wie heeft meer ervaring???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: wie heeft meer ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:25

leg dat been maar eens verkeerd, krijg je het mooi voor je kiezen joh!!

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:09

ben het helemaal metCassidy eens

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:16

tja, dan ben ik benieuwd, in hoeveel maanden/jaren dat 1e meisje haar paard naar Z heeft gereden.
dat wil ook nog wat zeggen he.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:54

tja das een goeie Knipoog
zoals ik hierboven ook al las, het meisje van 19 heeft misschien een klant en klaar paard wat ze binnen notime het Z in rijdt...
het meisje van 26 heeft misschien nooit de kans het Z in te rijden, (als ik uit mijn eigen ervaring spreek) krijg alleen jonge paarden die ze in het B en L uitbrengt en daarna doordat er een goed bod op wordt gedaan bv deze worden verkocht en weer op nieuw begint met een jong paard...

als je t op deze manier zou bekijken dan vind ik dat het meisje van 26 jaar meer ervaring heeft omdat deze in die 19 jaar verschillende soorten paarden onder haar kont heeft gehad en zelf heeft opgeleidt.

maar misschien moet een even meer uitleg geven wat deze 2 personen allemaal gereden hebben en hoe vaak per week, en hoeveel paarden ed.
dit is maar beetje gissen, moeilijk om een mening over te geven.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 17:32

Leuk dat jullie je mening geven Haha!
dank je.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:59

udine5 schreef:
Wie heeft er meer ervaring?
1. meisje die 19 jaar is en in het Z rijdt?
2. meisje die 26 jaar oud is en 19 jaar rijdt?

Er zijn "ruiters" die 35 jaar "paardrijden", "rijkunstig" stelt het allemaal weinig voor.
Er zijn mensen die met slechts 5 jaar paardrijden, rijkunstig aanzienlijk beter paardrijden, dan de meer ervaren ruiters.

Bij paardrijden is kwantiteit (km's maken) belangrijk, maar dan de kwantiteit van de kwaliteit. (km's op betere kwaliteit is beter). Haha! Van kwantiteit van slechte kwaliteit leer je wel veel, je gaat er rijkunstig wat beter door rijden, maar niet top of the bill. Het wordt wel gemakkelijker "om beter" met "slechtere kwaliteit" om te gaan. Rijkunstig pieken zal het in de meeste gevallen niet worden.... Diplomatiek: "je wordt misschien redelijk tot goed in de breedte". Pling

Iemand die het geluk heeft om met 19jr Z te rijden, heeft in ieder geval een redelijk goede start. Je kan beter goed beginnen en dan veel goede ervaringen opdoen dan verkeerd beginnen. Diplomatiek: "je kans om te pieken op meerdere paarden is wat groter". Je hebt echter geen garantie.

Langdurig op veel van mindere kwaliteit, is meestal een langdurige strijd tegen je zelf, tenkoste van het paard. Ook langdurig van mindere kwaliteit op een enkel minder paard, is minder goed voor je eigen rijkunstige ontwikkeling.

Het is "een vak" om paarden die als minder goed te boek staan, zodanig te kunnen rijden, dat die paarden "in de picture" komen. De ruiters die dat kunnen zijn meestal geen top-ruiters in de wedstrijdsport.

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:38

goh wat heb jij een dunk van jezelf!!!!!!!!!
Bah ik heb een hekel aan zo'n mensen......
Jij denkt echt dat je anky bent.
Ooit heb je namelijk mensen met TALENT!!!!!!!!!!!!!!!
En die snappen er meer van als mensen die al zoooooooooo lang in de paarden zitten.

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:38

Oh ja en geen pb's meer aub

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:41

en kunnnen we ook zonder ruzie verder discussieren.
is veel gezelliger. dank je Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:40

Dat je een topic gaat openen omdat je geen gelijk kon krijgen.
Koppig persoontje ben je wel he?

Meisje 1 heeft meer wedstrijdervaring. Dus heeft meer ervaring van oefeningen. onderdelen rijden, nette proeven neerzetten, en het paard in de juiste wedstrijdhouding te laten lopen.

Meisje 2 heeft meer ervaring met jonge groene paarden. Veel verschillende paarden. Zij heeft meer kennis met het gedrag van jonge beesten, het paard gaandeweg rijdbaar maken.

Dat is alle 2 iets heel verschillends.

Maar als deze hele discussie gaat over iets van een hoofdstel, dan gaat het helemaal niet over ervaring. Maar over kennis!

xxelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:50

Meisje 1. Heeft meer ervaring op het hogere niveau...
Meisje 2. Met het inrijden en het opleiden van de paarden...

Zouden ze het niet samen kunnen doen.. Meisje 2 leidt hem op en meisje 1 neemt hem over! Clown

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:17

Angeliek schreef:
Dat je een topic gaat openen omdat je geen gelijk kon krijgen.
Koppig persoontje ben je wel he?

Meisje 1 heeft meer wedstrijdervaring. Dus heeft meer ervaring van oefeningen. onderdelen rijden, nette proeven neerzetten, en het paard in de juiste wedstrijdhouding te laten lopen.

Meisje 2 heeft meer ervaring met jonge groene paarden. Veel verschillende paarden. Zij heeft meer kennis met het gedrag van jonge beesten, het paard gaandeweg rijdbaar maken.

Dat is alle 2 iets heel verschillends.

Maar als deze hele discussie gaat over iets van een hoofdstel, dan gaat het helemaal niet over ervaring. Maar over kennis!

Het ging er niet om dat ik geen gelijk kreeg. Niemand kreeg gelijk. Daar ging het ook niet om. Meer omdat zij zich 'bemoeide' met iets van mij waar ik niet op zat te wachten Haha!
En inderdaad gaat het ook niet om ervaring maar om kennis. Maar omdat hun dus tegen mij zeiden dat ik dat van dat hoofdstel moest aannemen van iemand met meer ervaring heb ik de vraag ook zo gesteld.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:19

gigelo schreef:
goh wat heb jij een dunk van jezelf!!!!!!!!!
Bah ik heb een hekel aan zo'n mensen......
Jij denkt echt dat je anky bent.
Ooit heb je namelijk mensen met TALENT!!!!!!!!!!!!!!!
En die snappen er meer van als mensen die al zoooooooooo lang in de paarden zitten.

nee hoor heb geen dunk van mezelf maar zit (zoals ik al eerder heb gezegd) niet te wachten op adviezen waar ik niet op zit te wachten.
En hoe kom je erbij dat ik mezelf Anky vind??? Ik Anky??? Haha! Haha! Haha! In de verste verte niet.