draagt, geen kieffer hoofdstel met de breedste neusriem, en zij geen compleet setje aanheeft (want dit doet heel veel!!) denken jullie dat ze geen z is? kijk eens in haar profiel, dit zijn gewoon nette foto's van haar in training zonder poespas.

ziet er netjes uit hoor

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:45

_Lot_ schreef:
Ik begrijp je reaktie volkomen, mensen op bokt denken alles te kunnen zien vanaf een paar fototjes. Ik heb de foto's even in je profiel gekeken en daar staat ie mooi op trouwens Lachen. Ik wens je nog veel succes in de Z2 en weet zeker dat dat wel goed gaat komen Knipoog.

Sja dat zei ik ook al maar toen ging de nuttenloze discussie weer verder :S

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 15:05

Ik heb nog wat foto's opgezocht van een paar maanden geleden, om precies te zijn 2e paasdag. Die dag hadden we een fotoshoot georganiseerd en daarom zien we er netjes uit, maar geen wedstrijd tenue.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding