Rollende haflinger Donna @work---->

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: Rollende haflinger Donna @work---->

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:57

Haha ik heb geen idee maar ze is al zoveel veranderd!!! trouwens het setje van Donna vindt ik haar ook super staan!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:37

zodra ik mijn rijbewijs heb zal ik langs komen. Dan hoor je het recht in je gezicht Jullie zeggen nu dat ik haar heb leren rollen. Nou NEE ze heeft een zere rug. Denk eerst verder DAG

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:55

MissDonna schreef:
zodra ik mijn rijbewijs heb zal ik langs komen. Dan hoor je het recht in je gezicht Jullie zeggen nu dat ik haar heb leren rollen. Nou NEE ze heeft een zere rug. Denk eerst verder DAG

En dan? Wat los je daar mee op! Hoe oud was je ook alweer? Gedraag je is naar je leetijd zeg!
En loop niet de hele tijd een meisje van 15, wat het beste met de pony voor heeft, af te zeiken.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:33

Madiek, rustig Lachen .
De een zegt dit, de ander zegt dat.. Jij weet beter hoe het in elkaar zit. De andere denken weer wat anders.

Ik weet dat ze het bij jou niet deed, ook niet bij de vorige eigenaar (die gene voor jou).
Sinds je haar verkocht had begon ze het te doen.

Madiek, hou het hier gwoon maar bij.
En wat betreft de andere, stop eens met dit gedoe. Hou het lekker voor jezelf, vertel het elkaar op de manege. Maar niet hier, niet hier op bokt.

Dan krijg je dit soort dingen.. Ga normaal met elkaar om.. En kom op..
Tis bokt maar ..

Tis heel anders al sta je oog in oog met elkaar. Dan praat je makkelijker en beter, dan zo op bokt.

Hou eens op met katten . Hou op met achter anders mans rug om te praten, of zo doen op bokt.

Hou oud zijn we nou?! Gedraag van beide kanten naar je leeftijd.

Stop . Stop dit debiele gedoe. Zo krijg je ook nog eens een slotje.

(p.s. om dit te verkomen, gebruik de PM knop.. Of mail elkaar, praat er over..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:43

MissDonna schreef:

MissDonna, zou je willen stoppen met je offtopic reacties, hiervoor kun je de PM knop gebruiken.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:27

Ik ben het helemaal met Fiona eens!
Ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan word over wat madiek zegt! Als het in jullie ogen niet zo is ga er dan ook niet als een klein kind op in!
Madiek is zeker geen klein kind en is verstandig genoeg om hier te reageren en heeft het nog steeds moeilijk het haar verlies!
En wat betreft het rollen ik vind het eng, en ken donna zo ook niet. Madieke heeft geprobeerd om idd donna te leren liggen op commando maar Donna dacht meestal zoek het lekker uit en het is gebleven bij rollen belonen en even blijven liggen meer ook niet! dus daar kan het niet van komen!
Iedereen hier is lijkt mij volwassen genoeg om dit normaal uit te praten en gezellig te houden!

Jullie zijn wel een leuk stel en een geweldig setje heb je!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:17

nu weer gewoon om - topic en reageren op de foto's!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:15

Ze heeft het mij zelf verteld dat ze haar heeft leren liggen!! Ik vind zelf vd erg leuk, dus heb wat dat betreft geen commentaar. Maar het is wel een feit dat als je een slimme pony hebt kunstjes tegen je kan gaan gebruiken. Verder zeg ik er niet mee dat ze bij jou zomaar onder het rijden ging liggen oid Clown

En Miss Donna: Ik vond het altijd erg leuk als je even langskwam, maar als je houding zo blijft ben ik bang dat je niet meer echt welkom bent.
Dus laten we het hierbij houden. Donna had het niet beter kunnen treffen en natuurlijk had ze het bij jou ook goed. Het is jammer wat er daarna gebeurd is, maar daar kunnen wij niets aan doen. Dus hou het gezellig, dan kun je tenminste nog een keer gezellig langskomen. Ja

De keuze leg ik bij jou neer.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:34

ik vind het niet leuk wat je allemaal zegt ik probeer dr het best van te maken meer kan ik toch niet doen!!

zullen we nu weer gewoon over de foto's praten!! Haha!

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:56

heyz Donna super haflingertje!!!
ik ken Donna ook nog van Madieke, Donna is de gaafste haflinger die ken!
Donna en madieke waren ook echt een team, ik stond bij haar op stal en weet dus ook dat madieke haar niet heeft laten rollen en ook altijd het beste met donna voor had. waarschijnlijk mist donna madieke ook en heeft daarom zulk raar gedrag vertoond. ze waren altijd zo ontzettend leuk samen!!!
mooi foto's verder je rijdt haar ook leuk! is ze nou van jou of de manege?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:14

Vaillant schreef:
Donna en madieke waren ook echt een team, ik stond bij haar op stal en weet dus ook dat madieke haar niet heeft laten rollen en ook altijd het beste met donna voor had. waarschijnlijk mist donna madieke ook en heeft daarom zulk raar gedrag vertoond. ze waren altijd zo ontzettend leuk samen!!!

Gestoord Waar is de Penny Patrol when you need them..?

Oke kind, als jij het zegt.. Knipoog Dan mist ze mij nog meer want bij mij had ze het NOG beter Tong uitsteken Tong uitsteken

Nee ff serious, ik heb geen idee over dat rollen. Ik weet alleen dat ze het een keer bij een vriend van mij deed toen hij er op zat (en dus bijna niets van haar vroeg). Bij heeft ze het misschien een keer gedaan en (uit reactie) kreeg ze onwijs op haar flikker. Ja sorry maar dat mocht ze echt niet doen. En daarna heeft ze het ook nooit gedaan. Het is een super coole pony, en toen ik bezig was met haar verkopen vond ik het zo lastig want ze is niet bepaald groot maar ook niet per se voor jongere mensen geschickt VOND IK.

Ze ziet er goed uit. Ik heb het eerst fout gemaakt door haar aan een of andere kind van 12 te verkopen en ik kon mezelf daarvoor wel schieten. Maar goed, het was niet mn eigen keus, ik kon haar zelf niet meer (onder)houden en er zat enorme druk achter het verkopen dus ja...

Tja verder, Madieke je hebt Donna (Kas) inderdaad zelf verkocht, en nu hoor ik dat je ook nog eens de mogelijkheid had om haar terug te kopen, en blijkbaar niet gedaan. Ja dan houdt het inderdaad op. Ik voelde me precies zo met Donna (Kas) NIEMAND kon haar zo goed rijden als ik, ik kende haar door en door, maar het is echt niet zo dat het pony het nu slecht heeft, zo te zien.

Bij mij had Kas (Donna) ook gewoon een goed passend zadel e.d Heeft ook nooit enige protest getoond. (Was wel zo eigenwijs als de pest, maar goed Schijnheilig )

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:36

hooi
leuk haar weer eens te zien, wat betreft het rollen enzo, daar ga ik me niet in mengen maar wil wel even zeggen dat ik haar en madieke op wedstrijd wel mis. Nu heb ik geen concurentie meer als we tussen de paarden springen. Kunnen we niet meer 1e en 2e worden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:41

Òja wat betreft het op de voorhand lopen, als het paard zo diep ingesteld wordt kan de achterhand er niet onder. Vergelijk de bovenlijn met een touwtje, krul je deze aan een kant veel op blijft er weinig over voor de andere kant. Daarom zie ik ook niet helemaal het nut van op deze manier trainen. Werk dan van voorwaarts neerwaarts naar steeds meer oprichting, maar halverwege een stuk ronder gaan instellen, dan doe je eigenlijk een stap terug omdat paarden zo juist makkelijk de achterhand vastzetten en weer meer op de voorhand gaan lopen. Bedenk ook, het moet komen vanuit achter en niet vanaf voor.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:04

Vaillant: Het is heelaas niet mijn eigen pony ze loopt 4 keer per week in de manege lessen en de 3 keer per week bij mij! Knipoog

daarom is het ook lastig om haar op de achterhand te krijgen want ze loopt ook gewoon nog met andere ruiters op dr!
maar zal me best doen, Knipoog bedankt voor de tips!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:17

Ik ken dat ik geef les, maar train mijn pony's ook zelf omdat ik les wil geven op goede pony's. Maar als ik nieuwe mensen krijg dan gaan ze meestal lopen trekken en rukken en de bocht door scheuren, dan willen de pony's de komende tijd niet meer nageven, maar zetten hun hele bovenlijn vast+hoofd in de lucht. Ik snap ook niet dat ze zo hebben leren rijden dan! Vandaag ook weer, en je kan 100x zeggen meer binnenbeen en meer buitenhand, maar het zit er zo in dat ze uit gewoonte gewoon aan hun binnenteugel scheuren. Nu lopen mijn pony's dan gewoon rechtdoor met hun hoofd opzij, maar dan gaan ze juist meer aan hun binnenteugel, resultaat, paard klapt hals dubbel+mond open+hoofd in de lucht. Ja ik snap ook wel dat ze dan weer even vertrouwen terug moeten krijgen, maar gelukkig kan ik mensen uiteindelijk wel overtuigen, en dan zijn er toch weer een paar minder die zo scheuren, en mijn pony's vinden het niet leuk, maar mogen van mij dan ook eigenwijs zijn en dan maken ze er lekker lang leve de lol van en gaan benen pletten, tegen elkaar aan lopen en dat soort dingen, het schuilhok in wandelen is ook een leuke, dan leren mensen het ineens altijd heel snel af.
Nou succes.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:07

Skitter schreef:
Vaillant schreef:

Gestoord Waar is de Penny Patrol when you need them..?

Oke kind, als jij het zegt.. Knipoog Dan mist ze mij nog meer want bij mij had ze het NOG beter Tong uitsteken Tong uitsteken

Nee ff serious, ik heb geen idee over dat rollen. Ik weet alleen dat ze het een keer bij een vriend van mij deed toen hij er op zat (en dus bijna niets van haar vroeg). Bij heeft ze het misschien een keer gedaan en (uit reactie) kreeg ze onwijs op haar flikker. Ja sorry maar dat mocht ze echt niet doen. En daarna heeft ze het ook nooit gedaan. Het is een super coole pony, en toen ik bezig was met haar verkopen vond ik het zo lastig want ze is niet bepaald groot maar ook niet per se voor jongere mensen geschickt VOND IK.

Ze ziet er goed uit. Ik heb het eerst fout gemaakt door haar aan een of andere kind van 12 te verkopen en ik kon mezelf daarvoor wel schieten. Maar goed, het was niet mn eigen keus, ik kon haar zelf niet meer (onder)houden en er zat enorme druk achter het verkopen dus ja...

Tja verder, Madieke je hebt Donna (Kas) inderdaad zelf verkocht, en nu hoor ik dat je ook nog eens de mogelijkheid had om haar terug te kopen, en blijkbaar niet gedaan. Ja dan houdt het inderdaad op. Ik voelde me precies zo met Donna (Kas) NIEMAND kon haar zo goed rijden als ik, ik kende haar door en door, maar het is echt niet zo dat het pony het nu slecht heeft, zo te zien.

Bij mij had Kas (Donna) ook gewoon een goed passend zadel e.d Heeft ook nooit enige protest getoond. (Was wel zo eigenwijs als de pest, maar goed Schijnheilig )

Ik weet zelf ook niet waar Madieke last van heeft. Ze heeft zelf gekozen voor een andere pony (waarom zou dat toch??). Ik ben met haar klaar. Ik weet iig dat ze het bij jou goed heeft gehad en bij Madieke vast ook, hoop ik iig. Maar dat is verder allemaal verleden tijd. Het gaat nu goed met Donna en ze is nu supergelukkig! En daar gaat het om.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:24

MissDonna schreef:

nádat jij haar had weggedaan dus, wie weet heeft ze van jou een fout zadel opgehad en daar last van gehad... dat kan ook nog he.. maar jij doet vast nooit wat Misselijk

Meis ik vind t echt een leuke haf nog even je mama en papa overhalen zodat ze der voor je kopen Haha!
het rijden komt vanzelf wel goed.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:28

Tenen iets mer naar binnen draaien
Verder Leuk paardje !!!!!!!!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:44

xDramaQueen schreef:
MissDonna schreef:

nádat jij haar had weggedaan dus, wie weet heeft ze van jou een fout zadel opgehad en daar last van gehad... dat kan ook nog he.. maar jij doet vast nooit wat Misselijk

Meis ik vind t echt een leuke haf nog even je mama en papa overhalen zodat ze der voor je kopen Haha!
het rijden komt vanzelf wel goed.

Ze is niet meer welkom bij ons, dus ze kan zeggen wat ze wil. Ik heb haar een pbtje gestuurd met het verzoek Jacqueline niet meer lastig te vallen via PB. Hopelijk stopt ze nu en anders heb ik nog wel een andere oplossing.

Ze heeft zelf gekozen voor een andere pony, daar kan ze beter de tijd in stoppen ipv jongere meisjes lastig te vallen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:45

Ik vind jullie een hele leuk combinatie.
Het gaat zeker goed komen in de B. Ik denk dat jullie samen ook wel een stuk hoger kunne komen Knipoog
Jammer dat je topic zo uit is gegroeid op een discussie topic.
Ik ga me er verder niet mee bemoeien, je weet zelf heel goed wat je doet, ik lees dat alles medisch uit gesloten is. Dan neem ik aan dat het een vorm van protest is. Het enige wat je misschien kan doen is een masseur laten kijken, misschien zit er wat vast in haar rug.

Succes en veel plezier samen!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:49

Het is inderdaad niets medisch.
Gelukkig rolt Donna nu praktisch nooit meer.
Ze doet het uit verveling, althans dat denk ik.
Zodra je lekker met d'r aan het werk ben, doet ze het niet.
Jacqueline is nu lekker serieus aan het rijden, Donna heeft al een poos niet meer bji haar gelegen.
Je moet Donna stof geven om over na denken, dan heeft ze niet de tijd om te bedenken dat liggen nog een optie is.
Dit werkt erg goed, haar bezig houden en Donna heeft dan veel plezier in het rijden.
Want ze vind het erg leuk om te werken.

Off- topic: Ook ik heb Madieke een pb'tje gesturd, dus ik denk (hoop) dat de hint nu is aangekomen. Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:50

AnnemiekvM schreef:
Ze is niet meer welkom bij ons, dus ze kan zeggen wat ze wil. Ik heb haar een pbtje gestuurd met het verzoek Jacqueline niet meer lastig te vallen via PB. Hopelijk stopt ze nu en anders heb ik nog wel een andere oplossing.

Ze heeft zelf gekozen voor een andere pony, daar kan ze beter de tijd in stoppen ipv jongere meisjes lastig te vallen.

ik vond haar idd zo verschrikkelijk sneu reageren bah bah, ik zie echt niet dat dat beessie t zwaar heeft ofzo, die heeft t zo te zien prima.

ik denk zelf dat t uit verveling is oid. ook aangezien t haar aangeleerd is (schijnt)
Edit: sannuh was me voor Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:53

Ik ken Donna inmiddels (redelijk) goed.
Jacqueline krijgt iedere zondag privéles van mij, dit gaat erg goed.
Beide doen ze hard hun best en beleven veel plezier met/ aan elkaar.
Komt wel goed met die twee!!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:10

sannuhh schreef:
Ik ken Donna inmiddels (redelijk) goed.
Jacqueline krijgt iedere zondag privéles van mij, dit gaat erg goed.
Beide doen ze hard hun best en beleven veel plezier met/ aan elkaar.
Komt wel goed met die twee!!!

kun jij uitleggen waarom ze zo diep loopt? Wat is daar het nut van?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:12

Dat is niet bewust, dat doet Donna zelf heel snel, Donna duikt en krult zich heel snel op.
We zijn hier ook hard mee aan het werk, het gaat al beter.