4,5 jarige voor het eerst aan de longe.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

Re: 4,5 jarige voor het eerst aan de longe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 17:50

nee, ik weet idd niet wat ik doe. Ik denk dat ik de fiets enzo ook maar verkoop en school is ook gevaarlijk, want met gym valt ie en met buitenspelen ook. hij heeft zijn arm daar ook al eens gekneust. geen school en buiten spelen meer voor Terence tot ie 10 is ofzo. Clown Lips are sealed
hobbies als voetbal en andere sporten mag hij dan ook niet. mij te gevaarlijk. Knipoog

Gebruikertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:01

Li_lee_yang schreef:
indd, ik vind dit veel veiliger als een manegeles waar ze zonder longe los lopen en soms al gelijk op grote paarden moeten.
en ze zal heus wel weten of er een hak onder zit of niet, Lachen

Kinderen mogen pas vanaf hun 6e op concoursen rijden en de meeste manege's die ik ken houden ook die leeftijd aan. Dat het laarsje niet door de beugel kan schieten is onzin, die beugel is zo groot dat dat makkelijk kan.
Daarbij, het is alleen maar commentaar en opbouwend bedoeld, PERSOONLIJK zou ik het anders doen. Als zij het wel zo wil doen is dat haar keuze.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:16

ik snap niet dat sommige mensen zich zo kunnen opwinden als iemand hier foto's toont van een kind met plezier en een pony met plezier en waarbij de moeder toch enkele veiligheidsmaatregelen heeft getroffen zoals een helm, laarzen met een hak en een riem waar deze knul zich prima aan vast kan houden
mensen gun iemand zijn plezier en blaf zo'n iemand niet af

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:20

blackpegasus schreef:
nee, ik weet idd niet wat ik doe. Ik denk dat ik de fiets enzo ook maar verkoop en school is ook gevaarlijk, want met gym valt ie en met buitenspelen ook. hij heeft zijn arm daar ook al eens gekneust. geen school en buiten spelen meer voor Terence tot ie 10 is ofzo. Clown Lips are sealed
hobbies als voetbal en andere sporten mag hij dan ook niet. mij te gevaarlijk. Knipoog

Ik heb het over schade op langere termijn niet over er een keer afvallen.
Op de manege waar ik reed liepen anders genoeg A, B en C pony's rond voor de lessen maar dat zal een uitzondering zijn dan? Je mocht er ook pas vanaf 6 jaar op ponyrijden komen.

Garo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:56

madelien schreef:
wat een leuke foto's!! de lol straalt ervan af Haha!!

enne over dat vroeg beginnen met rijden... ik ben een maand voor mijn 4e verjaardag begonnen met rijden en ik ben gewoon gezond! en ik reed 1 x per week een uur. dus zo slecht zal het niet zijn Tong uitsteken
Inderdaad de lol straalt er vanaf. Terence zit gewoon te schateren van de pret. Dus zo moeilijk zit hij blijkbaar niet! Haha! Daarbij, die 10 minuutjes hebben echt geen vervelende gevolgen. Manuela weet duidelijk precies wat ze doet.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:17

Ik vind het er echt leuk uitzien!
Jijzelf weet wel wat goed voor je zoontje is, en onverantwoordelijk vind ik het ook niet. ben zelf ook zo begonnen. op 2-jarige leeftijd zat ik ook op een dikke fjord, daar stapte ik dan 10 minuten op, en op vierjarige leeftijd draafde ik ook al, bedoel heb er niks aan over gehouden hoor!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:32

Het ziet er ook leuk uit, je hoort mij echt het tegendeel niet beweren, maar om dit vaak te doen is gewoon niet goed voor een kindje van 4,5 jaar.

JorisDy, om te zeggen dat een moeder wel weet wat goed is vind ik wel erg naief er zijn genoeg moeders die goeie bedoelingen hebben, maar het tegendeel doen.

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:34

Hahaha ik vind dit echt superleuk uitzien! Haha!
En als de kleine er zoveel plezier aan beleefd, waarom zou je stoppen? Lachen

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:49

Ik vind het er in ieder geval erg leuk uitzien! Echt super om te zien die kleine bengel. En wat een lef heeft hij Knipoog Zelf vind ik het er allemaal veilig uitzien hoor...
Luister maar niet naar wat je hier allemaal hoort, er is altijd wel commentaar hier Bloos
Als moeder zal je wel weten wat je doet, het is toch niet de bedoeling dat het kind iets krijgt!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:58

Hij vindt het echt leuk Haha! en die fjord lijkt wel een reus. Stappen is geen probleem maar met draven is de ford veelste groot/ruim in de beweging voor je zoontje om lekker te kunnen zitten.

Misschien heeft iemand op bokt een kleinere maat pony bij jullie in buurt waar hij op mag rijden? Want hij vindt het volgens mij erg leuk! Want we kunnen wel met zijn allen roepen dat de fjord te groot is maar er kan beter gekeken worden naar een kleinere verzorg-/rijpony op bokt voor je zoontje Haha! En goed dat je rijlaarzen hebt gekocht.

Succes met je toekomstige topruiter Haha!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:06

Ik vind de foto's er onwijs grappig en lief uitzien Haha! Maar de draf vind ik echt te gevaarlijk, als hij nu 1 keer zijn hand los laat om te jeuken of iets, dan licht hij er wel gelijk af..

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:11

Harstikke leuk!
enne qua leeftijd, deze jongen is 4,5?
nou ik begon op mijn 5e met lessen en daarvoor zat ik al wel eens op paarden, niks aan de hand hoor Knipoog
En tuurlijk kan er wat gebeuren, maar waneer kan dat nou niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:14

helemaal gaaf joh!!!

Afbeelding
hier mijn toen 7 jarige op een anda hengst waar ik samen gevallen mee ben, en een week uit mijn leven kwijt ben... maar verder een peerd dat op eieren loopt als kindje erop zit

Afbeelding
en hier mijn 8 jarige meiske op mijn paard, je weet wel, die, die je zo leuk tegen de muur kan parkeren............ maar als het kindej erop zit op eieren gaat lopen........

Ik heb last van mijn lijf en leden van beide paarden, maar ze hebben zo een gruwelijk goed karakter dat puppies er gewoon op kunnen gaan zitten. Ik kan beter mijn paard door mijn dochter laten rijden, dan houd hij zich in

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:17

ah joh wat leuk Haha!

kijk ik mijn profiel mijn dochter staat daar ook tussen terwijl ze op mijn toendertijd nog geen 3 jarige ruin zat naja hij is liever bij haar dan bij mij Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:20

Ik zou ze toch een cap laten dragen Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:39

Nele18 schreef:
Luister maar niet naar wat je hier allemaal hoort, er is altijd wel commentaar hier Bloos
Als moeder zal je wel weten wat je doet, het is toch niet de bedoeling dat het kind iets krijgt!

Het is absoluut geen commentaar om iemand af te zeiken.
Dat iemand moeder is wil echt niet zeggen dat je dan altijd correct bent hoor!

@Ts, ik begrijp dat hij er af en toe op rijdt, is het geen idee om een wat kleinere pony te zoeken waar hij af en toe op kan rond touren. Dat lijkt me voor hem ook leuker, een beetje op formaat (niet dat hij dit niet leuk vind zo te zien Knipoog )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:40

onley schreef:
ah joh wat leuk Haha!

kijk ik mijn profiel mijn dochter staat daar ook tussen terwijl ze op mijn toendertijd nog geen 3 jarige ruin zat naja hij is liever bij haar dan bij mij Bloos

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik gewoon onverantwoord bezig zijn, helemaal zonder cap.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:41

wat een gemiep om in mijn ogen niks
ik vind het er leuk uitzien en ik neem aan dat je als moeder echt wel kan inschatten wat wel en wat niet kan
scandalig om te beginnen dat ze het misschien toch niet weet

ik zat met mijn 3 e al op een paard eens per week
ook toevallig een fjord en nog nooit problemen wat dat betreft met mijn gezondheid gehad
sterker nog ik heb juist een hele goede zit ontwikkeld door zo jong al in aanraking gekomen te zijn met paarden

als het zo rustig gaat als de ts laat zien en veilig met capje en laarsjes
zie ik het probleem echt niet
jochie heeft plezier en pony heeft plezier

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:29

Ik vind het er echt super gaaf uitzien!! En die paarden weten meestal heel goed wat er op hun rug zit hor!
Ik vind het echt super schattig

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:14

Ontverandwoord zeg Duivel
Ach gut

Dames kom op. ik zit al vanaf mijn derde te paard, nog wel eerder, maar vanaf mijn derde reed ik los. En inderdaad werd niet op een manege aangenomen, maar had wel lol met de pony's, en de paarden.

Dit heeft helemaal niks met ontverantwoord te maken, ik sta er nog steeds op rechte benen, nou ja wel iets o benen maar dit is van het laatste jaar. ben zelf 1.90 m. En heb verschillende groeispurten goed doorstaan.

Deze moeder weet volgens jullie niet waar ze mee bezig is. Nou ik weet zeker van wel, netjes een cap op, laarsjes met een hak, en een bandje waar hij zich aan vast kan houden. Dit kindje heeft plezier, en dat doet de moeder ook goed, geef moeder en kind even tien leuke minutjes!!

Even helemaal ontopic!
Geweldig dat hij het zo leuk vind, mischien toch maar gaan overwegen een leuke pony voor hem te zoeken? een b ponytje? niet dat ik iets tegen deze brave fjord heb hoor :p maar aangezien die nog niet onder de zweetbladen uit komt Cool

Succes ermee allemaal!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:43

mytens1 schreef:
Misschien heeft iemand op bokt een kleinere maat pony bij jullie in buurt waar hij op mag rijden? Want hij vindt het volgens mij erg leuk! Want we kunnen wel met zijn allen roepen dat de fjord te groot is maar er kan beter gekeken worden naar een kleinere verzorg-/rijpony op bokt voor je zoontje Haha! En goed dat je rijlaarzen hebt gekocht.

Dit is nog eens een positieve benadering! OK dan! Jammer genoeg heb ik niks in de aanbieding
En voor al diegenen die zich zorgen maken om zijn benen: misschien krijgt hij anders X-benen en is dit zijn redding Ach gut

Ik vind het er erg leuk uitzien! Je uk heeft er precies zeer veel plezier van. Hopen dat dat blijft duren!

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:17

Eens moet de eerste keer zijn, dus jong geleerd is oud gedaan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 06:28

ik vind er ook niks onverantwoord aan.. zolang je alle veiligheidsmaatregelen in acht neemt moet je vooral als kindje zijnde genieten van het paardrijden.

Sanne was ook 4 denk ik toen ze op een haflinger eens per week reed, dier was superbraaf... ook los uiteindelijk. Ging ze HOPPAAAA in draf de baan door Lachen

en nu kan ze een leuk stukje sturen hoor.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:43

KiWiKo schreef:
ik vind er ook niks onverantwoord aan.. zolang je alle veiligheidsmaatregelen in acht neemt moet je vooral als kindje zijnde genieten van het paardrijden.

Sanne was ook 4 denk ik toen ze op een haflinger eens per week reed, dier was superbraaf... ook los uiteindelijk. Ging ze HOPPAAAA in draf de baan door Lachen

en nu kan ze een leuk stukje sturen hoor.

precies Kim

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:47

Er zijn regels bij de meeste maneges dat kinderen pas vanaf 7 jaar mogen rijden.
Dit is niet voor niets, je kind kan last krijgen van zijn heupen!